LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buitenlandse ingezetene

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
effect

buitenlandse ingezetene

Ongelezen bericht door effect »

Hoi,

ik heb op de site van SLV en dexia gelezen, dat je niet in aanmerking komt voor het de duisenberg regeling als je in het buitenland woont. weet iemand iets meer over. Wat krijgen zij voor een regeling? graag reactie.

Ik heb een stemkaart ontvangen, maar kan zelf geen beroep doen op de Duisenberg-regeling, omdat ik onder een van de uitzonderingen val (depotconstructie, minderjarigen, buitenlandse ingezetene). Mag ik dan toch stemmen?
Iedereen die een antwoordkaart heeft ontvangen van de Stichtingen Leaseverlies en/of Eegalease mag stemmen. Het gaat daarbij om alle aangeslotenen van deze Stichtingen. Zij bepalen daarmee gezamenlijk of de collectieve acties van de Stichtingen worden gestaakt.

effect

Re: buitenlandse ingezetene

dit heb ik nog op de site van dexia gevonden

Voor mensen met een zogeheten depotlease-constructie (een productcombinatie van een effectenlease-overeenkomst en een effectendepot), minderjarigen en niet-ingezetenen heeft Dexia afzonderlijke regelingen die goede oplossingen bieden. Indien dit op u van toepassing is, neem dan contact op met Dexia.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Veel 'effect' gewenst :wink:

effect

blijkbaar geen spannend onderwerp, maar toch als jij in het buitenland woont en je moet/wilt proceden, gebeurt dit dan in Nederland of bij je woonplaats? Stel iemand met een lease overeenkomst is naar America verhuisd en klaagt daar Dexia aan, in America is de klantenbescherming veel groter en schadeclaims zijn niet mals.
Is er iemand op het forum, die er juridische kennis heeft en dit kan nader toelichten.

impact

Ongelezen bericht door impact »

In het contract staat dat op de overeenkomst het Nederlands recht van toepassing is. Volgens mij maak je dan geen kans om in Amerika iets tegen Dexia te ondernemen.

effect

maar als je de restschuld niet betaalt, moet Dexia een buitenlands incasso buro inschakelen en als dat niet helpt sleept Dexia jou voor de rechter.
Zou het dus zo zijn dat als jij dexia aanklaagt dat in nederland moet gebeuren, maar als Dexia jou aanklaagt voor het niet betalen van de restschuld, gebeurt dat in het land waar je ingeschreven staat.
iemand een idee?

mali

Ongelezen bericht door mali »

Als je in het buitenland woont moet dexia een oproep plaatsen in een nederlandse krant en bij de ambasssade van het land waar je woont. na 6 weken kan dexia dan een procedure starten bij de rechter. als je het bericht niet hebt gekregen, heb je pech en gaat de procedure zonder jou door en dat is in het voordeel van de eiser, dexia dus.

Dexia kan het vonnis bewaren tot je een keer terug in nederland bent en je dan in de kraag vatten. Of, als het eenb execuitieverdrag heeft met het betreffende land, kan die daar ten uitvoer worden gelegd. Met de VS is er wel een executieverdrag, verwacht ik zo. Als je in noord korea woont, kan dexia niet zo veel tegen je doen en zal de vordering in de boeken worden afgeschreven als oninbaar. Banken hebben wel vaker oninbare vorderingen, dat is heel normaal. Bij failisementen bijvoorbeeld.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

woon jij in het buitenland effect, of is dit maar een proefbalonnetje?

Ik vraag me af of er veel buitenlanders zijn die speciaal naar Nederland zijn gekomen om aandelen te kunnen leasen met geleend geld omdat dat in geen enkel ander land mogelijk is.

Voor producten die alleen in Nederlandse koffieshops te koop zijn kan ik me dat nog voorstellen..

maar aandelen..?

mali

Ongelezen bericht door mali »

als aandelenlease producten zijn verkocht aan minderjarigen en studenten (juniorlease), is de kans groot dat een aantal hiervan hun loopbaan zijn gaan doen in het buitenland, destijds niet wetende dat ze een enorm blok aan het been in nederland hebben verworven.
In de bloei van hun leven worden ze lastiog gevallen door zo'n incompetente bank als dexia die niets dan leugens verkocht en nu loopt te zuurpruimen als de mensen dat niet pikken en de zaak recht gezet willen hebben.

effect

ik heb ca. 2 jaar in nederland gewoont en gewerkt (2000-2002). Helaas heb ik me 2 capital effect contracten met vooruitbetaling laten aansmeren (was te goede trouw). de vooruitbetaling is toen met een doorlopend credit van een andere bank betaald worden. naar 5 jaar zou deze kredit met de "winst" verrekend worden. Deze credit heb ik bij mijn vertrek al afbetaald. Maar die 5 jaar zijn bijna om en die contracten duren nog 15 jaar. Ik heb geen zin nog meer geld te betalen.
Helaas woon ik niet in Saoeidi Arabië of Noord Korea (tenmisnte voor de leasecontracten), maar ben in Europa gebleven, wel buiten EU.
Dus bij de duisenberg regeling had ik ook maar een korting van 10% op de restschuld naar 5 jaar en hoor ik dat die zelf niet van toepassing is voor iemand die niet in Nederald ingeschreven staat. Daarom ook in het begin mij vraag wat voor mij geldig zou zin.

P.S. sorry voor mijn fouten in het nederlands

claase1

Ongelezen bericht door claase1 »

Pluutjes, er zijn ook gedupeerden die in het buitenland wonen en werken in Nederland.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Effect,

Don't bother gaat je m.i. goed af hoor.

Als het complex is, de eigen situatie dan kun je het ook mailen, zie hiervoor o.a. http://www.platformaandelenlease.nl

Desgewenst kun je mij ook wel aanmailen.

Take care out there!

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 30 Jun 2005 00:53 door claase1
--------------------------------------------------------------------------------
Pluutjes, er zijn ook gedupeerden die in het buitenland wonen en werken in Nederland.
Uiteraard claase1,

Helaas kon ik Effect niet helpen en heb hem succes gewenst!

:idea: :wink:

effect

bedankt voor jullie reacties. In ieder geval weet ik nu dat ik beter zelf kan procederen in Nederland in plaats van gewoon afwachten.
Mijn vooruitbetaling is nog voor een paar maanden, dus ik ga nu eens rustig bekijken wat de beste manier is (eigen advocat, leaseprocess, beursklacht, ...).
Ik hou jullie op de hoogte,...

Gesloten