LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2
tele2
daar wij iets te laat waren met het betalen van de telefoonnota van tele2, stuurden zij gelijk een deurwaarder op ons af. eerst kwam er een brief met allerlei dreigementen, terwijl wij al voor die brief kwam al hadden betaald. we waren al afgesloten. nu willen wij van tele2 af, maar daarvoor moeten we onze hele bankafschrift kopieren en opsturen en dit in tweevoud. ook een naar de deurwaarder. terwijl die brief niet eens nodig was geweest. zij kunnen ons ook niet in het systeem vinden. dus ...conclusie, gigantisch veel kosten voor ons door een fout van hun, en dan pas kunnen wij opzeggen. belachelijk. terwijl na gebeld te hebben iemand van de klantenservice zei: u kunt wel een printscreen doen. zo gezegd zo gedaan en nu hoor je dat dat geen geldig bewijs is. koude douche voor tele 2.
Re: tele2
Tjeemig Tosbaga, ik kan mij redelijk vinden in de kern van de reacties die jij geeft. Maar waarom doe je op een zodanige manier dat het lijkt alsof je mensen afzeikt? En dat doe je op meer plekken! Laat de kern van je boodschap doorklinken, die is goed. Maar laat je medemens in hun waarde.
hallo,
ik was heel lang een tevreden klant van tele2 vaste telefonie.
tot ik een leuke aanbieding kreeg om terug te komen bij kpn.
ik had er altijd al een hekel aan om twee rekeningen te krijgen dus ging ik terug naar kpn.
zij zouden alles regelen.
dat hebben ze dus tot op zekere hoogte gedaan.
via dat telefoon nummer van carrier hoorde ik dat alles wat ik bel via kpn gaat,dus ik dacht prima zo.
tot ik gisteren een rekening op de mat vond van tele2 voor telefoon gesprekken ná 03-02-2005 toen ik dus weer bij kpn was.
wat blijkt,ik heb ooit een tele2 telefoon aangeschaft,en die toetst automatisch het tele2 nummer voor de nummers die ik draai!
met als resultaat een dubbele rekening in plaats van goedkoper uit te zijn!
dan kun je ook reageren met:eigen schuld dikke bult,
maar ik vind dat tele2 mij een briefje had kunnen sturen met de mededeling dat mijn lidmaatschap bij tele2 opgezegd is,en dat ik dan ook een andere telefoon aan moet schaffen!
aan deze heb ik dus niks meer.
ik probeer nu om de tele2 rekening door de kpn te laten betalen,want zij zouden alles regelen,maar hebben ook niet gevraagd of we een telefoon van tele2 hebben.
DUS IEDEREEN MET EEN TELE2 TELEFOON LET OP ALS JE WEG WILT BIJ TELE2 DAN MOET JE DAT TOESTEL NIET MEER GEBRUIKEN!
dus zo zijn we nog duur uit omdat er een andere telefoon aangeschaft moet worden.
groeten,christina
ik was heel lang een tevreden klant van tele2 vaste telefonie.
tot ik een leuke aanbieding kreeg om terug te komen bij kpn.
ik had er altijd al een hekel aan om twee rekeningen te krijgen dus ging ik terug naar kpn.
zij zouden alles regelen.
dat hebben ze dus tot op zekere hoogte gedaan.
via dat telefoon nummer van carrier hoorde ik dat alles wat ik bel via kpn gaat,dus ik dacht prima zo.
tot ik gisteren een rekening op de mat vond van tele2 voor telefoon gesprekken ná 03-02-2005 toen ik dus weer bij kpn was.
wat blijkt,ik heb ooit een tele2 telefoon aangeschaft,en die toetst automatisch het tele2 nummer voor de nummers die ik draai!
met als resultaat een dubbele rekening in plaats van goedkoper uit te zijn!
dan kun je ook reageren met:eigen schuld dikke bult,
maar ik vind dat tele2 mij een briefje had kunnen sturen met de mededeling dat mijn lidmaatschap bij tele2 opgezegd is,en dat ik dan ook een andere telefoon aan moet schaffen!
aan deze heb ik dus niks meer.
ik probeer nu om de tele2 rekening door de kpn te laten betalen,want zij zouden alles regelen,maar hebben ook niet gevraagd of we een telefoon van tele2 hebben.
DUS IEDEREEN MET EEN TELE2 TELEFOON LET OP ALS JE WEG WILT BIJ TELE2 DAN MOET JE DAT TOESTEL NIET MEER GEBRUIKEN!
dus zo zijn we nog duur uit omdat er een andere telefoon aangeschaft moet worden.
groeten,christina
ook weer eigen schuld dikke bult...
ik herinner me die campagne van tele2 nog wel, dat toestel draait inderdaad automatisch de code van tele 2. Als ik als niet gebruiker dit weet en jij als gebruiker dit niet weet is dit jouw eigen schuld. Net zoals de meeste consumenten heb ook jij toegehapt op een (te) mooie aanbieding voor een gratis telefoon en goedkoper bellen.
Dat het toestel automatisch de tele2 code intoetst heeft in de papieren gestaan van die actie, want in tegenstelling tot de meeste consumenten lees ik wel de hele folder/advertentie en ga ook nog eens opzoek naar meer informatie voor ik in ga op een actie.
Ik heb het al eens vaker gezegd, consumerend Nederland is gewoon DOM. En jij behoort ook tot deze groep, gefeliciteerd!!!
ik herinner me die campagne van tele2 nog wel, dat toestel draait inderdaad automatisch de code van tele 2. Als ik als niet gebruiker dit weet en jij als gebruiker dit niet weet is dit jouw eigen schuld. Net zoals de meeste consumenten heb ook jij toegehapt op een (te) mooie aanbieding voor een gratis telefoon en goedkoper bellen.
Dat het toestel automatisch de tele2 code intoetst heeft in de papieren gestaan van die actie, want in tegenstelling tot de meeste consumenten lees ik wel de hele folder/advertentie en ga ook nog eens opzoek naar meer informatie voor ik in ga op een actie.
Ik heb het al eens vaker gezegd, consumerend Nederland is gewoon DOM. En jij behoort ook tot deze groep, gefeliciteerd!!!
Hallo Tosbaga,
Doe eens even rustig aan. Je hebt gelijk dat mensen nalaten om iets verder na te denken. Maar om dat zo ongenuanceerd te doen. Je bent een echte betweter. Hoogst irritant zeg!
Van iemand die zich irriteerd aan jouw schrijfstijl
Doe eens even rustig aan. Je hebt gelijk dat mensen nalaten om iets verder na te denken. Maar om dat zo ongenuanceerd te doen. Je bent een echte betweter. Hoogst irritant zeg!
Van iemand die zich irriteerd aan jouw schrijfstijl
uiteraard is het vervelend om een brief van het incasso bureau te krijgen, echter is natuurlijk wel zo dat daar een minimum periode aan vooraf gaat, zo weet ik dat er een eerste en tweede (waarvan die laatste allen maar service is en geen verplichting)worden toegestuurd.en tegen de tijd dat incasso erbij komt ben je ruim 2 maanden verder.
Ik doe niks automatich en zeker geen telefoonrekeningen.
Hoe veel hiermee fout gaat is niet gewoon meer.
Ik wil zien wat ik betaal en al zeker bij een telefoonrekening.
Het zal maar een rekening zijn van een paar honderd euro en je wet van niks.
Weet je dan wel half hoe veel moeiete je moet doen om je centen terug te krijgen.
Hoe veel hiermee fout gaat is niet gewoon meer.
Ik wil zien wat ik betaal en al zeker bij een telefoonrekening.
Het zal maar een rekening zijn van een paar honderd euro en je wet van niks.
Weet je dan wel half hoe veel moeiete je moet doen om je centen terug te krijgen.
Het zal inderdaad half zoveel veel zijn als verwacht;bij automitische incasso namelijk heb je als klant altijd een storno termijn ( termijn waarin een nota door de bank kan worden teruggeboekt)en met betaling via acceptgiro is deze termijn er niet.
-
Ook ik was geabonneerd bij Tele 2. Na twee keer opzeggen door de KPN (omdat ik ook alles op 1 rekening wilde) krijg ik nog steeds fakturen van Tele 2. Ze durven te beweren dat ik zelfs een telefoon van hun heb. Ik heb een telefoon van de KPN, Malibu 300(in de winkel van Primafoon in Wychen gekocht).
Ik kom dus niet van Tele 2 af. Wat moet ik hiermee??
Heb je een spraakmaker (een wit klein kastje tussen je lijn en de telefoon) of staat er een 2e toestel elders die wel van tele2 is? Heb je 1602 voorgeprogrammeerd staan in het geheugen van je toestel? Staat er nog een instelling op Tele2 op 08001273?
Het moet een van bovenstaande dingen zijn. Zeg bovendien altijd zelf op, KPN kan alleen Preselect op KPN zetten, maar niet echt opzeggen voor je.
Het moet een van bovenstaande dingen zijn. Zeg bovendien altijd zelf op, KPN kan alleen Preselect op KPN zetten, maar niet echt opzeggen voor je.
-
Ik maak gebruik van, bel 1649, geen preselect, je moet je even via internet aanmelden en zelf 1649 voor je nummers inprogrammeren. De rekening wordt aut. afgeschreven en is via internet goed te controleren. De nota wordt via je e-mail adres toegezonden en is gespecificeerd. Bel je niet meer met 1649 dan krijg je ook geen nota. Dit voor €0,005 oftewel een halve cent per minuut en een starttik van € 0,05 cent. Na 20.00 uur bel je gratis tot....... zie de site van bel 1649.
Mij bevalt het prima.
Groeten, ArieT
Niet nodig.. Ga naar een vestiging van Primafoon, vul een klein formuliertje in en KPN regelt alles voor u. Niks bankafschriften of brieven dus .nu willen wij van tele2 af, maar daarvoor moeten we onze hele bankafschrift kopieren en opsturen en dit in tweevoud. ook een naar de deurwaarder.