LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent home safety (t & s) verkopen sollicatie Waarschuw

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

mee eens of oneens

mee eens
4
100%
oneens
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

beasty12
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2005 14:53

essent home safety (t & s) verkopen sollicatie Waarschuw

Ongelezen bericht door beasty12 »

geachte mensen,

Via deze weg wil ik jullie waarschuwen voor de manier van werken van dit bedrijf (essent home safety) (t & s), ze schotelen het allemaal heel mooi voor via speciale technieken dat je via dit bedrijf rijk wordt, dit is niet het geval de mensen die rijk worden zijn de bazen die je aannemen om klanten een systeem te verkopen die pas naar 21 dagen wordt geleverd onder een ander soort contract dat is afgesloten op het moment zelf, dit doen die 21 dagen om onder de colportage wet uit te komen, zodat ze ieder geval het geld krijge, je krijgt heel royaal( niet dus) een 16 uren contract waartegenover 600 Euro bruto staat (let wel provisie start pas na je 6de verkoop in de maand) telefoonkosten reiskosten worden NIET vergoed dus je verdient in feite niets!!! Mensen die hier achter komen en stoppen op eigen gelegenheid krijgen ook geen ww uitkering en kunnen direct naar de bijstand :shock: mijn vraag aan radar is dan ook : zend deze praktijken van dit bedrijf alstublieft uit en waarom Essent hun naam aan dit bedrijf verbind. hun manier van werven is simpel mensen selecteren die hun c.v. op interenet hebben geplaatst benaderen voor een baan en vrijwel iedereen word aangenomen om maar te verdienen over de rug van werknemers en klanten

Emma12
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 22:02

Re: essent home safety (t & s) verkopen sollicatie Waarschuw

Ongelezen bericht door Emma12 »

Hoi Beasty,

Ik zou je je iets willen vragen, Zou je iets meer uit kunnen leggen over die 21 dagen. En waarom het niet onder de colportage wet zou vallen?
Kan ik dat ergens op internet terug vinden? Staat dat ergens in een wet beschreven? Graag zou ik je willen verwijzen naar het Topic help ik heb een home safety gekocht. Ik kan namelijk niets iets terug vinden in de colportage wet over die 21 dagen. Wel in het contract staat dat je het met 3 weken geplaatst gaat krijgen. En dat je het binnen 8 dagen kosteloos kunt annuleren.

Maar wat wel zo is als de overeenkomst niet ondertekent is bij de kamer van koophandel of gestempeld is binnen of na die 8 dagen dat je er ook nog onderuit kunt komen.

Graag zou ik willen weten hoe het zit.

Dank je wel alvast!!

emma

beasty12
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2005 14:53

Re: essent home safety (t & s) verkopen sollicatie Waarschuw

Ongelezen bericht door beasty12 »

hoi emma

Naar aanleiding van je vraag er is een colportagewet dat alles wat je aan de deur koopt je binnen 8 dagen er onderuit kan van het contract.
doordat ze het pas na 21 dagen leveren is dat een mogelijkheid dat die 8 dagen zijn verstreken, in principe kan je overal ounderuit komen van een contract als het niet is afgestempeld bij de kamer van koophandel vraag hierna bij de kamer van koophandel, als ik je verhaal zo eens lees hoef je gewoon niet te betalen in termijnen of wat dan ook contact opnemen met t & s of essent home safety zou ik dan ook daarom via briefwisseling of aangetekende brief doen, hierbij de verschillende redenen aangeven waarom je niet betaalt (vraagje is het systeem bij je geinstalleerd dan er zo spoedig zorg voor dragen dat ze dit deinstalleren) zodoende kan je aantonen dat je niet gebruik van hun diensten wil maken en dus niet betaalt

succes

Beasty

Gesloten