LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafoon niet correct.Waardeloos
Vodafoon niet correct.Waardeloos
Ik heb 14-10-2004 een toestel bij vodafone besteld , heb contract verlengd voor 2 jaar , gelijk keurig de boel teruggestuurd daar ik het toestel snel wilde hebben ivm zakelijk gebruik .
Na 2 weken nog geen toestel , maar eens gebeld , reactie was "meneer u heeft het toestel al afgehaald"Dit is onmogelijk daar ik thuis nooit een briefje van kpn heb gehad wegens niet thuis , u kunt het toestel bij het dichtsbijzijnde kantoor afhalen.
Heb gevraagd of ik dan niet een leentoestel of iets kon krijgen ivm bedrijfsmatig gebruik .Kon niet , werd zo overheengekletst.
Vorige week donderdag nog eens gebeld , wazig verhaal over collegas die ermee bezig waren , maar ik zou die middag nog door desbetreffende persoon teruggebeld worden , moet nu nog gebeld worden!!!!
Gisteren maar weer eens gebeld , nu weer een andere medewerkster , deze probeerde mij wijs te maken dat nokia de toestellen niet kon leveren?????En dat de collega die mij terug zou bellen ziek geworden was. Ha Ha,wat een K---smoesjes.
Waar is Vodafone in godsnaam mee bezig , ik vroeg hoe ik alles kon opzeggen om bij een telefoonwinkel een nieuw toestel te kopen , antwoord van de dame : U hebt voor 2 jaar bijgetekend meneer.Ik walg van dit hele gebeuren , wat te doen???
Gr Erik
Na 2 weken nog geen toestel , maar eens gebeld , reactie was "meneer u heeft het toestel al afgehaald"Dit is onmogelijk daar ik thuis nooit een briefje van kpn heb gehad wegens niet thuis , u kunt het toestel bij het dichtsbijzijnde kantoor afhalen.
Heb gevraagd of ik dan niet een leentoestel of iets kon krijgen ivm bedrijfsmatig gebruik .Kon niet , werd zo overheengekletst.
Vorige week donderdag nog eens gebeld , wazig verhaal over collegas die ermee bezig waren , maar ik zou die middag nog door desbetreffende persoon teruggebeld worden , moet nu nog gebeld worden!!!!
Gisteren maar weer eens gebeld , nu weer een andere medewerkster , deze probeerde mij wijs te maken dat nokia de toestellen niet kon leveren?????En dat de collega die mij terug zou bellen ziek geworden was. Ha Ha,wat een K---smoesjes.
Waar is Vodafone in godsnaam mee bezig , ik vroeg hoe ik alles kon opzeggen om bij een telefoonwinkel een nieuw toestel te kopen , antwoord van de dame : U hebt voor 2 jaar bijgetekend meneer.Ik walg van dit hele gebeuren , wat te doen???
Gr Erik
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Heel vervelend dat dit zo loopt. Normaal gesproken zou een provider in deze situatie een vermissingstraject opstarten waarbij de handtekening die op de afleverbon staat vergeleken wordt met de handtekening op de contractsverlenging.
Als nu blijkt dat de handtekeningen niet overeenkomen, kan Vodafone niet anders dan het toestel alsnog leveren en misschien een compensatie aanbieden.
Het idee om je contract te annuleren is natuurlijk niet bijzonder verstandig, aangezien dat veel geld zou kunnen gaan kosten.
Succes ermee
Als nu blijkt dat de handtekeningen niet overeenkomen, kan Vodafone niet anders dan het toestel alsnog leveren en misschien een compensatie aanbieden.
Het idee om je contract te annuleren is natuurlijk niet bijzonder verstandig, aangezien dat veel geld zou kunnen gaan kosten.
Succes ermee
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Het vermissingstraject loopt nu maar ik ben in mijn werk gewend om mijn klanten dan fatsoenlijk te woord te staan en een alternatief te regelen daar ik het toestel zakelijk gebruik en zo werk misloop.
Antwoord van gast is trouwens lekker kort (door de bocht )
Geef ook eens zulke antwoorden met je naam erbij.
Antwoord van gast is trouwens lekker kort (door de bocht )
Geef ook eens zulke antwoorden met je naam erbij.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Enne.... ik denk dat het een briefje is van TPG dat je bedoelt, en niet van KPN.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Heb in November een abonnement afgeloten, en heb nu in juni nog steeds geen toestel. Ik heb het al ontvangen zeggen ze.
Ik heb een toestel ontvangen in december, met de naam van mijn buren er op, die op 11a wonen en ik op 11.Dit zag ik pas bij binnenkomst.
Ik heb dit toestel in ontvangst genomen, en na telefonisch overleg met vodafone afgegeven bij de buren.
Het toestel is inmiddels gestolen bij de buren.
Aangifte ggedaan, en opgestuurd naar vodafone.
Maar ik krijg geen toestel.
Ik heb een toestel ontvangen in december, met de naam van mijn buren er op, die op 11a wonen en ik op 11.Dit zag ik pas bij binnenkomst.
Ik heb dit toestel in ontvangst genomen, en na telefonisch overleg met vodafone afgegeven bij de buren.
Het toestel is inmiddels gestolen bij de buren.
Aangifte ggedaan, en opgestuurd naar vodafone.
Maar ik krijg geen toestel.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Beste Henk,
Als jij willens en wetens een toestel bestemd voor jezelf achterlaat bij een buur omdat het pakket verkeerd geadresseerd is, bent u daar zelf voor verantwoordelijk.
U heeft tenslotte zelf die stap genomen, zonder eerst te controleren of zij zelf ook een bestelling zouden hebben gedaan bij Vodafone.
Zeer spijtig, maar eigen verantwoordelijkheid.
Als jij willens en wetens een toestel bestemd voor jezelf achterlaat bij een buur omdat het pakket verkeerd geadresseerd is, bent u daar zelf voor verantwoordelijk.
U heeft tenslotte zelf die stap genomen, zonder eerst te controleren of zij zelf ook een bestelling zouden hebben gedaan bij Vodafone.
Zeer spijtig, maar eigen verantwoordelijkheid.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Je belt niet naar vodafone, maar naar een callcenter (BSC,SNT etc.). De personen daar hebben een beeldscherm voor zich en beperkte mogelijkheden. De werkelijke reden dat jouw toestel niet bezorgd is kunnen zij niet zien.
Ze zien in een programma dat het toestel naar jouw huis verstuurd is, meer niet. Meer kunnen ze ook niet doen dus ik denk dat je naar je toestel kunt fluiten.
Ze zien in een programma dat het toestel naar jouw huis verstuurd is, meer niet. Meer kunnen ze ook niet doen dus ik denk dat je naar je toestel kunt fluiten.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Even voor de duidelijkheid. Vodafone werkt met een eigen callcenter, mensen die in dienst zijn van deze provider. Geen sprake van een extern callcenter dat zaken doet voor Vodafone.
Voor je hier iets gaat roepen, mag je best even informeren of die mensen bij Vodafone echt wel van Vodafone zijn.
Dat ze bij Telfort en Orange een extern callcenter zouden gebruiken (of hebben gebruikt), betekent niet dat Vodafone dat ook doet.
Voor je hier iets gaat roepen, mag je best even informeren of die mensen bij Vodafone echt wel van Vodafone zijn.
Dat ze bij Telfort en Orange een extern callcenter zouden gebruiken (of hebben gebruikt), betekent niet dat Vodafone dat ook doet.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Vodafoon heeft een eigen call center. Maar af en toe krijg je de meest debiele aanbiedingen van een ander call center, die zich uitgeeft als Vodafoon. Echter dit is HCN. En zij weten van toeten noch blazen!
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
ja vodafafone heeft een eigen callcenter en volgens mij staat die in Limburg zozo wat zijn die mensen dom en onvriendelijk daar zeg, laten ze een voorbeeld nemen aan orange, ja ook die hebben een eigen callcenter, maar altijd als ik er heen bel zijn ze super vriendelijk
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
he vorige gast
vorige gast 15.16 uur :leer eerst eens vodafone goed schrijven voor je commentaar gaat geven...
en ja.. als je orange hebt.. wat moet jij dan bij de klantenservice bij die domme onvriendelijke limburgers????
en ja erik ik hoop dat het je gaat lukken met je toestel.. zelf heb ik dat ook eens gehad en uiteindelijk was het gewoon een straat verderop geleverd.. wat dus de schuld is van de tpg of wie dan ook levert aan jou... dus ja
en ja henny...vrij vreemd dat je een toestel laat leveren bij de buren wat meteen gestolen wordt.. vind je niet??
vorige gast 15.16 uur :leer eerst eens vodafone goed schrijven voor je commentaar gaat geven...
en ja.. als je orange hebt.. wat moet jij dan bij de klantenservice bij die domme onvriendelijke limburgers????
en ja erik ik hoop dat het je gaat lukken met je toestel.. zelf heb ik dat ook eens gehad en uiteindelijk was het gewoon een straat verderop geleverd.. wat dus de schuld is van de tpg of wie dan ook levert aan jou... dus ja
en ja henny...vrij vreemd dat je een toestel laat leveren bij de buren wat meteen gestolen wordt.. vind je niet??
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
nvt
Laatst gewijzigd door DaVrinzZ op 06 dec 2005 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
NEE ORANGE HEEFT ZIJN EIGEN RETENTIE TEAMDat ze bij Telfort en Orange een extern callcenter zouden gebruiken (of hebben gebruikt), betekent niet dat Vodafone dat ook doet.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Al met al komt het er dus gewoon op neer dat Vodafone gewoon onkundig heeft gehandeld: Ze nemen de telefoon op en na eerst verschillende redenen op te geven (toestel al afgehaald, collega zijn ermee bezig, teruggebeld worden, leveringsproblemen nokia, collega ziek EN waarschijnlijk nog meer K-smoesjes) weten ze zelf niet eens meer wat er eigenlijk aan de hand is. Dat je hierbij eigenlijk wordt geholpen door een ander bedrijf dan Vodafone heeft niks met het probleem te maken (evenmin dat ze niet genoeg informatie op hun scherm hebben). Vodafone had hier eerder aan moeten denken (of anders het callcenter wel toen ze de opdracht aannamen). Jij als klant mag Vodafone best hierop afrekenen.
Mijn inziens zijn ze hun afspraken niet nagekomen en in gebreke (volgens de nl wetgeving) van het leveren van het product. Je zou nu idd kunnen proberen onder de koop (dus contract) uit te komen door ze een aangetekende brief te sturen en ze alsnog een redelijke termijn te geven om te reageren of het probleem op te lossen. Tegelijk zou je de onkundigheid van hun telefonische hulpverlening aan kunnen kaarten en concreet vragen wat ze daaraan gaan doen.
Ik weet dat veel grotere bedrijven enorm tekortschieten in een goede dienstverlening (groei vergt immers meer kundigheid). Vooral telecomproviders denken vaak slapend rijk te kunnen worden door dan goedkope, en daarmee vaak onkundige, bedrijven te vinden voor klantafhandelingen.
Zelf zou ik je adviseren om Vodafone te sommeren om hun verantwoordelijkheid na te komen ipv van ze af proberen te komen. Als je ze immers vergelijkt met T-mobile en Telfort hebben ze nog altijd een veel betere dekking. Je zou er dus beter aan doen om Vodafone te dwingen hun zaakjes beter op orde te krijgen (desnoods kwaadschiks) dmv brieven of met hulp van je rechtsbijstandverzekering/wetswinkel. Zodoende geef je het bedrijf immers een signaal af dat ze niet zomaar geld kunnen incasseren en verwachten niets terug voor te kunnen doen. Als we (consumenten dus) massaal een dergelijke instelling ontwikkelen worden we immers collectief een stuk minder "genaaid" door dit soort bedrijven.
ps: wees blij dat je niet bij T-mobile hebt getekend want dan zou je vergelijkbaar gedoe meemaken (zie mijn posting over t-mobile) PLUS een slechtere dekking!
Radj
Mijn inziens zijn ze hun afspraken niet nagekomen en in gebreke (volgens de nl wetgeving) van het leveren van het product. Je zou nu idd kunnen proberen onder de koop (dus contract) uit te komen door ze een aangetekende brief te sturen en ze alsnog een redelijke termijn te geven om te reageren of het probleem op te lossen. Tegelijk zou je de onkundigheid van hun telefonische hulpverlening aan kunnen kaarten en concreet vragen wat ze daaraan gaan doen.
Ik weet dat veel grotere bedrijven enorm tekortschieten in een goede dienstverlening (groei vergt immers meer kundigheid). Vooral telecomproviders denken vaak slapend rijk te kunnen worden door dan goedkope, en daarmee vaak onkundige, bedrijven te vinden voor klantafhandelingen.
Zelf zou ik je adviseren om Vodafone te sommeren om hun verantwoordelijkheid na te komen ipv van ze af proberen te komen. Als je ze immers vergelijkt met T-mobile en Telfort hebben ze nog altijd een veel betere dekking. Je zou er dus beter aan doen om Vodafone te dwingen hun zaakjes beter op orde te krijgen (desnoods kwaadschiks) dmv brieven of met hulp van je rechtsbijstandverzekering/wetswinkel. Zodoende geef je het bedrijf immers een signaal af dat ze niet zomaar geld kunnen incasseren en verwachten niets terug voor te kunnen doen. Als we (consumenten dus) massaal een dergelijke instelling ontwikkelen worden we immers collectief een stuk minder "genaaid" door dit soort bedrijven.
ps: wees blij dat je niet bij T-mobile hebt getekend want dan zou je vergelijkbaar gedoe meemaken (zie mijn posting over t-mobile) PLUS een slechtere dekking!
Radj
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
hoe bedoel je een ander bedrijf dan Vodafone? Vodafone maakt gebruik van een eigen callcenter.
Al sinds de oprichting van Libertel maakt dit bedrijf geen gebruik van externe bedrijven voor klant- en klachtafhandelingen. Voor je iets hier post, is het wellicht handig om je eens goed te informeren over wat er wel en niet waar is.
Al sinds de oprichting van Libertel maakt dit bedrijf geen gebruik van externe bedrijven voor klant- en klachtafhandelingen. Voor je iets hier post, is het wellicht handig om je eens goed te informeren over wat er wel en niet waar is.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Mijn beste Pediktor ,
Heb je uberhaupt het verhaal eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? Of gil je al direct bij het zien van 1 zin waar je het niet mee eens bent? Misschien is het verstandig dat je eerst het hele verhaal leest voortaan voordat je iets hier post ..
Of ze nou gebruik maken van een ander bedrijf of niet (ik ging uit van de tegenargumenten van sommigen op deze site dat het lag aan het feit dat ze een extern callcenter huurden), het maakt geen verschil op de verantwoordelijkheden van Vodafone.
IK ben gelukkig NIET zo triest dat ik elk woordje wat hier geschreven wordt ga natrekken door het betreffende bedrijf te bellen of het waar is of niet. Maar goed, wel of geen extern bedrijf.. mijn argumenten blijven overeind
Erger nog: Indien Vodafone alles zelf doet is het helemaal een kwalijke zaak omdat ze kennelijk niet volwassen genoeg zijn om de verantwoordelijkheid van een kwalitatieve goede klantafhandeling te realiseren. Het maakt deze zaak nog triester dan het is!
Laat me raden, jij werkt bij een callcenter en voelt je geroepen om callcentra te beschermen ondanks de fouten die er gemaakt worden?
Groetjes van Radj
Heb je uberhaupt het verhaal eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? Of gil je al direct bij het zien van 1 zin waar je het niet mee eens bent? Misschien is het verstandig dat je eerst het hele verhaal leest voortaan voordat je iets hier post ..
Of ze nou gebruik maken van een ander bedrijf of niet (ik ging uit van de tegenargumenten van sommigen op deze site dat het lag aan het feit dat ze een extern callcenter huurden), het maakt geen verschil op de verantwoordelijkheden van Vodafone.
IK ben gelukkig NIET zo triest dat ik elk woordje wat hier geschreven wordt ga natrekken door het betreffende bedrijf te bellen of het waar is of niet. Maar goed, wel of geen extern bedrijf.. mijn argumenten blijven overeind
Erger nog: Indien Vodafone alles zelf doet is het helemaal een kwalijke zaak omdat ze kennelijk niet volwassen genoeg zijn om de verantwoordelijkheid van een kwalitatieve goede klantafhandeling te realiseren. Het maakt deze zaak nog triester dan het is!
Laat me raden, jij werkt bij een callcenter en voelt je geroepen om callcentra te beschermen ondanks de fouten die er gemaakt worden?
Groetjes van Radj
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
het probleem waar het hier om gaat, is dat de afgesproken levering van een nieuw toestel op de een of andere manier niet bij de klant is aangekomen. Daarop heb ik al eerder gereageerd. Het is dan gebruikelijk dat een bedrijf een onderzoek start naar de oorzaak van het probleem. Is de bestelling goed geadresseerd, is de bestelling goed in ontvangst genomen, wordt het toestel gebruikt, is er reden voor herlevering?
Als de uitkomst van dat onderzoek negatief is, krijgt de klant helaas niets. In het geval van de poster die zijn toestel achterliet bij de benedenburen waarna het gestolen werd, valt vodafone niets te verwijten.
Wat verwacht je tegenwoordig als klant als je toestel kwijtraakt? dat een bedrijf je dan zonder onderzoek te doen een nieuw toestel geeft?? Dat is ook niet de bedoeling.
Als de uitkomst van dat onderzoek negatief is, krijgt de klant helaas niets. In het geval van de poster die zijn toestel achterliet bij de benedenburen waarna het gestolen werd, valt vodafone niets te verwijten.
Wat verwacht je tegenwoordig als klant als je toestel kwijtraakt? dat een bedrijf je dan zonder onderzoek te doen een nieuw toestel geeft?? Dat is ook niet de bedoeling.
Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos
Oke , ik zie dat hier misschien een misverstand is ontstaan. Mijn reactie was aleen van toepassing op het probleem in de originele de posting van Erik(en reacties daarop).
Dat andere waarbij iemand het onder eigen verantwoordelijkheid ergens anders laat bezorgen en kwijtraakt (of iets dergelijks geloof ik) lijkt mij ook niet de verantwoordelijkheid van Vodafone.
Jou reactie:
is mijn inziens ook een goede procedure. Maar ik zie niet terug waarin Vodafone een dergelijke werkwijze heeft gehanteerd. Integendeel, uit hun acties lijkt het er juist op dat ze zelf niet eens weten waar ze mee bezig zijn. Vind jij dat acceptebel ?
Dat andere waarbij iemand het onder eigen verantwoordelijkheid ergens anders laat bezorgen en kwijtraakt (of iets dergelijks geloof ik) lijkt mij ook niet de verantwoordelijkheid van Vodafone.
Jou reactie:
,"Het is dan gebruikelijk dat een bedrijf een onderzoek start naar de oorzaak van het probleem. Is de bestelling goed geadresseerd, is de bestelling goed in ontvangst genomen, wordt het toestel gebruikt, is er reden voor herlevering? Als de uitkomst van dat onderzoek negatief is, krijgt de klant helaas niets."
is mijn inziens ook een goede procedure. Maar ik zie niet terug waarin Vodafone een dergelijke werkwijze heeft gehanteerd. Integendeel, uit hun acties lijkt het er juist op dat ze zelf niet eens weten waar ze mee bezig zijn. Vind jij dat acceptebel ?