LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon "Customer Care"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
boogschutter12
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:09

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door boogschutter12 »

Het blijft allemaal even moeilijk ,maar een deel van de mensen met een miniuum inkomen kunnen het via de sociale dienst automatisch dit van hun rekening laten afschrijven .Zelf heb ik de postbank opdracht gegeven om automatisch dit te laten afschrijven maar dan wel op mijn datum die ik invoerd,heb je internet zie je gelijk wat er af is en mocht het niet gelukt zijn zie je dat in je overzicht of bij geweigerde opdrachten. :idea:

De Ruyter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2005 06:05

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door De Ruyter »

Mensen met een minimum aan inkomen en dan een computer met internet????? FORGET IT!!!
Ik denk dat veel mensen niet weten hoeveel verborgen armoede er is in Nederland. Veel mensen komen niet meer door hun schulden heen. Incasso-buro's als o.a. een Intrum Justitia kunnen soms administratie-kosten en rente verhogingen en extra boetes opleggen zodat een openstaande post meer dan verdubbeld. Men verschuilt zich achter de letter der wet en de deurwaarders. Daar komt bij dat deze minimum-lijders vaak worden "gekwetst" door mensen van vreemde culturen die niets hebben bijgedragen aan de opbouw van dit land, en er financieel beter voor staan dan zijzelf. Wij zijn verworden tot een socialistische verzorgingsstaat maar de "eigen"mensen laat men vaak verpieteren.
Hoe lang houdt dit stand, wanneer barst de bom????? Laten we hopen dat den Haag nog op tijd wakker wordt om de laatste dertig jaar dat ons land is verkwanseld nog te redden.

boogschutter12
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:09

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door boogschutter12 »

Voordat er iets veranderen gaat zal er toch eerst nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden want nu lukt er niets meer,en zijn we dan mans genoeg om voor een ander kabinet te kiezen of zijn we net als de amerikanen zo angstig en kiezen we voor het zelfde als wat we nu hebben.
Ook daar hebben ze geroepen geen Bush meer,maar wie hebben ze nu Bush.

De Ruyter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2005 06:05

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door De Ruyter »

Kijk eens op www.dutchdisease.com om te kijken wat er loos is in Nederland.

Horace
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2005 00:27

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door Horace »

En over de rente die ze trekken over je teveel betaalde termijnen hoor je ze ook niet bij de eindafrekening, die verdwijnt ook weer in de zakken van die bloedhonden.
Eigenlijk zou je die als klant toch ook moeten krijgen bij de eindafrekening.

boogschutter12
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:09

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door boogschutter12 »

Wat dacht je van onderhoud van de kachel en geiser sloegen ze me 2 jaar over,maar ik betaald er wel per onderhoud F 58,00 voor dus een brief geschreven kreeg als antwoord dat ze er niet aan konden beginnen alles te vergoeden maar 1 kon wel.
Na veel geschreven en gebel wat ook extra kost kreeg ik uit eindelijk wel alles terug maar er staat wel een aantekening van op de papieren van de onderhoudsmonteur.Hoeveel van de mens die dit niet in de gaten heeft wordt dit door de neus geboord lang leve eneco.

bibiche
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2005 20:47

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door bibiche »

Nou ik vind het nuon maar een waardeloos bedrijf ik heb een rekening
gekregen van bijna 1100 euro of ik dat even binnen 2 weken wil over maken.
Maar ik ben een alleenstaande moeder met een tweeling van 3
gebruik amper stroom want gas en de verwarming heb ik van de eneco.
Dus ik gebeld met de nuon het uitgelegd en dat ik denk dat mijn meter niet goed is want die draait zo hard zelfs als alles uit is en maakt een heel raar geluid derbij.
Maar ze zijn zo kort af on onvriendelijk dat het nooit aan kan liggen en dat ik gewoon zo veel gebruikt zal hebben en ze willen wel me meter eiken maar als de fout niet bij hun zit of als ik mischien afgetapt wordt moet ik het zelf betalen kost gelukkig niet zoveel 620 euro maar die zijn gewoon gek daar.
maar er zit voor mij niets anders op dan een regeling te treven van minimaal 95 euro in de maand plus me vaste 100 euro in de maand anders zetten ze me zonder stroom leuk met twee kleine kids.
maar ik hoop voor jullie dat je het wint van die mens onvriendelijke
mensen daar bij het NUON ik zal voor jullie duimen.. en mensen oordeel niet zo snel als iemand ze rekening niet kan betalen je weet helemaal niet hoe iemand in zo een situatie is terecht gekomen.
Ik kijk naar mezelf ik heb hier ook niet om gevraagt om alleen met twee kleine kindjes te komen staan om me baan kwijt te raken om niet zo snel een nieuwe baan te vinden ik heb het allemaal maar gewoon kado der bij gekregen bij de geboorte van me kinderen.[/b]

boogschutter12
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:09

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door boogschutter12 »

bibichi
je hebt gelijk met je reactie let wel op bij de volgende afrekening misschien de moeite waard eens per dag te noteren wat je verbruikt hebt en wanneer je wel of niet thuis bent want met het warme weer ga je toch weg om met de kleintjes buiten iets leuks te doen een speeltuintje in de buurt of zo.
misschien hoeft dit 1 of 2 maanden maar en zij weten genoeg cerders wens ik je sterkte want dat heb je hard nodig :? :?

nellekewannet
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2005 19:08

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door nellekewannet »

Mijn vriend woonde 5 jaar geleden op een éénkamerflatje en hij werkte fulltime. Hij betaalde maandelijks rond de 200 gulden aan de NUON. Je zou verwachten dat die 200 de kosten wel zouden dekken, aangezien hij op zon piepklein flatje woonde, wat zo warmgestookt was, en omdat hij veel van huis weg was. Op zijn jaarafreking moest hij 3300!! gulden bijbetalen! Na heen en weer gebel met de NUON was men er zeker van dat dit bedrag klopte. Door een toevalligheid kwam mijn vriend erachter dat de meter in zijn flat 24 jaar oud was. Hij heeft nagevraagd was de maximum leeftijd mocht zijn. Dit scheen 20 jaar te zijn. Hij gaf bij de nuon aan dat dit wel eens de oorzaak van zijn enorme jaarafrekening kon zijn, een meter die niet meer goed functioneerde. De nuon zei dat ze dit wel uit zouden zoeken, en stuurden een monteur langs om de meterkast te onderzoeken. De monteur komt binnen, klopt een keer op de zijkant van de kast en zegt: die is in orde. Zonder dus ook maar iets goed te onderzoeken zegt de nuon nu dat die meterkast in orde is, en dat het volledige bedrag betaald moet worden. Mijn vriend is mede hierdoor in een schuldsaneringstraject gekomen en is hier nu nog voor aan het betalen. Een tip voor andere mensen: zoek uit hoe oud je meterkast is en hoe oud die mag zijn. Helemaal als er rare geluiden uit komen of hij loopt veel te hard voor je gevoel. Het is wel degelijk mogelijk dat hier afwijkende meterstanden uit voorkomen, die dan voor jouw rekening zijn. Ga niet zomaar akkoord met deze praktijken, laar het desnoods voorkomen bij de rechtbank en eis een degelijk onderzoek naar de staat van je meter. Succes ermee.

boogschutter12
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:09

Re: Nuon "Customer Care"

Ongelezen bericht door boogschutter12 »

Het is toch erg dat er met de mensen zo om wordt gegaan,zelf heb ik dit meegemaakt toen de gulden er nog was en mijn rekening stukken lager was,maar na mijn klacht werd er tussen de 2-4 weken een nieuwe meter geplaatst dit was eneco.
En er blijven steeds meer energie bedrijven bij te komen door de vrije markt,geen wonder allemaal een topsalaris of een gouden handdruk door ons betaald,bedankt 2e kamer voor de vrije markt.

Gesloten