LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jaems1303

Tiscali

Ongelezen bericht door jaems1303 »

ik ben 31 maart overgestapt van wanadoo naar Tiscali en dat ging perfect. 29 maart had ik alles binnen (de modem etc.) en 31 maart kon ik internetten met Tiscali. Het heeft 5 dagen gewerkt toen de ellende begon. Na 5 dagen werkte de modem niet meer, gebeld met de helpdesk (lokaal tarief, toen nog goed bereikbaar) en het bleek dat de voeding van deze zending niet goed was. Een voeding nasturen kon niet, alles moest retour. Dus alles weer losgemaakt en retour gestuurd. Pas na meerdere telefoontjes met de helpdesk en 16(!!) dagen later kreeg ik een tweede modem. Na 6 dagen weer hetzelfde verhaal. Inmiddels was de proeftijd van 31 dagen verstreken (met 2 dagen). Weer meerdere keren gebeld met de helpdesk (inmiddels ellenlang in de wacht, door de toename van klanten) en nu zou het aan mijn telefoonlijn liggen. Of ik niet even de hoofdkabel op kon sporen (niet te vinden in huis) door kon knippen en kon meten (zonder meetapparatuur). Op mijn vraag of er een monteur kon langskomen kreeg ik te horen dat er geen monteurs beschikbaar zijn. Toen uiteindelijk maar opgezegd. Afgezien dat er geen DSL signaal op mijn adres te ontvangen is zou ik zonder problemen op moeten kunnen zeggen daarbij komt nog dat die 16 dagen, dat ik zonder modem zat, van die 31 dagen proeftijd afgetrokken zou moeten worden. Na zeker 8 brieven, waarvan 2 aangetekend, meerdere e-mailtjes, een fax en telefoontjes naar de helpdesk zit ik nu, juli, nog zonder internet. Ik heb wel de eenmalige aansluitkosten en modemkosten retour gekregen. Overigens heb ik 1 keer een relevant antwoord gekregen op een aangetekende brief (na een paar vage en gecodeerde e-mailtjes), waarin werd vermeld dat per 31 maart 2006 het abonnement word beëindigd, en verder wordt alle correspondentie gewoon genegeerd.

Zijn er nog meer mensen met deze ervaring? En wat kan ik hier verder nog aan doen?

En voor de anderen: Tiscali, alsjeblieft niet doen!!

Onno

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Onno »

Ook ik heb heel veel spijt dat ik in eerste instantie in zee had willen gaan met Tiscali op aanraden van een kennis. Ik had nog geen internet en hen in februari internet besteld bij Tiscali. Echter, na 2 dagen kwam er toevallig een folder in de bus van Casema met een veel beter aanbod. Dus ik na lang bellen en eindeloos in de wacht, spreek ik een medewerker die me vertelt dat ik er nog makkelijk onderuit kan als ik dezelfde week nog een briefje schrijf naar een antwoordnummer wat ik van haar krijg. Ik stuur de brief dezelfde dag nog en denk: Dat is mooi geregeld. Dus niet. Eerst krijg ik een rekening thuis en wordt een pakket bezorgt wat ik weiger en weer laat meenemen, dan wordt het geld van de rekening gehaald en laat ik het weer terughalen door de bank. Ik schrijf een mailtje en probeer te bellen wat niet lukt en op de mail krijg ik alleen een automatische ontvangstbevestiging met de belofte dat er zo snel mogelijk zal worden gereageerd. Niet dus. Reageren via de internetsite lukt ook niet, zal wel liggen aan dat ik geen aansluiting van hen heb en niet kan reageren via hun site wat ze op het antwoordapparaat van de helpdesk aanraden te doen. Hierna volgden dreigbrieven dat ik zou worden afgesloten als ik niet betaal en nog steeds geen reactie op e-mails. Ik heb nog een keer geprobeerd te bellen maar ik weiger nog langer geld uit te geven aan eindeloos bellen en dacht, als afsluiting het enige is dan wordt ik daar niet minder van want ik heb goed functionerend kabelinternet van Casema. Iinmiddels heb ik echter een brief van een incassoburo gekregen waar het bedrag met 50 Euro is verhoogd naar boven de 200 Euro (zuiver aansluitkosten en installatiepakket wat ik dus niet heb) en gedreigd wordt met gerechtelijke stappen waarvan de kosten voor mijn rekening komen. Het incassoburo heb ik ook alweer een paar keer gebeld om ervoor te zorgen dat ze niet aan de deur komen met een dwangbevel maar helaas, al onze medewerkers zijn in gesprek, en zo gaat het elke dag. Intrim Justitia heet het bedrijf en je kan wel je naam en telefoonnummer achterlaten en dan wordt je z.s.m. teruggebeld. Ook niet dus. Het wordt dus een rechtzaak. :( Ik ben woedend en ben niet van plan ook nog maar een cent aan ze uit te geven. Is het zo moeilijk voor een groot bedrijf om een goede en accurate administratie inclusief goed functionerende helpdesk op poten te zetten? Of denken ze op deze manier makkelijk aan hun geld te komen door mensen die zich bedenken toch nog te laten betalen? :evil:

Hetgeen lezende van Jaems kan ik me alleen maar bij die conclusie aansluiten; Tiscali, niet doen!!!

devierde

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door devierde »

Ik gebruik al jaren het onderliggende netwerk van tiscali, nl: BabyXL, en ben jaren trouw gebleven ondanks de barslechte behandeling die ik van Tiscali's voorgangers heb gekregen.
Tot enkele weken geleden was het lijstje Slechtste providers als volgt:

op NR 1. (SLECHTSTE DUS) Speedlinq
2. Casema/Wanadoo
3. BabyXL Direct
4. Tiscali (geen service maar deed het wel altijd zonder probs)

Nu heb ik gemerkt dat er vanalles misgaat bij Tiscali en de service BIJNA net zo slecht is als casema (en dat zegt heel wat!).
Hieronder voeg ik nog eens een email-toe welke ik vandaag nog naar ze gestuurd heb ivm een heel ander probleem. Maar goed, ik ben dus aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider.
Ik hoor hele goede dingen over demon en xs4all maar ben zelf erg gecharmeerd over de 20mbit van Versatel.
Overigens moet je volgens mij bij versatel ook geen wonderen mbt kundigheid en service verwachten. Elders in dit forum zal ik een nieuwe topic openenen over Versatel.

Al met al zeg ik: Als je het nog slechter dan Tiscali wilt treffen moet je vooral casema of wannadoo proberen. Neem liever Xs4All als je niet al teveel gedoe wilt hebben (echt profs daar) of anders Demon. Bij mij is er een redelijke kans dat ik dat ook maar ga doen.

Gr.
Raj

---

Beste Klantenservice,

Ik was, na berichten in de media van xs4all en versatel, op zoek naar meer informatie mbt adsl2+. Hiervoor keek ik uiteraard ook op de Tiscali site.
Tot mijn grote schrik zag ik dat een soortgelijke internet verbinding als welke ik nu heb, door u aan geboden wordt voor 29 euro en nog zonder datalimiet. Ik heb enkele dagen geleden mijn datalimiet notabene af moeten kopen voor extra geld terwijl ik al 40 euro per maand betaalde.

Gezien het feit dat ik al jaren gebruik maak van het BabyXl (tiscali) netwerk en dit nog vele jaren van plan ben zou ik het een net gebaar vinden van Tiscali om in het vervolg de snelheden of prijzen automatisch aan te passen aan de huidige marksituatie. Graag zie ik per ommegaande een reaxtie van u tegemoet.

R.
---

dit is het antwoord wat ik net stuurde: (en voor de zeikerds; jaja, ik weet dat ze gelijk hebben. Maar netjes zakendoen is wat anders.. Vooral omdat ik al lang al geen verplichting aan mijn abbo heb)
---

"Downgraden" doet men over het algemeen naar een abonnement met minder mogelijkheden. Het is echter overduidelijk dat het special abonnement meer mogelijkheden in zich heeft. Waar u dus het woordje downgraden en de extra kosten vandaan haalt is mij onduidelijk. Een nette oplossing van u was geweest om direct aan te bieden om het abonnement kosteloos om te zetten naar het special abbonnement. Ben ik dan overigens opnieuw verplicht om een minimale contractsduur aan te gaan? Indien ja dan kunt u mij natuurlijk ook garanderen dat ik nieuwe apparatuur (modem e.d.) aangeleverd krijg i.v.m. de garantie.

Maar goed ik begrijp dat u bij elke stap steeds meer geld wilt verdienen dus mensen niet wilt waarschuwen als er een betere/goedkopere optie voor hun beschikbaar is. Ik heb immers na 18maanden al lang de vrijheid om kosteloos van u af te komen.

U begrijpt natuurlijk wel dat dit gevolgen heeft voor het abonnement. Ik zie dat ik het huidige abonnement inmiddels vanaf 20 jan 2004 van u afneem. Graag wil ik van u op korte termijn weten hoe, op welke termijn en onder welke welke voorwaarden ik deze op kan zeggen.

Verder beloof ik u dat "slapend rijk worden"-praktijken ten kosten van consumenten door mij kosteloos ;-) via consumentensites als trosradar en vele forums algemeen bekend zal worden gemaakt. Ik heb Speedlinq op deze manier in het verleden al goed weten te breken.

Gr,
R

Gesloten