LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelost
-
opgelost
deze zaak is opgelost
dat wil zeggen zo goed als ik behoeft geen reactie's meer badankt iedereen
dat wil zeggen zo goed als ik behoeft geen reactie's meer badankt iedereen
Laatst gewijzigd door nieuwendijk op 29 jun 2005 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opgelost
Nee helaas, je kunt bij een ziekenfonds alleen maar opstappen bij een prijswijziging en dat is altijd rond 1 januari (iets daarvoor worden altijd de nieuwe premies bekend gemaakt).
Hallo familie Nieuwendijk,
U kunt helaas niet per direct weg. En volgens mij is dat bij elke ziektekosten verzekeraat het geval. Wat het meestal is met deze jongens is dat je niet kunt doen wat jij wilt. Je bent dus eigenlijk in houders hand van deze maatschappijen. Als je nog een uitbreiding wil op je pakket zijn ze er als de kippen bij om geld te innen, maar wil jij weg dan gaat dat helaas niet eerder dan 01-01-....!
Balen maar het helaas niet anders.
U kunt helaas niet per direct weg. En volgens mij is dat bij elke ziektekosten verzekeraat het geval. Wat het meestal is met deze jongens is dat je niet kunt doen wat jij wilt. Je bent dus eigenlijk in houders hand van deze maatschappijen. Als je nog een uitbreiding wil op je pakket zijn ze er als de kippen bij om geld te innen, maar wil jij weg dan gaat dat helaas niet eerder dan 01-01-....!
Balen maar het helaas niet anders.
-
wij willen er van af omdat wij het niet meer kunnen opbrengen.
wij houden maar 1 euro permaand over.
dus hebben gezegt tegen trias dat wij het niet kunnen betalen.
maar dan krijgen wij incaso kosten als we niet betalen.
vreemd wij zeggen tegen de trias dat we niks kunnen missen.
daar moet toch een gehoor aangegeven worden.
of zijn wij straks onze inboedel kwijt voor iets waar we ze van te voren voor waarschuwen.
wij houden maar 1 euro permaand over.
dus hebben gezegt tegen trias dat wij het niet kunnen betalen.
maar dan krijgen wij incaso kosten als we niet betalen.
vreemd wij zeggen tegen de trias dat we niks kunnen missen.
daar moet toch een gehoor aangegeven worden.
of zijn wij straks onze inboedel kwijt voor iets waar we ze van te voren voor waarschuwen.
Ik weet niet of jullie afhankelijk zijn van bijstand o.i.d. Zo ja, dan denk ik dat jullie het via de bijstands instantie moeten spelen.
Maar anders ben je genoodzaakt (helaas) om te betalen of je nu wel of geen geld hebt. ik heb dit namelijk ook meegemaakt en niet alleen met ziektekosten ook met andere dingen. Ze kunnen trouwens niet zomaar een incasso buro op je afsturen, dan moet je volgens mij meerdere keren niet hebben betaald en het is in zoverre ook niet verplicht om aan een incasso buro te betalen. het is eerder super intimiderend en een vorm van bedreiging, zo van als jullie niet betalen dan....
Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
Maar anders ben je genoodzaakt (helaas) om te betalen of je nu wel of geen geld hebt. ik heb dit namelijk ook meegemaakt en niet alleen met ziektekosten ook met andere dingen. Ze kunnen trouwens niet zomaar een incasso buro op je afsturen, dan moet je volgens mij meerdere keren niet hebben betaald en het is in zoverre ook niet verplicht om aan een incasso buro te betalen. het is eerder super intimiderend en een vorm van bedreiging, zo van als jullie niet betalen dan....
Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
-
mijn vriendin waar het om gaat.
werk halve dagen en krijgt aanvullend gak.
haar inkomste is bij elkaar +/- 860 euro.
maar daar moet ze een huis van betalen 251 euro
stroom 100 euro
water 30 euro
ziekenfonds 55 euro
lening 65 euro
schuld 50 euro (ook trias)
telefoon 35 euro (mobiel)
telefoon 25 euro (huis)
in totaal dus 611 euro en dan moet ze nog eten.
werk halve dagen en krijgt aanvullend gak.
haar inkomste is bij elkaar +/- 860 euro.
maar daar moet ze een huis van betalen 251 euro
stroom 100 euro
water 30 euro
ziekenfonds 55 euro
lening 65 euro
schuld 50 euro (ook trias)
telefoon 35 euro (mobiel)
telefoon 25 euro (huis)
in totaal dus 611 euro en dan moet ze nog eten.
toen wij het financieel minder kregen hebben we besloten dat we gebeld werden en dan kost het jouw niet zoveel. en maak een keuze mobiel of een vaste aansluiting. hebben wij ook gedaan. We hadden toen prepay.
dus dat is alvast een tip. laat je bellen i.p.v. zelf te bellen. ze heeft nu kosten van en mobiel en vaste aansluiting, doe 1 van deze 2 weg en je bespaard al weer wat geld. Ik vind de kosten van stroom ook erg hoog.
Ik betaal voor een 2 persoons huishouden 113 euro per maand, maar dat is inclusief electriciteit, gas, kabel tv, onderhouds contract voor de cv-ketel en nog iets, maar dat weet ik niet meer. dus daar valt ook nog wel wat te besparen.
dus dat is alvast een tip. laat je bellen i.p.v. zelf te bellen. ze heeft nu kosten van en mobiel en vaste aansluiting, doe 1 van deze 2 weg en je bespaard al weer wat geld. Ik vind de kosten van stroom ook erg hoog.
Ik betaal voor een 2 persoons huishouden 113 euro per maand, maar dat is inclusief electriciteit, gas, kabel tv, onderhouds contract voor de cv-ketel en nog iets, maar dat weet ik niet meer. dus daar valt ook nog wel wat te besparen.
-
we hebben de mobile al opgezegt.
die is er augustus weg.
de vaste kan niet weg voor het internet.
maar die betaald zijn eigen want daar verdiend ik wat bij
kijk maar een op www.mp3box.nl
en ja we laten ons bellen.
en de stroom zijn we voor naar eneco geweest was eerst 113 euro maar minder dan 100 euro wouden ze niet doen.
die is er augustus weg.
de vaste kan niet weg voor het internet.
maar die betaald zijn eigen want daar verdiend ik wat bij
kijk maar een op www.mp3box.nl
en ja we laten ons bellen.
en de stroom zijn we voor naar eneco geweest was eerst 113 euro maar minder dan 100 euro wouden ze niet doen.
inkomsten wel opgeven natuurlijk.
-
de inkomste zijn 0 op dit moment
Trias heeft gelijk! Opzeggen kan alleen per 1 januari, of al de premie tussentijds wijzigt. Hier kan Trias niets aan doen, deze regels zijn door de regering vastgesteld. Dit zal je ook bij Amicon of welke zorgverzekeraar hebben, ligt dus echt niet aan Trias. En waarom wil je nu opeens van de aanvullende verzekering af? Dan had je het niet moeten nemen, lijkt mij.
En niet betalen? Dat kan ook niet en dat lijkt me logisch ook. Als ze uitstel gaan geven, dan kunnen ze op een gegeven moment fluiten naar hun geld, want van uitstel komt meestal afstel.
En niet betalen? Dat kan ook niet en dat lijkt me logisch ook. Als ze uitstel gaan geven, dan kunnen ze op een gegeven moment fluiten naar hun geld, want van uitstel komt meestal afstel.