LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH verteld onzinverhalen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door petra54 »

In mei van dit jaar werd de prijs van AH coffeecreamer verhoogd van 89 naar 1.27. Nogal fors zo,n verhoging dus ik vroeg in de winkel naar het waarom. Had ws met de prijsverhoging van grondstoffen te maken gokt de overigens vriendelijke jongeman.
Misgegokt.... want dan zouden de andere creamers inmiddels ook duurder geworden zijn lijkt mij. Volgende stap, klantenservice oftewel telefonisch service-center :wink: . Wederom vriendelijke medewerkster die mij een stukje voorlas uit haar voorgedrukte "verklaring" die er op neerkwam dat de het product gezien de samenstelling al lang duurder had moeten zijn dus er was slechts(?) sprake van een aanpassing :roll:
Vrolijk ben ik op m,n fietsje gestapt richting Dirk van den Broek. Niet direct om de hoek maar met vrijwel identieke pot creamer in het schap voor 0.75 8) . Toch een leuk verschil met de prijs van de grutter die op de kleintjes let nietwaar? Weer thuis zet ik de beide potten naast elkaar ....brilletje erbij en.... wat schetst mijn verbazing? Bij "ingredienten" lees ik exact hetzelfde lijstje als op haar AH zusje. Goh...veeeeel te goedkoop dus...Foei Dirk :lol: Je gaat nog failliet zo!
Meneer of mevrouw Heyn....aan mij zijn dit soort ON-verklaringen niet meer besteed :evil: Ik rij voortaan wel een stukje door voor mijn boodschappen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat doe ik al jaren... bij AH krijg je bijna hartaanval bij de kassa!
Ze zijn echt met elk produkt duurder dan de concurent.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Shareena »

De spa rood is in ieder geval goedkoper bij de AH dan bij de C1000, dus ik kan je stelling in ieder geval hierbij onderuit halen... Eeliane , leer toch eens te onderzoeken voor je iets onzinnigs plaatst!

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Ik kom bij awee supermarkten en merk weinig verschil. bij de appie ben ik vaak goedkoper omdat ik hun eigen merk vaak goed vind, waar ik bij c1000 dat vaker niet vind.

de groente uit potten van c1000 is bijvoorbeeld erg zout. dan koop ik dus HAk en bij appie kop ik hun eigen merk. daarentegen is het vlees van c1000 beter en goedkoper.

Ik merk het verschil niet zo tussen de prijzen. het gemak en een groot assorti gaan bij mij voor.

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door petra54 »

Ter verduidelijking: het gaat mij in dit geval NIET om het prijsverschil tussen supermarkten maar specifiek om een idioot grote prijsverhoging (van 0.89 naar 1.27) en de daaropvolgende kulverklaring :idea:

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Miquel »

Tja, zo beweren supermarkten dat ze vele producten drastisch in prijs verlaagd hebben (prijzenoorlog) en vervolgens wordt alles na een tijdje ineens toch weer stilzwijgend verhoogd...

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door JH »

Gelukkig maar dat er meer supermarkten zijn. Niemand is afhankelijk van appie hein de grootgrutter die op de kleintjes let :lol: :lol:

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Leetje »

Elke supermarkt speelt met de prijzen. Het één doen ze in prijs omlaag, en het andere doen ze in prijs omhoog. De meeste klanten hebben daar geen erg in.

Waar appie heijn last van heeft, is dat veel mensen juist in die supermarkt gaat kijken naar de prijzen. Maar ook bij C1000 halen ze dezelfde trucs uit. En misschien is appie heijn soms duurder, je hebt er wel een mooiere en betere supermarkt voor, met meer assortiment, en vaak beter personeel. Niet alleen maar 20-minners, omdat goedkoper is. Personeel van AH krijgt vaak nog enigszins opleiding.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door mr T. »

Inmiddels is het e.e.a. nogal achterhaald want met veel artikelen is Albert Heijn goedkoper dan de veronderstelde prijsvechters Aldi en Lidl. Dat als je de vergelijking met met Euroshopper.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door NAK »

Ter verduidelijking: het gaat mij in dit geval NIET om het prijsverschil tussen supermarkten maar specifiek om een idioot grote prijsverhoging
Dus als ik je goed begrijp ga je weer terug naar AH als de coffeecreamer weer 89 cent kost. :shock:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door MLF »

sprake van een aanpassing
typisch AH, ze verhogen geen prijzen maar ze 'passen ze aan'

(maar als er een verlaging komt dan 'verlagen' ze wel)




(ik kom al 15 jaar niet meer in de AH met hun nep toestanden, niks op voorraad, aanbiedingen hebben ze niet, melk is altijd op, sommigen verkopen niet eens brood enz enz enz)

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Leetje »

Ze passen de prijzen aan, en zitten nu op een prijsniveau van de gemiddelde supermarkt. Doe eens bij 2 verschillende supermarkten boodschappen (wel vergelijkbare artikelen, dus A-merken kopen) en je bent echt niet veel duurder uit bij de AH.

Maar je hoeft van mij niet naar de Appie Heijn. Doe ik namelijk ook niet. Ik heb een andere supermarkt dichter in de buurt. Maar ik vind het zo af en toe wel fijn om even een rondje door AH te lopen.

Maar dat gezeik altijd alleen over de prijzen van AH ben ik wel eens zat. Als ik boodschappen doe ben ik in elke supermarkt veel geld kwijt. Als ik maar goede spullen heb voor het geld dat ik uitgeef.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En misschien is appie heijn soms duurder, je hebt er wel een mooiere en betere supermarkt voor, met meer assortiment, en vaak beter personeel. Niet alleen maar 20-minners, omdat goedkoper is. Personeel van AH krijgt vaak nog enigszins opleiding.
Dit is ook al weer achterhaald tegenwoordig hebben ze bij de Appie ook liever pubers die net droog zijn achter de oren omdat het goedkoper is. Opleiding hebben ze al helemaal geen tijd of geld meer voor.

De prijs verlagingen moeten toch ergens vandaan komen he :D

Ik kom zelden of nooit bij de AH, omdat ik elke keer een hartverzakking krijg als ik zie wat ik moet afrekenen voor slechts een paar boodschappen. Welke debiel durft er 1,50 te vragen voor een brood?

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Leetje »

Ik ben bakker en vind vooral het bake-off brood van AH erg goed. Dat brood dat ze dus in de winkel nog voor je afbakken. Als ik naar de warme bakker ga betaal ik 2,00 euro voor een brood.

Ik ben nogal kritisch over het brood dat ik eet. Ik geef er graag wat meer voor uit.

Wat betaal jij normaal gesproken voor je brood Dilbert?

Eva-Anna
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:32

Re: AH verteld onzinverhalen

Ongelezen bericht door Eva-Anna »

ik koop meestal bij de lidl . de vruchtensap die ze daar hebben vind ik heel lekker! maar het rijden ernaartoe kost me net zoveel als boodschappen doen bij appe hein! dus voorlopig winkel ik bij c1000

Gesloten