Even de situatie schetsen: mijn dochter beewoont sinds anderhalf jaar een ontzettend leuk flatje op de begane grond met een aanrdig tuintje. Er zijn vijf flats in dit rijtje.
Vorige week kreeg zij van de woningbouwvereninging te horen, dat zij het zeer op prijs zouden stellen, dat ze voor het einde van dit jaar haar mooie flatje zou willen verlaten. De woningbouwvereniging heeft een contract gelsoten met een instelling, diewerkt met licht verstandelijk gehandicapten. In de flat worden 20 apartementen gerserveerd voor deze mensen om zelfstandig te kunnen wonen. Het rijtje van vijf flats, waarin mijn dochter woont is bestemd om er een recreatieruimte, eetzaal etc voor deze mensen van te maken.
De woningbouwvereniging biedt mijn dochter een bedrag aan ter compensatie van de door haar gemaakte inrichtingskosten en om de verhuizig te kunnen betalen. Ook krijgt ze een urgentiebepaling voor een nieuwe woming en zal de woningbouwvereniging actief bemiddelen voor nieuwe woonruimte.
Twee flatjes in het rijtje staan al leeg en met de twee andere bewoners is reeds overeenstemming bereikt.
Mijn vraag is nu: kan dit zomaar? Is er in Nederland niet zoiets als huurbescherming? Wat als mijn dochter niet vrijwillig meewerkt?
Ik ben heel benieuwd naar reacties.
Peer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurbescherming (als het u uitkomt?)
-
-
Re: Huurbescherming (als het u uitkomt?)
Dank voor je reactie.
De site is inderdaad zeer het lezen waard.
De site is inderdaad zeer het lezen waard.
-
verhuisvergoeding is inmiddels wettelijk geregeld en bedraagt geloof ik 5000 euro. Als je dat flatje dan kan inruilen voor een eensgezinswoning in een leuke buurt (met of zonder huursubsidie) dan zou ik het wel weten..........
-
Inmiddels is alles naar aller tevredenheid opgelost.
Na een goed gesprek met de woningbouwvereniging zijn duidelijke afspraken gemaakt.
Mijn dochter heeft nu een aardig flatje toegewezen gekregen. Ze gaat er zeker op vooruit en voor ze de sleutel in ontvangst neemt, zal de woningbouwvereniging ook nog een aantal werkzaamheden voor haar uitvoeren, die normaal niet tot hun taken horen.
Samen met de verhuisvergoeding zal ze staks zeker beter af zijn.
Achteraf gezien verdient de woningbouwvereniging zeker niet de prijs voor de beste communicatie, maar ze heeft dit ruimschoots goed gemaakt.
Bedankt voor jullie reacties
Peter
Na een goed gesprek met de woningbouwvereniging zijn duidelijke afspraken gemaakt.
Mijn dochter heeft nu een aardig flatje toegewezen gekregen. Ze gaat er zeker op vooruit en voor ze de sleutel in ontvangst neemt, zal de woningbouwvereniging ook nog een aantal werkzaamheden voor haar uitvoeren, die normaal niet tot hun taken horen.
Samen met de verhuisvergoeding zal ze staks zeker beter af zijn.
Achteraf gezien verdient de woningbouwvereniging zeker niet de prijs voor de beste communicatie, maar ze heeft dit ruimschoots goed gemaakt.
Bedankt voor jullie reacties
Peter
Zo zie je maar, Eind goed, Al goed.....
Veel woonplezier toegewenst !!!!!!
Veel woonplezier toegewenst !!!!!!