LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ronny_W
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2005 20:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Ronny_W »

Beste Sann,

we hebben inderdaad bij een TUI reisbureau geboekt ... maar ik denk dat D-reizen je net zogoed wil helpen ... zij zitten zelfs niet vast aan TUI wat misschien weer een voordeel oplevert ...

Succes

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Sann,
Bedenk dat het ook in het belang van D-reizen is dat je deze reis niet annuleert. Probeer hen met je mee te laten denken en stap met een alternatief voorstel op hun af. Zoals gezegd: hoe langer je wacht des te kleiner wordt de kans dat je voordelig(er) wegkomt. Succes.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Wij hebben ook gunstige vertrektijden, komen s'middags om 14.45uur in Denpaser aan. Hebben we tenminste nog tijd om wat te onderzoeken in het daglicht. We hebben one stop in Hongkong ( zijn we daar ook geweest! ) duur:3 uurtjes wachten. Terug idem dito.
Trouwens op ons hotel kregen we €300,- korting ( van TUI )
Kijk dat scheelt natuurlijk een hele hoop!

Nou mensen een prettige vakantie en wij gaan over een kleine 7 weken naar Bali, ik heb er echt zin in!!

Groet, santino

paul janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2005 19:19

Re: phuket air

Ongelezen bericht door paul janssen »

Hoi ik zal ook even reagere. Wij vliegen op 21 aug en geboekt via TUI. Na een voorstel van hun om 230 euro per persoon en luchthavenbelasting bij te betalen ben ik natuurlijk in het harnas geklommen. Ik heb ze verteld dat ik dat niet van plan was en de reis wou annuleren. Ze deden een voorstel en wouden me 70 pp laten bijbetalen en dan vliegen we met China Airlines.

Goe voorstel en hegb daar niet langer over na hoeven denken.

Kleine tip: Ga gewoon stennis maken op een zaterdag midden in het reisbureau.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

D-reizen heeft me gebeld dat TUI verwacht volgende week alternatieven te kunnen aanbieden voor vertrek ná 21/8.
Ik wacht volgende week (misschien tegen beter weten in) toch maar even af.

vj
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:55

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vj »

Twee weken geleden hebben wij een aanbod van Arke gehad. Voor drie personen een bijbetaling van in totaal € 340,-- voor omboeking naar KLM/Garuda. Ook al valt dat bedrag mee vergeleken bij andere bedragen die je op dit forum leest, heb ik - na onder protest akkoord te zijn gegaan - inmiddels een zaak bij de Geschillencommissie Reizen aanhangig gemaakt. Ten eerste reageerde Arke niet eens op mijn schriftelijke reactie (twee maal) en ten tweede ben ik ervan overtuigd dat Arke geen poot heeft om op te staan. Voor de geïnteresseerden onder jullie: lees artikel 6:76 BW en de toelichting er op na. Arke is verantwoordelijk voor de gedragingen van de door haar ingeschakelde hulppersoon (Phuket Air), zelfs als het gaat om opzet van Phuket Air. De aansprakelijkheid gaat dus heel erg ver. Van overmacht is dus echt geen sprake.

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben 5 februari j.l. een reis bij u geboekt onder dossiernummer:

Wij zouden 2 september vliegen met Phuket Airlines, daar wij hebben vernomen
dat deze maatschappij op non-actief is gezet en
waarschijnlijk pas op zijn laatst eind dit jaar of begin 2006 weer gaat
vliegen op amsterdam, zouden wij graag van u vernemen waar wij precies aan
toe zijn.


Met vriendelijke groeten,

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte mevrouw,

Op dit moment zijn allle touroperators die met Phuket Air vlogen druk bezig om alle vluchten om te
zetten. Wij en de touroperators raden u aan te wachten op een alternatief. Er wordt verwacht dat er
voor deze periode goede alternatieven kunnen worden geboden met naar alle waarschijnlijkheid
geringe toeslagen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

D-reizen.nl

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte heer/mevrouw,

Het is nu een maand geleden dat ik u onderstaande vraag stelde. Wij worden
geacht deze week het restant van de reissom over te maken. Wij willen van u
weten of er ondertussen meer bekend is??
En zo nee, wanneer worden wij over eventuele opties bericht?
Met vriendelijke groeten

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte mevrouw,

Wij zullen vandaag hierover contact opnemen met Arke om na te vragen of hierover al meer bekend is.
Zodra wij hierover meer informatie hebben, zullen wij u hierover berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

D-reizen.nl

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte mevrouw,

Wij hebben telefonisch contact gehad met Arke. Zij zijn op dit moment bezig met de boekingen voor
vertrek eind augustus om te boeken naar andere luchtvaartmaatschappijen. Zij verwachten begin
volgende week uw boeking in behandeling te nemen en ons te informeren over de alternatieve
luchtvaartmaatschappij. Zodra wij bericht hebben ontvangen zullen wij u hierover informeren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

D-reizen.nl

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Geachte heer/ mevrouw,

Dit betekent dus dat ik eerst de gehele reissom moet betalen en dan volgende week pas hoor wat de alternatieven zijn. Dat hebben ze dan goed bekeken daar!!! Ik zou graag bij voorbaat van u willen weten, hoe het zit als ik niet akkoord zou gaan met het alternatief wat jullie mij gaan bieden. Want ik neem aan dat dit een alternatief met bijbetaling betreft!!! Krijg ik dan een annuleer mogelijkheid ?? Krijg ik het totale reisbedrag met spoed terug gestort??

Met vriendelijke groeten,

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

En nu weer afwachten dus :(

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Op de site van de Anvr www.anvr.nl staat het volgende te lezen:

Als de consument het vermoeden heeft (o.b.v. publiciteit) dat de reis niet overeenkomstig de boeking kan of zal worden uitgevoerd, mag deze dan al andere stappen ondernemen (b.v. kosteloos annuleren, andere reis boeken, etc.)?

Nee, zolang een touroperator niet heeft aangegeven dat een reisovereenkomst wijzigt, mag de klant ervan uitgaan dat de reis wordt uitgevoerd volgens boeking.

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Palmboom
Heb je inmiddels al wat van je reisbureau gehoord. Er zijn op dit moment nog vluchten naar Denpasar met vertrek op 2 september en retour op bijv. 22 september voor 850 euro (inkl. tax) te boeken bij Cathay Pacific (.com) Ga met deze kennis naar je reisbureau en vraag hun deze tickets te boeken. Een beetje reisbureau doet dat voor je!

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Hoi Tijgertje, dank je voor de advies.
Ik heb gister onderstaande reactie ontvangen.

Geachte mevrouw,

Wij begrijpen uw ongerustheid. Onderstaand vindt u informatie betreffende uw boeking die wij van Arke
Reizen hebben ontvangen. Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op wanneer we
de details betreffende uw reis van de reisorganisatie ontvangen.

UPDATE 5 JULI 2005
Voor passagiers die vertrekken na 21 augustus geldt dat deze
omgeboekt worden tegen zo gunstig mogelijke tarieven. De exacte
mogelijkheden voor uw klant met betrekking tot alternatieve vluchten
zullen per brief aan u doorgegeven worden. Wij verwachten de eerste
brieven te kunnen versturen in week 28 (de week van 11 t/m 16 juli). De
eventuele meerkosten voor de alternatieve vlucht komen voor rekening
van de klant.
Behalve de mogelijkheid om met een alternatieve
luchtvaartmaatschappij naar de oorspronkelijke bestemming te vliegen
zijn er ook mogelijkheden om te boeken voor andere bestemmingen.
De regels die hier voor gelden zijn:
2) De klant mag omboeken naar een andere bestemming van Arke of
Holland International, waarbij de meerkosten tot ¿ 200.-p.p. voor
rekening komen van TUI. De klant ontvangt een vergoeding van ¿ 100.-
p.p. indien de reissom van het nieuwe arrangement lager is dan het
oorspronkelijk geboekte arrangement. Deze vergoedingen worden
uitsluitend gegeven indien de klant gebruik maakt van de vluchten van
ArkeFly.
3) De klant mag kosteloos annuleren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

D-reizen.nl

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

hoi palmboom. wij vertrekken ook 2 september, eerst met phuket air.
ik heb het advies van tijgertje 2 weken geleden opgevolgd en zelf naar het reisbureau geweest en geeist dat ze me om gingen boeken naar cathay pacific. dit is inmiddels gedaan, met gunstige vertrek en aankomst tijden. en we gaan 1 dag langer, we betalen hiervoor 150 pp bij.

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

Wij vetrekken 14 september... heb al verschillende keren met het reisbureau gebeld.. en ze hebben ook een vlucht bij Cathay in optie staan, maar vanuit TUI krijgen we maar geen informatie.. het schiet gewoon niet op!

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

je moet gewoon langs gaan bij Tui. ik heb dat ook gedaan en er op gestaan dat ze het ogenblikkelijk gingen aanpassen.
dan doen ze het gelijk

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Palmboom
Als je wacht tot TUI met een alternatief voorstel komt voor jouw vertrekdatum zijn alle goedkope(re) stoelen al weg. Dus blijf aandringen dat ze op korte termijn een andere vlucht voor je boeken want ze hebben geen poot om op te staan met de ANVR-voorwaarden. Dreig desnoods met juridische stappen want je staat volledig in je recht. Ga met de door jou gevonden vlucht (nogmaals) naar je reisbureau en eis van ze dat ze die voor je boeken Suc6.

Gesloten