LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dristie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2005 20:09

Problemen met vodafone

Ongelezen bericht door dristie »

Heren/Dames,
Ik heb een aantal maanden geleden een abbonement bij Vodafone afgesloten, omdat ik een beetje moe werd van Debitel. Ook niet echt goede zet geweest, maar goed, je moet wat.
Nou heb ik 5 weken geleden, simkaart en toestel (6230) binnengehad, maar wou toestel niet meer, aangezien de 6230i uitkwam. Op het moment dat ik abbo afsloot was die nog niet op de markt in EU.
Heb toen de klantenservice gebeld en vertelt hoe of wat en was geen probleem om toestel terug te sturen en werd de 6230i voor geruild. Mocht die ook naar een city point toebrengen en daar ruilen. NIET DUS! Toestel opgestuurd en nu zit ik al bijna 5 weken te wachten hierop en bel elke dag weer met die gasten en elke keer hebben ze me wat anders te vertellen en wordt er een beetje moe.. nee schijt ziek van. Vandaag is mijn abbonement ingegaan, maar geen toestel, dus kan niet bellen.
Ik kreeg nog een fax nummer van de klantenservice en mocht het toestel voor vrijdag niet gearriveerd zijn, is die moet een klacht indienen bij de special services?! (Maar eens zien hoe waar ze hun naam kunnen maken) Vanmorgen nog naar huis gebeld niets aangekomen, dus maar een brief gefaxt met conclussie dat als ik niets van hun hoor, ik naar de geschillencommissie stap.
Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
Ben voor niemand nu meer bereikbaar en baal ik als een stekker van.

Graag zie ik jullie reacties..

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: Problemen met vodafone

Ongelezen bericht door lola »

Een paar vragen aan je: heb je het abonnement in de winkel aan laten sluiten en aldaar je toestel opgehaald of is dat telefonisch gegaan? Als alles via de winkel ging moet je daar je beklag doen. Had je reeds gebeld met het toestelletje of niet? Als er mee gebeld is wordt het niet teruggenomen. Daarnaast heb je het jezelf ook een beetje moeilijk gemaakt, je hebt in eerste instantie getekend voor een abo met een bepaald type toestel en je bent later van gedachte veranderd al snap ik dat het lastig voor je is dat de wissel niet lekker loopt. Het toestel en het abonnement staan overigens los van elkaar, ookal worden ze in combi aangeboden, dus ongeacht of je een toestel hebt of niet, de abonnementskosten lopen gewoon door. Een andere zaak is het als je ook geen sim hebt. Daarnaast vraag ik me nog iets af, de 6230i is duurder dan zijn oudere broertje, het lijkt mij dat dan het oude contract niet meer van toepassing is en je moet tekenen voor een nieuw contract alvorens je een ander toestel krijgt. De afdeling special Services heeft overigens een maximumtijd van 30 dagen na binnenkomst van je fax om te reageren

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Problemen met vodafone

Ongelezen bericht door Predicador »

Weet je zeker dat je een zaak hebt dan, die je kan winnen voor de geschillencommissie? In principe verander jij de leveringsvoorwaarden nog voor het contract in kan gaan, zonder dat je weet of de nieuwe telefoon op voorraad is. Als het toestel simpelweg niet voorradig is (erg populair, dus zodra ze binnen zijn meteen verkocht), kan een provider vrij weinig anders doen dan wachten tot het toestel er is. In dat geval ben je helaas niet de enige die moet wachten.

Verder is de vraag van lola (waar is het contract aangegaan) een vrij logische. Als je contract aangegaan is via de Online winkel of via de telefonische verkoop, is het niet mogelijk om de geleverde telefoon via een city point om te ruilen. Hoewel het allemaal verkoop is, hanteert ieder kanaal zijn eigen voorraadbeheer.

En, inderdaad... tegen de tijd dat die speciale services van Vodafone de klacht hebben opgelost, heb je waarschijnlijk dat nieuwe toestel al in huis.

Gesloten