LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] excursies oad reizen
excursies oad reizen
Pas een vakantie geboekt naar mallorca. Daar aangekomen keurig ontvangen door de oad contactpersoon bij het hotel. Zij waarschuwde ons voor de onbetrouwbare kantoortjes voor het boeken van excursies langs de boulevard. Zij vertelde ons dat het vaak om andere producten ging die ze wilden verkopen of dat de tickets in het geheel niet geldig waren. In goed vertrouwen boekten wij dus 3 excursies voor komende vakantie week. Echter toen wij opgehaald werden van ons hotel bleken we eerst een leerfabriek te gaan bezoeken (waar ik in het geheel niet in geinteresseerd was). De volgende excursie bezochten wij verplicht een parelfabriek en een sieradenwinkel. Vervolgens duurde de excursie volgens de papieren een halve dag, helaas werden we om 8.45 uur opgehaald en waren wij om 17.30 uur terug, waardoor ook onze mogelijkheid om voor de volgende dag nog een excursie ergens anders te plannen in rook opging. Hiermee hebben we dus al met al 2 vakantiedagen aan verspild. Ik vind OAD hier dus de grote oplichter. Vandaar dat ik hiermee anderen wil waarschuwen. De klachtenbrief naar OAD is nog in de maak, maar ik hou u op de hoogte.
Re: excursies oad reizen
het gaat hierbij meestal om laag geprijsde tripjes en die worden gesponsored door de bedrijfjes die je bezoekt.
Je kunt hier ook misbruik van maken.
Zo bezochten wij een goldcenter en namen eerst een gratis drankje aan.
Toen hebben wij de vrouwen helemaal vol met goud laten hangen en je zag de ogen van de verkopers al glinsteren.
Uiteindelijk kwam de gognacfles op tafel en de nodige hapjes.
Na daar flink misbruik van gemaakt te hebben besloten we toch maar niks te kopen.
Dat was een flinke zeperd voor ze.
Is voor ons een vorm van amusement.
Als je een trip boekt vraag dan van tevoren wat je allemaal gaat doen dan weet je waar je aan toe bent, en boek gewoon op straat de volgende keer.
is meestal goedkoper voor dezelfde gesponsorde trip.
Je kunt hier ook misbruik van maken.
Zo bezochten wij een goldcenter en namen eerst een gratis drankje aan.
Toen hebben wij de vrouwen helemaal vol met goud laten hangen en je zag de ogen van de verkopers al glinsteren.
Uiteindelijk kwam de gognacfles op tafel en de nodige hapjes.
Na daar flink misbruik van gemaakt te hebben besloten we toch maar niks te kopen.
Dat was een flinke zeperd voor ze.
Is voor ons een vorm van amusement.
Als je een trip boekt vraag dan van tevoren wat je allemaal gaat doen dan weet je waar je aan toe bent, en boek gewoon op straat de volgende keer.
is meestal goedkoper voor dezelfde gesponsorde trip.
Vaak heeft de reisorganisatie zelf daar niets mee te maken. De hostessen regelen de excursies zelf en verdienen zo wat extra door de commissie die ze krijgen, dus ik betwijfel of OAD er iets aan doet.
-
Ik kan mij nog herinneren dat wij een rondreis hadden door Sri Lanka in 2004 met Hotelplan. Onze gids had een heel formulier bij zich waar een aantal soorten handwerk(fabrieken) opstonden die verplicht bezocht moesten worden. Na het bezoek werd er dan een stempel op gezet ter controle of verantwoording. In dit geval geval werd het dus door de overheid opgelegd. Het reisgezelschap heeft het gelaten over zich heen laten komen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Bedrijven bezoeken is een leuke bijverdienste voor de reisleider.
Hij/zij krijgt een bepaald percentage van het geld dat zijn/haar groep daar besteed heeft. Vaak krijg je daarom een kaart met een nummer als je naar binnen gaat, zodat de verkopers weten bij welke groep je hoort, en wie dus de reisleider is.
Hij/zij krijgt een bepaald percentage van het geld dat zijn/haar groep daar besteed heeft. Vaak krijg je daarom een kaart met een nummer als je naar binnen gaat, zodat de verkopers weten bij welke groep je hoort, en wie dus de reisleider is.