LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatische incasso
-
Automatische incasso
Goedemiddag, even een vraagje kan een tandartsenpraktijk je verplichten om in te stemmen met automatische incasso van de gemaakte kosten? Alvast dank voor de reacties!!
Re: Automatische incasso
lijkt me van niet. Maar je tandarts kan wel vragen het bedrag direct daar te betalen of te pinnen. Mijn tandarts doet dat ook, of ik geef een eenmalige incasso per behandeling of ik pin. Hij maakt het helaas tevaak mee dat rekeningen niet betaald worden.
Er is niemand die je kan verplichten om in te stemmen met een automatische incasso.Goedemiddag, even een vraagje kan een tandartsenpraktijk je verplichten om in te stemmen met automatische incasso van de gemaakte kosten?
Volgens mij zal de bank daar ook niet mee accoord gaan, want een automatische incasso wordt telkens op een vastgestelde dag afgeschreven/ingehouden.
En dat lijkt me niet het geval voor de rekeningen van een tandarts.
Daarnaast is het ook een kwestie van vertrouwen.
In de steden komt het veelvuldig voor dat openstaande rekeningen niet betaald worden.
De tandarts zal bedoeld hebben een eenmalige incasso en volgens mij staat er nergens in de wet dat dat niet mag.
De tandarts zal bedoeld hebben een eenmalige incasso en volgens mij staat er nergens in de wet dat dat niet mag.
Deze tandarts zal inderdaad te vaak te maken hebben met wanbetalers, maar dat is nog geen reden om je in te laten stemmen met een incasso.
Mijn tandarts doet rechtstreeks zaken met het ziekenfonds dus ik zie de rekeningen niet eens, maar ik weet dat bv mijn ouders wel eerst betalen en dan pas claimen.
Mijn tandarts doet rechtstreeks zaken met het ziekenfonds dus ik zie de rekeningen niet eens, maar ik weet dat bv mijn ouders wel eerst betalen en dan pas claimen.
Er zijn nog steeds mensen niet tandarts verzekerd, of krijgen slechts een deel vergoed van het ziekenfonds