LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klachten over busmaatschappij Connexxion
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ach ja, laatst stond ik in R'dam Noord, bij een bushalte op een bus te wachten, net achter een brug die een beetje bol loopt. De bus kwam zo hard voorbij rijden dat de meeste mensen bij de bushalte niet zagen dat tie eraan kwam, en dus had niemand een gebaar gemaakt dat tie moest stoppen. En deze buschauffeur had blijkbaar gewoon geen zin om te stoppen want hij reed erg hard door.
Misschien dacht hij dat we op de tram stonden te wachten, want het was een dubbele halte, maar circa 20 mensen die daar al 20 minuten op de bus stonden te wachten (lang leve de frequenties in het OV) mochten dus blijkbaar naar de mening van de buschauffeur nog maar eens 10 minuten wachten op de eerste tram.
Voor alle mensen die toch alleen maar over het OV kunnen zeuren (en vaak terecht daar niet van). Koop gewoon een auto. Je mist geen aansluitingen meer , vertragingen loop je over het algemeen niet op als je de file's in de spits niet meerekend dan , en je bespaart 10% van je leven aan frustraties en reistijden als je ergens naartoe moet.
Als ik zometeen klaar ben met mijn studie weet ik het wel zeker. Ik ga nooit meer voor de lol met het OV ergens naartoe.
Behalve dan reizen binnen R'dam (centrum), want dat is volgens mij één van de enige steden waarbij reizen met het OV aangenaam blijft door de hoge frequenties van de metro's, trams, bussen en treinen.
Misschien dacht hij dat we op de tram stonden te wachten, want het was een dubbele halte, maar circa 20 mensen die daar al 20 minuten op de bus stonden te wachten (lang leve de frequenties in het OV) mochten dus blijkbaar naar de mening van de buschauffeur nog maar eens 10 minuten wachten op de eerste tram.
Voor alle mensen die toch alleen maar over het OV kunnen zeuren (en vaak terecht daar niet van). Koop gewoon een auto. Je mist geen aansluitingen meer , vertragingen loop je over het algemeen niet op als je de file's in de spits niet meerekend dan , en je bespaart 10% van je leven aan frustraties en reistijden als je ergens naartoe moet.
Als ik zometeen klaar ben met mijn studie weet ik het wel zeker. Ik ga nooit meer voor de lol met het OV ergens naartoe.
Behalve dan reizen binnen R'dam (centrum), want dat is volgens mij één van de enige steden waarbij reizen met het OV aangenaam blijft door de hoge frequenties van de metro's, trams, bussen en treinen.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ook zonder OV is het over het algemeen zo dat je voor de lol ergens naar toe gaat.Als ik zometeen klaar ben met mijn studie weet ik het wel zeker. Ik ga nooit meer voor de lol met het OV ergens naartoe.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jun 2005 21:34
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Wat een ongenuanceerde klachten staan hier.
Advies 1: Bekijk een situatie van meer dan 1 kant. Praat ook es met je buschauffeur en vraag waaróm hij doet zoals hij doet. Tis ook maar een mens die niet volmaakt is.
Veel rijtijden zijn krap en een vertraging van 5 minuten loop je niet zomaar in. Eén vertraging van vijf minuten betekent voor alle volgende haltes en wachtende passagiers ook 5 minuten vertraging. En iedereen wil toch graag op de afgesproken tijd aankomen? Bovendien moet de chauffeur in z'n pauze van 3 minuten ook nog even een plasje kunnen doen (= alle spullen inpakken, naar wc lopen, en hetzelfde weer terug, kost gauw 5 minuten, hoezo pauze?).
Je hebt chauffeurs en je hebt chauffeurs. Spreek hem er fatsoenlijk op aan als er iets niet gaat zoals het hoort. Begin niet te schelden maar informaar gewoon netjes naar het waaróm. Meestal is er een goede reden voor.
Advies 2: Elke bus heeft een nummer van -doorgaans- 4 cijfers. Dat staat meestal op de voorkant en op de achterkant van de bus, en vaak ook aan de binnenkant boven de voorruit. Als je een klacht hebt, meldt dan het busnummer, lijnnummer, tijd en plaats aan de busmaatschappij. Dit forum is leuk om je af te reageren maar hier hoort een klacht niet echt thuis.
Advies 3: Chauffeurs zouden het echt plezant vinden als er ook es iets positiefs werd gemeld aan de busmaatschappij. Klachten komen helaas voor, maar complimentjes zijn zeldzaam. Nogmaals, ook een chauffeur is maar een mens die heus wel probeert om er (met krappe rijtijden, met steeds meer rotondes en steeds meer drempels, en met soms passagiers die ook niet altijd even vlot zijn) wat van te maken. Als je dan hoort dat je het goed doet stimuleert dat meer dan al die klachten.
Advies 1: Bekijk een situatie van meer dan 1 kant. Praat ook es met je buschauffeur en vraag waaróm hij doet zoals hij doet. Tis ook maar een mens die niet volmaakt is.
Veel rijtijden zijn krap en een vertraging van 5 minuten loop je niet zomaar in. Eén vertraging van vijf minuten betekent voor alle volgende haltes en wachtende passagiers ook 5 minuten vertraging. En iedereen wil toch graag op de afgesproken tijd aankomen? Bovendien moet de chauffeur in z'n pauze van 3 minuten ook nog even een plasje kunnen doen (= alle spullen inpakken, naar wc lopen, en hetzelfde weer terug, kost gauw 5 minuten, hoezo pauze?).
Je hebt chauffeurs en je hebt chauffeurs. Spreek hem er fatsoenlijk op aan als er iets niet gaat zoals het hoort. Begin niet te schelden maar informaar gewoon netjes naar het waaróm. Meestal is er een goede reden voor.
Advies 2: Elke bus heeft een nummer van -doorgaans- 4 cijfers. Dat staat meestal op de voorkant en op de achterkant van de bus, en vaak ook aan de binnenkant boven de voorruit. Als je een klacht hebt, meldt dan het busnummer, lijnnummer, tijd en plaats aan de busmaatschappij. Dit forum is leuk om je af te reageren maar hier hoort een klacht niet echt thuis.
Advies 3: Chauffeurs zouden het echt plezant vinden als er ook es iets positiefs werd gemeld aan de busmaatschappij. Klachten komen helaas voor, maar complimentjes zijn zeldzaam. Nogmaals, ook een chauffeur is maar een mens die heus wel probeert om er (met krappe rijtijden, met steeds meer rotondes en steeds meer drempels, en met soms passagiers die ook niet altijd even vlot zijn) wat van te maken. Als je dan hoort dat je het goed doet stimuleert dat meer dan al die klachten.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ik ben een vaste klant bij het klachtenbureau bij de connexxion.
Het word gewoon HAAST gezellig. Ja hoor, keurig weer een telefonische reactie op een klacht mijner zijds.
Elke keer weer klachten over.....bussen die niet komen. (helemaal dus niet) bussen die niet gaan naar de halte waar mijn dochter er uit moet. ( gewoon geen zin om de route af te maken)
Mensen andere haltes uitlaten stappen, om dat de goede route niet gereden word. (Ook dus een bejaarde mevrouw, die daardoor een kennis moest bellen die haar bij de halte moest ophalen).
En dan heb ik het inderdaad nog niet over hoe onbeschoft de chauffeur mijn dochter behandelde toen zij hem er op wees (beleefd in eerste instantie) dat hij te vroeg aan zijn ronde eindigde, en dat hij nog twee haltes verder moest voor de laatste halte (waar zij er uit moest).
Als antwoord kreeg zij dus te horen dat ze haar bek moest houden en zijn bus uit moest donderen.
Ook hierop werd weer positief gereageerd bij de klachtencentrale. Hierover geen commentaar hoor, deze mensen doen (volgens mij) toch wel hun best. Maar het is echt zo, dat de klanten hun klachten daar moeten deponeren, want als zij het niet weten, kunnen zij er niets aan doen.
Het word gewoon HAAST gezellig. Ja hoor, keurig weer een telefonische reactie op een klacht mijner zijds.
Elke keer weer klachten over.....bussen die niet komen. (helemaal dus niet) bussen die niet gaan naar de halte waar mijn dochter er uit moet. ( gewoon geen zin om de route af te maken)
Mensen andere haltes uitlaten stappen, om dat de goede route niet gereden word. (Ook dus een bejaarde mevrouw, die daardoor een kennis moest bellen die haar bij de halte moest ophalen).
En dan heb ik het inderdaad nog niet over hoe onbeschoft de chauffeur mijn dochter behandelde toen zij hem er op wees (beleefd in eerste instantie) dat hij te vroeg aan zijn ronde eindigde, en dat hij nog twee haltes verder moest voor de laatste halte (waar zij er uit moest).
Als antwoord kreeg zij dus te horen dat ze haar bek moest houden en zijn bus uit moest donderen.
Ook hierop werd weer positief gereageerd bij de klachtencentrale. Hierover geen commentaar hoor, deze mensen doen (volgens mij) toch wel hun best. Maar het is echt zo, dat de klanten hun klachten daar moeten deponeren, want als zij het niet weten, kunnen zij er niets aan doen.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Dat is overal hoor, niet alleen bij chauffeurs. Zo is de maatschappij nu eenmaal tegenwoordig. Klagen kunenn we genoeg, maar complimenten zullen we nooit uitdelen.Advies 3: Chauffeurs zouden het echt plezant vinden als er ook es iets positiefs werd gemeld aan de busmaatschappij. Klachten komen helaas voor, maar complimentjes zijn zeldzaam.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
En dan vinden ze het gek dat er zoveel geweld is tegen mensen van het OV. Als ik zo'n chauffeur zou hebben dan zou ik hem een knal geven hoor.Als antwoord kreeg zij dus te horen dat ze haar bek moest houden en zijn bus uit moest donderen.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Het maken van een busreis:
1: Ga naar bushalte.
2:Knik eventueel vriendelijk naar wachtende mensen in bushokje.
3:Hou buskaart of anders bij de hand.
4: Stap in aangekomen bus.
5:Zeg hallo tegen chauffeur en laat kaart stempelen.
6: Neem plaats en geniet van rit.
7: Stap uit op bestemming.
8:vervolg uw weg.
Het zal niet lang meer duren dat er een handleiding komt hoe omgegaan dient te worden met zaken die ogenschijnlijk zeer eenvoudig zijn of kunnen zijn.Het zou kunnen dat ik simplisme
geschapen ben.Maar laat mij maar lekker zo blijven.
1: Ga naar bushalte.
2:Knik eventueel vriendelijk naar wachtende mensen in bushokje.
3:Hou buskaart of anders bij de hand.
4: Stap in aangekomen bus.
5:Zeg hallo tegen chauffeur en laat kaart stempelen.
6: Neem plaats en geniet van rit.
7: Stap uit op bestemming.
8:vervolg uw weg.
Het zal niet lang meer duren dat er een handleiding komt hoe omgegaan dient te worden met zaken die ogenschijnlijk zeer eenvoudig zijn of kunnen zijn.Het zou kunnen dat ik simplisme
geschapen ben.Maar laat mij maar lekker zo blijven.
Laatst gewijzigd door Henrice op 29 jun 2005 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ben het helemaal met je eens!! Alleen geniet ik niet altijd van de rit, vanwege de hitte, drukte of wat dan ook. .
Ik erger me verschrikkelijk aan mensen die pas bij het instappen hun abonnement of strippenkaart gaan zoeken en hem dan niet kunnen vinden. Ik pak mijn abonnement al als ik thuisben.
En inderdaad even hallo tegen de chauffeur zeggen is wel zo netjes. Sommige komen met hun muziek keihard aan binnen of zijn aan het bellen, onbeschoft gewoon. Ik zeg ook vaak gedag tegen de chauffeur als ik uitstap, vind ik ook wel netjes.
Ik kan me daarom ook voorstellen dat sommige chauffeurs wat bot reageren, maar om nou tegen iemand te zeggen dat ze haar bek moet houden en de bus uit moet, vind ik te ver gaan. Zeker als hij/zij nog een paar haltes door moet rijden. Jammer dat het tegenwoordig zo gaat.
Aan de andere kant: ik vroeg een keer op een normale manier aan een conducteur waarom we in Rotterdam te laat weggingen. Toen kreeg ik als antwoord: 'Ja mevrouwtje, als ik dat wist.' Dat komt dan wel weer erg denigrerend over, vind ik.
Ik erger me verschrikkelijk aan mensen die pas bij het instappen hun abonnement of strippenkaart gaan zoeken en hem dan niet kunnen vinden. Ik pak mijn abonnement al als ik thuisben.
En inderdaad even hallo tegen de chauffeur zeggen is wel zo netjes. Sommige komen met hun muziek keihard aan binnen of zijn aan het bellen, onbeschoft gewoon. Ik zeg ook vaak gedag tegen de chauffeur als ik uitstap, vind ik ook wel netjes.
Ik kan me daarom ook voorstellen dat sommige chauffeurs wat bot reageren, maar om nou tegen iemand te zeggen dat ze haar bek moet houden en de bus uit moet, vind ik te ver gaan. Zeker als hij/zij nog een paar haltes door moet rijden. Jammer dat het tegenwoordig zo gaat.
Aan de andere kant: ik vroeg een keer op een normale manier aan een conducteur waarom we in Rotterdam te laat weggingen. Toen kreeg ik als antwoord: 'Ja mevrouwtje, als ik dat wist.' Dat komt dan wel weer erg denigrerend over, vind ik.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Het is de discussie niet en spiegelloog ben ik evenmin maar dat is m.i. een beetje de tendens.Het ontbreekt een hoop mensen aan een zeker zelfrespect of ego en compenseren dit door het toevoegen van verkleinwoordjes of ander verbaal geweld. Ter illustratie: Stond laats ook bij de bushalte,nou ben ik al bijna op de hellft dat het leven gaat beginnen,komt er een klein puisterig kereltje op me afstappen met een houding die totaal niet past bij zijn voorkomen en vroeg op stoere toon.'" He jongen, heb je een vuurtje voor me toevallig" Ik heb hem alleen aangekeken met zo'n blik van weet je pappa wel dat je rookt.
Maar aapje ziet en hoort,aapje doet.
Maar aapje ziet en hoort,aapje doet.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Nee dat is niet de juiste handleiding voor het reizen met de bus in en rond utreg.Het maken van een busreis:
1: Ga naar bushalte.
2:Knik eventueel vriendelijk naar wachtende mensen in bushokje.
3:Hou buskaart of anders bij de hand.
4: Stap in aangekomen bus.
5:Zeg hallo tegen chauffeur en laat kaart stempelen.
6: Neem plaats en geniet van rit.
7: Stap uit op bestemming.
8:vervolg uw weg.
1 Loop door de regen naar de bushalte, die te ver van uw huis ligt.
2 probeer in het bushokje nog een droog plaatje te bemachtigen en adem de rook in van de mensen die roken. klaag hier niet over mits u een blauw oog wil hebben.
3. zorg ervoor dat uw kaart niet in uw portomonnee zit want dan jat een junk deze zodra u hem uit de tas pakt.
4. probeer in het gedrang ook in de bus komen.
5 Laat u afblaffen door de chauffeur vraag vooral niet of hij wil waarschuwen bij de halte.
6 probeer te blijven staan terwijl de chauffeur van lijn 12 utrecht gebruikt als circuit.
7 probeer uit te stappen als dit niet lukt omdat het hoogwaardige openbaar vervoer te vol zit roep dan dat u er echt uit zou willen
8 koop een auto of motor en ga noooit meer met de bus
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
En stap vooral niet uit bij Kanaleneiland met een laptop.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Een laptop in trein of bus slaat zoiezo nergens op. Werken doe je op kantoor en niet onderweg er naar toe al. Zo belangrijk ben je niet.....
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Dat idee heb ik ook niet willen wekken.Kom ook niet uit Utreg.Ben er wel vaak geweest.Beetje 'kille' stad.Ia 't niet.....Woar.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ooit van thuiswerken en flexplekken gehoord???Een laptop in trein of bus slaat zoiezo nergens op. Werken doe je op kantoor en niet onderweg er naar toe al. Zo belangrijk ben je niet.....
en met de laptop over kanaleneiland valt wel mee, doe het al 3 jaar en er is niets gebeurd.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Thuiswerken zou ik persoonlijk nooit doen, er is een scheiding tussen werk en prive. Flexplekken zijn de grootste rampuitvinding van de laatste eeuw. Niemand heeft meer een plek, al je spullen in een doos achter je aan en onrust in het pand.
Dat komt er bij mij niet in....
Dat komt er bij mij niet in....
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Later als je groot bent en wel een studie hebt afgerond kan ik je nog wel eens de voordelen uitrekenen.Flexplekken zijn de grootste rampuitvinding
Maar iederdaad dat de moderne maatschappij doorgaat en nieuwe dingen iontwikkelt, is voor een onderontwikkeld mens, als jij moeilijk te begrijpen.
Verder is thuiswerk ook zo'n nieuwerwetse uitvinding. Vreemd dat steeds meer mensen kiezen om niet in de file te staan iedere dag? en daar zomaar de nieuwe uitvinding internet voor gebruiken.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ik heb mijn studie al jaren geleden afgerond en in diverse capaciteiten kennisgemaakt met flexplekken en thuiswerken. Het is een ramp, iets anders kan ik er niet van maken.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
de allergrootse bank van nederland denkt er anders over, en een van grootste verzekeraars, en zelfs het aller grootste it bedrijf ter wereld werkt er mee.Het is een ramp, iets anders kan ik er niet van maken.
vreemd dat mensen die verantwoordelijk zijn voor een miljarden omzet per dag!!! een andere stratiegie aanhouden dan de grote Karr???
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Iedereen werkt ermee omdat het een modeverschijnsel is en opgelegd wordt door mensen die zelf een eigen kantoor hebben en geen millimeter van hun plaats afkomen.
Doe maar eens een onderzoek naar de tevredenheid van de gewone werknemer, dan krijg je hele andere cijfers.
Ik ben niet groot, maar wel verstandig genoeg om de waarheid onder ogen te zien.
Doe maar eens een onderzoek naar de tevredenheid van de gewone werknemer, dan krijg je hele andere cijfers.
Ik ben niet groot, maar wel verstandig genoeg om de waarheid onder ogen te zien.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Ook uit die cijfers blijkt bij Rabobank, interpolis, dat het in het begin een negatief effect heeft, maar dat mensen er zeer snel aan wennen en het heeft na een half jaar geen invloed meer.Doe maar eens een onderzoek naar de tevredenheid van de gewone werknemer, dan krijg je hele andere cijfers.
Een bureau kost met alle aansluitingen, afschrijving meubiliar, huur, warmte als gouw 15.000 euro per jaar. Ieder uur dat een bureau leeg staat kost ongeveer 10 euro per uur. als je 10 medewerkers hebt in de buitendienst dei slecht 50 % op kantoor zijn, dan is het niet logisch om 10 bureaus te hebben 5 is voldoende, met een marge voor bezetbaar heid zit je met 6 goed. spaart je zo dus 4 * 15000 euro uit.
tel hier je parttimers bij op dei 24 uur of 16 uur per week werken
Je kan he voorstellen dat de Rabo, met ongeveer 3500 medewerkers die minder dan 20 uur een plaats bezatten het aardig wat scheelt.
En het onderzoek wat gedaan is is dat de werknemerstevredenheid niet is gedaald.
Wellicht moet je nog wat kleren over psychologie en sociologie en bedrijfskunde.
ik zou zoeken naar de motivatie hygiene theorie van herzberg.