LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met houten aanrechtblad
-
Ervaringen met houten aanrechtblad
Wij zijn van plan om onze nieuwe keuken te voorzien van een houten aanrechtblad. We hebben al onderbouwafwasbakken aangeschaft. Nu hoorden wij dat het hout in de buurt van de kraan en de randen van de wasbak op den duur helemaal zwart worden. Graag je positieve en negatieve ervaringen met een houten aanrechtblad.
Re: Ervaringen met houten aanrechtblad
Ja, je hebt idd snel kans dat het 'weer' (soort zwarte schimmel) in het hout gaat zitten op de plekken waar veel vocht aanwezig blijft.
Dit zag ik bij een vriendin die een massief gelakt houten aanrechtblad heeft.
Wanneer je dit niet wilt, is het een optie om een kunststof blad te nemen met een houtprint, dit blijft er prima uitzien. (weer een andere vriendin dus als referentie)
Dit zag ik bij een vriendin die een massief gelakt houten aanrechtblad heeft.
Wanneer je dit niet wilt, is het een optie om een kunststof blad te nemen met een houtprint, dit blijft er prima uitzien. (weer een andere vriendin dus als referentie)
Als het bij de kraan en wasbak zwart wordt
dan zijn de waterafdichtingen niet goed
aangebracht waardoor er water tussen kan komen.
Zorgen voor een goede afdichting b.v. bij de kraan
zit een o ring die in een groef past zorg ervoor dat
hij ook goed in de groef zit daar schort het nog wel
eens aan bij de wasbak idem dito.
dan zijn de waterafdichtingen niet goed
aangebracht waardoor er water tussen kan komen.
Zorgen voor een goede afdichting b.v. bij de kraan
zit een o ring die in een groef past zorg ervoor dat
hij ook goed in de groef zit daar schort het nog wel
eens aan bij de wasbak idem dito.
-
Voor wat betreft de wasbak. Wij hebben onderbouwbakken gekocht.
Er wordt dus een gat gezaagd in het blad en daaronder komt de wasbak te hangen. Er zit dus altijd een houten rand die je niet kunt afdichten.
Er wordt dus een gat gezaagd in het blad en daaronder komt de wasbak te hangen. Er zit dus altijd een houten rand die je niet kunt afdichten.
-
in dat geval kan ik je een geolied blad aanraden kun je het altijd zelf weer schuren en opnieuw olieen.
maar een goed blad gelakt of geolied zal echt niet zo snel verkleuren als ze hier zeggen!
wat voor houtsoort had je in gedachten?
maar een goed blad gelakt of geolied zal echt niet zo snel verkleuren als ze hier zeggen!
wat voor houtsoort had je in gedachten?
-
Ik ben een keukenadviseur en heb zelf ook een houten blad...voordelen: mooi warm en doodt bacterien...nadelen helaas meer.....het verkleurd, het zet uit!! en als je er met een pan tegenaan stoot kan er een stuk afgaan, met als gevolg dat je moet bijschuren. Ik zou het je absoluut afraden.
-
eiken is een afrader werkt veel meer als een beuken of een noten blad bv.
kreuzweg...het is hout tuurlijk verkleurt het door licht e.d. en natuurlijk werkt het het is een natuurproduct!!
en een stuk eraf stoten met een pan dan ben je gewoon lomp!!
een keukenadviseur dus.....als het zo slecht is dan heb je jezelf het verkeerde advies gegeven
een houten blad is zeer mooi en praktisch mits het goed behandeld is en wordt!!
kreuzweg...het is hout tuurlijk verkleurt het door licht e.d. en natuurlijk werkt het het is een natuurproduct!!
en een stuk eraf stoten met een pan dan ben je gewoon lomp!!
een keukenadviseur dus.....als het zo slecht is dan heb je jezelf het verkeerde advies gegeven
een houten blad is zeer mooi en praktisch mits het goed behandeld is en wordt!!
Kreuzweg ik heb ook een put in mijn
keukenblad zou graag van je willen leren
hoe je dat doet bijschuren. (keukenadviseur)
keukenblad zou graag van je willen leren
hoe je dat doet bijschuren. (keukenadviseur)
Als je NIET van onderhoud houd, koop dan Geen hout.
Bij alle houtsoorten krijg je te maken met indringend vocht, dus schimmelvorming.
Bij de donkere houtsoorten, b.v. Mahonie, Noten, Teak, valt het minder op dan bij alle andere, mede omdat deze houtsoort veel hechter is.
Jammer, dit zijn natuurlijk de duurste soorten.
Kies liever voor graniet, dit is bijna onderhoudsvrij en je kunt je onderbouwspoelbakken gebruiken.
Bij alle houtsoorten krijg je te maken met indringend vocht, dus schimmelvorming.
Bij de donkere houtsoorten, b.v. Mahonie, Noten, Teak, valt het minder op dan bij alle andere, mede omdat deze houtsoort veel hechter is.
Jammer, dit zijn natuurlijk de duurste soorten.
Kies liever voor graniet, dit is bijna onderhoudsvrij en je kunt je onderbouwspoelbakken gebruiken.