LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Metacam

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik vind een flesje Metacam van 100 ml voor 55 euro waar je een week of 6 mee doet toch aardig aan de prijzige kant.Het ligt er natuurlijk ook aan hoe zwaar je hond is en hoe vaak je het moet geven,als hij meer last heeft moet je het vaker geven zo goed als elke dag,en gaat het weer wat beterder dan wordt het weer om de andere dag dus het ligt er maar net aan.Mijn dierenverzekering vergoed 81% dus is dit nog te doen,maar het ligt er natuurlijk inderdaad aan of hij deze kwaal al had voordat je de hond in de verzekering doet,anders wordt het niet vergoed.Ook ligt het eraan waar de artrose zit,bij mijn hond zit het aan de voorpoot bij z'n [duim]teen door een ongelukje.
Als hij het echter aan z'n elleboog of heup zou hebben dan wordt dat niet vergoed.[staat ook in de polis].

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

al is het duur, je moet ook aan zulke kosten denken als je je hond aanschaft. als ze ziek worden kosten ze geld.
ooit hebben wij alles bij elkaar 6 honden aangeschaft, hartstikke leuk!
maar nu is de oudste 14 jaar en de jongste 11 en gaan ze ons behoorlijk wat geld kosten. maar goed, we wisten van te voren dat honden je geld gaan kosten. vooral oudjes.

ik geloof niet dat er een polis is die HD vergoed.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof ook niet dat er een polis is die HD vergoed want ze weten wel wat ze eruit laten.
Maar je opmerking over dat je goed na moet denken wat betreft de ziektenkosten van je hond voordat je hem aanschaft daar ben ik het niet mee eens.
Als je financiele situatie goed is,dan is er niets aan de hand maar owee als dat plotseling minder wordt dan heb je toch een probleem hoe graag je de hond of kat ook wilt helpen.
Dit kan niemand vooraf weten als je een huisdier aanschaft.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen moet zich ervan bewust zijn dat een hond je geld gaat kosten.
Of ze nou jong of oud zijn, je moet er een keer aangeloven.
Nu is het HD
Ze kunnen ook een maagkanteling krijgen, enig idee wat een operatie je kost?
Ze kunnen aangereden worden.
Er kan zoveel gebeuren waar je rekening mee moet houden.
Of simpelweg ouderdom
We hebben een hond van 13 en een hond van 11 beide staan sinds een jaar op metacam.
Als ze op die manier nog enkele jaren nog een normaal hondenleven kunnen hebben is het mij best.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

En ouderdomskwaaltjes worden echt niet vergoed door 1 of andere verzekering hoor :wink:

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 11.52

Dan kan je het zeker betalen,er zijn genoeg mensen die dat niet meer kunnen door financiele omstandigheden wat je bij voorbaat niet kan overzien.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 11.53

Het ligt eraan welke ouderdomskwaaltjes.

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Je-zus jongens,
Je schaft toch niet in een opwelling een hond aan?
Met kinderen weet je van te voren dat je bakken met geld aan ze kwijt bent, met dieren weet je dat ook.
Of schaf je een hond aan en ruim je die op als er kosten aan zitten te komen.
Als je inkomsten er op achteruit gaan... ja, zo ken ik er nog een aantal.
Als het dan enkel van je hondje af moet hangen :roll:

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk wil je met je huisdier naar de DA als het nodig is,alleen vind ik dat de kosten van een DA de laatste jaren aardig omhoog zijn gegaan.
Waarom hebben ze hier niet net zoals in Engeland het rode kruis voor dieren.Daar wordt weinig tot bijna niets gerekend voor mensen met een laag inkomen[bijstandsniveau]maar die wel veel van hun huisdier houden en het natuurlijk ook graag laten helpen als het nodig is.
Want waarom zou een mens met een laag inkomen en die veel van dieren houdt geen huisdier mogen hebben?

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb maar twee mailtjes van deze hele discussie gelezen. Maar er is een goed alternatief voor deze middelen. Het heet Cetyl-M en is in Nederland verkrijgbaar via VetCare. (http://vetcare.homestead.com/exclusief.html)
Het loont de moeite om te proberen. Bij mijn hond heeft het goed zijn werk gedaan, en ik weet van meer positieve ervaringen.
Groeten,
karen

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Je koopt toch ook geen auto als je geen geld hebt om hem te onderhouden? :roll:

silence
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:34

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door silence »


silence
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:34

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door silence »


Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Marianna »

Mijn hond heeft HD en Spondilosis. Met haar ben ik naar Dorit Aharan gegaan http://www.kreupeldier.nl/ na drie behandelingen leek mijn Inca (rottweiler) weer een pup (ze is bijna 7 jaar) en heeft GEEN pijnstilers meer nodig.

Groetjes,
Marianna

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Hoor meer positieve verhalen over Dorit. Zou zeker daar een bezoek aan wagen als mijn hond botproblemen had.
Heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of dit al eerder is neergezet; Metacam is niet goed langdurig te gebruiken. Aanslag op nier en lever.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Marianna »

en er kunnen maagbloedingen en zweren door ontstaan.

Groetjes,
Marianna

Gast

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben er anderhalve maand geleden eens mee gestopt om aan te kijken hoe het gaat.
Nou ik kan je zeggen dat het prima gaat en er geen veranderingen zijn te merken.

Otje
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2005 21:18

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Otje »

Een beetje een late reactie maar misschien heeft iemand er nog iets aan.
Op 25 april verwijst iemand naar een product dat gedurende een maand gebruikt moet worden, zo'n 2 x per jaar.
Dit middel heet Fortiflex.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door bitchy »

daar hebben wij vorig jaar goede resultaten mee behaald
ik weet dat het niet goedkoop was maar de prijs weet ik niet meer
echter, het belangrijkste was dat het werkt

Otje
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2005 21:18

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Otje »

Zo uit mijn hoofd (beetje natte vinger werk...) ruim 50 Euro per kuur (voor een grote hond)

Gesloten