LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
spanenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2005 20:47

eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door spanenburg »

Is er ook iemand die last heeft gehad met de eindafrekening van OXXIO ben al meer als 7 maanden bezig om me eindafrekening van ons oude adres te krijgen en ook me afrekening van het nieuwe adres. Bel me suf naar OXXIO toe en telkens wordt het af gedaan met dat kom wel,maar ze weten je wel te vinden als 2 of 3 maanden niet betaald heb.graag en reacties wat ik moet doen

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door lammertc »

Schrijf ze een brief met ingebrekestelling, eis dat je binnen 14 dagen de eindafrekening krijgt en dat je anders de Stichting Geschillencommissie inschakelt
Kijk op mijn site naar een jaartje correspondentie in hetzelfde geval
Gebruik het in je eigen geval

Sterkte

http://www.dse.nl/~lammert/

cen.verbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 19:53

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door cen.verbeek »

na vrijgave van de energie markt heb eerst evolta als stroom leverancier gehad, ik heb na vele aanmaningen om een eindafrekening gevraagt. die we na anderhalf jaar na dreigement gekregen hebben. Mijn jurist heeft vele brieven gezonden maar krijgt geen antwoord. nadat ik weg ben gegaan bij evolta naar mijn oude leverancier eneco. na 4 maanden hebben ze de naam veranderd van evolta in oxxio, en hebben zonder dat ik iets getekend mijn oude leverancier op de hoogte gesteld dat ik weer bij oxxio stroom ga betrekken. En geld van mij rekening af getrokken wat ik inmiddelijk terug heb laten storten. Ik heb nergens voor getekend. en mijn jurist heeft een brief naar hun gezonden om de overeenkomst te laten zien waarin staat dat ik weer stroom van oxxio zou willen hebben.Trouwens we hebben eneco ook een brief geschreven waarin staat dat ze moet verifieren of ik wel bij eneco weg wil.[/b]

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

wat is er mis met oxxio

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door superrobbie »

vanalles :!: :!:

Frenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2005 19:06

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door Frenk »

Gewoon afscheid nemen van deze oplichters. Oxxio-(lees Playmobiel-) directeur Erik de H., ja Erik daar sta je dan, is al begonnen met klanten ronselen onder valse voorwendselen toen wij nog dachten dat energie alleen uit turf te winnen was.

Na een contactrapport van ca. 8 A4-tjes, talloze mails en evenzoveel telefoontjes over een periode van een jaar achter mijn voorschot aanvangen besloot ik er mee te stoppen en me naar de slachtbank te laten leiden. Gelukkig besloot meneer Erik de H. hetzelfde en ontbond hij mijn contract. Ik kon dus zo naar een nieuwe energieleverancier stappen. En nog bedankt he Erik.

Mijn advies is dus, stuur meneer de Erik de H. en zijn playmobielmannetjes zoveel e-mails dat ze het hele kantoor ermee kunnen verwarmen en stuur hem vooral geen geld meer. Haal het geld wat ze al afgeschreven hebben terug en zet uw machtiging stop. Playmobielland is niet echt!! Ik voorspel dat de Oxxio (lees als ’Playmobiel’) binnen een jaar weer van naam verandert, alle klantgegevens opnieuw kopiëert en de oplichterspraktijken gewoon voortzet.

:evil:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

ik denk dat je het mis hebt denk dat er bij oxxio minder fouten worden gemaakt dan bij een essent of een nuon. Daar werken meer dan 5000 man wat langs elkaar heen werkt dan bij een Oxxio is mijn gedachte. Denk dat je bij een andere nog slechter af bent.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat Flappie niet weet waar ie het over heeft.

Zie de laatste klachtenrapportage van DTE: OXXIO staat met stip op 1 in de klachtenrapportage:

http://www.dte.nl/images/NS%202005Q1%20 ... -53057.pdf

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

het valt best wel mee in de energie sector. Klanten begrijpen gewoon niet alles.

stouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:15

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door stouten »

Ik betaal evolta 52 euro per maand...krijg een afrekening iets bijbetalen kan gebeuren....voorschot is nu 18 euro....bel op zeg hallo mijnheer Evolta ik moest bijbetalen hoor met 52 euro per maand wil nu geen 18 euro betalen maar graag 52 euro anders krijg ik volgend jaar een hartverzakking met de afrekening. Goed zegt mijnheer Evolta......krijg nu mijn afrekening....Mijnheer Evolta zegt u heeft betaald 18 euro per maand....ik zeg nee hoor Mijnheer Evolta ik heb betaald 52 euro per maand....nee zegt Mijnheer Evolta dat is niet waar want hier in de computer staat het en onze computer heeft altijd gelijk....Maar zeg ik Mijnheer Evolta kan ik u niet de bewijzen sturen dat ik 52 euro per maand heb betaald....Nee mevrouw dat hoeft niet hoor want onze computer heeft altijd gelijk het heeft geen enkele zin om ons die betalingsbewijzen op te sturen wilt u wel zo vriendelijk zijn ons direct 400 euro te betalen dat heeft u namelijk te weinig betaald.........OKE WIE HET SNAPT!!!!!!!!!! Ik doe nu niets meer ik wacht wel op de rechter!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

u zal er zelf wel om gevraagd hebben vor een lager maand bedrag.

redina
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 11:38

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door redina »

ik zit al 2 jaar op een eindafrekening te wachten.
je hebt dus nog ff

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

gas of electra.

Richard R.
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2005 12:43

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door Richard R. »

Wat een treurnis als ik dit forum lees. Dat ik niet de enige ben met problemen met Evolta was me wel duidelijk, maar dat het ZO erg is!
Het biedt me ook weinig hoop voor de toekomst, laat staan een goede afloop.
Wij waren sinds maart '04 klant bij Evolta, de grootste fout in mijn leven. Per 1 december '04 zijn we verhuisd, dit ruim van te voren aangegeven, en ook meteen mijn contract opgezegd.
Na heel wat telefoontjes, irritaties, onbeschofte dames van de klanten"service" en toezeggingen nog steeds geen afrekening ontvangen. Vervolgens zegt Evolta nooooooooit een verhuisbericht te hebben ontvangen, ik heb nota bene een bevestiging!
Evolta heeft ook nog eens de verhuizing te laat doorgegeven aan Eneco (netbeheerder) waardoor de eindafrekening van Eneco nu loopt tot ergens in februari van dit jaar. Terwijl we dus per 1-12-04 verhuisd zijn. Eneco wil dit niet aanpassen omdat Evolta die moet doorgeven, hoezo bureaucratie......Evolta zegt vervolgens weer"dat kunnen we niet meer aanpassen, zo is de procedure niet, het systeem laat het niet toe, stuur maar een bezwaarschrift".
En ondertussen incasseren ze wel een bedrag van mijn rekening, die ik net zo hard weer storneer, op1 tje na, die ik net gemist heb. Ik overweeg ze aan te geven voor diefstal, je moet wat. daarbij ben ik ook ineens van maart tot juli klant bij ze geweest, naar nu blijkt. Nooit om gevrgaad, nooit voor getekend.
En als je dan je frustratie uitlegt, op een geveen moment en uiteraard met verheven stem, flikkeren ze de hoorn erop. Ongelofelijk dat dat soort organisaties nog een bestaansrecht hebben. Lekker veilig op een afstandje je zaken doen, en zet een paar domme mutsen aan de telefoon die "de klant" dom probeert te houden en de hoorn erop flikkeren als het te heet onder voeten wordt. Draai eens dagje mee in het echte bedrijfsleven met die attitude, gewoon face to face met een paar klanten, kijken hoe lang je dan stand houdt. Prutsers.......

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

als een andere energie maatschappij betere service biedt ga je daar naar toe. Zo is de vrije markt.

BlueEyes1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2005 01:51

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door BlueEyes1953 »

Hallo,

Hier mijn relaas over Evolta, binnen gehaald met misleidende reclame,
Contract aangegeaan april 2003, eindafrekeningen 2003/2004 binnen pas in januari 2005, gereageerd met aangetekende brief met daarin mijn ongenoegen teveel bijbetalen en te late eind afrekening en geen korting op gebruik (wat wel was beloofd op hun site)
na 14 dagen dreigbrief met betalen anders incasso en afsluiting als ik binnen 14 dagen niet betaal.
Geen reactie op argumenten in aangetekende brief.
Een maand later incasso bureau stuurt eindafrekening + incasso kosten.

Telefonisch onderhoud gang van zaken uitgelegd antwoord van telefoniste ja hoor u krijgt nu een reactie op aangetekende brief die ik op 5 juni hebt verstuurd.

Verder wacht ik af en ik heb het bedrag van de eindafrekening gestorneerd in januari.

Nans de Gier


27-08-2006 Hoe het verder is gegegaan,

Verscheidene keren Incassobureau Intrum Justitia aanmaning gekregen, heb Intrum J. gebeld en het uitgelegd,moest ik maar met bewijzen komen.
Dat heb ik niet gedaan omdat ik geen zaken met hun doe ik was al met Oxxio met aangetekende brieven bezig (onderhandelen)
Heb de gestorneerde rekeningen alsnog betaald , tot mijn grote verbazing stortte Oxxio het bedrag weer teug op mijn rekening, kreeg daarna weer incasso I.J. bureau op mijn dak (het gaat om een maandbedrag van let op!!! 02 2005).
Verder heeft Oxxio nooit op mijn aangetekende brieven gereageeerd, en als ik belde bleven ze volhouden dat ik moest betalen.
Heb inmiddels alle bedragen betaald en heb Oxxio opgezegd ben nu naar Westland Energie over gestapt en hoop nu gewoon STRoom te krijgen en geen STRess.

Groeten Nans
Laatst gewijzigd door BlueEyes1953 op 27 aug 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

dat de eindafrekening te laat is is inderdaad niet corrct.

Mimmie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2005 09:41

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door Mimmie »

Zit ook bij Oxxio sinds kort, ziet er naar uit dat ik dit ook kan verwachten :?

Richard R.
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2005 12:43

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door Richard R. »

Stap uit je droomwereld flappie, gezien je "nuchtere" reacties op dit forum. Ook de wissels verlopen niet zonder problemen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: eindafrekening OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

ik heb nog nooit problemen gehad met wissels

Gesloten