LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Je moet bij Dell zelfs 15 euro ex. btw. betalen als je de orginele harddisk houden wil wanneer je in de garantieperiode een nieuwe krijgt bij een reparatie.
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=47007
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=47007
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 jul 2005 23:10
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Mijn engelse kennis zegt altijd;
"Did you ordered by Dell ? DUDE ! You are going to Hell "
Voor torenhogen prijzen mag je dan ook wel wat verwachten , en verwachten is het juiste woord
Freek
"Did you ordered by Dell ? DUDE ! You are going to Hell "
Voor torenhogen prijzen mag je dan ook wel wat verwachten , en verwachten is het juiste woord
Freek
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 jul 2005 14:38
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Easy as Dell?
Behalve dan als ze onder garantie iets moeten oplossen.
Dan kun je mailen en faxen, niet te kort.
Ze vragen je oeverloos naar nummers, opgelost wordt er niets.
Vindt je toevallig een é-mail adres waarop je kunt klagen, dat er voor je klacht geen oplossing komt.
Meneer, dat verandert, we schakelen nu het escalatieteam in.
Nou als je daar een heel team voor hebt, dan zal er nog al wat escaleren (= hoog oplopen).
Er volgen dan bij Dell nog de nodige misverstanden maar uiteindelijk wordt er gebeld en valt het
verlossende woord, je kon het bedenken, meneer het is duidelijk een geval van
customer abuse of in het Nederlands, het is uw eigenschuld.
U heeft de stekker er verkeerd in gedaan?
Het gaat over een usb-poort in mijn monitor. Nam ik recent in gebruik, maar toen ik het platte stekkertje er weer uit haalde, kwam er een zwart scheidingsschotje uit vallen.
Bij alle poorten in mijn pc’s en hubs heb ik wel eens stekkertjes omgehusseld, want usb is niet foolproof en bepaalde hardware doet het niet op die poort maar wel op een andere.
Nooit een probleem, behalve bij Dell, nog 30 maanden garantie???
Computerspullen van Dell??.nu dan …………..hierbij weet je het wel.
Het is de eerste keer, dat ik bij Dell iets kocht, maar ook de laatste.
Behalve dan als ze onder garantie iets moeten oplossen.
Dan kun je mailen en faxen, niet te kort.
Ze vragen je oeverloos naar nummers, opgelost wordt er niets.
Vindt je toevallig een é-mail adres waarop je kunt klagen, dat er voor je klacht geen oplossing komt.
Meneer, dat verandert, we schakelen nu het escalatieteam in.
Nou als je daar een heel team voor hebt, dan zal er nog al wat escaleren (= hoog oplopen).
Er volgen dan bij Dell nog de nodige misverstanden maar uiteindelijk wordt er gebeld en valt het
verlossende woord, je kon het bedenken, meneer het is duidelijk een geval van
customer abuse of in het Nederlands, het is uw eigenschuld.
U heeft de stekker er verkeerd in gedaan?
Het gaat over een usb-poort in mijn monitor. Nam ik recent in gebruik, maar toen ik het platte stekkertje er weer uit haalde, kwam er een zwart scheidingsschotje uit vallen.
Bij alle poorten in mijn pc’s en hubs heb ik wel eens stekkertjes omgehusseld, want usb is niet foolproof en bepaalde hardware doet het niet op die poort maar wel op een andere.
Nooit een probleem, behalve bij Dell, nog 30 maanden garantie???
Computerspullen van Dell??.nu dan …………..hierbij weet je het wel.
Het is de eerste keer, dat ik bij Dell iets kocht, maar ook de laatste.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
De escalatiemanager is de persoon die gespecialiseerd is in het afschuiven van verantwoordelijkheden en verplichtingen die Dell als leverancier naar haar klanten.
Dell heeft zich specifiek gericht op maximale verkopen en niet zozeer op het oplossen van problemen en verlenen van service aan haar klanten, en door zich meer te richten op die kernactiviteit (Verkopen) verhoogt zij per saldo haar winstgevendheid.
Ideaal voor een aandeelhouder, maar iets minder prettig als je klant wordt. Gelukkig blijft het steeds vaker bij eenmalige aankopen agv van deze nieuwe business-strategy.
Dell heeft zich specifiek gericht op maximale verkopen en niet zozeer op het oplossen van problemen en verlenen van service aan haar klanten, en door zich meer te richten op die kernactiviteit (Verkopen) verhoogt zij per saldo haar winstgevendheid.
Ideaal voor een aandeelhouder, maar iets minder prettig als je klant wordt. Gelukkig blijft het steeds vaker bij eenmalige aankopen agv van deze nieuwe business-strategy.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 jul 2005 14:38
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Daar ziet het zeker naar uit. Het is wel een Goliath die nu ook in China hoge ogen schijnt te gooien.Dell heeft zich specifiek gericht op maximale verkopen en niet zozeer op het oplossen van problemen en verlenen van service aan haar klanten,
En in ons ziekenhuis zie ik heel wat van dat zwarte Dell spul staan.
Die zakelijk markt zullen ze ongetwijfeld koesteren en dan was er wel
een techniker geweest die even een andere poort zou hebben geplaatst.
Je kunt dit soort bedrijven alleen treffen, door hen je klandizie
te onthouden.
Getuige de recente brieven van o.a. Nuon en KPN weten ze dan opeens oh zo goed, wat er toen allemaal mis ging.
En natuurlijk is het nu allemaal verbeterd.
Dan denk ik maar; een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
zelfgemaakte pc +50 euro 340 euro bij dell 480 en dat is plus verzendkosten bij dell. bij allebei heb je crap computers en de dell is dan iets beter.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 jul 2005 14:38
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Kan ik beamen. mijn Medion scanner had af en toe condens onder de glasplaat. Toen ik vroeg hoe en wat, moest ik het apparaat terugzenden (kostenloos) en ik kreeg omgaand een nieuwe.zelfs bij de Aldi krijg ik meer service dan bij Dell.
Deze had zelfs een negatiefhouder, welke ik eerst niet had.
Jammer dat de laatste tijd hun computers zo prijzig zijn, door de vele toeters en bellen, waarvan veel mensen niet eens weten wat er mee te doen.
Er blijven dan ook exemplaren staan, iets dat vroeger nooit voorkwam.
Hele rijen mensen stonden toen te wachten tot het filiaal opende en vele moesten zonder pc naar huis.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 jul 2005 14:38
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Zou je dit willen toelichten, want ik begrijp het niet.zelfgemaakte pc +50 euro 340 euro bij dell 480 en dat is plus verzendkosten bij dell. bij allebei heb je crap computers en de dell is dan iets beter.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Dat een zelfgemaakte computer net zo goedkoop kan zijn als dell maar dat je meestal in een prijsopgave van ongeveer 700 euro moet zitten wil je een fatsoenlijke pc hebben.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
't is maar wat je een 'fatsoenlijke' pc noemt
Voor 500 is een prima pc'tje in elkaar te zetten.
Het zal geen game-monster worden, maar voor de rest zal het met gemak enkele jaren overleven.
// --
Op de site van de HCC staan nog wat ervaringen met DELL :
http://www.computerconsument.nl/
dit artikel vat een beetje de standaard-taktiek van DELL samen : afschuiven, negeren, overdonderen.
Daardoor kunnen ze makkelijk kwalitatief mindere onderdelen gebruiken, want ipv een monteur te moeten sturen geven ze gewoon geen garantie terwijl je er wettelijk recht op hebt.
Voor 500 is een prima pc'tje in elkaar te zetten.
Het zal geen game-monster worden, maar voor de rest zal het met gemak enkele jaren overleven.
// --
Op de site van de HCC staan nog wat ervaringen met DELL :
http://www.computerconsument.nl/
dit artikel vat een beetje de standaard-taktiek van DELL samen : afschuiven, negeren, overdonderen.
Daardoor kunnen ze makkelijk kwalitatief mindere onderdelen gebruiken, want ipv een monteur te moeten sturen geven ze gewoon geen garantie terwijl je er wettelijk recht op hebt.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 jul 2005 14:38
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Bedankt voor de info en deze link.Jafo schreef: Op de site van de HCC staan nog wat ervaringen met DELL :
http://www.computerconsument.nl/
dit artikel vat een beetje de standaard-taktiek van DELL samen : afschuiven, negeren, overdonderen.
Daardoor kunnen ze makkelijk kwalitatief mindere onderdelen gebruiken, want ipv een monteur te moeten sturen geven ze gewoon geen garantie terwijl je er wettelijk recht op hebt.
Hoogst interessant.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
voor 500 kan ik ook een goede pc in elkaar zetten maar de 700 euro is beter uitbreidbaar.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Jaren geleden kwam ik in het bedrijf wel eens een Dell Portable tegen en die zagen er kwalitatief heel goed uit en voelden ook degelijk aan.
Wat ik tegenwoordig tegen kom als desktop computer van Dell zou ik niet eens cadeau willen krijgen (nu moet ik zeggen dat voor mij dat voor iedere Windows computer geldt, ook al kost die misschien wel 3000 euro), zelfs als er Linux op zou draaien.
Wat besturingssystemen aangaat, in een test over diverse besturingssystemen, kwamen Suse Linux en OS X als heel goed uit de bus.
Windows XP viel duidelijk terug in de waardering als zijnde eigenlijk een zwaar verouderd systeem.
Petje af voor mijnheer Gates, dat hij er toch nog immer in slaagt zijn rotzooi in die mate aan de man en de vrouw te krijgen.
Of zou het aan de klandizie liggen die niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is?
Wat ik tegenwoordig tegen kom als desktop computer van Dell zou ik niet eens cadeau willen krijgen (nu moet ik zeggen dat voor mij dat voor iedere Windows computer geldt, ook al kost die misschien wel 3000 euro), zelfs als er Linux op zou draaien.
Wat besturingssystemen aangaat, in een test over diverse besturingssystemen, kwamen Suse Linux en OS X als heel goed uit de bus.
Windows XP viel duidelijk terug in de waardering als zijnde eigenlijk een zwaar verouderd systeem.
Petje af voor mijnheer Gates, dat hij er toch nog immer in slaagt zijn rotzooi in die mate aan de man en de vrouw te krijgen.
Of zou het aan de klandizie liggen die niet verder kijkt dan zijn of haar neus lang is?
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Probeer maar 'ns in een willekeurige computerwinkel van de grotere ketens een computer zonder Windows XP te krijgen... dat lukt je niet...
Dell ondersteunt geen nieuwe pc-configuraties die niet op Windows XP draaien. Dan moet je zelf achter alle ondersteunende software zoals drivers aan... Zelfs Windows 98 wordt door Dell niet meer ondersteund.
Gates heeft het zeker goed voor elkaar.
Dell ondersteunt geen nieuwe pc-configuraties die niet op Windows XP draaien. Dan moet je zelf achter alle ondersteunende software zoals drivers aan... Zelfs Windows 98 wordt door Dell niet meer ondersteund.
Gates heeft het zeker goed voor elkaar.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Alleen sommige computermakers in winkels die zonder xp willen leveren maar de meeste niet.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Win98 is al jaren geleden afgeschreven door MS, dus dat het niet geleverd of ondersteund word is niet vreemd.
Win2k is sinds deze maand niet meer 'actueel' (alleen betaalde support).
Dus ook niet echt vreemd dat het nauwelijks meer geleverd wordt ...
In zekere heb je als Windows-gebruiker langer officieel support dan de meeste Linux-distro's, maar aan de andere kant kun je zo'n systeem desnoods met de hand updaten naar het nieuwste ...
Win2k is sinds deze maand niet meer 'actueel' (alleen betaalde support).
Dus ook niet echt vreemd dat het nauwelijks meer geleverd wordt ...
In zekere heb je als Windows-gebruiker langer officieel support dan de meeste Linux-distro's, maar aan de andere kant kun je zo'n systeem desnoods met de hand updaten naar het nieuwste ...
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Er zijn wat 3rd party uitgevers die een speciale patch hebben voor windows 98.
JaFO = Tweaker
JaFO = Tweaker
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Ook ik ben zo'n sufferd geweest die bij Dell een PC bestelde om er vervolgens achter te komen dat de geinstalleerde hardware (geluidskaart, grafische kaart, etc etc) alleen op Windows XP draait en niet op W98... d'as toch l*llig...
Retour PC naar Dell dus.
Retour PC naar Dell dus.
Re: DELL geen winkels, niet de goedkoopste maar super service
Of je download gewoon win98drivers op internet.