LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Bailey »

Afgelopen weekend ben ik naar War of the Worlds geweest in Pathé Schouwburgplein in Rotterdam. De kijkwijzer adviseert dat de film niet geschikt is voor personen onder de 12 jaar. Vreemd genoeg zat er bij ons een stel met een kind van 2 jaar. Toen het kind begon te houden, zijn deze mensen uit de zaal gezet.

Ik heb Pathé hierover een mail gestuurd, waarom een kind van 2 jaar wordt toegelaten. Hun zeggen dus dat het een advies is en dat ze op basis van de leeftijd het kind niet kunnen weigeren.

Waarom is in vredesnaam dan die kijkwijzer? Dat je een kind van 10 of 11 nog toelaat, oke. Maar een kind van 2!!!! En die kunnen ze dan niet weigeren?

Weet iemand of dit klopt?

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

In het vliegtuig zie ik jonge stelletjes met een pasgeboren baby op vakantie gaan.Als iemand er wat van zegt begrijpen ze het niet.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Bailey »

Sorry, maar ik zie de overeenkomst tussen met een pasgeboren baby op vakantie gaan of met een kind van 2 jaar naar een film voor 12 jaar gaan niet.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

Er is ook geen verband.Er zijn alleen veel mensen die wat minder nadenken.Daar maakte u zich boos over naar mijn idee.

golfje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:57

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door golfje »

Sorry, maar wat is het probleem om met een baby het vliegtuig in te gaan?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Bailey »

Er is ook geen verband.Er zijn alleen veel mensen die wat minder nadenken.Daar maakte u zich boos over naar mijn idee.
Wat is er dan mis mee om je baby mee te nemen op vakantie? Ik zou zelf niet zo gauw een pasgeboren baby meenemen in het vliegtuig, maar kan me wel voorstellen dat anderen dat doen.

Ik vind dit ook totaal wat anders dan je kind van 2 jaar meenemen naar een film die geschikt is voor 12 jaar en ouder.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

Het was misschien niet de beste vergelijking om aan te duiden dat bepaalde plekken voor kinderen(peuters of baby's) niet echt geschikt zijn.Een hoop mensen in het vliegtuig vonden het niet echt prettig om gedurende lange tijd naar het gehuil van een baby te luisteren en spraken hier rergelrecht schande van.Baby had waarschijnlijk last van z'n oren.Het is al wat jaren geleden maar het schoot me na het lezen van het stukje van de starter weer te binnen.

Terug naar de bioscoop dan maar.Hoe zouden de mensen met deze peuter reageren als ze niet waren toegelaten tot de film?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Bailey »

Misschien waren ze kwaad geweest, misschien niet. Dat kan ik niet voorspellen natuurlijk. Maar nu heeft een gedeelte van de bezoekers het eerste gedeelte last gehad van een huilende baby. Leuk als je een film zit te kijken.

Nu zijn ze weggestuurd en hebben ze toch betaald. Als het van te voren was gezegd hadden ze geen kaartjes gekocht denk ik.

Maar waar het mij eigenlijk om gaat is of het terecht is om een kind van 2 jaar toe te laten bij een film die geadviseerd wordt voor personen van 12 jaar en ouder. Nu weet ik wel dat het een advies is, maar ik vind een verschil van 10 jaar wel heel veel.

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Leonora »

Hoi Bailey,

Zie het onderstaande regeltje

"Let goed op de leeftijdskeuring (www.kijkwijzer.nl ). Kinderen onder de aangegeven leeftijdsgrens zullen bij de bioscoop geweigerd worden".

Deze regel staat op www.bioscoop.nl maw deze mensen hadden geweigerd moeten worden(en terecht) niet zo zeer om de last voor anderen maar om bescherming voor het kind. Ik heb zelf weleens meegenaakt dat kinderen geweigerd werden bij de kassa van een bioscoop. Ik denk dat een goede bioscoop zich hier aan houdt.

En ik vind dat als mensen hun kind willen meenemen op vakantie dat ze dat zelf moeten weten. Ik geef de voorkeur aan een huilende baby(die daar niets aan kan doen) boven een volwassen zeurder...

Liefs
Leonora

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Bailey »

Helaas is de classificatie van Kijkwijzer een advies. Alleen bij films voor de leeftijd vanaf 16 mogen mensen die jonger zijn geweigerd worden. Voor 12 en 6 jaar is het maar een advies.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door eeliane »

Vind t gewoon dom van de ouders om met dat kind in de bioscoop te gaan zitten. Ze kunnen verwachten dat er dingen te zien zijn die een 2 jarige helemaal niet leuk vindt en dat hij bang wordt of inderdaad gaat huilen. Maarja zulke mensen heb je, geen oppas dan kind maar mee, en dat dat wat narigheid voor t kind oplevert, ach maakt hun wat uit als ze de film maar kunnen zien. Egoisten

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

Als ik het goed snap is het tot 16 jaar een adviesleeftijd en kan iedereen die jonger is naar binnen als het advies 12 jaar of ouder is.Dan mag die regel wat mij betreft omgezet worden in een verplichting.Nou heb ik de film niet gezien en zo ver ik weet is het s.f., de titel War of the world vind ik toch wel wat zwaar aanvoelen voor mensen jonger dan 12.

Wat die peuter betreft,die hoort in de zandbak te spelen en die baby hoort het grootste gedeelte van de dag in de wieg te liggen,in ieder geval dicht bij huis en niet aan de Costa op het strand.Ik vind het onverantwoord.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nogal onverstandig dat het slechts een advies is.
Wat denk je dat er gebeurt als een tienjarige "Black Hawk Down" gaat kijken. Zlefs voor 4 volwassen mannen was deze film aangrijpend.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door NAK »

Dit is nu een duidelijk nadeel van het opheffen van de Nationale Film Keuring.
Deze keuringsinstantie werd in 1999 door de regering opgeheven.
Vanaf dat moment werd de importeur/producent/ verantwoordelijk voor de leeftijds aanduiding. En deze aanduiding is slechts als een richtlijn voor de ouders bedoeld.
Dus als ouders een kind van 2 jaar mee nemen naar naar War of the Worlds, hebben ze: óf geen geld gehad voor een oppas, óf zijn ze gewoon bijzonder egoistisch, óf willen ze het kind nu al sterk maken om in de grote boze maatschappij te kunnen overleven, óf ze hebben het verstand van een dukdalf.

conan
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2005 19:28

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door conan »

Vindt het zoiezo al raar. Een kind van 2 houd zo'n lange film toch niet vol.

DA
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:15

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door DA »

Het was niet erg handig van de bioscoop om het kind binnen te laten ivm eventueel overlast, maar om zo'n kijkwijzer nou verplicht te stellen.

Moeten we soms echt naar een Nanny-state toe. Ik geloof dat de meeste mensen zichzelf wel kunnen redden. Ik dacht dat we met z'n allen juist minder regels wilden?

Kijkwijzer doet het prima als advies.

Verder denk eraan wat voor een films kinderen thuis kunnen zien.

Nog even over het vliegtuigverhaal, lekkere sociale passagiers die gaan lopen zeuren over een huilende baby. Mijn vrouw heeft hetzelfde ooit meegemaakt (niet ons kind) en daar was juist sympathie van de medepassagiers. Weet je uberhaupt wel waarom die mensen op het vliegtuig zaten?

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

Ja hoor.Als je op een vakantievlucht naar Zuid-Spanje zit en als zodanig bent bepakt en bezakt.Hoe dan ook, meningen kunnen nog wel eens verschillen.Misschien erg star maar een baby beleeft toch helemaal geen plezier aan een vakantie aan de Costa.Moet er bij zeggen dat het al in het nazeisoen was en hier in Nederland bekant de kachel al aan moest.In dat opzicht kan ik me voorstellen dat ouders ook wel een paar weekjes wat anders willen om er weer een jaar tegenaan te kunnen.Maar toch,ergens blijft er iets knagen.

MaxiMouse
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door MaxiMouse »

Bioscoop had ze moeten weren, punt uit. Al was het alleen maar om die idiote ouders een hak te zetten. Kind van 2!!!mijn god
Hoezo zijn we oud en wijs genoeg om zelf de juiste beslissingen te kunnen nemen, ha!

Wat betreft baby in vliegtuig, hmmmm, is toch ietsje pietsje anders. Ten eerste omdat je wel eens een avondje bioscoop makkelijk zou moeten kunnen overslaan, totdat je wel oppas kan regelen, maar op vakantie gaan zonder je baby?...Ouders die hun kinderen achterlaten bij wie dan ook , om toch op vakantie te gaan is toch ietsje erger (lees egoistischer), niet?
Ten tweede, mensen die met de vliegtuig gaan, moeten niet zeuren dat babies( of kinderen) het niet zo fijn vinden.Het is tenslotte gewoon geen aangenaam manier om te reizen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door NAK »

Geplaatst op: 12 Jul 2005 16:56 door Henrice
Ja hoor.Als je op een vakantievlucht naar Zuid-Spanje zit en als zodanig bent bepakt en bezakt.Hoe dan ook, meningen kunnen nog wel eens verschillen.Misschien erg star maar een baby beleeft toch helemaal geen plezier aan een vakantie aan de Costa.Moet er bij zeggen dat het al in het nazeisoen was en hier in Nederland bekant de kachel al aan moest.In dat opzicht kan ik me voorstellen dat ouders ook wel een paar weekjes wat anders willen om er weer een jaar tegenaan te kunnen.Maar toch,ergens blijft er iets knagen.
Ik zie het verband niet met een bioscoopfilm...............
Jij wel, Henrice ?????????????????????
Laatst gewijzigd door NAK op 14 jul 2005 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kind van 2 jaar bij film vanaf 12 jaar

Ongelezen bericht door Henrice »

Nee,eigenlijk niet.Ik zie alleen een antwoord op een vraag.

Gesloten