LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....
AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....
Ook ik was eens de trotse bezitter van een AEG wasautomaat uit de topklasse serie (regina 1600 update)
Helaas ging de motor binnen 3 jaar al kapot.
Monteur er bij laten komen en zijn diagnose luide dat er een lamel van de motor zou zijn verbrand. De reparatie hiervan zou uitkomen op 210 euro ex btw en montage
Van een coulance regeling was geen sprake omdat de machine hievoor al te oud zou zijn.
Je zou toch mogen verwachten van een machine die FL:2499.- heeft gekost dat daarvan de gemiddelde levensduur hoger dan 3 jaar zou zijn
Wij waren dan ook hevig teleurgesteld in het merk AEG en het bijzonder de service hiervan.
Wij hebben dan ook besloten ook de wasmachine niet te laten repareren,en over te gaan tot de aanschaf van een nieuw wasautomaat
Dat we dan wel nog even de voorrijkosten van ruim 70 euro moesten betalen kon er ook nog wel bij.
U begrijpt misschien wel dat de slogan AEG laat je niet in de steek een wel heel bittere betekenis heeft gekregen voor ons
We hebben inmiddels een eenvoudige echte wasmachine (er is geen betere) met 10 jaar "all-in,, garantie voor 150 euro extra voor nagenoeg dezelfde prijs als die van AEG uit het topserie........
Helaas ging de motor binnen 3 jaar al kapot.
Monteur er bij laten komen en zijn diagnose luide dat er een lamel van de motor zou zijn verbrand. De reparatie hiervan zou uitkomen op 210 euro ex btw en montage
Van een coulance regeling was geen sprake omdat de machine hievoor al te oud zou zijn.
Je zou toch mogen verwachten van een machine die FL:2499.- heeft gekost dat daarvan de gemiddelde levensduur hoger dan 3 jaar zou zijn
Wij waren dan ook hevig teleurgesteld in het merk AEG en het bijzonder de service hiervan.
Wij hebben dan ook besloten ook de wasmachine niet te laten repareren,en over te gaan tot de aanschaf van een nieuw wasautomaat
Dat we dan wel nog even de voorrijkosten van ruim 70 euro moesten betalen kon er ook nog wel bij.
U begrijpt misschien wel dat de slogan AEG laat je niet in de steek een wel heel bittere betekenis heeft gekregen voor ons
We hebben inmiddels een eenvoudige echte wasmachine (er is geen betere) met 10 jaar "all-in,, garantie voor 150 euro extra voor nagenoeg dezelfde prijs als die van AEG uit het topserie........
Laatst gewijzigd door dr.dre op 21 jun 2008 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....
Hoi Dr.Dre,
Dat bericht had je al geplaatst op 21 nov 2004.
En hoe bevalt de nieuwe wasmachine, die heb je nu ongeveer 8 maanden in bezit.
Dat bericht had je al geplaatst op 21 nov 2004.
En hoe bevalt de nieuwe wasmachine, die heb je nu ongeveer 8 maanden in bezit.
Nieuwe wasmachine werkt perfect is tevens een heel stuk stiller dan de AEG die af en toe bij centrifugeren uit elkaar leek te vallen.
Klopt inderdaad dat van die eerdere post,vond echter dat dit nog maar weer eens onder de aandacht gebracht moest worden.
Mensen kunnen tenslotte niet vaak genoeg geholpen worden met het geven van een, m.i. eerlijk advies......
Groeten Dr.Dré
Klopt inderdaad dat van die eerdere post,vond echter dat dit nog maar weer eens onder de aandacht gebracht moest worden.
Mensen kunnen tenslotte niet vaak genoeg geholpen worden met het geven van een, m.i. eerlijk advies......
Groeten Dr.Dré
Voor dat geld had je direkt een Miele moeten kopen. Stukken beter en een mooi garantieplan.
Veel plezier met de nieuwe wasmachine!
Veel plezier met de nieuwe wasmachine!
Ik heb GEEN problemen met mijn AEG wasmachine en droger.
Ik ook nietIk heb GEEN problemen met mijn AEG wasmachine en droger.
Ja je kan pech hebben met elk merk.
Ikzelf heb een AEG lavamat die nu 23 jaar oud is en nog steeds goed werkt.
Een kennis heeft een Miele die na twee maanden defect raakte en met de service van Miele was het ook zo gerepareerd.
Als ik nu moest kiezen voor Miele en AEG zou ik het niet weten.
Ze zijn beide zeer goed.
Maar maandag morgen machines bestaan nog altijd.
Ikzelf heb een AEG lavamat die nu 23 jaar oud is en nog steeds goed werkt.
Een kennis heeft een Miele die na twee maanden defect raakte en met de service van Miele was het ook zo gerepareerd.
Als ik nu moest kiezen voor Miele en AEG zou ik het niet weten.
Ze zijn beide zeer goed.
Maar maandag morgen machines bestaan nog altijd.
-
Ja ik ben ook tevree met AEG
Was ik helemaal niet met Bauknecht
Was ik helemaal niet met Bauknecht
-
Ik heb met mijn dure AEG hetzelfde probleem gehad met de lamellen van de motor. Na aandringen en doorvragen in een telefoongesprek met AEG gaf men toe dat dit Italiaanse motoren zijn (ja, je denkt Duitse degelijkheid te kopen). Omdat ik ook niet op enige coulance kon rekenen en ook geen 230 euro in de knip had, ben ik bij het kringloop verzamelcentrum gaan snuffelen tussen de oude AEG wasmachines (de motoren zijn redelijk universeel, 7 of 9 pins aansluiting). Mijn gratis en voor niks motor was snel gevonden en draait nu al weer 3 jaar in mijn eigen AEG. De 'foute' motoren zijn overigens makkelijk herkenbaar aan de zwarte kunstof dop aan de achterzijde van de as.
Ondanks dit italiaanse foutje van AEG ben ik verders uiterst tevreden over de machine. Ik zou zo weer een AEG kopen!
Ondanks dit italiaanse foutje van AEG ben ik verders uiterst tevreden over de machine. Ik zou zo weer een AEG kopen!