Nu de kogel door de kerk is, ben ik eens gaan rekenen. Destijds het Dexia aanbod aanvaard met een WvD die inmiddels afgelopen is en nu loopt nog een Profit Effect.
Van de WvD krijg ik geld terug en bij de Profit Effect die nog zo'n 5 jaren loopt moet ik betalen. De balans is dat ik geld terug krijg.
M.n. bij de Profit Effect berekening van de restschuld is het van belang als je de aandelen overneemt óf gebruikt voor de restschuld. In het laatste geval zal de restschuld lager en dus ook het netto bedrag van de korting. M.a.w. het is beter om de aandelen over te nemen, omdat deze dan 1/3 meer waard zijn.... Ik denk als je niets zegt dat Dexia ze gewoon verkoopt
Als het Profit Effect is afgelopen na 10 jaar wordt je automatisch eigenaar van de waarden, volgens punt 5 van het contract.
Je bent dan je volledige inleg kwijt van 10 jaar en krijg de waarden van dat moment terug.
Je betaalt dan alle 120 termijnen en valt niet onder de schikking omdat het contract geen restschuld heeft.
Wat wil je anders doen?
Stoppen en 50 % van de rest termijnen betalen, volgens punt 2 van je contract ?
Hierdoor krijg je dan 10 % korting op volgens het schikkingsvoorstel van Dexia.
In beide gevallen ben je het grootste gedeelte van je geld kwijt.
Van de W3D heb je geen restschuld, dus deze valt ook niet onder het schikkingsvoorstel.
Je kunt ook wachten tot 27 juli als er een uitspraak komt in de rechtszaak die loopt tegen het Dexia aanbod.
Hierna weet je wat de kansen zijn om te gaan procederen tegen Dexia en al verloren geld van beide contracten terug te kunnen vorderen.
oh wacht even Piet.
De restschuld van de WvD heb ik al betaald en hier krijg ik gewoon 2/3 van terug.
De ProfitEffect kan na 10 jaar aflopen met een restschuld dus die 10% regeling is niet van toepassing. Als ik profiteffect nu direct aflos met de 50% korting op de maandtermijn blijft er een restschuld over, waarop ik 1/3 korting krijg. Deze restschuld kan ik deels aflossen met de aandelen en de rest moet ik bijbetalen. Het is echter verstandiger om de aandelen, volgens contract, over te nemen en deze aandelen niet te gebruiken voor het aflossen van de restschuld.
Dexia geeft dus 1/3 aan aandelenwaarde extra.
dacht ik dat je geen restschuld had.
Nu je wel restschuld had en ook hebt betaald kom je in aanmerking voor 1/3 korting omdat je het Dexia Aanbod hebt geaccepteerd.
Heb je niet in je Profit Effect contract in punt 5 staan dat je eigenaar wordt van de waarden?
Dit en het feit dat je getekend hebt voor het Dexia Aanbod maakt het spel anders.
Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 24 jun 2005 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je tussentijds beeindigd kom je niet in aanmerking voor de schikking want je moet eerst je contract helemaal uitdienen, pas dan kom je bij een eventueel negatief resultaat in aanmerking voor de schikking, zo staat het bij de schurkenbanklease.nl beschreven.