LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange reageren op klachtenbrief

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CoenM
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 12:27

Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door CoenM »

Ik heb vanaf februari een Orange abbo met een C500.
Wegens enorme hoeveelheden stof heb ik deze laten repareren.
Kreeg netjes een nieuw toestel toegestuurd.
Wordt ik een week later gebeld door een Orange klant uit Den Bosch
met de mededeling dat hij mijn telefoon toegestuurd had gekregen nadat ook hij ter reparatie zijn tel had weggestuurd.
Ik was hier dus echt boos over en heb gebeld. Ze zouden kijken wat ze konden doen. Dit vond ik niet genoeg en heb een klachtenbrief gestuurd. Deze zou niet zijn aangekomen?! Lijkt me sterk maar ok.
Ik mocht hem via de fax versturen. Gedaan en nu na 30 dagen nog geen reactie terwijl zij dit in de av aangeven.
De klantenservice heeft 1 brief maar zegt dat deze al is afgehandeld.
Ik gezegd dat dit absoluut niet zo is. Het antwoordt daarop was dat het dan nog wel zou komen.

Nu wil ik graag weten wat ik hieraan kan doen?
Ik heb het gevoel dat ze deze fout weg proberen te stoppen?
Ik vind het echt niet kunnen en volgens mij ben ik niet de enigste
waarbij de telefoon gewoon naar de volgende klant gaat.
Alleen bij mij ging het net fout.
Alvat bedankt voor de reacties.

Gast

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, wanneer je van jezelf al zegt dat je niet de enigste bent, zullen er inderdaad wel mensen zijn die leuker zijn dan jij :lol:

CoenM
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 12:27

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door CoenM »

Dat helpt niet echt zo'n reactie maar ok.
Ik vind het wel inbreuk op mijn privacy en hun duwen het weg.
Dat is toch niet de bedoeling?

Angeliques

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door Angeliques »

Ook aan mijn reactie heb je niets.. maar toch.

Ik ben een tijdje in het buitenland geweest, daar een eigen simkaart gekocht, want die prijzen van 2,50 euro per minuut vond ik wat aan de hele hoge kant. Daar kon ik met die prepay kaart voor nog geen 15 eurocent per minuut naar nederland bellen! Maar omdat ik daar niet kon smsen heb ik mijn orangekaart wel gehouden... in een ander toestel. DOM DOM DOM... ik heb toen een keertje per ongeluk (geen automatische blok op mn telefoon) mijn oude nummer nummer gebeld. Dit was een zakelijk abb. van mijn broer en die kaart was al heel lang niet meer in gebruik.. helaas heb ik wel ooit de voicemail ingesproken en die kreeg ik dus ook. Orange heeft toen een gesprek van 1.20 uur vastgelegd naar een simkaart die dus niet in de telefoon zat... en ik zat met een rekening van bijna 200 euro... voor 1 telefoontje. Ik heb geklaagd en wat zeiden ze... nee hoor, je hebt wel 1.20 uur gebeld... en ik heb dus pech, want ik kan niet aantonen dat het niet zo is... De telefoonmaatschappij waar het naar toe ging, die wil dus geen gegevens afgeven, alleen maar van uitgaande gesprekken, niet van inkomende... Fijn hoor... die Orange... the future looks bright... ja dat zou ik ook zeggen als ik telefoongesprekken zou innen die nooit gevoerd zijn....

CoenM
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 12:27

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door CoenM »

Nee het gaat niet over mijn reactie maar het geeft wel aan
hoe de service van Orange is. Zolang het maar makkelijk is lukt
het wel maar als het negatief voor hun is dan zijn ze niet thuis.
Ik hoop dat iemand weet wat ik hier het beste tegen kan doen.

Gast

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door Gast »

Een simkaart die niet in een telefoon zit kan je geen 1 uur 20 mee bellen.

angeliques

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door angeliques »

Tja.. dat dacht ik ook... groot was de schrik toen ik een telefoonrekening van 220 euro had (tja ben ook maar student en kwam er eigelijk achter toen orange het afgeschreven had en ik opeens rood stond...) even 10 keer heeeeel diep adem gehaald en mn online rekening bekeken. Nou is het een ingewikkeld verhaal, maar ik zal mn best doen:

Mijn broer heeft een tijd geleden een zakelijk abb. voor me afgesloten, zodat ik goedkoop kon bellen. Toen besloot ik om toch maar een eigen abb. af te sluiten, want ik wou een nieuwe telefoon. Simkaartje terug gegeven en die is sindsdien niet meer gebruikt. Omdat ik voor een half jaar weg ging en niet zeker wist of mn telefoon het zou doen in het buitenland mocht ik van mn broer zijn oude telefoon meenemen, waar ook mijn oude nummer (van dat zakelijke abb.) nog in stond. Die telefoon heb ik gebruikt om te smsen met mijn orange kaart in het buitenland, ik had immers toch nog die maandelijkse bundel van orange...

De automatische nummer blok van die telefoon stond niet aan en toen mijn telefoon in mijn tas zat en ik vergeten was m handmatig te blokeren (wat mijn eigen STOM STOM stomme schuld is) heeft ie dus het eerste nummer in de lijst gebeld... angelique (zo heet ik dus) was de eerste naam en hij heeft toen mijn oude nummer gebeld (die dus in geen enkele telefoon zat). Toen is er een telefoongesprek van 1.20 uur vastgelegd en ik heb mondeling van telfort (zakelijk abb.) bevestigd gekregen dat het gesprek naar de voicemail is gegaan. Ik heb toen ik erachter kwam mijn voicemail gebeld en na 2/3 minuten werd de verbinding automatisch verbroken.

Orange gebeld die zeggen dat er wel degelijk een verbinding van 1.20 uur is geweest (na onderzoek). Telfort gebeld, die mogen vanwege de privacy wet geen gegevens van binnenkomende telefoongesprekken uitgeven, moet ik voor naar de politie. Naar de politie geweest, maar die nemen geen aangifte op, want het is geen oplichting... telfort weer gebeld en toen bleek dat er nu een fout zit in mijn voicemail box (niet goed aangesloten ofzo) waardoor de verbinding dus niet automatisch verbroke word. Maar ik heb toenertijd zelf een aantal keer gebeld (ik wou t toch zeker weten) en toen werd de verbinding dus wel vanzelf verbroken... En ik heb voor de lol net nog eens mijn voicemail gebeld.. en de verbinding wordt toch echt automatisch verbroken...

Dus... bij orange geen resultaat, bij telfort geen resultaat, bij de politie geen resultaat... maar ik ben inmiddels wel 220 euro lichter voor een gesprek naar mijn voicemail..... HELP!!!

CoenM
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 12:27

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door CoenM »

Misschien handig om even een eigen topic te openen want nu sneeuwt mijn probleem onder.
Ik begrijp je frustratie. Vind het echt lullig.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

relax250

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door relax250 »

Hallo,

Ik vroeg mij af waarom je dan niet naar een orange winkel of sterker nog waarom dien je geen klacht tegen hun in bij de Consumentenbond? Geef het aan, misschien kunnen ze jou ook helpen. Wel aangeven anders helpt het nog niks. Ze doen het de volgende keer, net zo hard weer!!!

:?

CoenM
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 12:27

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door CoenM »

bedankt voor je reactie.
Ik heb dus geklaagd bij Orange zelf maar die sturen me steeds weg
met de reactie komt wel. Zowel winkel als klantenservice.
Als je naar de consumentenbond voor advies wil moet je of lid zijn of je
moet 10 euro betalen voor advies.
Maar ik denk dat ik dat maar moet doen.

angeliques

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door angeliques »

Ja, je hebt gelijk... ik zal een eigen topic openen.

GijZz
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2005 16:43

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door GijZz »

Wat wil je dan van orange horen?

Orange claimt garantie voor jou bij Samsung
dit gebeurd vaak bij dynafix in nederland dit is een van de grootste reparatie buro's van nl.
Daar kunnen fouten gemaakt worden..


pfff... gezeik allemaal...

lucilius
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2005 22:05

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door lucilius »

Als je klachten hebt als deze kan je die alleen maar kwijt via een duurbetaald nummer. Alsof dat nog niet erg genoeg is, vaak moet je minstens 6 minuten wachten en dan krijg je een vriendelijk maar niet echt deskundig persoon, met een antwoord in de stijl van "we zijn er nog niet achter waarom het is misgegaan". Betaalde klantenservice is absurd. Tot een paar jaar terug kon je Orange via een "gewoon" (niet-06) nummer bellen, maar dat is beeindigd, omdat men nog meer geld uit de klant wilde haneln. Bij Vodafone is het bellen van klantenservice gratis. Ook Vodafone maakt fouten maar vergeleken met Vodafone is Orange, naar mijn beperkte indruk, een volstrekt inferieur bedrijf. Zegt het voort.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Orange reageren op klachtenbrief

Ongelezen bericht door Predicador »

fijn dat je er zo over denkt... Over de verwachtingen van service kan natuurlijk worden getwist... sommige bellers willen liever een betaalde service die goed is (k vraag me af of dat bij orange het geval is), anderen willen juist een gratis service, zoals bij VF bijvoorbeeld, die excellent is...

Gesloten