Hiermee was ik in de veronderstelling dat debitel deze wijziging correct door zou voeren.
Maar dat bleek anders, in een schrijven van debitel met dagtekening 23 mei 2005 schreef debitel dat ik mijn huidige abonnement nog geen drie maanden had en om deze reden de wijziging afgewezen was. Het viel me hier op dat het een standaard reactie was en het schrijven niet voorzien was van kenmerken. Hierop heb ik meteen gereageerd met een schrijven aan debitel, dagtekening 24 mei 2005, met de volgende tekst:
Hierop ontving ik wederom een schrijven van debitel, dagtekening 7 juni 2005, maar bij dit schrijven sloegen ze compleet de dekking van mijn schijven mis en wederom ontbrak er een kenmerk van debitel uit. Het was namelijk een bevestiging van wijziging NAW-gegevens, deze gegevens stonden niet eens in het schrijven vermeld én deze zijn nog steeds ongewijzigd. Wederom heb ik een brief geschreven naar debitel (met kopieen van alle eerdere communicatie op dit gebied),Betreft: Afwijzing wijziging abonnementsvorm 0654xxxxxx
LS,
In uw schrijven dd 23 mei 2005 deelde u mij mede dat er geen abonnementswijziging plaats kon vinden met de reden dat mijn huidige abonnement minder dan drie maanden geleden is ingegaan. Voor u een reden om deze wijziging af te wijzen.
Ik heb mijn abonnement echter vele malen langer dan drie maanden zonder een enkele wijziging in de abonnementsvorm, waardoor deze afwijzing voor mij als een totale verassing komt. Ik verwacht dan ook dat deze wijziging alsnog na dit schrijven doorgevoerd gaat worden.
Ik vertrouw er op dat het binnen debitel correct afgehandeld gaat worden en mijn vertrouwen in debitel in geschaad gaat worden.
dagtekening 10 juni 2005, met de volgende tekst:
Ik dacht dat dit een heel duidelijk schrijven was, en heel duidelijk naar voren breng welk produkt ik in de toekomst bij debitel af wou nemen. Hierop ontving ik van debitel een ontvangsbevestiging ditmaal met kenmerk, met dagtekening 14 juni 2005, met de volgende tekst:Betreft: Wijziging abonnementsvorm 0654xxxxxx
LS,
Op 21 mei 2005 heb ik via internet via de website van debitel ervoor gekozen om mijn mobiele abonnement te wijzigen van een debitel 90 naar een sim-only 150 vodafone (1 jarig) abonnement van debitel, dit omdat ik al in het bezit ben van een goed werkende mobiele telefoon, en ik “contractvrij” ben bij mijn huidige debitel 90 abonnement. En de kosten lager liggen terwijl er meer diensten geboden worden.
Tot mijn grote verbazing ontving ik van debitel een schrijven, dagtekening 23 mei 2005, dat deze wijziging niet plaats kon vinden omdat mijn huidige abonnement minder dan drie maanden geleden is ingegaan, terwijl dit al ruim 3 jaar ongewijzigd is.
Hierop heb ik gereageerd met een schrijven waarop ik uitleg dat ik mijn huidige abonnement al veel langer dan drie maanden heb en dat ik deze wijziging graag alsnog doorgevoerd zie.
Daarop ontving ik wederom een schrijven van debitel, dagtekening 7 juni 2005, waarin tot mijn nog grotere verbazing een wijziging in naam- en adresgegevens bevestigt word. Deze gegevens zijn echter ook al ruim 3 jaar ongewijzigd gebleven.
Naar aanleiding van dit laatste schrijven van debitel schrijf ik deze brief, want het is nog steeds mijn bedoeling mijn abonnementsvorm te wijzigen naar een debitel sim-only 150 vodafone (1 jarig) abonnement. Het lijk erop dat de doorvoering van een dergelijke simpele wijziging erg problematisch is.Een andere mogelijkheid is, bij een wederom falende wijziging, dat ik een nieuw debitel 150 sim-only vodafone (1 jarig) abonnement neem met nummerbehoud van mijn huidige nummer en mijn huidige abonnement met terugwerkende kracht, door gebrekkige communicatie aan de kant van debitel, opzeg per 24 mei 2005.
Ik vertrouw erop dat ik u voldoende geïnformeerd heb.
Wederom een standaardbrief, terwijl mijn bovenstaande schijven niet als klacht bedoeld was, maar ditmaal denk ik bij mijzelf nu komt het bij iemand die meer mag binnen debitel die het wel op durft te lossen. Hierdoor besluit ik af te wachten op de schriftelijke reactie op mijn "klacht".Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw schrijftelijke klacht. De klacht is bij ons in behandeling genomen.
debitel Nederland hecht grote waarde aan het leveren van kwaliteit aan tevreden klanten. Uit uw schrijven concluderen wij dat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen heeft voldaan of dat dat wij in onze communicatie niet helder genoeg zijn geweest.
Wij verzekeren u dat uw klacht zorgvuldig wordt behandeld.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een schriftelijke reactie van ons. Mocht na onderzoek blijken dat een langere periode noodzakelijk is dan zullen we u hiervan in kennis stellen.
Hierop ontving ik wederom een schrijven van debitel met de volgende inhoud:
Bij die eerste zijn had ik het al, tuurlijk is mijn brief goed ontvangen anders verstuur je geen ontvangstbevestiging van diezelfde brief.Uw brief van 10 juni hebben wij in goede orde ontvangen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u het volgende mededelen.
Wij betreuren het dat er onduidelijkheid is ontstaan omtrent het wijzigen van uw abonnement naar een debitel SIM-Only abonnement. Wij willen u hier enige uitleg aan geven. U heeft een debitel 90 abonnement. Het is niet mogeljik om dit abonnementnaar een SIM-Only abonnement te wijzigen. SIM Only is een abonnement zonder toestelsubsidie. In ruil hiervoor krijgt u fikse korting op de maandelijkse kosten (in sommige gevallen meer dan 50%). Het SIM Only abonnement bestaat uit een belbundel van 90, 150, 210, 330 of 450 minuten, waar u voor een vast bedrag per maand voor betaalt. Als de belbundel opgebeld is, kunt u gewoon verder bellen tegen aantrekkelijk lage tarieven. Wij begrijpen dat de brief die u ontvangen heeft omtrent 'abonnement is minder dan drie maanden geleden ingegaan' voor verwarring heeft gezorgd en willen u hiervoor onze excuses aanbieden.
Hert is mogelijk uw Contract te verlengen met een SIM-Only avbonnement. U kunt dit via onze Klantenservice op het telefoonnummer 0900-3324835 aanvragen.
Wij hebben op 7 juni 2005 een verzoek voor het wijzigen van uw adres ontvangen, conform dit verzoek is uw adres gewijzigd naar xxxxxxxxxx xx te xxxxxx.
Wij vertrouwen u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
(Ditmaal wel ondertekend met de naam van een persoon)
De tweede alinea okeej begrijpelijk, kennelijk is mijn brief dus toch goed gelezen. Wel vind ik het raar dat ik wel op internet de keuze van deze wiujziging kaan aanklikken maar het niet mogelijk blijkt. Erg jammer dat debitel hiet niet meteen mee gekomen is, nu zit ik al weer anderhalve maand met mijn duurdere abonnement.
Heej in de derde alinea is het opeens wel mogelijk om mijn contract te verlengen met een debitel SIM-Only abonnement. Nu is er echt verwarring bij mij omzetten en dan voor minimaal een jaar een andere abonnementsvorm is voor echt hetzelfde als het contract verlengen met een andere abonnementsvorm.
Dan weer een grote misser, ik heb geen adreswijziging doorgegeven. Nog sterker mijn adres stond niet eens in die brief.
Schriftelijk kom ik kennelijk niets verder bij debitel, maar doordat al mijn contact met debitel schriftelijk is geweest heb ik wel een keurig overzicht van alle communicatie met mij. Daarom ben ik heel erg huiverig om te gaan bellen naar debitel om mijn abonnementsvorm gewijzigd te krijgen met terugwerkende kracht. Ik ben dan namelijk dan nog veel banger voor foutieve interpretaties waar ikzelf, omdat het telefonisch is gegaan, geen "bewijs" van heb.
Ik begin een heel eng gevoel te krijgen bij de administratie en klantenservice van debitel, daarom zit ik zelf hard te denken om over te stappen naar een ander bedrijf, want bij debitel zie ik het niet zo snel goed komen.
Maar dan zit ik met het volgende, als ik namelijk bij het eerste schijven van debitel, 24 mei 2005, op de hoogte was gesteld dat het niet mogelijk was om deze wijziging door te voeren. Had ik meteen een opzegging de deur uit gedaan om daarna, na de opzegtermijn, meteen over te gaan naar de nieuwe abonnementsvorm met hetzelfde nummer. Dit lijkt mij niet meer dan een logische tegemoetkoming van debitel uit.
Maar hoe leg ik dat uit aan de mensen bij debitel ?