LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Als grote pechvogel ga ik sinds begin 2001 door het leven.
- In het jaar 2001 beginnen de (ict-)bedrijven werknemers te ontslaan.
Werkgeversmarkt!
- UWV wordt ingeschakeld voor mijn uitkering.
- Ik hou me aan mijn verplichtingen van het UWV, omdat een werkbrief door de ptt niet optijd geleverd wordt, is mijn uitkering ingekort.
(ps. mijn brief was flink beschadigd telaat aangekomen in Tilburg)
- Tot 2004 ben ik bij zo'n 3-tal bedrijven werkzaam geweest.
Grote beloftes maar geen impact...nog steeds geen job!
- half november werkbrief UWV ingevuld, teruggestuurd voor uitkering, uitkering ontvangen, na een week een nieuwe werkbrief ontvangen voor nieuwe periode.
- Half december werkbrief weer terug, ingevuld en wel.
- 3e week van december krijg een brief van UWV dat mijn uitkering per 2e week november gestopt is wegens einde recht voor uitkering.
Waarom krijg ik dan een nieuwe werkbrief toegestuurd?
- Gebeld ofdat er meerde zaken waren waar ik rekening mee moest houden, die waren er niet zegt het UWV.
- Februari 2005 blijkt dat ik particulier verzekerd moest worden omdat ik geen inkomen meer heb...UWV HEEFT MIJ AAN MIJN LOT OVER GELATEN.
- Maart 2005 een job verkregen als ICT'er via een uitzendbureau, bedrijf na 8 weken geen target kunnen behalen, failliet en ik weer geen werk!
- Eind Mei 2005 mijn zoontje geboren, papa nog steeds geen baan.
- mijn wederhelft verdient net iets boven het maximum(1100,=) om voor een bijstand(1024,=) in aanmerking te komen.
3 Personenen, 1 inkomen, spaargeld volledig uitbesteed voor vaste lasten, het is op!

Conclusie:
Je houd je aan de regels, wilt graag werken, doet er veel voor, maar als het telang duurt wordt je gewoon aan je lot overgelaten.
Geen inkomen, particulier verzekeren dus alles nog duurder, dan nog boodschappen doen?
100,= euro is niks, op 1 dag boodschappen doen, tanken en het is weer op!
Uitzendbureau's laten soms wat weten voor een mogelijke baan.
Vacatures op internet voor bijv. ijsverkoper met MBO+niveau of ICT alleen voor hoofdzakelijk HBO+ academisch niveau's terwijl mijn CV veel vacatures aan kan vullen enkel heb maar net MBO niveau en 13jaar werkervaring. Helaas, 35 jaar en ben te oud!
Maar we blijven standhouden en twijfel NIET aan mijn kwaliteiten!

Het CWI:
Zij zijn natuurlijk de dupe wegens het feit dat ze de werkloze niet kunnen bellen, waarom?
Omdat er gewoon te hoge eisen gesteld worden bij werkgevers.
Spookvacatures? Commerciële doeleinden cq strategieën om concurrenten aan te tonen dat het allemaal heel goed gaat met de uitbreiding?
Jammer, belangstellenden lokken en verkeerde hoop geven, CV's na sollicitaties ontvangen en niet lezen en standaard brief voor afwijzing toesturen!

Ik heb een consulente bij het CWI in Terneuzen en ik krijg regelmatig een vacature per email doorgestuurd of ik kom even op kantoor langs.
Het zijn wel niet DE banen die ik graag zou willen doen, maar in deze tijd moet je niet teveel willen en zeker niet met een baan!
Er zijn veel mensen zonder of hebben een lage diploma, maar hebben misschien wel gouden handen!
Ook voor hen helaas!
Ben tevreden over het CWI, het UWV tja...hier heb ik geen woorden meer voor.
Gaat het ooit beter worden in Nederland? Wel voor de ondernemers en zelfstandigen!
Geen wonder dat er zoveel negatieve nieuwsberichten komen, busje UWV, bejaarden beroven zaakjes, van het leven beroven, baby gevonden, 25% nl bevolking gaat niet met vakantie want is te duur etc.
Het is gewoon allemaal niet meer te betalen en de werkloosheid wordt niet minder, nee…werklozen hebben op den duur geen recht meer op een uitkering!
Werkloosheid is dit jaar flink gedaald? Niks ervan!

Nog meer zwervers!

Blijf standhouden en zorg dat je wint!
Twijfel niet aan jezelf en blijf positief!
Het moet en het gaat je lukken en let niet teveel op anderen!
Je komt met niks, je gaat met niks en blijf van de leningen af!
Het is een kwestie van overleven.

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

U heeft volkomen gelijk,het was,is en blijft een grote rotzooi bij het UWV.

Ook wij hebben het nodige meegemaakt,en sinds kort heeft mijn man gelukkig weer werk,en dat met z'n 57 jaar.

Ook wat betreft sollicitatie's waar je niets op hoort,kennen wij maar daar heb ik een tegenbericht naar gedaan met de volgende woorden:

Helaas moet ik u mededelen dat mijn keus op een ander bedrijf is gevallen wat beter bij mij past.
Ik wens u veel succes met het vinden van een werknemer.

Dit heb ik een beetje uit nijd geschreven,omdat ik niet vind dat men zo met sollicitanten om hoort te gaan.

Ik wens u veel geluk met het vinden van een baan,want dat is wat men tegenwoordig nodig heeft hiervoor.

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door dvdspeler »

citaat:

Helaas moet ik u mededelen dat mijn keus op een ander bedrijf is gevallen wat beter bij mij past.
Ik wens u veel succes met het vinden van een werknemer.
`:D`

Vaak hangen er bij uitzendbureau`s vacatures die er niet zijn.
Als je dan naar binnengaat en vraagt naar de baan die buiten aangeboden staat dan zeggen ze:nee, die zijn ter inschrijving gevraagd.......

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

Dit geldt ook voor het CWI,heel veel oude vacature's die allang zijn voorzien,maar het ligt ook aan de werkgever die het CWI niet informeert
dat de vacature weggehaald kan worden omdat men al voorzien is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij kun je als niet-verdienende partner van een ziekenfondsverzekerde meeverzekerd worden in het ziekenfonds. Dat is toch veel goedkoper dan je particulier verzekeren?

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt,want zelfs een volwassen kind tot 26 jaar die nog thuis woont kan bij een van de ouders meeverzekerd worden.

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Behalve als dat kind studeert, dan moet hij/zij zich particulier verzekeren (Studenten Pakket Polis).
Als de student een bijbaantje heeft kan het kind weer in het goekopere zikenfonds.
Hoeveel uur per week je minimaal moet werken weet ik niet uit mijn hoofd.
Maar over een half jaar is alles weer anders.

Iedereen een prettige avond gewenst.

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt ook,het geldt ook alleen als je kind geen inkomen heeft.

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Zo houden ze ons bezig....

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

Ach ja,ze moeten toch wat te doen hebben?

yteke
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:08

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door yteke »

Het is inderdaad te triest voor woorden wat de UWV met je flikt, ik word daar als een crimineel behandeld. Been een dood normaal mens, maar alleen omdat ik wel de regeltjes volg die zij voorschrijven en ze zelf vervolgens niet nakomen, krijg ik een sanctie. Heb twee weken in de zeiktewet gezeten, 5 x nagevraagd of mijn beter melding goed is doorgekomen, alles was in orde. Maar vervolgens krijg ik over die 2 weken geen ziekte uitkering, ik was immers niet verschenen op het spreekuur van de arbo arts. Ik was stomverbaasd, ik was allang beter gemeld, heb de arbo arts gevraagd of ik dan alsnog moest komen, antwoord luidde nee, maar ik krijg geen uitkering want de arbo arts heeft mij niet uit de computer gehaald en dus was IK in gebreke, niet zij. Ik ben der kotsziek van en helemaal flauw, kan er wel van janken, maar ook dat helpt je niet inderdaad. Ik weet hoe je je voelt, maar blijf inderdaad in jezelf geloven meid, het systeem hier in nederland is ronduit slecht en wij worden daar de dupe van.....Liefs Yteke

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door bot321 »

Nog zo`n stomme regel.
Mijn zoon na 1 1/2 jaar eindelijk een job.
Eind Mei contrakt getekend per 1 Juli in dienst.
Moet nog wel 4x solliciteren anders geen uitkering
voor de maand Juni.
Wie is er nou gek??????

Gast

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Gast »

Ja,zolang je op dat moment nog niet werkt,moet je blijven solliciteren,ook al heb je met zekerheid over een maand werk.

Via een reintegratiebureau is mijn man weer aan het werk gekomen d.m.v.een cursus te volgen die hij met succes heeft afgerond.

Omdat hij in het verleden ergens aan is geholpen,wilde hij dat tegen zijn toekomstige werkgever eerlijk vertellen als daar om gevraagd zou worden.
Het reintegratiebureau raadde hem dat af,want anders kon hij wel eens niet aan de slag komen,dus m.a.w.verzwijgen.

Dit heeft hij niet gedaan,simpel omdat als het uitkomt en je hebt het verzwegen dan kan er ontslag volgen.
Probeer dan maar eens een ww uitkering te krijgen,nou die krijg je echt niet want je bent dan verwijtbaar werkeloos.

Ik krijg heel vaak het idee dat men bij het UWV de eigen regeltjes worden gemaakt.

Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Toch jammer dat er al zoveel reacties gekomen zijn.
Dit betekend dan dat er meerdere mensen dezelfde problemen kunnen hebben en dan ook met èèn zelfde instantie('s).

Reïntergratie, opleiding via CWI, hier kom ik niet voor in aanmerking.
Geen inkomen, dus pech gehad.
Heb het wel tot 2x toe zelfs mogen doen in 1999 en 2001!
Totaal geen impact!
Als je extra papieren hebt behaald via CWI of reïntergratie vragen ze toch bij de bedrijven minimaal 3 jaar ervaring of men is te oud!
Gek hoedat het kan lopen, toch?!
Heb 4 lasdiploma's, 7 certificaten + 1 dipl. Webdesigner mbo+, Medical Imaging Cardio hbo, MCSE mbo+, 2 rechter handen en zeer gedreven, flexibel, geen 9-5 mentaliteit en pro-actieve houding op de werkvloer.hart voor de zaak!
Maar...
Het contract wordt niet verlengd wegen bezuinigingen...maar ex-baas heeft nu een splinter nieuw pand met 2 verdiepingen?
Dan heb je een job als Medische Technisch ICT'er Cardiology, je gaat veel reizen, overwerken, extra opleidingen volgen...en nu geen job en inkomen meer? Waar hebben wij dit aan te danken?
Eèn ding is zeker...
Alle gal wat wij verpugen is veel te zonde.
Als wij zo doorgaan krijgen we nog eens een droge strot!
Want volgens mij houd het nooit op en blijven er dit soort problemen bijkomen!
Heb niks tegen de polen, werklozen in nederland vinden geen baan, Polen komt in Nederland en neemt de job voor je neus weg.
Maar de polen wonen niet in nederland...
Vader van excollega is van marokaanse afkomst, heeft een job in nl bij de ptt, maar in Marokko zit ie in het onroerendgoed!!!
Dat bedoel ik!
Werknemers vanuit het buitenland zitten in nederland en de nederlanders gaan naar het buitenland!!!
Goed bezig Den Haag!

En dan nog:
Voor je zelf beginnen? Te riskant.
Lening afsluiten geen probleem! En nu aflossen!
Hypotheek voor een huis krijgen? Geen probleem! En nu aflossen!
Het wordt steeds makkelijker, mensen worden lekker gemaakt en blind gestuurd...10jaar later...de problemen.
Valenteins roosje koste me toen Fl.2,50 en nu €2,50! Afgelopen!
Zo gaat dit nu met alles!
Een kindje maken geen probleem. dat dacht je!
Je koopt een kind!
Je kleine wordt groot...boekentas? Nee, laptop en online van thuis uit studeren want leraren zijn nu ook heel schaars wegens de betalingen!
Papa en mama verplicht om internet te hebben. Gedwongen...
Doe je niet mee? Krijgt je kind later hetzelfde gezeur als wij!
Papa, wat betekend UWV en CWI en waar zitten die?
Whaaaaaaaaaaaaaa...alle herinneringen naar boven! No Thx!
Buiten spelen? Voetballen?...ja, daaaag...ben 12 jaar en heb een XBOX van €350,= en 1 spel kost €45,=, op mijn kamer een tv en geluid over de stereo...wat??? Dolby Surround!
Alle anderen op school hebben dit ook, hoor!
Nou, ik schop ze met bal en al naar het speelveld!
De school? Studiemateriaal? Kom maar op met de centen Den Haag!

Eèn ding zeer positief, ben gestopt met roken...pfff €6,35 voor een pakje sigaretten!!!
Zou je dit in guldens ook uitgeven voor een pakje?
Wat kost nu een slof sigaretten?
Maargoed, ben gestopt...goed bezig!
Begrijp goed dat er mensen zijn die wel roken en nu ook veel meer wegens alle stress hier!

Geef me een baan en laat me begaan
dan verdien ik centjes en respect
zodat ik met mijn gezin
een nieuwe en betere weg in kan slaan!

Ps. Ik zit vol met spanningen en boosheid zoals je merkt en kan wel uren doorgaan, maar houd mijn hoofd koel en laat de moed niet zakken!
Mij krijgen ze niet klein!!!


SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door SJZ »

Nu heb je nog steeds niet gezegd waarom je niet bij je partner meeverzekerd kon worden in het ziekenfonds, en waarom je koos voor een dure particuliere verzekering.

Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Komt ie...

Vanaf het begin dat ik geen inkomen meer verkreeg tot de start bij mijn laatste job begin maart 2005 is gebleken dat ik nog gewoon verzekerd was bij het ziekenfonds!
Hoe weet ik dit?
Eind december 2004 heb ik een soort van statusformulier ontvangen van deze ziekenfonds verzekering, waarop ingevuld moet worden bij welke bedrijven ik de afgelopen 3 jaar gewerkt heb tot de laatste enof dat ik verder nog een inkomen verkrijg.
Dit heb ik eerlijk en duidelijk ingevuld en terug gestuurd.
Heb hierna ook aan de instantie telefonisch laten weten dat ik geen inkomen meer heb!

Net voordat ik meeverzekerd wil zijn...
Papierwerk bij mijn vriendin voor aanvraag meeverzekerden loopt al.
Februari 2005 aangevraagd en respons kan een tijdje duren.
Bij mijn laatste baan vanaf begin maart 2005 tot eind april 2005 ben ik via een uitzendbureau verzekerd geweest, dus al het papierwerk via mijn vriendin om meeverzekerd te zijn was dan nog even niet nodig.
Anders betaal je dubbel...cancel!

Na mijn laatste baan is gebleken dat ik toch nog gewoon verzekerd ben bij het ziekenfonds omdat ik geen berichtgeving meer heb mogen ontvangen na het statusformulier.
Heb ze nogmaals gebeld omdat ik vreemd genoeg nog steeds de maandelijkse premie betaal.
Nu blijkt dus dat ik nog gewoon normaal verzekerd ben!

Hoe is dit mogelijk?
Vorig jaar heeft mijn èèn na laatste werkgever verzuimd door te geven dat ik voor hen niet meer werkzaam ben en ben nu dus nog steeds verzekerd via deze werkgever!
Dit is toch vreemd dat dit nog zo kan?
Natuurlijk wil ik de naam van deze ziekenfonds instantie anoniem behouden.
Ik betaal nog gewoon mijn maandelijkse premie dus ben gewoon goed en op eerlijke wijze verzekerd.
Bij mijn laatste werkgever heb ik dan wel dubbel ziekenfonds betaald voor de 8 weken die ik nog werkzaam ben geweest.
Helaas...

Deze slapende wolven ga ik niet meer wakkerschudden en dan zeker niet als ik het eerder gemeld heb en ook nog eens op papier bij deze ziekenfonds!
Ga natuurlijk niet op mijn knieën zitten om dit a.u.b. goed door te voeren!
Ik kan aantonen dat ik alles duidelijk vermeld heb cq heb laten weten, dus juridisch gezien heb ik juist gehandeld en sta ik heel sterk voor het geval dat het misschien nodig is!

Elke euro(cent) moeten wij nu zowat 2x omdraaien alvorens het uit te geven en nu zeker met onze zoon van net een maand oud.
Maar hoe zit het nu met de belasting?
Mijn vriendin heeft een vast inkomen, maar bij haar veranderd dan toch ook de percentage wat ze van haar loon afhouden?
Als ik het juist heb wordt zij dan minder belast totdat ik een vaste inkomen heb…(oei een vaste baan…nog mogelijk hier?)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door SJZ »

1. Je bent dus helemaal niet particulier verzekerd geweest. Paniek om niks dus!

2. Inderdaad, Jullie hebben nu recht op kinderkorting, aanvullende kinderkorting, combinatiekorting, aanvullende combinatiekorting, kinderbijslag. Kassa, zo'n kind. Levert de eerste tijd meer op dan het kost.

En, als jij geen inkomen hebt en je vriendin belasting betaalt (wat nog maar de vraag is met al die kortingen), uitbetaling van de algemene heffingskorting. Hopakee, weer 1900 euro pakken.

Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Nou, ben dan benieuwd wat ik ermee kan winnen cq terug kan verdienen!

Er zullen volgens mij best wel meerdere dingen zijn, waarmee ik misschien kan bezuinigen...

Heb al een afspraak met het belastingskantoor gemaakt!

Wie weet wat er uit komt!

ron_bonanza
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2005 22:29

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door ron_bonanza »

Als WWer is mij ook zoiets overkomen. Ik moest 4 keer per maand solliciteren. Omdat ik dat onzin vond stuurde ik op een dag 53 mails de deur uit naar 53 verschillende bedrijven. De maand daarop kreeg ik weer een werkbriefje. Ik had, dacht ik, genoeg gedaan voor een heel jaar, jammer dus!!! Ik kreeg een korting van 20% gedurende 3 maanden. Gelukkig werk ik weer en heb gelukkig niets meer met dit schorem te maken. Het draait allemaal om geld en als ze je een stuiver kunnen afpakken zullen ze het niet laten. Ten slotte zijn wij als WW-er een deel van de arbeidsvoorziening.

h.vreeken
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:54

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door h.vreeken »

Het probleem waar je als oudere(53) tegenaan loopt is dat de werkgevers helemaal niet op ouderen zitten te wachten. Het mag niks kosten dus zoeken ze personen niet ouder dan 20 a 25 jaar met 10 jaar ervaring!
Zelfs op de website van het CWI (werk.nl) worden vacatures geplaatst met een leeftijdsgrens.
Ze zouden er wat aan gaan doen.... :D

Gesloten