LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn Telfort te lang

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sander2
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2005 13:56

opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door sander2 »

L.s.

Vandaag probeerde ik mijn Telfort abonnement op te zeggen. Blijkt dat de opzegtermijn op 3 maanden is vastgeteld. Dat had ik wellicht kunnen weten, maar ik blijf erbij dat het te lang is. Zeker op een contractduur van 1 jaar en de geringe inspanning die de provider hoeft te doen voor deze transactie.

Heeft er iemand verstand van de wetgeving en kan beoordelen of een opzegtermijn van 3 maanden redelijk is?

Groet,
Sander

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door Predicador »

alle providers hanteren tegenwoordig opzeggingstermijnen van 3 maanden. dat is zo vastgelegd in de algemene voorwaarden en daar zijn voor zover ik weet geen conflicten over geweest.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door fuiduif »

Uiteraard is het toegestaan deze opzegtermijn te hanteren, want dat bent u overeengekomen met Telfort op het moment dat u het contract tekende. Daarnaast zijn er geen juridische belemmeringen om een dergelijke opzegtermijn te hanteren.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb het al zo vaak gezegd hier, lees de algemene voorwaarden voordat je ze ondertekend.

Mensen zijn verblind door het nieuwe mobieltje en tekenen blindelings alles en gaan dan later klagen. En dan zit je er aan vast......

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door ?? »

Een opzegtermijn van 3 maanden is ook nog net redelijk voor zover ik weet. Als het bijv. 4 maanden wordt is het onredelijk bezwarend voor een consument en zou je er, met enige moeite, onderuit kunnen komen. Nu niet.

Snelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2005 11:22

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door Snelle »

En ben je niet tevreden: ga even langs alle winkels: er zijn genoeg aanbiedingen die die 3 maanden afdekken in de vorm van gratis maanden etc...

In de Vodafone Citypoints is er nu zelfs een aanbieding met 5 (!) maanden gratis abonnement... Zag ik gister hangen...

jaeela
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:26

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door jaeela »

ik heb een sim only v Telfort en ga overstappen naar t mobile,krijg ik te horen dat ik met een jaar contract voor mijn simonly ook een 3 maanden opzegtermijn heb,kan dat zomaar?????????ik d8 dat je tegenwoordig na dat het jaar voorbij is iedere maand kan opzeggen...wie kan mij HELPEN???

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door Big-V »

ik heb een sim only v Telfort en ga overstappen naar t mobile,krijg ik te horen dat ik met een jaar contract voor mijn simonly ook een 3 maanden opzegtermijn heb,kan dat zomaar?????????ik d8 dat je tegenwoordig na dat het jaar voorbij is iedere maand kan opzeggen...wie kan mij HELPEN???
Ja, dat kan. Sterker nog; het is altijd zo.
Je kunt na het eerste jaar inderdaad elke maand de opzeghandeling doen, maar pas drie maanden later ben je er ook daadwerkelijk van af.

Je kunt in die drie maanden overigens al wel ergens anders een abonnement (met nummerbehoud) afsluiten. Dit gaat dan pas ná je opzegtermijn in en bovendien zegt je nieuwe aanbieder je oude abonnement op.[/quote]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarbij het verstandig is om na te gaan of de nieuwe provider het abonnement opgezegd heeft en niet in de AV van de oude provider staat dat u dit persoonlijk moet doen.

Altijd naast bellen ook schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging versturen, kopie van brief maken. Dit om misverstanden over opzegging kort te sluiten.

Ik heb al enkele malen gelezen dat de opzegging door nieuwe provider fout gegaan is omdat of de nieuwe provider alleen om portering nummer gevraagd heeft of dat in de AV van oude provider staat dat zelf moet doen.
Zie stappen plan bij Consuwijzer.nl

Het is even afwachten wat in de nieuwe wet staat t.a.v. hoe lang de opzegtermijn wettelijk mag zijn. Nu is dit uiterlijk 3 maanden. T-mobile hanteert dit ook.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: opzegtermijn Telfort te lang

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik heb al enkele malen gelezen dat de opzegging door nieuwe provider fout gegaan is omdat of de nieuwe provider alleen om portering nummer gevraagd heeft of dat in de AV van oude provider staat dat zelf moet doen.
Vroeger wellicht, maar tegenwoordig is dat echt nooit meer het geval.

Gesloten