LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHG BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ghostrider
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:00

NHG BKR

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Hallo,

Ik sta op het punt een huis te kopen maar kan alleen geen NHG krijgen dankzij mn BKR notering van Dexia.
het probleem is dat ik een restschuld heb van rond de 2400 € als ik dus op duisenberg zn advies in ga betaal ik 800 € en kan ik wel NHG krijgen en dus korting op hyporente wat me op de lange termij geld bespaart.

Ik ga als eis stellen dat als ik betaal ze me zsm uit dat bkr halen heeft iemand hier ervaring mee, per 1 augustus koop ik het huis en dan moet ik de financiering rond hebben met NHG. Ga ikd at redden zo niet betaal ik ook niet.
Op het moment heb ik een rechtszaak lopen en ik ben eigenlijk helemaal niet van plan te betalen maar ja wat iswijsheid volgens mn advocaat kan ik het vergeten dat ik de kosten die ik maak door geen NHG te hebben terugkrijg van dexia.

Hebben meer mensen dit dillema en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

op een lopende schuld van 2400 Euro zal de hypotheekaanvraag niet stranden, wel als je die zgn. restschuld niet hebt betaald, dan heb je een andere aanduiding bij BKR en als je nu toch nog zou besluiten om te betalen, dan blijft die notering tenminste nog 5 jaar staan.

Om de reden hoef je nu dus niet meer te betalen.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door no fear »

nhg dat gaat maar om 0,02 procent wil je daarvoor gaan betalen
dan neem je toch zonder nhg.

groet no fear 8)

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door simmetje »

Ik zou het wel weten, gewoon betalen ! NHG geeft je een half procent rentekorting en dat is zolang je de hypotheek hebt. En als het betaald is moet je ze vragen om een brief toe te zenden dat het volledig is afgelost. Dat is ook voldoende voor de NHG. Het technisch afmelden wil weleeens iets langer duren.

Diet
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jul 2004 10:49

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Diet »

Hallo,

Ik heb een huis kunnen kopen met een bkr signalering en een schuld van 23000,= wanneer ik nu met de regeling 700,= betaal dan ben ik misschien van de signalering af

Ga op zoek naar een goed bank of tussenpersoon die al zijn beloftes waar kan maken en leg de situatie uit

Ik ga beginnen met procederen

Ze kunnen het lazurus krijgen


Diet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Lazarus heet het Diet. Dat was iemand uit de oudheid die melaats was. Tegenwoordig gebruikt men het ook wanneer iemand te diep in het glaasje gekeken heeft.

Wel een ernstige verwensing hoor :wink:

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door dejanman »

Beste Diet en trudy,

Lazerus was iemand die voor kwam in het nieuwe testament.
(johannes 11) Er staat trouwens nergens dat hij melaats was.
Lazerus was de broer van Maria die de voeten van ***** gebalsemd had. Hij was een vriend van ***** en in dit verhaal overleden aan een ongenoemde ziekte. Hij was de eerste mens die door ***** opgewekt is uit de dood. Dat gegeven maakte hem zo bijzonder.

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door dejanman »

Ik wist trouwens niet de de naam van de zoon van de almachtige (laat ik het dan maar zo zeggen) door ***** werd vervangen. Ik heb gewoon letters getyped. Mijn excuses voor dit ongemak.

Diet
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jul 2004 10:49

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Diet »

Als je het goed schrijft wordt het verwijderd!!

Morgen zeker naar de kerk he

Alsnog fijn weekend


Diet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Beste Dejanman,

LazArus was een in de bijbel (Lucas 16:20) genoemde melaatse.

Misschien halen we iets door elkaar, maar lijkt me verder niet zo belangrijk voor dit aandelenleaseforum.

En als u de naam van de zoon van de almachtige wilt typen, dan moet u dat met een spatie doen, anders worden het sterretjes.

Vr.gr., trudy

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door pluutje »

Lazerussen zijn er veel b.v. op zaterdagavond :)
Sommigen hebben de voornaam 'klap''! :roll:
Laatst gewijzigd door pluutje op 25 jun 2005 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Elias »

Ben je nou niet in de war met "klaplopers" ?
Volgens mij is het "je kunt het laplazerus krijgen!".

Trouwens, lui die vaak lazerus zijn zijn ook vaak klaplopers.
:lol: :lol:

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ik had alle maandtermijnen netjes betaald van het verlengingskontrakt.Maar hierdoor geen oversluiting van mijn hypotheek kunnen krijgen door de BKR A registratie. Je staat namelijk geregistreert met aflopen krediet. Wat inhoud dat je inleg (dexia noemt dit rente) en de rente van het verlengingskontrakt en ook nog eens de totale hoofdsom staat genoteerd. Alle banken weigeren oversluiting,ook al heb je geen enkele achterstand.Vandaar dat ik per april heb besloten geen cent meer te betalen,want dat maakt immers toch niks uit. Dus ga ik procederen!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Houden banken elkaar ook niet de hand boven het hoofd? (enkele misschien uitgezonderd) Uiteindelijk krijgen veel banken nu processen aan hun broek. Nu weer National Nederlanden. Ze zijn niet blij met al die aandelenlease "beleggers", die de banken een slecht imago bezorgen en het vertrouwen van de consument in de bank ernstig beschadigt.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Hollander »

nhg dat gaat maar om 0,02 procent wil je daarvoor gaan betalen
dan neem je toch zonder nhg.
0,2% gedurende 30 jaar, dat is dus in totaal 6%. Koop je dus een huis van 250.000, dan kan je dat in 30 jaar tijd 15.000 euro bruto aan hypotheekrente schelen.

Beste No fear, voor jou is 15.000 kennelijk weinig geld, maar voor veel mensen op dit forum is het een hele bank geld.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ach hollander, van die 15.000 krijg je weer belasting terug, zeg de helft, blijft er 7.500 over over 30 jaar, dat is 250 per jaar.
Voor mensen die een huis kunnen kopen van 250.000 kan dat toch niet veel zijn!
Waar hebben we het eigenlijk over?

Gewoon een advocaat en procederen, dat is de enige juiste weg om overal van af te komen en dan wel even de schade door dexia aangericht (te hoge hypotheek) meenemen.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door no fear »

Tja beste Hollander. maar als je niet anders kunt dan en je hypotheek loopt af zoals in mijn geval WAT MOET JE DAN..je krijgt geen NHG als je een schuld hebt met bkr codering. Hoelang duurt het nog voor er een uitspraak is ..Daar kon ik niet op wachten ik had nu een hypotheek nodig. en niet over een paar jaar. Wat denk je nu dat ik het niet veel geld vind doe niet zo raar Maar als je niet anders kunt zul je wel moeten En ik haal het ook wel terug van DEXIA Maar daar had ik nu even niks aan. Niet direct aanvallen nadenken. :evil:

no fear

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: NHG BKR

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 26 Jun 2005 01:34 door Elias
-------------------------------------------------------------------------------
Ben je nou niet in de war met "klaplopers" ?
Volgens mij is het "je kunt het laplazerus krijgen!".

Trouwens, lui die vaak lazerus zijn zijn ook vaak klaplopers.
Goed gezien Elias maar ik was [ben] niet in de war!

Twee vliegen in een k laplazeruslopers. :lol:

Gesloten