| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Wij hebben een keuken gekocht, krabbel gezet begin Juni. Nu zijn we afgelopen zaterdag langs geweest op nog eens alle puntjes op de i te zetten en wat blijkt: De verkoper had de tekening gewijzigd op 2 aspecten; de deurgrepen moesten verticaal ipv horizontaal (om beschadiging uit te sluiten in de toekomst) en de lades onder de gasplaat moesten verlaagd worden, omdat er zgn een nieuwe regel is bij Bruynzeel dat er een loze ruimte moet zijn onder het gas, ook om beschadingen te voorkomen.
Wij balen omdat we nu willen op zeggen, terwijl de keuken al besteld is. Maar gelukkig heb ik de eerste tekening nog. Staan we sterk in een rechtszaak, die er wel zeker zal komen ? Het ergste vind ik nog dat de verkoper ons niets eerlijk uitlegde, we moesten het zelf maar zien op de tekening....wat een l.. Bruynzeel Bergen op Zoom.....niet naar toe gaan dus !
Wij balen omdat we nu willen op zeggen, terwijl de keuken al besteld is. Maar gelukkig heb ik de eerste tekening nog. Staan we sterk in een rechtszaak, die er wel zeker zal komen ? Het ergste vind ik nog dat de verkoper ons niets eerlijk uitlegde, we moesten het zelf maar zien op de tekening....wat een l.. Bruynzeel Bergen op Zoom.....niet naar toe gaan dus !
-
superrobbie
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
als je een tekening hebt waar het anders op staat en die zit bij de order,kun je ze wel verplichten om je keuken ook zo te leveren.
dat ze iets veranderen zonder jullie te raadplegen en het maar gewoon bestellen hoef je niet te accepteren!
of je sterk staat in een rechtzaak kan ik je niet vertellen maar ik zou zowiezo de verkoper verplichten om na te komen wat je als eerste uitgezocht hebt en dit ook te leveren.
kan hij dat niet kun je de koop kosteloos annuleren ivm wanprestatie.
veel succes ermee
dat ze iets veranderen zonder jullie te raadplegen en het maar gewoon bestellen hoef je niet te accepteren!
of je sterk staat in een rechtzaak kan ik je niet vertellen maar ik zou zowiezo de verkoper verplichten om na te komen wat je als eerste uitgezocht hebt en dit ook te leveren.
kan hij dat niet kun je de koop kosteloos annuleren ivm wanprestatie.
veel succes ermee
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Dat zal wel lukken, echter bruynzeel zal dan de aansprakelijkheid afwentelen van alle schade die ontstaat doordat deze geadviseerde aanpassingen niet zijn doorgevoerdals je een tekening hebt waar het anders op staat en die zit bij de order,kun je ze wel verplichten om je keuken ook zo te leveren.
Zoals ik het lees betreft het enkel geringe aanpassingen, die niet rechtvaardigen dat Bruynzeel de omzet van de gehele keuken misloopt. Kosteloos annuleren zal zeker geen oplossing zijn die bruynzeel aanvaardt.ik zou zowiezo de verkoper verplichten om na te komen wat je als eerste uitgezocht hebt en dit ook te leveren.
kan hij dat niet kun je de koop kosteloos annuleren ivm wanprestatie.
Een fout/onvolkomenheid in het ontwerp is tot daaraantoe, hoe Bruynzeel die fout/onvolkomenheid vervolgens probeert te verdoezelen is ronduit onbeschoft!
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Waarschijnlijk heb je lange staafgrepen in de keuken? Indien die horizontaal geplaatst worden gaan de deurtje dus niet volledig open bij draaideuren omdat de ene greep tegen de andere greep aanloopt! Toch netjes dat zij dit voor levering ontdekken en hiermee dus ellenlange service voorkomen.1. de deurgrepen moesten verticaal ipv horizontaal (om beschadiging uit te sluiten in de toekomst)
Misschien wist de verkoper dit niet. Technisch kan dit niet, wil je dit toch met alle risicos van dien, zullen ze je daarvoor waarschijnlijk laten tekenen (aansprakelijkheid!) en dan zal het geen probleem zijn.
Oplossing: iets kleinere grepen nemen (voor een deur van 60 cm grepen voor een deur van 50 cm nemen!)
Zij hebben vast ook kookplaat kasten, waarin dit geen probleem is. Maar misschien is je kookplaat dikker dan het werkblad, waardoor de kookplaat onder het blad uitsteekt en dus tegen de lade aanloopt? In dit geval is Bruynzeel ook weer correct geweest dit voor levering op te merken en aan te passen. Als je een na levering een lade hebt die niet open kan ben je ook niet blij.2. de lades onder de gasplaat moesten verlaagd worden, omdat er zgn een nieuwe regel is bij Bruynzeel dat er een loze ruimte moet zijn onder het gas, ook om beschadingen te voorkomen.
Tekening is nooit bindend, en indien ik correct ben met het bovenstaande, zul je die rechtzaak nooit winnen, daar het technisch niet mogelijk is.3. Maar gelukkig heb ik de eerste tekening nog. Staan we sterk in een rechtszaak, die er wel zeker zal komen.
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Inderdaad .. in de meeste gevallen staat er op de tekening dat deze niet bindend is.
-
Scara
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Je kan eisen dat de keuken zo wordt geleverd als op tekening, maar daarmee vervalt je garantie.
Op de tekening staat vrijwel bij alle tekenprogramma,s ( Simar, twenty, twenty) dat de tekening niet bindend is.
Dus een rechtzaak ( pf, groot woord hoor direct ) is niet te winnen.
Bruynzeel heeft het op zich netjes gedaan ( De orderverwerker )
Bel anders eens met het kantoor en laat Nicole Maas het uitleggen aan je , succes
)
Op de tekening staat vrijwel bij alle tekenprogramma,s ( Simar, twenty, twenty) dat de tekening niet bindend is.
Dus een rechtzaak ( pf, groot woord hoor direct ) is niet te winnen.
Bruynzeel heeft het op zich netjes gedaan ( De orderverwerker )
Bel anders eens met het kantoor en laat Nicole Maas het uitleggen aan je , succes
-
superrobbie
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
ik kan niet zeggen dat bruynzeel het zo netjes heeft gedaan....
wat ze hadden moeten doen is overleg plegen met de klant en er dan samen uitkomen.
heb bij voldoende bedrijven gewerkt en de meesten hadden het zoals bruynzeel gedaan,maar de betere bedrijven hadden dit gewoon overlegd ook al is een tekening niet bindend.
in een goede offerte staat overigens ook hoe de grepen gemonteerd zijn(bij fabriekskeukens)
ik vind het zeer slordig van met name de verkoper die eigenlijk gewoon iets anders moet gaan doen als keukens verkopen.
wat ze hadden moeten doen is overleg plegen met de klant en er dan samen uitkomen.
heb bij voldoende bedrijven gewerkt en de meesten hadden het zoals bruynzeel gedaan,maar de betere bedrijven hadden dit gewoon overlegd ook al is een tekening niet bindend.
in een goede offerte staat overigens ook hoe de grepen gemonteerd zijn(bij fabriekskeukens)
ik vind het zeer slordig van met name de verkoper die eigenlijk gewoon iets anders moet gaan doen als keukens verkopen.
-
Scara
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Vandaar ook dat ik zeg dat deorderverwerker het netjes heeft gedaan.
Tevens zegt de klant dat ie naar de zaak ging om de laatste puntjes
op de i te zetten, de verkoper zag dit waarschijnlijk ook als een puntje
En ach, moet een verkoper voor deze vreselijke vergissing nu opeens van baan wisselen ? Kom nou toch, dit meen je hoop ik niet echt Robbie. Wie zonder fouten is werpe de eerste steen
Tevens zegt de klant dat ie naar de zaak ging om de laatste puntjes
op de i te zetten, de verkoper zag dit waarschijnlijk ook als een puntje
En ach, moet een verkoper voor deze vreselijke vergissing nu opeens van baan wisselen ? Kom nou toch, dit meen je hoop ik niet echt Robbie. Wie zonder fouten is werpe de eerste steen
-
superrobbie
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
ach ja die vergissingen daar kan men mee leven.
daar hoeft hij ook geen andere baan voor te zoeken!
maar het veranderen zonder de klant iets te melden/vragen dat vind ik echt minder van deze verkoper in dat opzicht zou hij wellicht iets anders kunnen gaan doen seat's and sofa's ofzo die mensen doen niet anders dan veranderen zonder overleg(zelf ervaring mee
)
maar goed we horen hopenlijk van de topicstarter hoe het er allemaal mee staat wellicht dat het allemaal wel meevalt
groet,
Robbie
daar hoeft hij ook geen andere baan voor te zoeken!
maar het veranderen zonder de klant iets te melden/vragen dat vind ik echt minder van deze verkoper in dat opzicht zou hij wellicht iets anders kunnen gaan doen seat's and sofa's ofzo die mensen doen niet anders dan veranderen zonder overleg(zelf ervaring mee
maar goed we horen hopenlijk van de topicstarter hoe het er allemaal mee staat wellicht dat het allemaal wel meevalt
groet,
Robbie
Re: Bruynzeel verandert tekening na koopcontract
Vorig jaar juni zijn wij ook op zoek gegaan naar een keuken...
Daar ik zelf verhinderd was, is mijn vriend op zaterdag zelf naar Bruynzeel Bergen op Zoom en Bruynzeel Roosendaal gegaan. Hij had bij Bruynzeel Roosendaal een afspraak gemaakt voor 2 weken later zodat ik ook mee kon komen om te bekijken wat voor keuken het zou moeten worden. Op de dag van de afspraak komen wij daar, maken een praatje met de verkoper en deze zegt ja kijkt u maar rustig rond en dan maken we wel een afspraak voor volgende week om een tekening te maken. Ik vroeg hem dan ook waarom dat niet direct mogelijk was. De verkoper deed nogal vaag. Dus ik vroeg hem hoe de procedure dan "normaal" zou verlopen... Daarbij gaf hij aan dat ik als klant een aantal keer naar Roosendaal zou moeten gaan om de tekening in orde te krijgen...
Beetje vreemd toch? En dat werd later die middag bevestigd toen we een rondje door Roosendaal hadden gereden en bij de Keukenconcurrent terecht kwamen. De verkoper daar liet ons eerst even rustig rond kijken, stond tot onze beschikking als we vragen hadden en warempel hij kon wel gelijk de goede tekening maken, we hebben daarvoor wel bijna 2 uur bij de keukenconcurrent binnen gezeten, we kregen diverse malen iets te drinken, de verkoper gaf ons ook nog eens een interessante korting, we kregen een week uitstel van tekenen zodat we er rustig over na konden denken en niet op hetzelfde moment moesten beslissen.
De verkoper dacht ook heel goed mee en inderdaad ook bij ons is onder de kookplaat een sierlijst geplaatst zodat het net lijkt of het een lade is, maar ivm veiligheid was dat niet aan te raden. De keuken is in September geplaatst, helemaal netjes verzorgd, diezelfde dag kwam er nog een hoofdmonteur langs om ons te vragen of alles netjes naar wens was, 4 weken later kregen we een enquete thuis waarin om onze mening gevraagd werd.
Bij de levering bleek een glasplaat verruild te zijn met een plank en die is netjes 2 weken later door een chauffeur omgewisseld en op de goede plaats gelegd!
Kortom wij zijn heel tevreden over onze keuken en de behandeling bij de Keukenconcurrent.
MAar nu een triester verhaal. Een vriendin van me woont in zeeland en gaf bij mij aan dat ze een keuken ging kopen bij Bruynzeel, ik heb haar direct gewaarschuwd, maar nee toch moest ie van Bruynzeel komen. En jawel hoor, ze is vanuit zeeland een stuk of 7/8 keer op en neer gemoeten naar de vestiging in Bergen op Zoom omdat men telkens wat aan de tekening veranderde terwijl zij hadden gezegd dat de keuken zo goed was. Maar goed uiteindelijk toch maar de keuken gekocht. De levering werd tot 3 keer toe uitgesteld...
Toen de keuken dan eindelijk werd geleverd bleken de gaatjes in de kastjes niet goed te zijn voor de deurtjes, er waren kleurverschillen in de deurtjes, de kookplaat was niet welke zij besteld hadden en zo kan ik nog wel even doorgaan het heeft na de levering nog 8 weken geduurd voor ze uiteindelijk wel konden koken en eten in hun eigen keuken!!
Ik bedoel maar!!
Daar ik zelf verhinderd was, is mijn vriend op zaterdag zelf naar Bruynzeel Bergen op Zoom en Bruynzeel Roosendaal gegaan. Hij had bij Bruynzeel Roosendaal een afspraak gemaakt voor 2 weken later zodat ik ook mee kon komen om te bekijken wat voor keuken het zou moeten worden. Op de dag van de afspraak komen wij daar, maken een praatje met de verkoper en deze zegt ja kijkt u maar rustig rond en dan maken we wel een afspraak voor volgende week om een tekening te maken. Ik vroeg hem dan ook waarom dat niet direct mogelijk was. De verkoper deed nogal vaag. Dus ik vroeg hem hoe de procedure dan "normaal" zou verlopen... Daarbij gaf hij aan dat ik als klant een aantal keer naar Roosendaal zou moeten gaan om de tekening in orde te krijgen...
Beetje vreemd toch? En dat werd later die middag bevestigd toen we een rondje door Roosendaal hadden gereden en bij de Keukenconcurrent terecht kwamen. De verkoper daar liet ons eerst even rustig rond kijken, stond tot onze beschikking als we vragen hadden en warempel hij kon wel gelijk de goede tekening maken, we hebben daarvoor wel bijna 2 uur bij de keukenconcurrent binnen gezeten, we kregen diverse malen iets te drinken, de verkoper gaf ons ook nog eens een interessante korting, we kregen een week uitstel van tekenen zodat we er rustig over na konden denken en niet op hetzelfde moment moesten beslissen.
De verkoper dacht ook heel goed mee en inderdaad ook bij ons is onder de kookplaat een sierlijst geplaatst zodat het net lijkt of het een lade is, maar ivm veiligheid was dat niet aan te raden. De keuken is in September geplaatst, helemaal netjes verzorgd, diezelfde dag kwam er nog een hoofdmonteur langs om ons te vragen of alles netjes naar wens was, 4 weken later kregen we een enquete thuis waarin om onze mening gevraagd werd.
Bij de levering bleek een glasplaat verruild te zijn met een plank en die is netjes 2 weken later door een chauffeur omgewisseld en op de goede plaats gelegd!
Kortom wij zijn heel tevreden over onze keuken en de behandeling bij de Keukenconcurrent.
MAar nu een triester verhaal. Een vriendin van me woont in zeeland en gaf bij mij aan dat ze een keuken ging kopen bij Bruynzeel, ik heb haar direct gewaarschuwd, maar nee toch moest ie van Bruynzeel komen. En jawel hoor, ze is vanuit zeeland een stuk of 7/8 keer op en neer gemoeten naar de vestiging in Bergen op Zoom omdat men telkens wat aan de tekening veranderde terwijl zij hadden gezegd dat de keuken zo goed was. Maar goed uiteindelijk toch maar de keuken gekocht. De levering werd tot 3 keer toe uitgesteld...
Toen de keuken dan eindelijk werd geleverd bleken de gaatjes in de kastjes niet goed te zijn voor de deurtjes, er waren kleurverschillen in de deurtjes, de kookplaat was niet welke zij besteld hadden en zo kan ik nog wel even doorgaan het heeft na de levering nog 8 weken geduurd voor ze uiteindelijk wel konden koken en eten in hun eigen keuken!!
Ik bedoel maar!!
