LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kotey
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37

T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door Kotey »

Heel kort want dit is een héél lang en ingewikkelde kwestie. (geworden...door T-Mobile)
Het begint simpel:

Feb 2004 en maart 2004 sluiten ik en m'n vriendin een 2-jarig abo'tje af bij T-Mobile.
Met een Nokia 6600.
Na een week of 3 beginnen beide toestellen dusdanige problemen te vertonen dat er eigenlijk alleen nog maar (beperkt) mee ge-sms't en gebeld kan worden.
Daar sluiten wij geen 2 jarig abonnement voor af voor 32,50 per maand.
Als we alleen willen bellen en sms-en nemen we wel een prepaid of abo'tje van 10 euro per maand voor een contractsduur van een jaar.
Gelijk melding gedaan bij T-Mobile van de mankementen.
In november 2004 heb ik inmiddels zo'n 100 brieven, 1000 mails en 1500 telefoontjes verzonden naar en gehad met T-Mobile maar nog was er niets opgelost.
Ik heb toen aangegeven dat ik een oplossing eiste of een directe ontbinding van het contract.
Geen antwoord.
Ik heb toen aangegeven m'n betalingen te staken totdat ik een werkend toestel zou krijgen of dat het contract werd ontbonden.
In december 2004 kregen we de optie de toestellen om te ruilen voor werkende exemplaren, let wel: na véél dreigen met advocaten en 100e keren bellen.

Deze toestellen werden (te laat volgens afspraak) geleverd.
Met EXACT dezelfde problemen!!!
Direct weer doorgegeven en gezegd dat ik terstond van m'n abonnement af wilde.
Geen optie volgens T-Mobile. De algemene voorwaarden lieten dat niet toe. Ik had daarin getekend voor mijn plichten.
En HUN plichten dan???
Ik kreeg na een tijd aanmaningen, m'n telefoonaansluiting werd geblokkeerd en ik kreeg dreigbrieven dat ik moest betalen.
M'n bel en abonnementskosten liepen immers door.
Ik gaf aan dat ik die kosten niet erkende.
In eerste instantie dacht ik nog: Ik heb die minuten verbeld dus moet ik ze ook betalen, maar alle logica en plichtsbesef wat bij T-Mobile ook ver te zoeken.
Inmiddels ben ik aangemeld bij Preventel en BKR als wanbetaler(!!!)
Na alle wanprestaties van T-Mobile, bijna 2 jaar lang.
Ik ben voor leugenaar uitgemaakt, de hoorn is door personeel zo'n 10x op de haak gegooid, honderden terugbel beloftes zijn niet nagekomen, en toch bleef ik maandenlang betalen zonder dat ik voor meer dan 25% gebruik kon maken van mijn abonnement.
Toen ik echter geen andere mogelijkheid meer zag dan niet meer te betalen voor een contract wat niet werd nageleefd werd ik gelijk door het slijk gehaald bij betreffende instanties.
Via mijn advocaat wordt er nu een kort geding gestart waar ik 500 euro schade vergoeding eis voor de registratie bij Preventel.
500 euro voor de registratie bij BKR (wanneer deze echter 5 jaar blijft staan bij BKR zal de eis aanzienlijk hoger zijn) En nog eens 1500 euro voor het feit dat ik meer dan 1,5 vast heb gezeten aan een abonnement waar ik niets mee kon en T-Mobile weigerde dit te ontbinden om tot een oplossing te komen.
Wanneer ik deze zaak win zal ik vanzelfspreken de 480 euro aan bel en abonnementskosten betalen, eerlijk is eerlijk.
Ik nodig hierbij iedereen uit zijn of haar problemen met T-Mobile naar mij te mailen ([email protected]) en wie weet kan mijn advocaat hier iets mee om T-Mobile voor eens en voor altijd te laten voelen wat PLICHTEN in het contract inhouden...

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door talea »

Het spijt me ontzettend, maar volgens mij staat de telefoon los van het abonnement.

Kotey
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door Kotey »

Nee hoor, niet als de telefoon wordt aangeboden voor 0 euro, in COMBINATIE met een abonnement. Daarnaast heeft de telefoon een IMEI nummer, gekoppeld aan T-Mobile en is de telefoon voorzien van een T-Mobile logo.
M'n advocaat doet vrijwel alleen maar contractsgeschillen en kent de wet omtrent dit soort haken en ogen als geen ander. :lol:

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door talea »

Ok, ik had niet begrepen dat het hier om een toestel met T-Mobile simlock ging.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door Predicador »

Tja, het blijft zo dat je, ook gedurende een lopende klacht, verplicht bent jouw deel van het contract te voldoen. Tijdig betalen dus.

Zelfs als je een gesimlocked toestel (t-zones in jouw geval) aanschaft, dan is dat toestel nog steeds voor verantwoordelijkheid van de leverancier. Volgens de garantie van het toestel zou het ding eerst ter reparatie moeten worden opgestuurd om te proberen zo het probleem op te lossen.

Nooit en te nimmer is een handset gekoppeld aan het contract: door middel van je 1- of 2-jarig contract betaal je het toestel af.

ben benieuwd of je advocaat ook bekend is met het feit dat t-mobile zelf geen toestellen maakt, maar inkoopt bij zeer goede fabrikanten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door ?? »

Raar verhaal.

100 brieven? 1000 mails? 1500 telefoontjes? Mag ik daar wat vraagtekens bij plaatsen?

En zijn de toestellen wel eens gerepareerd? Lag het wel aan de toestellen en niet ergens anders aan? Waar blijven de details van dit verhaal?

Daarnaast staan toestel en abo idd los van elkaar. Je aboverplichting zul je gewoon moeten voldoen, aangezien je SIMkaart blijkbaar de hele periode goed heeft gewerkt. Dus had je toegang tot het netwerk, waarmee T-Mo dat deel van de verplichtingen is nagekomen en jij dus tot betaling verplicht bent.

Je koopt namelijk een toestel en je koopt een abo, wat twee verschillende producten zijn. Qua abo heb je blijkbaar een deugdelijk product gehad, want daar hoor ik je niet over klagen.

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd

Ongelezen bericht door talea »

het is wel zo dat T-Mobile de afhandeling van problemen met simlock toestellen zelf wil regelen.

Gesloten