LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

Vraagje:

Wij hadden een paar jaar terug de aandelen overgenomen toen ons contract eindigde. Wel onder protest, wel lid stichting. Komen wij nu in aanmerking voor de duisenberg-regeling? deze variant komt nergens terug.

Jaelle

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door Hans2 »

In de regeling komt jouw eerder gedane keuze niet voor.
(Overname aandelen).

Naar alle waarschijnlijkheid val je dus buiten de regeling.

Je zult zelf op een weer gunstig moment de aandelen moeten verkopen.

Afwachten op een beter beursklimaat is denk ik in jouw geval het enige wat rest.
Hans2

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

hoi ik heb ook de aandelen overgenomen en waarschijnlijk heb ik goed nieuws.

dit staat op de dexia site bij meest gestelde vragen, klik dan op aflopende overeenkomsten.
--------------------------------------------------------------------------

Kom ik ook in aanmerking voor de Duisenberg-Regeling indien ik in het verleden de aandelen heb overgenomen van Dexia Bank Nederland aan het einde van het contract?

Ja, indien u in het verleden aandelen heeft overgenomen aan het einde van de looptijd van het contract, komt u ook in aanmerking voor de Duisenberg-Regeling.
---------------------------------------------------------------------
ziet er volgens mij goed uit voor de mensen die de aandelen hebben overgenomen na het aflopen van het contract

heb een email naar dexia gestuurd met de vraag of de regeling ook geldt voor mensen die na hun looptijd de aandelen hebben overgenomen. helaas nog geen mail teruggehad.
hou jullie op de hoogte.

---------------------------------------------------------------------------

Hoe wordt de (theoretische) restschuld bepaald indien ik in het verleden – bij aflopen van het contract – heb gekozen voor het overnemen van de aandelen?

De theoretische restschuld is gelijk aan het op de overeenkomst geleden koersverlies, zijnde het verschil tussen de aankoopkoers bij het aangaan van het contract en de koers op de datum van overname van de effecten, indien dit een negatief bedrag oplevert.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door Elias »

Vooropgesteld dat dit kennelijk belangrijke info is voor de gedupeerden die in deze situtatie zitten. Ik hoop het voor hen, ze hebben dan misschien toch nog een niet verwachte meevaller.

Maar ik kan het toch niet laten - de gedachten richting Dexia c.s. zijn bij mij inderdaad erg negatief geworden - hier de navolgende opmerking bij te maken:

ALS Dexia deze situatie bij de schikking betrekt, dan denk ik, dat zij dat vooral doet om - bij het akkoord gaan in zo'n geval - weer van een fraudegeval (naar later zou kunnen blijken) aangaande de aan- en verkoop van deze aandelen en/of de daarbij door Dexia gehanteerde koersen af is.

Het zou een door (een) bepaalde personen (persoon) afgedwongen eis kunnen zijn tijdens "de onderhandelingen van de schikking".
Nogmaals, een negatieve benadering, maar toch......

Dit maar om te brainstormen.

Groet,
Elias.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

Nou, voor mij is dit inderdaad geweldig goed nieuws, ik heb het op de dexia site opgezocht, en het staat er inderdaad bij, dus daar moeten ze zich aan houden. En dan wordt het 67% van het koersverlies terug??? eerst zien en dan geloven, maar toch, eindelijk in ons geval toch nog iets van genoegdoening achteraf, na al die vreselijke ellende.....

bedankt voor de reactie, jaelle

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

ja jaelle eindelijk toch goed nieuws, had eigenlijk helemaal nergens meer opgerekend.maar ik moet het ook eerst op mijn bankrekening zien want ik vertrouw dexia voor geen cent meer alhoewel we het natuurlijk wel bij legiolease hebben afgesloten en toen had dexia er nog niets mee te maken.
ik heb ook nog steeds geen reactie op mijn email die ik naar dexia heeft gestuurd omtrend de aandelen overname.
hou je op de hoogte.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

ja, als je wat weet , john, laat het weten. Ik heb wel mijn aanmelding voor het duisenbergaanbod opgestuurd, maar na 1 okt hoor je daar wat op geloof ik. In ieder geval heb ik er nu wel vertoruwen in. Het zijn denk ik weinig mensen die de aandelen hebben overgenomen, ik heb er in ieder geval op het forum eigenlijk nooit iets over gelezen,,,,, misschien daarom nu een beetje mazzel?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door pluutje »

jaelle zal wel zien!
[ :wink: ]

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

ik heb een tijdje terug ook de oproep gedaan op dit forum en kreeg vrijwel geen reacties, zelf piet van pal kon mij niet helpen want die wist het ook niet. iemand anders die ook de aandelen had overgenomen had het bij de duisenbergregeling zien staan op de dexia site.
weet jij trouwens nog wat de restschuld was toen je de aandelen overnam want ik heb alleen de afrekening met het bedrag wat ik over moest maken voor de aandelen.

je kan ook rechtstreek met mij mailen
als je liever geen informatie geeft op het forum hierover.

abn,ahold en ing nam ik over in juni 2002 voor bijna 20.000 euro.
ik weet niet op het moment dat ik het bedrag betaalde wat de aandelen toen waard waren want dat melde dexia natuurlijk niet en heb ik ook geen afschrift van.........
daarom weet ik ook niet wat de restschuld was ik toen betaalde.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

Ik had zo ongeveer hetzelfde pakket, misschien wel precies hetzelfde, overgenomen voor 20.000 ongeveer, betaald ooit 9000, dus 1.000 koersverlies, 67% als dat klopt krijg ik onvereer 7000 terug............ coreect me if i am wrong!

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

11000 koersverlies dus, alles ligt bij de boekhpuder, dus nakijken kan ik het ook niet, maar dat liet hij me gisteren even snel weten.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

dit liet hij mij weten: Ik zal het een keer uitrekenen, ik moet eerst even uitzoeken hoe groot het koersverlies geweest is . Stel aandelen gekocht voor 20000 euro . ik dacht dat de waarde van de aandelen 9000 euro was , ( even uit mijn hoofd ) verlies 11000 euro x 67 % is 7370 euro terug .

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

...... het is dus ook goed mogelijk dat dit niet klopt hoor..........

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

volgens mij klopt dat niet, de inleg was 4000 euro (fl 9000)in 1999, daar kocht je voor 23500 euro(fl52000) aandelen ing,abn en ahold voor .
bij het einde van het contract in 2002moest ik 19500 euro betalen om de aandelen over te nemen.

is een verschil van 4000 euro daar 2\3 van is 2666 euro

of zie ik het verkeerd ?

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

sorry jaelle reken verkeerd, heb mijn overeenkomst er even bijgepakt.
de inleg dat was rente wat je betaalde over de aandelen die je kocht. FL9000,--.(4000 eur)

je kocht voor totaal fl 43000 (19500 euro)aandelen ing,ahold en abn.

waar het om gaat is wat de aandelen op 7 juni 2002 waard waren totaal op de beurs dat weet ik niet en staat niet op de afrekening alleen het bedrag dat je moest betalen voor de aandelenovername 19500 euro wat op de overeenkomst staat.

misschien weet iemand waar je terug kan vinden wat de aandelen ing,ahold en abn op de beurs deed op 7 juni 2002.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

Ja, ik zal de vraag eens voorleggen aan de boekhouder, misschien dat hij nog tijd heeft deze week, dan hoor je wel of hij meer weet........ spannend nog dan

Jaap Blauwhoed
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:36

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door Jaap Blauwhoed »

Ik heb even gekeken op http://www.iex.nl/

en: 7 juni 2002, koersen in Euro 7 juni was geen handelsdag 6 juni wel dan die maar

ING : 27,-
ABN : 20,-
AHOLD : 23,25

Let wel dit zijn de slotkoersen, dat betekent dat dit niet per definitie de koers is waarop is afgerekend, maar die ligt hier wel in de buurt.
Laatst gewijzigd door Jaap Blauwhoed op 06 jul 2005 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.

jaelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2005 17:23

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door jaelle »

bedankt! eens kijken of dit dit door iemand kan laten uitrekekn, ik ben een financielle nul, en dat had ik me eerder moeten realiseren! :oops:

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door johnb »

jaap ik kan niets vinden iop deze site want ik ben daar nog nooit opgeweest is dit in euro's of guldens.
het gaat over 9 juni 2002

Jaap Blauwhoed
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:36

Re: wij hadden -onder protest- de aandelen overgenomen, en nu?

Ongelezen bericht door Jaap Blauwhoed »

9 juni was geen handelsdag, 6 en 10 juni wel 10 juni dan maar

zelfde pakket:

Handelsdag 10 juni 2002 Slotkoersen in Euro

ABN : 19,25 X 183 = 3.522,75
AHOLD : 23,12 X 183 = 4.230,96
ING : 26,12 X 366 = 9.559,92

Totaal waarde pakket ± € 17.313,63
Laatst gewijzigd door Jaap Blauwhoed op 06 jul 2005 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten