LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jumper
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2004 12:05

Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door jumper »

Ik heb al eerder mijn vraag gesteld, maar weet nog steeds het antwoord niet.Heb vorigre week bijna 3000 euro restschuld betaald na een contract van 5 jaar.Ben in totaal inclusief restschuld 9750 euro kwijt.Ik ga niet voor een advocaat ik sluit het helemaal af nu.Was de boetetijd voorbij en omdat ik een aflossingsproduct had wat eigenlijk 20 jaar liep heb ik recht op 10% korting met de regeling.Moet ik die nu insturen of niet? groetjes jumper

macapo
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2005 21:16

Re: Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door macapo »

Hoi umper.

Als je een contract hebt dat 20 jaar duurt en na 5 jaar afloopt, wil dit zeggen dat als er na verrekening van de aex punten vermenigvuldigd met de hoofdsom een positief salde ontstaat, je het contract kunt ontbinden.

Als er geen positief saldo is kun je na 5 jaar wel stoppen en de restschuld betalen, je krijgt dan wel 10% korting (ook maar afwachten).
hellaas zul je de resterende jaren vrolijk de rente toor moeten betalen voordat je de korting of kwijtschelding krijgt.

Als je niet wilt procederen is jou keuze maar bedenk dat je je inleg je restschuld en eventueel de te betalen rente kwijt bent.
Loopt behoorlijk in de getallen.

Je zou ook kunnen wachten tot dexia je voor de rfechter daagt.
In dit geval moet dexia de bewijslast leveren dat zij alles correct hebben gedaan, en jij fout zit.

Ik heb zelf een aexpluseffect certificaat en deze loopt 27-07-2005 af
(5 jaar). heb dexia al een rode kaart van de bank gestuurd om de machtiging te blokkeren. Ik ga procederen, altijd voordeliger dan schikken.

Jumper lees je contract eerst goed na of kijk op oude toppics deze constructie is al eens uitgelegt.

Groet Maca prins

jumper
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2004 12:05

Re: Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door jumper »

Hoi bedankt voor je reactie ons contract is ook een aex plus certificaat, als ik het afgekocht heb nu met boeterente (die 3000 euro) heb ik toch aan mijn verplichtingen voldaan en is mijn contract toch weg. Hoezo moet ik dan van de overige 15 jaar nog rente betalen voordat ik in aanmerking kom voor die 10% dat snap ik niet.Waar kan ik dat terug vinden dan?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door rust »

Waarom zijn er nog steeds mensen die geld aan dexia betalen, het is andersom, dexia moet geld aan ons betalen.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door trudy »

Jumper, stel je vraag aan Piet Koremans per mail, misschien wordt het dan duidelijker.

Geen prettige gedachte, eerst die restschuld betaald, en dan nog jarenlang rente betalen?

Succes

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Als je 100% zeker weet dat je niet gaat procederen?

Ongelezen bericht door Elias »

Jumper,

Vanaf die 5 jaar ben je vrij, om op elke willekeurige dag en onder verrekening van de restschuld te stoppen. Op dat moment krijg je een korting van ( slechts) 10 % op de dan overgebleven restsculd.

Vanaf het moment dat je stopt, vervalt dus ook het contract, dus geen doorbetaling tot 20 jaar, indien je natuurlijk wel aan alle verplichtingen/betalingen voldoet op dat moment.

Informeer bij Piet K. / PAL.

Met alle respect voor je beslissing, eigen keuze, niets mis mee, maar toch jammer dat je handelingen/betalingen verricht, terwijl je daarna nog met belangrijke vragen ben blijven zitten.

Groet,
Elias.

Gesloten