LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
Onlangs kocht ik een auto van een bekend frans merk voor € 15290,= met 12 mnd volledige garantie. Na +/- 3000 km moesten de achterremmen (schijven en blokken wegens ernstige slijtage, vervangen worden. Dit werd opgemerkt door een bonkend geluid van achter met remmen bij hogere snelheid en een koplamp links voor zat los door onopgemerkte schade, deze moest ook in zijn geheel vervangen worden. De garantie zou over heel Nederland gedekt zijn bij alle officiele dealers. Geen van de dealers wil van garantie weten en ik mag een rekening van € 600 betalen. Ik noem expres geen merknaam omdat de zaak bij mijn raadsman is neergelegd. Maar ik was in de veronderstelling dat zulke praktijken tot het verleden behoorde.
Wie kent dergelijke recente verhalen of heeft het zelfde meegemaakt en vooral hoe is het afgelopen? Of ben ik de enige goedgelovige sukkel. Greetszzz Francszzz
Wie kent dergelijke recente verhalen of heeft het zelfde meegemaakt en vooral hoe is het afgelopen? Of ben ik de enige goedgelovige sukkel. Greetszzz Francszzz
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
ff kijken dan kan het dus zijn:
peugeot= zie de rest van het forum
citroen= zie de rest van het forum
renault= klachten vallen mee maar autoweek oordeelt anders
oftewel met een beetej research............ wist ej dat ej een skoda of een toyota had moeten kopen
peugeot= zie de rest van het forum
citroen= zie de rest van het forum
renault= klachten vallen mee maar autoweek oordeelt anders
oftewel met een beetej research............ wist ej dat ej een skoda of een toyota had moeten kopen
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
Heb je wat meer info??
Hoe oud is de auto en wat is de km stand??
Want als het een 2ehands auto betreft met een relatief wat km op de teller, dan vallen "meestal" dit soort slijtage buiten de garantie.
Is het een zeer jonge auto met weinig km dan lijkt mij dat het reeel is om dit soort onderdelen onder de garantie te laten vallen.
Maar kijk even goed in de algemene voorwaarden van je koopcontract en de garantiebepalingen.
Maar als een garage niet mee wil werken om jou als klant te houden dan is vaak betalen de enige optie, maar ik zou er toch voor gaan om het onder de garantie te laten vallen, want immers 600 euro is nogal wat geld.
Succes
Hoe oud is de auto en wat is de km stand??
Want als het een 2ehands auto betreft met een relatief wat km op de teller, dan vallen "meestal" dit soort slijtage buiten de garantie.
Is het een zeer jonge auto met weinig km dan lijkt mij dat het reeel is om dit soort onderdelen onder de garantie te laten vallen.
Maar kijk even goed in de algemene voorwaarden van je koopcontract en de garantiebepalingen.
Maar als een garage niet mee wil werken om jou als klant te houden dan is vaak betalen de enige optie, maar ik zou er toch voor gaan om het onder de garantie te laten vallen, want immers 600 euro is nogal wat geld.
Succes
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
Onthoud één ding!, goede garagebedrijven zijn met een lantaarntje te zoeken!,
In ieder gat of stad zit wel een garagebedrijf, dat er veel verdiend wordt op de autohandel zie je er onderhand wel van af,
Dure panden worden neergezet om de auto's te showen, nette werkplaatsen, met vrij dure meetapparatuur, en gekwalificeert personeel,
Prachtig voor de klant zou je zeggen, dat is het ook!, als het personeel zijn/haar werk goed doet, is er niks aan de hand zou je zeggen,
Helaas hebben deze performance ook een keerzijde, u voelt dit goed in de portemonee, bij reparatie's, moet u zelfs de huur van het gereedschap al betalen!,
En bij het kopen van een auto, zult u zien dat bij een doodnormale auto, waar de straten mee volstaan, een bedrag moet betalen dat je het idee krijgt dat je hiervoor een wagen krijgt met griezelig veel opties en andere leuke dingen,
Helaas zie je dit niet vaak, het is gewoon de kale standaardbak zonder liflafjes,
Ook voor uw inruilwagen krijg je vaak een bedrag waar je je bedenkingen bij zet!,
M.a.w. Er wordt flink winstgemaakt op uw auto, met aanschaf, inruil, en onderhoudsbeurten, dit moet ook wel, want die dure "toko" moet wel betaald worden, evenals het personeel, die ook niet voor een kopje koffie hun werk doen,
Zelfs met de APK wordt je onderuitgehaald, als een bandje een klein streepje aan de zijkant van het loopvlak heeft, dat net de 2 mm bereikt heeft!, terwijl de rest van het loopvlak en de band, nog wel even mee kan draaien,
Kassa!, denkt de monteur!, de klant heeft toch weinig te vertellen bij een APK, het is toch "Take-it of leave-it", betalen doet die klant toch wel,
Meestal gaat de klant wel overstag, want keus heeft deze toch niet, een nieuwe APK bij een ander bedrijf, kost bijna even veel als een nieuwe band.
Zo wordt er in deze serieuze bedrijfstak, veel gerommeld, en mensen gewoonweg opgelicht, zelfs bij merkgarage's!,
De garagebedrijven staan er niet voor u, maar wel voor zichzelf, anders stonden er nog niet de helft aan bedrijven dat dat er nu staat, het is gouden handel wat hier wordt bedreven,
Je leest maar weinig in de media, dat garage bedrijven op de fles gaan, dit in tegenstelling tot andere bedrijfstakken waar het met faillissementen veel ruiger aan toegaat, vooral nu met de momenteel slechtere economie.
In ieder gat of stad zit wel een garagebedrijf, dat er veel verdiend wordt op de autohandel zie je er onderhand wel van af,
Dure panden worden neergezet om de auto's te showen, nette werkplaatsen, met vrij dure meetapparatuur, en gekwalificeert personeel,
Prachtig voor de klant zou je zeggen, dat is het ook!, als het personeel zijn/haar werk goed doet, is er niks aan de hand zou je zeggen,
Helaas hebben deze performance ook een keerzijde, u voelt dit goed in de portemonee, bij reparatie's, moet u zelfs de huur van het gereedschap al betalen!,
En bij het kopen van een auto, zult u zien dat bij een doodnormale auto, waar de straten mee volstaan, een bedrag moet betalen dat je het idee krijgt dat je hiervoor een wagen krijgt met griezelig veel opties en andere leuke dingen,
Helaas zie je dit niet vaak, het is gewoon de kale standaardbak zonder liflafjes,
Ook voor uw inruilwagen krijg je vaak een bedrag waar je je bedenkingen bij zet!,
M.a.w. Er wordt flink winstgemaakt op uw auto, met aanschaf, inruil, en onderhoudsbeurten, dit moet ook wel, want die dure "toko" moet wel betaald worden, evenals het personeel, die ook niet voor een kopje koffie hun werk doen,
Zelfs met de APK wordt je onderuitgehaald, als een bandje een klein streepje aan de zijkant van het loopvlak heeft, dat net de 2 mm bereikt heeft!, terwijl de rest van het loopvlak en de band, nog wel even mee kan draaien,
Kassa!, denkt de monteur!, de klant heeft toch weinig te vertellen bij een APK, het is toch "Take-it of leave-it", betalen doet die klant toch wel,
Meestal gaat de klant wel overstag, want keus heeft deze toch niet, een nieuwe APK bij een ander bedrijf, kost bijna even veel als een nieuwe band.
Zo wordt er in deze serieuze bedrijfstak, veel gerommeld, en mensen gewoonweg opgelicht, zelfs bij merkgarage's!,
De garagebedrijven staan er niet voor u, maar wel voor zichzelf, anders stonden er nog niet de helft aan bedrijven dat dat er nu staat, het is gouden handel wat hier wordt bedreven,
Je leest maar weinig in de media, dat garage bedrijven op de fles gaan, dit in tegenstelling tot andere bedrijfstakken waar het met faillissementen veel ruiger aan toegaat, vooral nu met de momenteel slechtere economie.
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
nou ik moet zeggen .... ben voor het eerst in lange tijd weer eens langs de opeldealer Merel( Amsterdam Postjesweg) gegaan voor de APK. Had allerlei onheilen verwacht, maar na overhandiging van EUR 41,05 all in (alleen wat lampjes) rijd ik weer met een jaartje.
Oja ... het gaat om opel astra 1.8 benzine uit 1994 ... met bijna 310.000 kilometer op de teller.
Oja ... het gaat om opel astra 1.8 benzine uit 1994 ... met bijna 310.000 kilometer op de teller.
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
particulier gekocht in mei 2001 met 202.000 op de teller. Voor weinâg, ik meen 3250 pietermannen dus zo'n 1500 euries ... weinig kosten aan gehad.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jul 2005 19:54
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
HALLO
IK HEB EEN SEAT CORDOBA GEKOCHT TOEN HIJ 2.5 JAAR WAS, HEB HEM DUS VORIG JAAR VOOR DE 1E KEER MOETEN KEUREN EN GROTE BEURT, WAS HELEMAAL NIETS AAN DE HAND!! ALLEEN ACHTERUIT RIJ LICHTJE KAPOT.
NU MOET HIJ WEER GEKEURD WORDEN 20 JULI 2005, MAAR DAN ZIJN WE OP VAKANTIE DUS DACHT VORIGE WEEK LAAT IK HET MAAR EERDER DOEN AFSPRAAK GEMAAKT EN 27 JUNI KON IK TERECHT BIJ SEAT CARMA IN ROTTERDAM. (OMDAT IK HET BELANGRIJK VIND DAT HIJ IN HET ONDERHOUDSBOEKJE ALLEEN MAAR SEAT STEMPELS HEEFT)
AFIJN ZE BELDE ME DAT
*REMSCHIJVEN EN REMSCHOENEN
*RUITERWISSERBLADEN'
*DEMPER UITLAAT
*LINKER REMLICHT
*THERMOSTAATHUIS LEKT
*LINKER SPIEGEL
AL MET AL EEN BEDRAG VAN 1200.00 EURO!!!!!
NOU IK DACHT HEB TOCH DE TIJD DUS LAAT HEM MAAR BIJ EEN ANDER APK KEUREN, IK BELDE NA VEHALEN GEHOOORD TE HEBBEN GEHOORD NAAR
*STARFIT, RIJNHAVEN, IN ROTTERDAM*
APK GEKEURD EN WAT ZEIDEN ZE REMSCHOENTJES EN SCHIJVEN, RUITERWISSERBLADEN, EN THERMOSTAATHUIS WAS NIETS MEE AAN DE HAND!
SEAT CARMA HEEFT WEL GROTE BEURT UITGEVOERD MAAR GEEN REMLICHT VERVANGEN, KAN JE WEL EEN BEKEURING VOOR KRIJGEN TOCH? WAAR JE NIET OP ZIT TE WACHTEN. VIND DAT HEEL SLORDIG.
MAAR AL MET AL WAS IK NU 245.00 EURO KWIJT SCHEELT EL FF 1000.00 EURO!!!
SEAT CARMA OPGEBELD DAARNA MAAR DEDEN ALSOF HET GEWOON WAS EN EEN TEGEMOETKOMING DEDEN ZE OOK NIET OOK GEEN EXCUSES.
HEEFT IEMAND ERVARING MET SEAT CARMA?
VERTEL HET ME DAN AUB WANT IK WIL INDERDAAD NAAR PON CAR OF ZO OM HET VERDER TE KRIJGEN BIJ DIRECTIE.
M.V.G. BERTINA VELTENAAR, ROTTERDAM[/u][/b]
IK HEB EEN SEAT CORDOBA GEKOCHT TOEN HIJ 2.5 JAAR WAS, HEB HEM DUS VORIG JAAR VOOR DE 1E KEER MOETEN KEUREN EN GROTE BEURT, WAS HELEMAAL NIETS AAN DE HAND!! ALLEEN ACHTERUIT RIJ LICHTJE KAPOT.
NU MOET HIJ WEER GEKEURD WORDEN 20 JULI 2005, MAAR DAN ZIJN WE OP VAKANTIE DUS DACHT VORIGE WEEK LAAT IK HET MAAR EERDER DOEN AFSPRAAK GEMAAKT EN 27 JUNI KON IK TERECHT BIJ SEAT CARMA IN ROTTERDAM. (OMDAT IK HET BELANGRIJK VIND DAT HIJ IN HET ONDERHOUDSBOEKJE ALLEEN MAAR SEAT STEMPELS HEEFT)
AFIJN ZE BELDE ME DAT
*REMSCHIJVEN EN REMSCHOENEN
*RUITERWISSERBLADEN'
*DEMPER UITLAAT
*LINKER REMLICHT
*THERMOSTAATHUIS LEKT
*LINKER SPIEGEL
AL MET AL EEN BEDRAG VAN 1200.00 EURO!!!!!
NOU IK DACHT HEB TOCH DE TIJD DUS LAAT HEM MAAR BIJ EEN ANDER APK KEUREN, IK BELDE NA VEHALEN GEHOOORD TE HEBBEN GEHOORD NAAR
*STARFIT, RIJNHAVEN, IN ROTTERDAM*
APK GEKEURD EN WAT ZEIDEN ZE REMSCHOENTJES EN SCHIJVEN, RUITERWISSERBLADEN, EN THERMOSTAATHUIS WAS NIETS MEE AAN DE HAND!
SEAT CARMA HEEFT WEL GROTE BEURT UITGEVOERD MAAR GEEN REMLICHT VERVANGEN, KAN JE WEL EEN BEKEURING VOOR KRIJGEN TOCH? WAAR JE NIET OP ZIT TE WACHTEN. VIND DAT HEEL SLORDIG.
MAAR AL MET AL WAS IK NU 245.00 EURO KWIJT SCHEELT EL FF 1000.00 EURO!!!
SEAT CARMA OPGEBELD DAARNA MAAR DEDEN ALSOF HET GEWOON WAS EN EEN TEGEMOETKOMING DEDEN ZE OOK NIET OOK GEEN EXCUSES.
HEEFT IEMAND ERVARING MET SEAT CARMA?
VERTEL HET ME DAN AUB WANT IK WIL INDERDAAD NAAR PON CAR OF ZO OM HET VERDER TE KRIJGEN BIJ DIRECTIE.
M.V.G. BERTINA VELTENAAR, ROTTERDAM[/u][/b]
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jul 2005 19:32
Re: Slecht merkgarages, bestaan ze nog?
Volgens mij komt het vaker voor, kijk maar eens op http://www.uwautozaken.nl je ziet regelmatig dat zogenaamde goedgekeurde dealers de boel lopen te verzaken. Is het niet technisch dan wel op betrouwbaarheid of service....jammer. Een auto kopen moet juist een heugelijk feit zijn