Precies, Dubio. Als blijkt dat er met de veiligheidseisen van een auto door de fabrikant is gesjoemeld en deze zonder vergunning aan de consument is verkocht, zijn fabrikant en leverancier aansprakelijk voor eventule schade en vervolgschade die door de consument is geleden.
Ik ben blij dat nu ook jij tot dit inzicht bent gekomen!
Dubio, hou nu eindelijk eens op over die auto. Door die aandelenlease-oplichting kan ik er niet eens een kopen, laat staan een ongeluk mee krijgen. Al dat ge-o.h. ieder keer weer...............
Je snapt het nog steeds niet, ze kregen geen ongeluk vanwege een ondeugdelijke auto (contract), maar omdat de instructeur en examinator (tussenpersoon) de automobilist met te weinig bagage op pad stuurden. Dit is dan ook de schuld van de tussenpersonen.
En voor de wandaden van provisiejagende tussenpersonen is Dexia als principaal nu net voor het overgrote deel verantwoordelijk. Dat vinden tenminste enkele rechtbanken.
En Dubieus, probeer dan ook niet voor "wegenwacht" te spelen, want je doet bij een pechgeval/aanrijding niet meer dan een bepaalde vinger omhoog steken, effe toeteren, naar je voorhoofd wijzen en dan lekker hard doorrijden.....
2. Het vorige lid is van overeenkomstige toepassing ingeval de partij te wier gunste de wijziging is ingetreden, op andere grond dan ontbinding de stoot tot ongedaanmaking geeft en aannemelijk is dat zij daartoe zonder deze wijziging niet zou zijn overgegaan." 20. Blijkens lid 2 heeft deze bepaling niet slechts betrekking op het opportunistisch gebmik van een ontbindingsmogelijkheid, maar ook op elke andere handeling waar een ongedaanmakingsverplichting uit voortvloeit. Deze bepaling ziet ook op de vernietiging van een rechtshandeling (zie TM, Pari. Gesch. 6, biz. 1038). 21. Blijkens de wetsgeschiedenis is het expliciete doel van artikel 6:278 BW te verhinderen dat een op enige grond bestaande vemietigings- of ontbindingsmogelijkheid verwordt tot een speculatie-instrument (MvA n, Pari.
Gesch. 6, biz. 1027 e.v.): "Het bezwaar dat men in Duitsland ziet tegen de regel dat de koper na ontbinding zich ten aanzien van zijn verplichting tot teruggave van de auto op overmacht zou kunnen beroepen, komt hierop neer dat de koper de auto dan in feite voor risico van de verkoper gebruikt. Komt er door schuld van een derde een ongeluk, dan ontbindt hij en vordert de koopprijs terug, komt er geen ongeluk, dan ontbindt hij niet. Het is precies dit bezwaar dat het ontwerp beoogt op te heffen met de regel van artikel 6.5.4.21 [6:278]. Deze regel vormt het sluitstuk zowel van het stelsel van ongedaanmaking van een wederkerige overeenkomst na ontbinding als van de regeling die ingevolge afdeling 6.4.2 geldt bij nietigheid of vernietiging van een zodanige overeenkomst. Hij voorkomt dat met behulp van de figuur van ontbinding c.q. andere figuren die het mogelijk maken ongedaanmaking van het reeds gepresteerde af te dwingen, op onaanvaardbare wijze ten koste van de tegenpartij kan worden gespeculeerd."
(onderstreping en nieuwe artikelnummering toegevoegd) 22. Bij de invoering van deze bepaling heeft de wetgever specifiek gedacht aan transacties waarbij goederen met een dagwaarde worden verkocht tegen een gefixeerde tegenprestatie (zie TM, Pari. Gesch. 6, biz. 1039 e.v.). 23. De redactie van lid l van artikel 6:278 BW zou kunnen doen vermoeden dat de bepaling slechts van toepassing is wanneer een overeenkomst geheel is uitgevoerd. Dat is niet het geval. Blijkens de wetsgeschiedenis (MvA II, Pari.
Gesch. 6, biz. 1044) "ligt analogische toepassing voldoende voor de hand" op overeenkomsten die ten dele zijn uitgevoerd (zie Olthof2003 (T&C BW), artikel
6:278 BW, aant. 2(e)). Inderdaad is er geen goede reden te bedenken waarom, in het door de Memorie van Toelichting gebruikte voorbeeld, de koper van een auto die nog niet heeft betaald wel toegestaan zou moeten worden
Kijk beste mensen hier het bewijs dat dubio bij dexia hoort.
Men verwacht hier bij de rechtbank een serieus antwoord.
Ik zou zeggen tegen ieder probeer het eens, ben ik ook weer geholpen.
Laatst gewijzigd door piano op 24 jun 2005 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
En Dubieus, probeer dan ook niet voor "wegenwacht" te spelen, want je doet bij een pechgeval/aanrijding niet meer dan een bepaalde vinger omhoog steken, effe toeteren, naar je voorhoofd wijzen en dan lekker hard doorrijden.....
en opgeven omdat er trollen geconstateerd zijn op dit forum,
haha.. daarvoor woon ik te dicht bij de Efteling.. ik ben wel wat gewend.
ze zien er alleen maar lelijk uit en ze schelden veel, maar dat gaat bij mij het ene oor in.. dan gebeurt er even niets.. en dan floept het er aan het andere oor weer uit..
HEE, IKWASEENBEETJEDOM woon je vlak bij de Efteling,dan woon je vlak bij mij in de buurt. Geen wonder dat we op de zelfde golflengte zitten.
Brabanders onder mekaar he.
Misschien kun je dan samen met Hopman een fanclub beginnen voor Iwebd. Maar pas wel op want Brabanders maken zich nog al snel schuldig aan chatgedrag, zoals ik net weer heb geconstateerd
Dat is nou ook toevallig, het liedje zing, vecht, huil, bid, lach, vecht en bewonder van Ramses Shaffy draaien we altijd tijdens onze demonstraties.
Dit soort liedjes geven altijd een goed gevoel en saamhorigheid.
Samen knokken we er ons doorheen, we zullen doorgaan......
Doorknokken helpt, mijn zaak is nu vervroegd op de rol geplaatst voor 23 augustus i.p.v. 6 december.
Tevens is (weer) aangegeven dat ik niet instem met een aanhouding.
Laat het er niet bij zitten, de rechter moet een uitspraak doen en niet volgend jaar!
Staat jouw zaak ook op de rol voor december, laat je advocaat de zaak ook vervroegd op de rol plaatsen, het kan.
We laten ons niet meer in de maling nemen door Dexia.
Wim Sonneveld wist het jaren geleden al: Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd, Dexia! Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd.
Dexia zit op de "Highway to hell"
Dexia "We will rock you"