LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] debitel dwalingen .....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Reink

debitel dwalingen .....

Ongelezen bericht door Reink »

Ik ben reeds drieenhalf jaar tevreden klant van debitel, dit terwijl ik een contract had afgesloten van slechts twee jaar.Daarom besloot ik mijn abonnement om te gaan zetten naar een goedkoper soort abonnement, namelijk een zonder toestel, deze had ik immers al. De kosten voor een dergelijk "sim-only" abonnement vallen vele malen lager uit dan die van een normaal abonnement. debitel biedt abonees de mogelijkheid om via hun website, na het opvragen van een persoonlijke code, deze wijziging door te geven. Dit heb ik dus gedaan en ik ontving op 21 mei 2005 daar keurig een bevestigings SMSje van.

Hiermee was ik in de veronderstelling dat debitel deze wijziging correct door zou voeren.

Maar dat bleek anders, in een schrijven van debitel met dagtekening 23 mei 2005 schreef debitel dat ik mijn huidige abonnement nog geen drie maanden had en om deze reden de wijziging afgewezen was. Het viel me hier op dat het een standaard reactie was en het schrijven niet voorzien was van kenmerken. Hierop heb ik meteen gereageerd met een schrijven aan debitel, dagtekening 24 mei 2005, met de volgende tekst:
Betreft: Afwijzing wijziging abonnementsvorm 0654xxxxxx

LS,

In uw schrijven dd 23 mei 2005 deelde u mij mede dat er geen abonnementswijziging plaats kon vinden met de reden dat mijn huidige abonnement minder dan drie maanden geleden is ingegaan. Voor u een reden om deze wijziging af te wijzen.

Ik heb mijn abonnement echter vele malen langer dan drie maanden zonder een enkele wijziging in de abonnementsvorm, waardoor deze afwijzing voor mij als een totale verassing komt. Ik verwacht dan ook dat deze wijziging alsnog na dit schrijven doorgevoerd gaat worden.

Ik vertrouw er op dat het binnen debitel correct afgehandeld gaat worden en mijn vertrouwen in debitel in geschaad gaat worden.
Hierop ontving ik wederom een schrijven van debitel, dagtekening 7 juni 2005, maar bij dit schrijven sloegen ze compleet de dekking van mijn schijven mis en wederom ontbrak er een kenmerk van debitel uit. Het was namelijk een bevestiging van wijziging NAW-gegevens, deze gegevens stonden niet eens in het schrijven vermeld én deze zijn nog steeds ongewijzigd. Wederom heb ik een brief geschreven naar debitel (met kopieen van alle eerdere communicatie op dit gebied),
dagtekening 10 juni 2005, met de volgende tekst:
Betreft: Wijziging abonnementsvorm 0654xxxxxx

LS,

Op 21 mei 2005 heb ik via internet via de website van debitel ervoor gekozen om mijn mobiele abonnement te wijzigen van een debitel 90 naar een sim-only 150 vodafone (1 jarig) abonnement van debitel, dit omdat ik al in het bezit ben van een goed werkende mobiele telefoon, en ik “contractvrij” ben bij mijn huidige debitel 90 abonnement. En de kosten lager liggen terwijl er meer diensten geboden worden.

Tot mijn grote verbazing ontving ik van debitel een schrijven, dagtekening 23 mei 2005, dat deze wijziging niet plaats kon vinden omdat mijn huidige abonnement minder dan drie maanden geleden is ingegaan, terwijl dit al ruim 3 jaar ongewijzigd is.

Hierop heb ik gereageerd met een schrijven waarop ik uitleg dat ik mijn huidige abonnement al veel langer dan drie maanden heb en dat ik deze wijziging graag alsnog doorgevoerd zie.

Daarop ontving ik wederom een schrijven van debitel, dagtekening 7 juni 2005, waarin tot mijn nog grotere verbazing een wijziging in naam- en adresgegevens bevestigt word. Deze gegevens zijn echter ook al ruim 3 jaar ongewijzigd gebleven.

Naar aanleiding van dit laatste schrijven van debitel schrijf ik deze brief, want het is nog steeds mijn bedoeling mijn abonnementsvorm te wijzigen naar een debitel sim-only 150 vodafone (1 jarig) abonnement. Het lijk erop dat de doorvoering van een dergelijke simpele wijziging erg problematisch is.Een andere mogelijkheid is, bij een wederom falende wijziging, dat ik een nieuw debitel 150 sim-only vodafone (1 jarig) abonnement neem met nummerbehoud van mijn huidige nummer en mijn huidige abonnement met terugwerkende kracht, door gebrekkige communicatie aan de kant van debitel, opzeg per 24 mei 2005.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende geïnformeerd heb.
Ik dacht dat dit een heel duidelijk schrijven was, en heel duidelijk naar voren breng welk produkt ik in de toekomst bij debitel af wou nemen. Hierop ontving ik van debitel een ontvangsbevestiging ditmaal met kenmerk, met dagtekening 14 juni 2005, met de volgende tekst:
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw schrijftelijke klacht. De klacht is bij ons in behandeling genomen.

debitel Nederland hecht grote waarde aan het leveren van kwaliteit aan tevreden klanten. Uit uw schrijven concluderen wij dat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen heeft voldaan of dat dat wij in onze communicatie niet helder genoeg zijn geweest.

Wij verzekeren u dat uw klacht zorgvuldig wordt behandeld.

U ontvangt zo spoedig mogelijk een schriftelijke reactie van ons. Mocht na onderzoek blijken dat een langere periode noodzakelijk is dan zullen we u hiervan in kennis stellen.
Wederom een standaardbrief, terwijl mijn bovenstaande schijven niet als klacht bedoeld was, maar ditmaal denk ik bij mijzelf nu komt het bij iemand die meer mag binnen debitel die het wel op durft te lossen. Hierdoor besluit ik af te wachten op de schriftelijke reactie op mijn "klacht".

Hierop ontving ik wederom een schrijven van debitel met de volgende inhoud:
Uw brief van 10 juni hebben wij in goede orde ontvangen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u het volgende mededelen.

Wij betreuren het dat er onduidelijkheid is ontstaan omtrent het wijzigen van uw abonnement naar een debitel SIM-Only abonnement. Wij willen u hier enige uitleg aan geven. U heeft een debitel 90 abonnement. Het is niet mogeljik om dit abonnementnaar een SIM-Only abonnement te wijzigen. SIM Only is een abonnement zonder toestelsubsidie. In ruil hiervoor krijgt u fikse korting op de maandelijkse kosten (in sommige gevallen meer dan 50%). Het SIM Only abonnement bestaat uit een belbundel van 90, 150, 210, 330 of 450 minuten, waar u voor een vast bedrag per maand voor betaalt. Als de belbundel opgebeld is, kunt u gewoon verder bellen tegen aantrekkelijk lage tarieven. Wij begrijpen dat de brief die u ontvangen heeft omtrent 'abonnement is minder dan drie maanden geleden ingegaan' voor verwarring heeft gezorgd en willen u hiervoor onze excuses aanbieden.

Hert is mogelijk uw Contract te verlengen met een SIM-Only avbonnement. U kunt dit via onze Klantenservice op het telefoonnummer 0900-3324835 aanvragen.

Wij hebben op 7 juni 2005 een verzoek voor het wijzigen van uw adres ontvangen, conform dit verzoek is uw adres gewijzigd naar xxxxxxxxxx xx te xxxxxx.

Wij vertrouwen u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

(Ditmaal wel ondertekend met de naam van een persoon)
Bij die eerste zijn had ik het al, tuurlijk is mijn brief goed ontvangen anders verstuur je geen ontvangstbevestiging van diezelfde brief.

De tweede alinea okeej begrijpelijk, kennelijk is mijn brief dus toch goed gelezen. Wel vind ik het raar dat ik wel op internet de keuze van deze wiujziging kaan aanklikken maar het niet mogelijk blijkt. Erg jammer dat debitel hiet niet meteen mee gekomen is, nu zit ik al weer anderhalve maand met mijn duurdere abonnement.

Heej in de derde alinea is het opeens wel mogelijk om mijn contract te verlengen met een debitel SIM-Only abonnement. Nu is er echt verwarring bij mij omzetten en dan voor minimaal een jaar een andere abonnementsvorm is voor echt hetzelfde als het contract verlengen met een andere abonnementsvorm.

Dan weer een grote misser, ik heb geen adreswijziging doorgegeven. Nog sterker mijn adres stond niet eens in die brief.

Schriftelijk kom ik kennelijk niets verder bij debitel, maar doordat al mijn contact met debitel schriftelijk is geweest heb ik wel een keurig overzicht van alle communicatie met mij. Daarom ben ik heel erg huiverig om te gaan bellen naar debitel om mijn abonnementsvorm gewijzigd te krijgen met terugwerkende kracht. Ik ben dan namelijk dan nog veel banger voor foutieve interpretaties waar ikzelf, omdat het telefonisch is gegaan, geen "bewijs" van heb.

Ik begin een heel eng gevoel te krijgen bij de administratie en klantenservice van debitel, daarom zit ik zelf hard te denken om over te stappen naar een ander bedrijf, want bij debitel zie ik het niet zo snel goed komen.

Maar dan zit ik met het volgende, als ik namelijk bij het eerste schijven van debitel, 24 mei 2005, op de hoogte was gesteld dat het niet mogelijk was om deze wijziging door te voeren. Had ik meteen een opzegging de deur uit gedaan om daarna, na de opzegtermijn, meteen over te gaan naar de nieuwe abonnementsvorm met hetzelfde nummer. Dit lijkt mij niet meer dan een logische tegemoetkoming van debitel uit.

Maar hoe leg ik dat uit aan de mensen bij debitel ?

??

Re: debitel dwalingen .....

Ongelezen bericht door ?? »

Tja. Ik denk dat je hier eerder kunt spreken van een misverstand dan van een fout van debitel (afgezien van het versturen van de verkeerde brieven dan, d'r zal wel iemand misgeklikt hebben ;)).

Even een korte uitleg: ook al ben je contractsvrij, overstappen van of naar een Sim-Only abo kan *alleen* als je je contract verlengd voor 1 of 2 jaar (alhowel een debitel Sim-Only wellicht ook voor 6 mnd verlengd zou kunnen worden). Je kunt het dus niet zomaar omzetten; je moet bijtekenen. Dat staat wellicht niet zo duidelijk op de website van debitel, of je hebt er per ongeluk overheen gelezen, maar zo werkt het.

Je kunt natuurlijk ook altijd overstappen als je niet tevreden bent. T-Mobile heeft momenteel lekkere aanbiedingen met 1-jarige Sim-Only abonnementen (als je die via bepaalde Internetwinkels afsluit). Kosten: EUR 2,50 per maand voor 150 minuten.

Let er wel op dat je jezelf goed voor laat lichten over nummerbehoud. Procedures daarvoor verschillen per aanbieder; T-Mobile biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid je nieuwe abo pas in te laten gaan op de dag dat de oude afloopt, maar niet alle online winkels bieden die mogelijkheid aan. En als je overstapt: zeg NIET zelf je huidige contract op! Laat dat je nieuwe aanbieder voor je doen.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Even een korte uitleg: ook al ben je contractsvrij, overstappen van of naar een Sim-Only abo kan *alleen* als je je contract verlengd voor 1 of 2 jaar (alhowel een debitel Sim-Only wellicht ook voor 6 mnd verlengd zou kunnen worden). Je kunt het dus niet zomaar omzetten; je moet bijtekenen. Dat staat wellicht niet zo duidelijk op de website van debitel, of je hebt er per ongeluk overheen gelezen, maar zo werkt het.
Omdat ik contract-vrij ben, wou ik gaan overstappen naar een goedkioper type abonnement. Vanzelfsprekend sluit je zo'n abonnement weer voor een bepaalde minimum tijd af er staat immers 1jarig en 2 jarig bij alle keuzes die te maken zijn.

Of een bedrijf het nu omzetten of bijtekenen noemt maakt voor mij de klant niets uit. Ik ben contract-vrij en ik wil voor minimaal 1 jaar een ander abonnement, ik zie dit als omzetten, als ik aan bijtekenen denk denk ik meteen aan het verlangen van het huidige contract, waar ik juist vanaf wil.

Ik heb zelfs in mijn brief als mogelijke optie gegeven dat als het omzetten een probleem is dast ik mijn huidige abonnement opzeg en een nieuw SIM-Only abonnement wou. Maar ook daar wordt doro debitel gewoon overheen gelezen.

Die T-Mobile aanbieding ziet er ook erg aantrakkelijk uit, ik ga eens vverder shoppen dan debitwl.

veronica

Ongelezen bericht door veronica »

Omdat ik op dit moment duur bel met Prepaidkaarten wilde ik ook een Sim-only 150 abonnement van Debitel. Een maand geleden heb ik me al aangemeld maar heb sindsdien geen reactie ontvangen. Ik heb veel mails gestuurd omdat ik via de telefoon niet verder kom. Het nummer van de klantenservice dat ik de mail van Reink wordt genoemd is alleen toegankelijk voor huidige klanten. Vervolgens heb ik een aantal Debitel zaken gebeld. Die konden mij ook niet helpen. Ze vertellen dat er grote problemen zijn bij de klantenservice en dat we zsm bericht zouden krijgen.
Ik vind dit een hele rare gang van zaken. Er is dus NIEMAND bereikbaar bij Debitel die mijn vraag kan beantwoorden.
Kan iemand mij misschien helpen aan een ander telefoonnummer/ facnummer of een emailadres dat wel wordt beantwoord? Via de site werkt het niet.
Ik durf me niet aan te melden bij een andere maatschappij omdat ze voor hetzelfde geldt het ondertekende contract in laten gaan. Zijn er meer mensen die met hetzelfde probleem zitten?
Bedankt alvast

Mini

Ongelezen bericht door Mini »

Ik werk bij de klantenservice van Debitel, dus misschien dat ik het een en ander kan verhelderen.
Ik ben hier trouwens niet als een vertegenwoordiger van Debitel Nederland BV, alleen maar een forumbezoeker met de juiste kennis.

@ Reink: Zoals hierboven is aangegeven, dien je je contract te verlengen bij Debitel om gebruik te maken van een sim-only abo. Hierbij wordt dus je abo gewijzigd terwijl je bijtekent om 1 of 2 jaar klant te blijven. De keuzemogelijkheid om je abonnement te wijzigen op internet naar een sim-only is voor de klanten die reeds een sim-only hebben. Trouwens, even een belletje naar de klantenservice na het ontvangen van de eerste brief van Debitel had dit gelijk kunnen verhelderen. Schrijven neemt nu eenmaal meer tijd in beslag.
Ik stel dus voor dat, indien je nog steeds gebruik wilt maken van een sim-only abo, je naar de klantenservice belt dat je een offerte wilt ontvangen voor een verlenging van 1 jaar met het sim-only abo van je keuze. De ontvangen offerte onderteken je en zend je retour, en dan wordt het voor je verwerkt. Evt kan je mij je gegevens mailen, en dan zorg ik ervoor dat de offerte je wordt toegezonden.
Indien je hebt besloten niet meer klant bij Debitel te blijven, vraag ik je dat schriftelijk kenbaar te maken via een brief of een fax, ondertekend en met een bijgevoegde kopie van je legitimatiebewijs.

@ Veronica: Aangezien je al een maand niets van Debitel hebt vernomen ga ik er van uit dat je aanvraag is afgewezen/geannuleerd. Ik weet dit natuurlijk niet 100% zeker. Indien je je had aangemeld via de debitel site, is het mogelijk om je bestelstatus op zoeken mbv je ordernummer en postcode. Ga naar de site, klik bovenin op E-shop en dan verschijnt er links de optie status bestelling. Eventueel kan je mij je postcode en huisnummer mailen, en dan zoek ik het voor je op.

Marjojotje

Ongelezen bericht door Marjojotje »

Beste Reink,

je zou natuurlijk ook naar een debitel winkel kunnen gaan ze hebben er een stuk of 30 dan zit er vast wel 1-tje in de buurt. Zij hebben het daar zo voor je geregels

Gesloten