LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik had het probleem met m'n downloadsnelheid neergelegd bij wanaddo, en zowaar een antwoord terug ontvangen.
Hieronder het antwoord:

Geachte heer (ikke dus),

In principe had het bij u nu verhoogd moeten zijn. Er zijn alleen nog een aantal storingen waardoor het mogelijk nog niet bij iedereen goed functioneert. Wij vragen u nog even geduld te hebben tot eind juni, en als u dan nog geen verschil ziet weer even te reageren.


Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik heb de test op www.speedtest.nl weer eens gedaan en hierbij mijn resultaten:
Download 53,3 (428 kbps)
Upload 50,5 (404 kbps)
573 conn/min
ping 20 ms.

Mijn uploadsnelheid is nu bijna gelijk aan mijn downloadsnelheid. Ik ben benieuwd of zitten en afwachten de oplossing is voor Wanadoo.
Zijn er mensen bij wie de downloadsnelheid wel hoger ligt?
En heeft er iemand al nummerherkenning?

m.v.g. dejanman.

matvkeulen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door matvkeulen »

Hoi,

Heb nu ongeveer 2 weken de livebox. Alles werkt perfect, ook de telefonie. Nog geen enkele storing gehad. Ben ook zeer te spreken over de service van wanadoo. Ik had namelijk niet de draadloze wifi spullen besteld toen ik de livebox bestelde. Ik belde op om te vragen of dat nog gewijzigd kon worden. Men vertelde mij dat ik moest wachten op de levering van de gewone livebox en daarna het draadloze gedoe kon bestellen. 3 dagen na levering kon ik nog steeds niet bestellen, fout op hun site denk ik. Ik stuurde een mail en men verontschuldigde zich. Een dag later had ik de wifi spullen thuis.
Dan nu mijn speedtest.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 280.6 KByte/sec
(=2245 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 27.5 KByte/sec
(=220 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 529.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 23.0 ms

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi matsvkeulen,

Hoe kun jij nu zeggen na 2 weken dat de service zo goed is bij wanadoo
of ben je soms een uitzondering.
bij de meeste is het heel slecht.

en dat jij de snelheid al heb komt door dat je naar maart het abonnement heb genomen maar jij betaal ook meer.

Zal mijn benieuwen als we hogere snelheid hebben of dan ook alles beter gaat maar wanneer gaat die snelheid in??
als ze daar net zo snel mee zijn als met de service dan kun je nog wel even.

bij wie is de snelheid al wel verhoogd ?????

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik heb sinds midden februarie de livebox en ik ben best wel tevreden.
Ik heb alleen in het begin een paar problemen gehad, en laatst een keer 1 dag. (zie een van de vorige pagina's op deze site.)
Voor de rest doet ie het altijd.

Voor wat betreft de snelheid van matvkeulen zie ik de logica nog niet zo. Je download is 280.6. Die van mij is 53.5. Je bent dus ongeveer 5x zo snel. Upload is bij jou 27.5, bij mij is dat 50.4. Ben ik net geen 2x zo snel. Connecties en ping boeit eigenlijk niet zo.

Toyota, als je wilt weten of je sneller bent moet je kijken in de instellingen van je livebox. Ongeacht of je nu daadwerkelijk sneller bent geworden staat dit onder "informatie" "adsl- verbinding".
Als je net zo als ik er download 1024 en upload 512 hebt staan is bij jou de snelheid ook verhoogd. Dat je er in de praktijk niets van merkt is een ander verhaal.(zie bovenstaande reactie van mij).
Ook de verhalen met korte kabeltjes zie ik niet zo zitten. Mijn livebox heb ik op mijn bureau staan. van hier uit heb ik een 10 meter kabel naar de stekkerdoos van de telefoon. Vanuit de livebox naar de pc heb ik het USB kabeltje en vervolgens nog het bijgeleverde verlengkabeltje.
Een groot deel van de telefoondraad zit trouwens opgerold weggepropt onder mijn bureau.

m.v.g. dejanman.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Downsream staat op 512 k
en upstream op 256

ze hebben nog 12 dagen

wanneer zou de nieuwe software in de livebox worden gezet

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

hoi,

wie heeft er bericht van wanadoo

hoe is het met de dubbele snelheid duurd wel lang !!!!!!
ik hoor

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik heb eergisteren een brief gehad van Wanadoo met de melding dat 27 juni de nummerweergave zou werken. Voor wat betreft de snelheid ben ik nog niet veel verder dan een paar meldingen geleden.

m.v.g. dejanman.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Ik heb ook bericht gehad.
ze zeggen in de brief dat het telefonie moet zijn opgelost
dat zou je bij mijn niet zeggen want ik moet de livebox toch nog regelmatig resetten.

Hoe gaat dat met de nummer weergave die het op 27 juni moet doen
moet je dan eerst de nummerweergave bij kpn weer aanvragen ????????

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Volgens mij niet. Het is nu zo dat als je op je wanadoonummer gebeld wordt je al nummerweergave hebt.
Voor de rest geen wijzigingen hier. :shock:

m.v.g dejanman.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Is bij jullie de snelheid allemaal al verhoogd ??????

De telefonie valt om de 2 dagen uit
zou dit beter gaan als de snelheid is verdubbeld

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door simbah »

:(

Weet wel zeer van niet

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

Met het wanadoo nummer als je daar mee gebeld word kan ik van het begin afaan al zien wie er beld
dat is er altijd al geweest maar als je met het kpn nr werd gebeld dan zag je geen nr weergave
maar ik heb niemand dat nummer gegeven van wanadoo.

phoebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2005 16:26

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door phoebe »

Hoi Allemaal,

Eindelijk heb ik de nieuwe livebox geinstalleerd was er steeds maar niet aan toe gekomen.
Mijn telefoon accepteerde die nu wel en hopelijk houd die nu wel het netnummer vast.Want dat gooide die er iedere keer uit waardoor ik telkens met kpn bleef bellen met als gevolg dubbele rekeningen.

Mijn snelheid is nog steeds niet verhoogd en vanmiddag lag het internet er weer uit ik hoop omdat ze ermee bezig zijn om de snelheid te verhogen.

Hé toyota dat nummer zien de mensen als jij belt naar iemand ik heb het ook aan niemand gegeven maar dan zeggen de mensen met wat voor raar nummer bel jij nou?Dus dat nummer van wanadoo zien hun op de telefoon.

Nou maar hopen dat deze livebox het wel blijft doen en mijn telefoon.

Groetjes Phoebe

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi allemaal,

Ik heb vanmorgen een mail van wanadoo gekregen
dat ze nieuwe software voor de livebox hadden klaar staan
ik heb de livebox gereset , en inderdaad er is nieuwe software in de livebox gezet (3202wnl-220238) was eerst 3202wnl-2200216.


Ik zal benieuwen of ik nu nog om de 2 dagen de livebox moet resetten
omdat de telefoon uitvalt.

nu de dubbele snelheid nog .!!!!!!!!!!

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik ga het zo proberen.
Als ik het niet overleef........

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Yohoo,

Ik heb het overleefd.
Het doet het weer. Ging nog redelijk pijnloos.
alleen..... Wat is er nu anders???....
Ik zie dat ik nog steeds geen nummerweergave heb en ook m'n snelheden zijn gelijk gebleven. :shock:
Ik ben er dus geen f%&@!* :oops: mee opgeschoten.
Geweldig tijdverdrijf zoiets. Weer eens wat anders dan vissen.

toyota
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:37

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door toyota »

Hoi,

naar de software update is er een nieuwe versie in de livebox gekomen.

En wat schets mijn verbazing mijn nummer weergave doet het weer.


Alleen het vreemde is ik heb de livebox een paar uur naar het update
weer moeten resetten want de telefoon was voor de zoveelste keer weer uitgevallen dus ????????????
dus het een is verholpen en het ander nog niet goed !!!!!!

En waar blijft de dubbele snelheid

langkemper
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2005 19:52

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door langkemper »

:evil: stoppen met roken en een Wanadoo livebox aangeschaft hebben die vanaf begin gebreken vertoond? Niet aan beginnen.
Wij hebben ook livebox aangeschaft en sindsdien kunnen de mensen ons niet meer bereiken op ons KPN nummer. Het is zelfs zo dat wij niet eens meer horen dat we telefoon hebben.
Nee we moeten maar de livebox dichterbij de hoofdtelefoonaansluiting zetten.
Toen we dit gedaan hadden moesten we de livebox maar resetten, dus toen ik twee keer tevergeefs had gezegd dat ik dat al gedaan had en het niets hielp moest ik maar een high quality kabel kopen, maar dit hadden wij al gedaan ... toch nog maar een keer resetten en dan nog maar eens opnieuw terugbellen oh ik werd ook boos .... nou dan zou de helpdeskmedewerker snel de verbinding verbreken en kon ik het verder wel schudden maar hij liet mij ook totaal niets uitleggen.
Nog steeds kan niemand ons bereiken alleen via het Wanadoonummer en ook valt onze internetverbinding 5 keer per dag helemaal weg, zo ook de telefoonverbinding. Je zou er bijna van gaan roken en nog steeds geen oplossing en 20 euro lichter dus reageer !!!!!!!!! :( [/quote]

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door dejanman »

Waarschijnlijk is je box kapot. Is dit de eerste?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar mijn ervaring is dat als je reset de box het netnummer kwijt is. Controleer je wel of dit ingevuld is?
Dat met die kabels en de plaats van de box lijkt mij nogal onzinnig.
Ik heb dat ook niet en de mijne heeft niet van deze problemen.
Succes.

PS.
Als je nog wat wilt weten vraag maar.

Gesloten