Hallo,
Mijn man werkt in Duitsland en is daar dus ook verzekerd moet daar gemiddeld 250 tot 300 euro per maand betalen en in Nederland moet hij ook nog zijn aanvullende verzekering betalen.
Alles loopt namelijk via cz naar Duitsland.
Wat zullen deze kosten volgend jaar gaan worden?
Hier is nog niets over bekend.
groetjes yvonne s
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grensarbeiders en de nieuwe zorgverzekering.
Re: Grensarbeiders en de nieuwe zorgverzekering.
Hallo,
daar heb ik inderdaad al naar gekeken.Maar hij valt daar nergens onder.
Wij wonen gewoon in Nederland maar mijn man werkt in Duiotsland.
In principe is hij nu al dubbel verzekerd allen hoeft hij in Nederland geen nominale premie te betalen omdat hij in Duitsland ook moet betalen.
groetjes yvonne s
daar heb ik inderdaad al naar gekeken.Maar hij valt daar nergens onder.
Wij wonen gewoon in Nederland maar mijn man werkt in Duiotsland.
In principe is hij nu al dubbel verzekerd allen hoeft hij in Nederland geen nominale premie te betalen omdat hij in Duitsland ook moet betalen.
groetjes yvonne s
Re: Grensarbeiders en de nieuwe zorgverzekering.
Hallo
In de nieuwe wet staat dat alle burgers verplicht zijn een nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Hieronder vallen ook verzekerden die in het buitenland wonen en in Nederland werken. Mensen die in Nederland wonen en in het buitenland werken hebben geen recht op de zorgverzekeringswet. Ook militairen in actieve dienst en mensen die zich vanuit geloofsovertuiging niet willen verzekeren, hoeven de nieuwe verzekering niet af te sluiten.
Dit heb ik net van internet afgehaald dus mijn man komt denk ik niet in aanmerking .
Ik heb ook 2 kinderen onder de 18 die bij mijn man in duitsland verzekerd zijn.
In de nieuwe wet staat dat alle burgers verplicht zijn een nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Hieronder vallen ook verzekerden die in het buitenland wonen en in Nederland werken. Mensen die in Nederland wonen en in het buitenland werken hebben geen recht op de zorgverzekeringswet. Ook militairen in actieve dienst en mensen die zich vanuit geloofsovertuiging niet willen verzekeren, hoeven de nieuwe verzekering niet af te sluiten.
Dit heb ik net van internet afgehaald dus mijn man komt denk ik niet in aanmerking .
Ik heb ook 2 kinderen onder de 18 die bij mijn man in duitsland verzekerd zijn.