LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RSS op radar site en radar forum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
laafboy

RSS op radar site en radar forum

Ongelezen bericht door laafboy »

bied de site van tros radar en het radar forum rss aan ?
zoja hoe kan ik dat vinden op de beide site's ?

S.

Re: RSS op radar site en radar forum

Ongelezen bericht door S. »

Sorry, maar wat is rss?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Haha,ik dacht dat ik de enige was die niet wist wat rss betekent,vandaar dat ik niet gereageerd had,maar jij weet het dus ook niet.

Ik ben ook heel benieuwd.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

RSS op deze site zou inderdaad wel makkelijk zijn denk ik.

RSS is een afkorting van Really Simple Syndication en is een manier om site te volgen zonder er daadwerkelijk naar toe te gaan. Check ook http://rss.pagina.nl voor meer informatie.

Gast

karr-2,

Ik begrijp nu wat men bedoeld met rss,alleen van mij hoeft dat niet al die verschillende site's op 1 scherm,zodat je makkelijk kunt switchen.

Maar iemand anders denkt daar misschien anders over.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar dat is het nu juist, je krijgt niet alle sites op een scherm. Het enige wat er gebeurt is dat je, afhankelijk van de RSS reader die je neemt, een klein balkje in je scherm bij krijgt waarop voorbij komt als er iets veranderd is op de sites die je er voor opgegeven hebt.

Bij mij zelf staat het tussen de favorieten in mijn menu.

Gast

Ik moet nog veel leren over computers en internet :?

S.

Ik ook, blijkt maar weer. :D
Dus Tamar, je bent niet de enige hoor.
En karr-2, bedankt voor de uitleg.

Dit vond ik onder 'uitleg' helemaal bovenaan tussen 'gedragssregels' en 'zoeken'.
Forumreader
Vaak wordt het als probleem gezien dat men naar de website moet gaan om te zien of er reacties binnengekomen zijn op bepaalde onderwerpen in het forum. Dat hoeft nu niet meer. Op de TROS website kunt u nu de TROS Forumreader downloaden. Dit programmaatje houdt voor u de in de gaten of er nieuwe bijdragen (postings) zijn in de forums die uw interesse hebben. Download de forumreaderhier
Is dit niet zo'n beetje hetzelfde idee?

weltruste....... S.

Gast

Haha ook hier heb ik geen flauw idee van,ik zoek ze zelf wel steeds op,maar is dit niet een beetje hetzelfde als het aanvinken van waarschuwen als er gereageerd is?

S.

Hallo Tamar,

Wat jij bedoelt, dat aanvinken van 'waarschuwen als er gereageerd is', dan krijg je een mail dat er een reactie is op je bericht.
Volgens mij is die forumreader te vergelijken met MSN ; dat je een geluidje hoort en balkje ziet wanneer er iets binnen een forum, wat jij opgegeven hebt, is veranderd .
Je kunt dan bepaalde topics als favorieten opgeven, maar hoeft er niet eerst zelf een reactie te plaatsen en ook niet naar de Tros-site te gaan of er iets toegevoegd is aan de topics van je keuze.
Tenminste......dat is wat ik er van begrijp, heb het - nog- niet uitgeprobeerd. Ach, ik vind het geen bezwaar om naar de site te gaan en rond te neuzen, maar wanneer iemand veel van deze fora bijhoudt kan ik het me voorstellen dat zoiets handig is.

groetjes van S.

Gast

Hallo S.

Ja klopt inderdaad wat je zegt,maar ik denk meer dat het rss handig is voor mensen die veel op internet zitten.

Trouwens hoe gaat het met de springertjes?

Groetjes,

Tamar

S.

De springertjes zijn foetsie, enige die nog springt is de kat. :wink:

groetjes S.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Radar biedt nog geen RSS aan.