| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijzen van fietsen overal gelijk
-
Dominique Dijkhuizen
Prijzen van fietsen overal gelijk
Aangezien ik een nieuwe mountainbike wil kopen, heb ik eens wat rondgekeken op internet naar de prijzen bij de verschillende fietsenzaken in ons land.
Wat mij opviel, was dat de prijzen van de mountainbikes van bijvoorbeeld Gazelle, batavus en Giant, overal hetzelfde zijn. Eigenlijk is het nog erger........de prijzen in de verschillende winkels zijn gelijk aan de adviesprijzen van bijvoorbeeld Gazelle zelf.
Ik vind dit dus niet kunnen..........er is geen prijsconcurentie.
Gegroet
Wat mij opviel, was dat de prijzen van de mountainbikes van bijvoorbeeld Gazelle, batavus en Giant, overal hetzelfde zijn. Eigenlijk is het nog erger........de prijzen in de verschillende winkels zijn gelijk aan de adviesprijzen van bijvoorbeeld Gazelle zelf.
Ik vind dit dus niet kunnen..........er is geen prijsconcurentie.
Gegroet
-
Lars
Re: Prijzen van fietsen overal gelijk
Dit klopt Dominique.
Ook toen ik een fiets wou kopen dacht ik wel te kunnen handelen, maar de dealers (die door de merken zelf geselecteerd worden) houden zich keurig aan de prijs die de fabrikant 'adviseert'.
Wie dat niet doet zal hoogstwaarschijnlijk vriendelijk doch dringend worden verzocht om de adviesprijs op te volgen of die zaak riskeert dat het dealerschap door de fabrikant wordt opgeheven...
Ook toen ik een fiets wou kopen dacht ik wel te kunnen handelen, maar de dealers (die door de merken zelf geselecteerd worden) houden zich keurig aan de prijs die de fabrikant 'adviseert'.
Wie dat niet doet zal hoogstwaarschijnlijk vriendelijk doch dringend worden verzocht om de adviesprijs op te volgen of die zaak riskeert dat het dealerschap door de fabrikant wordt opgeheven...
-
Jannie van de Graaf
Op www.miepkniep.nl kun je aangeven voor welke prijs je een fiets in welke winkel hebt gezien. Zij gaan dan voor jou op zoek naar zo'n fiets en komen met de laagste prijs!!!
-
Simon
Wat een gezeik.
De volkskrant is toch ook overal even duur.
Het geeft alleen maar aan dat je met een goede fietsenhandel te maken hebt waarbij je ook de service van bijv. Gazelle of Batavus meegeleverd krijgt.
Als de fabrikant een dealer selecteerd zal dat dus wel zijn omdat het een goede dealer is.
BMW selecteerd ook zelf de dealer.
Wel eens opgevallen dat ook auto's bij de erkende dealer even duur zijn?
Simon.
De volkskrant is toch ook overal even duur.
Het geeft alleen maar aan dat je met een goede fietsenhandel te maken hebt waarbij je ook de service van bijv. Gazelle of Batavus meegeleverd krijgt.
Als de fabrikant een dealer selecteerd zal dat dus wel zijn omdat het een goede dealer is.
BMW selecteerd ook zelf de dealer.
Wel eens opgevallen dat ook auto's bij de erkende dealer even duur zijn?
Simon.
-
bertels
Hallo lezers, er is een goede reden voor dat de fietsen van b.v. Gazelle overal het zelfde kosten. Een fiets wordt door de fabrikant aangeleverd in een doos aan de dealer. De dealer maakt de fiets rijklaar, een goede dealer is er een uur mee bezig om de fiets perfect af te leveren, daardoor is er niet zoveel ruimte voor hoge kortingen. (een klein beetje korting moet wel kunnen) Als je bijvoorbeeld een fiets besteld bij een van de internet winkels is de prijs lager dan bij een erkende dealer. Het probleem is dat de meeste van deze leveranciers de fiets afleveren zoals zij hem binnen hebben gekregen, niet afgemonteerd dus. Je hebt dus mooi een goedkope fiets, maar wat als na 2 jaar de spaken gaan breken ? of de cranks van de trapas loslopen ? of wat denk van spelingen op diverse lagers die nooit zijn afgesteld. Goedkoop wordt dan nog duurkoop. Een goede fiets is geen bankstel....
Reactie's op dit forum lees ik graag.....
Reactie's op dit forum lees ik graag.....
-
batavusfool
hoi,
volgens mij valt het wel mee. Ik heb dit jaar een nieuwe batavus voor mijn dochtertje gekocht. Daarvoor ben ik ook naar verschillende zaken geweest. De prijzen varieerden wel degelijk. En ook onderhandelen kon prima. Ipv 399 heb ik 275 euro betaald voor een splinternieuwe batavus kinderfiets.
Ligt ook maar net aan de fietsenmaker die je treft denk ik.
vriendelijke groeten
volgens mij valt het wel mee. Ik heb dit jaar een nieuwe batavus voor mijn dochtertje gekocht. Daarvoor ben ik ook naar verschillende zaken geweest. De prijzen varieerden wel degelijk. En ook onderhandelen kon prima. Ipv 399 heb ik 275 euro betaald voor een splinternieuwe batavus kinderfiets.
Ligt ook maar net aan de fietsenmaker die je treft denk ik.
vriendelijke groeten
-
Jeezus Gristus antikrist
Er is recent door de NMA een onderzoek geweest naar verboden prijsafspraken in de fietsenindustrie.Ik vind dit dus niet kunnen..........er is geen prijsconcurentie.
op de site van nma
vindt u meer over deze prijsafspraken.
Vraag: Heb je bij de verschillende winkels toevallig steeds de logo's van Gazelle, Batavus en Giant aangeklikt.Wat mij opviel, was dat de prijzen van de mountainbikes van bijvoorbeeld Gazelle, batavus en Giant, overal hetzelfde zijn. Eigenlijk is het nog erger........de prijzen in de verschillende winkels zijn gelijk aan de adviesprijzen van bijvoorbeeld Gazelle zelf.
Dan kan het kloppen dat je de zelfde prijzen krijgt.
lol ... hoe naief kun je zijn.Als de fabrikant een dealer selecteerd zal dat dus wel zijn omdat het een goede dealer is.
Een 'goede' dealer voor een fabrikant is heel wat anders dan een goeie voor de klant (hee ... dat rijmt).
Want wat is voor een fabrikant een goede dealer ?
Eentje die veel verkoopt ... want dat levert de fabrikant het meeste geld op.
Wat is een slechte ?
eentje die te weinig verkoopt ... want daar kunnen ze niet genoeg aan verdienen.
// --
Sinds wanneer zou 'service' iets aparts moeten zijn dat je moet kopen ?
Ik zou liever een fietsenmaker kiezen die zelf weet wat service is dan eentje die voor alle 'service' naar de fabrikant wijst ...