LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Mijn vriend heeft zojuist nogmaals gebeld met Kales, de Nederlandse vertegenwoordiging van Phuket, om te kijken wat er uit het gesprek tussen Phuket en de inspectie is gekomen en zij zeiden dat Phuket niet meer op Europa gaat vliegen!

Ze konden trouwens niets meer vertellen dan dat de de eigenaar dit gewoon heeft besloten...

vj
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:55

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vj »

Santalyd

Het is een nare gewoonte van sommige rechtsbijstandverzekeraars om de eigen klant als een kostenpost te zien. Door voor jou op te treden, maakt de verzekeraar kosten, die worden afgezet tegen de mogelijke opbrengst voor jou. Een dergelijke afweging wordt ook gemaakt als je een sterke zaak hebt (volgens mij heb je die, maar die opvatting zal de lezers van dit forum niet meer verbazen). Door jou de helft van de mogelijke opbrengst te bieden, hopen ze dat je de zaak niet verder voortzet. Daar betaal je dan altijd premie voor ....

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: phuket air

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

transavia.com super sale
Elke week aanbiedingen naar topbestemmingen
10.000 stoelen voor 2 tientjes

Geachte heer/mevrouw,

Vanaf 00:01 uur vannacht zijn er 10.000 extra stoelen voor het laagste vanaf-tarief beschikbaar naar:

Bezoek de resten van de 'Berlijnse muur', de Brandenburger Tor en Checkpoint Charlie.

things2do tip:
boek nu direct een stadstour langs vele bezienswaardigheden.

De stad van de kleine zeemeermin, trendy café’s en gezellige haven met vele restaurantjes en terrassen.

things2do tip:
koop een hop-on, hop-off buskaart voor een hele dag vervoer.

Een mix van bezienswaardigheden, parken, winkel- en uitgaansgelegenheden: alle ingrediënten voor een ideale stedentrip.

things2do tip:
boek vooraf met extra voordeel een rit voor de London eye.

Boek nu! Boek nu! Boek nu!

Boeken: dinsdag 21 juni t/m maandag 27 juni 2005
Reizen: 27 juni t/m 21 augustus 2005

De drukke zomermaanden komen er weer aan. Ontloop de vakantiedrukte bij de check-in balies: check thuis in slechts enkele minuten in via internet of maak gebruik van de check-in automaten.

Incheck mogelijkheden


Boek populaire activiteiten, sightseeing tours en toegangskaarten voortaan vóór vertrek. U bent dan zeker van een plaats en u bespaart kostbare vakantietijd.

Meer informatie

Sluit uw reisverzekering en/of annuleringsverzekering direct online af en ga verzekerd op reis.
Reis- en annuleringsverzekering:
Annuleringsverzekering:

Geen 5% maar 10% internetkorting op alle autohuur in: Berlijn, Kopenhagen en Londen.

Coupon:
Gebruik bij uw boeking de volgende coupon code: TRANSPROMO

Huur een auto

Superscherpe hotelaanbiedingen in:
Berlijn, Kopenhagen en Londen.

Boek snel en makkelijk een hotel

"Wie Sevilla (ES)niet heeft gezien, heeft geen schoonheid leren kennen"
Kijk a.s. zondag 26 juni om 23.00 uur naar RTL4 Boarding Now.

Meer info Sevilla of de Costa del Sol ( MARBELLA 50 golfbanen ) :wink:

--------------------------------------------------------------------------------

Telefonisch boeken?
Indien u boekt op transavia.com betaalt u het voordelige webtarief en profiteert u van een korting van 5 euro per persoon, per enkele reis. Telefonisch boeken kan natuurlijk ook, maar op transavia.com boekt u altijd goedkoper.

Voor meer informatie of telefonische boekingen van de transavia.com bestemmingen kunt u bellen met het Transavia call center:
vanuit Nederland: 0900-0737 (25ct/min) vanuit Frankrijk: 0 821 231 214
vanuit Engeland: 02073654997 vanuit Spanje: 902 114 478
vanuit Italië: 02 69682615 vanuit Portugal: 021 4154406
vanuit Duitsland: 0695 09 85 446 vanuit Ierland: 012421047
vanuit Zweden: 0858536836 vanuit Noorwegen: 23162797
vanuit Denemarken: 38487538 vanuit andere landen bel +31 20 406 0 406

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08.00 - 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.


--------------------------------------------------------------------------------

Alle vermelde tarieven (in euro's) zijn vanaf tarieven op basis van een enkele reis, exclusief luchthavenbelasting en toeslagen op basis van beschikbaarheid. Wijzigingen voorbehouden.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reactie (reply) op deze e-mail niet beantwoorden. Heeft u vragen of opmerkingen? Ga dan naar transavia.com

Indien u geen 'transavia mail' meer van ons wenst te ontvangen, klik dan op:
verwijder mij van uw mailinglist.

© Transavia airlines C.V. juni 2005 - Powered by:

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Oke, deze kreeg ik ook in mijn mail, maar wat moeten we hiermee om op Bali te komen??

ditbenik
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

Even een reactie van mijn kant op de berichten dat men niet kan annuleren voordat er een voorstel is gedaan.

Wij zelf hadden de vakantie via KRAS geboekt en hebben na veel zeuren en overleg wel kosteloos mogen annuleren. Binnen 3 dagen stond de aanbetaling weer bij mij op de rekening. Wij hadden alleen de tickets geboekt bij hen dus misschien dat daar het verschil in zit maar we hebben het wel voor elkaar gekregen. Zelf een ander ticket gezocht, in optie genomen en daarna bij Kras geannuleerd.

Blijven proberen zou ik zeggen.

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Omdat het nu definitief is dat Phuket Air niet meer de lucht in mag vandaag contact gehad met ons reisbureau over onze reis naar Bali met vertrek 25/9. Je kunt nl. wel wachten tot enkele weken voor vertrek maar dan zijn inderdaad alle goedkope stoelen verkocht en kun je alleen nog dure stoelen boeken. Zelf op internet al even gezocht welke alternatieven er zijn. Voor onze reis zouden dat Cathay P.en KLM/Garuda kunnen zijn. Deze opties voorgelegd aan ons reisbureau en nadat ze overleg hadden gehad met Holl.Intern. hebben ze bij Cathay Pacific voor ons geboekt (nog enkele tientjes goedkoper dan wij dat zelf konden) en goedkoper dan Phuket Air. Bovendien: ideale vertrek- en aankomsttijden. Onze voorpret kan nu dus definitief beginnen.
Ik raad iedereen aan zelf stappen te ondernemen want als je op TUI moet wachten, vis je inderdaad achter het net of moet je gaan procederen. Dit win je zeker wel maar het is een hoop gezeur terwijl er klaarblijkelijk ook andere oplossingen zijn.

yoyo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 19:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door yoyo »

Ter informatie voor alle gedupeerden:
Vandaag mail gelezen over de ''rechten van vliegtuigpassagiers bij overboeking en annulering" met name verwijs ik graag naar de laatste alinea: Pakketreizen!!!!

Binnenkort komt de grote vakantievlucht weer op gang. Wellicht goed om even stil te staan bij de nieuwe rechten die Europese vliegtuigpassagiers per 17 februari 2005 hebben gekregen. De rechten zijn van toepassing voor vluchten met een EU-luchtvaartmaatschappij van of naar een EU-luchthaven en bij tijdig inchecken. De nieuwe rechten hebben betrekking op:


Overboeking;
Annulering;
langdurige vertragingen;
zoekgeraakte bagage;
ongevallen.
Deze week komen de eerste twee onderwerpen aan de orde, volgende week de overige drie.

Overboeking
In geval een vlucht overboekt is moet de luchtvaartmaatschappij eerst vragen of er passagiers bereid zijn vrijwillig afstand te doen van hun plaats in ruil voor bepaalde voordelen. Doet u vrijwillig afstand van uw plaats, dan moet de luchtvaartmaatschappij ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld met een gratis vlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief vervoer aanbieden naar uw eindbestemming.

Doet u niet vrijwillig afstand van uw plaats en de luchtvaartmaatschappij weigert u in te laten stappen (instapweigering), dan is de luchtvaartmaatschappij de volgende vergoedingen verschuldigd:
250 euro voor vluchten van minder dan 1 500 km;
400 euro voor langere vluchten binnen de EU en voor alle overige vluchten tussen 1500 en 3500 km;
600 euro voor vluchten van meer dan 3 500 km buiten de EU.
Deze vergoedingen worden gehalveerd indien uw vertraging niet meer dan respectievelijk 2, 3 of 4 uur bedraagt.
Bovendien moet de luchtvaartmaatschappij:
ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld met een gratis vlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief vervoer aanbieden naar uw eindbestemming;
zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
Annulering
Als uw vlucht wordt geannuleerd, moet de luchtvaartmaatschappij:
ofwel uw ticket terugbetalen (eventueel aangevuld met een gratis vlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt), ofwel alternatief vervoer aanbieden naar uw eindbestemming;
zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
In geval van annulering moet de luchtvaartmaatschappij u dezelfde vergoedingen betalen als bij instapweigering, tenzij ze u voldoende lang van tevoren op de hoogte brengt en alternatief vervoer aanbiedt dat de oorspronkelijke vertrektijd dicht benadert. Deze vergoedingen moeten binnen de 7 dagen worden betaald in contanten, per bankoverschrijving of cheque of, indien u hier schriftelijk mee instemt, met reiswaardebonnen. Indien deze rechten u worden geweigerd, dien dan onmiddellijk een klacht in bij de luchtvaartmaatschappij in kwestie.

Pakketreizen
Naast de bovenvermelde rechten kunt u ook een schadevergoeding van uw touroperator eisen wanneer deze niet de diensten levert die u in de EU heeft geboekt, ongeacht uw bestemming. U kunt een beroep doen op deze rechten wanneer de touroperator één van de vluchten in uw pakketreis niet levert. Wanneer de touroperator nalaat een aanzienlijk deel van de door u geboekte pakketreis te leveren, moet hij u bijstand verlenen en alternatieve voorzieningen treffen, inclusief reizen, zonder daarvoor extra kosten in rekening te brengen.

Bron: Europese Commissie

megamze
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door megamze »

yoyo,

Het is idd zo dat bij een pakketreis de reisorganisatie verantwoordelijk is voor de totale reis. Dus ook voor de vlucht. Meerkosten zijn dus voor rekening van de organisator, behalve als er sprake is van

Overmacht

En daar beroepen zij zich dus (onterecht) op!
Onze rechtsbijstand van de ANWB ziet er wel wat in om te procederen, ze zei er wel bij dat het bedrag groot genoeg was, dat speelt dus toch een rol. Bij ons gaat het om 4x 340 euro.
Wij zijn onder protest akkoord gegaan en moesten pas alles betalen toen alles rond was. Nu maar afwachten of we het terugkrijgen dus.
Gelukkig hadden we zelf de visums al aangevraagd (scheelt ook een hoop geld) anders was dat ook nog een probleem geworden.

In ieder geval, wij gaan over twee weken naar bali met klm, viel wel bar tegen toen we er achter kwamen wat voor toestel het was. Dat wordt afzien, maar goed, wij gaan naar BALI jippie

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Dutchie »

In ieder geval, wij gaan over twee weken naar bali met klm, viel wel bar tegen toen we er achter kwamen wat voor toestel het was. Dat wordt afzien,
maar met Phuket had je wel een toppie toestel gehad??? :oops:

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Wat een gedoe allemaal he...

TUI blijft ons ook maar negeren, we kiezen nu waarschijnlijk toch voor de duurdere optie met Singapore Airlines en niet KLM (die nu slechts € 100 voor 2 p. duurder was als Phuket...) omdat we toch graag die prive-schermpjes enzo willen hebben. Maar we zullen zeker onder protest omboeken en betalen en dan verder gaan met de geschillencommissie. We accepteren nu maar het bod van rechtsbijstand om zo vast wat geld te hebben, maar pakken TUI later nog zeker aan. Alleen nu hebben we er gewoon geen zin meer in, ik wil gewoon gaan genieten van het feit dat we op huwelijksreis naar Bali gaan!!

(was trouwens moeilijk kiezen tussen voor 2 personen € 320 bijbetalen voor Singapore of € 100 voor KLM, maar na vergelijking kwam de economy van Singapore er toch beter uit, vooral de schermpjes. Je moet toch wat te doen hebben op een vlucht van 12/13 uur ofzo...)

emes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:43

Re: phuket air

Ongelezen bericht door emes »

Wie is er net als ons gedupeerde van Arke of andere reisorganisatie
die zou vertrekken op 1mei, precies de dag van intrekking landingsrechten.
Het is nu 7 weken verder en wij hebben nog geen aanbod voor een schadevergoeding gehad van Arke.
Voor de goede orde, wij konden niet meer vertrekken naar bali omdat de stoelen allemaal bezet waren.

Er waren nog gelukkige mensen die een via een andere maatschappij weg konden, hebben die mensen nog een bedrag ontvangen
omdat ze vertraging of een kortere reis hebben gekregen??

GRAAG REAGEREN!!


Mensen die zouden vertrekken vanaf 1 mei tot en met 18 mei
hoe is het met jullie vergoeding van PHUKET AIR, en hebben jullie nog wat kunnen regelen met jullie reisburo/touroperator?

Er staat heel wat op dit forum voor mensen die moeten bijbetalen voor een latere datum, maar wij zijn een vergeten groep lijkt het.
Wij hadden geen keuze, alles wat betaald ingepakt en niet wegwezen.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Ik vraag me nog steeds af of ik in mijn recht sta als ik de reissom niet betaal als er mij nog geen alternatief geboden is.

vj
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:55

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vj »

Sann,

Neen, het betalen van de reissom en de verplichting een alternatief aan te bieden zijn twee gescheiden onderwerpen. Jij moet 'gewoon' de reissom betalen en afwachten. Dat wil overigens niet zeggen dat je de reisorganisatie niet elke dag aan haar hoofd moet zeuren.

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

Hoi allemaal,
Nou ik wil even melden dat ik tegen een redelijk alternatief op 2 september toch nog naar bali vertrek. Eerst boden ze mij tegen bij betaling van 469 euro pp een alternatief. hier ben ik natuurlijk niet op ingegaan.
Ik heb nav een goed advies hier op het forum vandaag gesproken met het reisbureau en ik ga naar het zelfde hotel, maar dan 1 dag langer met Cathay Pacific tegen 150 euro pp. Voor 1 dag langer en een gerenomeerde luchtvaartmaatschappij met goede vluchtijden en een gunstige overstap vond ik dit wel een ok aanbod. Echter moet je er zelf mee komen, want zo ver denken ze blijkbaar niet bij TUI.
Dus eindelijk voorpret!! :D
Wil iedereen bedanken voor de handige tips op het forum.

Ronny_W
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2005 20:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Ronny_W »

Liesie_s heb jij een al een aanbod gehad van TUI? Of ben je zelf met een voorstel naar hun gegaan?

En welk advies heb je gebruikt?

Wij gaan (als alles goed is) op 4 september naar Bali, maar hebben nog niets gehoord ...

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

liesie_s
Heb jij zelf gekeken op internet wat jouw vlucht met Cathay Pacific op die datum kost. Wij hadden dat nl. wel gedaan en toen ons reisbureau met Holland International belde, moest die vlucht veel duurder worden doordat zij kennelijk boeken in een ander systeem. Gelukkig wist ons reisbureau (zij denken tenminste met ons mee) onze vlucht te boeken in het systeem "Amadeus" waardoor zij nog 10 euro per persoon goedkoper waren dan wanneer wij zelf via internet geboekt hadden.
Wij gaan uiteindelijk nog voor minder geld weg dan oorspronkelijk met Phuket Air en inderdaad - zoals je schrijft- prima vertrek- en aankomsttijden. :D

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Ronny_W
Als ik jou was zou ik niet wachten op het voorstel van TUI, want tegen de tijd dat zij met een voorstel komen zijn alle goedkope stoelen al verkocht. Als je zelf op internet kijkt bij Cathay Pacific.com kun je voor minder geld een prima vlucht boeken. Je kunt ook met de KLM vliegen (laatste stuk met Garuda) is ook niet duur. Met de gevonden informatie ga je naar je reisbureau en een beetje reisbureau zal met je meedenken en een van deze vluchten voor je willen boeken. Immers: zij willen ook graag dat deze reis gewoon doorgaat.
Succes.

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

Hoi ronnie,
Ik las het advies van tijgertje eerder en ik ben ook zelf op internet gaan speuren, omdat ik maar geen advies kreeg van tui. ( ok na veel aandringen bij tui kreeg ik een alternatief van 468 euro pp bijbetalen, dat heb ik natuurlijk niet gedaan). Ik kwam toen uit bij cathay pacific airlines en die hadden nog vluchten naar bali van rond de 850 a 900 euro incl alle toeslagen. Ik ben dus gisteren naar Tui gegaan en gevraagd of ze mij niet om konden boeken.
Na veel gedoe gingen ze voor mij kijken of dat nog mogelijk was. Nou het kon ( en ja tijgertje.. het was nog iets goedkoper dan online) nl 849 euro PP incl alle toeslagen, want de kale ticked zou 750 euro kosten, als ik het goed heb). Echter moest de boeking wel veranderd worden, want ze hebben de prijs van het hotel nu op losse nachten gebaseerd ipv een pakketreis. Uiteindelijk hebben we nog iets van 100 euro korting gekregen op het hotel, dus alles bij elkaar moeten we dus zo´n 150 euro bijbetalen.
Dus ik zou zeggen, ga zelf bij tui langs en vraag gewoon naar CP airlines want bij Tui zeiden ze zelf ookal dat dit tickets erg snel gaan.
Groeten Liesie

Ronny_W
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2005 20:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Ronny_W »

Wij hebben vandaag ook onze reis naar Bali omgeboekt bij Tui. (vertrek 4-9)

Na veel aandringen ging ze kijken wat er mogelijk was. Zij bellen met TUI Nederland. Het aanbod wat ze ons konden doen was € 463 p.p. en dan had TUI hier al € 100 p.p. vanaf gehaald. :cry:

Dit is natuurlijk niet accepteerbaar. In de nieuwe nieuwsupdate werd ook al aangegeven dat ze nog twee weken wachten met het verder gaan van het omboeken na 21-8. Tevens konden ze niet garanderen dat over twee weken de € 100 euro tegemoetkoming van TUI nog wordt gegeven.

Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan. Ik had redelijk goedkoop tickets gevonden via Cathay Pacific, met erg gunstige vluchttijden ... KLM-SA was veel ongunstiger.

We zijn nu € 115,- extra p.p. kwijt. Maar wel met een goede maatschappij. Ze hebben onze oude tickets uit het reispakket gehaald. En nu nieuwe losse tickets geboekt bij CP.

De rest is allemaal intact gebleven, zelfs de transfers ...

Dus als tip aan iedereen ... Wacht niet totdat TUI met een voorstel komt ... doe je huiswerk en ga naar TUI toe. En blijf aandringen... :!:

Want in eerste instantie kon het helemaal niet wat wij zouden willen en uiteindelijk wel ...

Voor ons kan nu ook eindelijk de vakantiepret beginnen. :D :D :D

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

@ Ronnie W.

Ik zit er nu erg aan te denken om ook snel naar t reisbureau te gaan. Had je bij een TUI reisbureau geboekt? Ik heb nl. bij d-reizen geboekt en k vroeg k me af of t dan ook allemaal zo zal gaan of dat er daar nog meer moeilijkheden zijn...

Gesloten