LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
zeezicht

intrum justitia

Ongelezen bericht door zeezicht »

hallo mensen ik heb ook met die oplichters te maken,ik heb een incasso van 48 euro te maken van de oplichters socks, die heeft maar mijn een pakje gestuurd van een paar sokken,die heb ik gelijk terug gestuurt,want ik heb niks bestelt bij die firma,die oplichters zeggen nu dat ze dat pakje nooit hebben ontvangen heeft,ik betaal niks heeft ik gezegt,daar komt u wel achter word mijn vertelt,en ja hoor daar valt die door de brievenbus de nota justitia,ik heb naar ze gefax en gemail,dat ik nooit betaalt voor iets wat ik nooit heeft bestelt,en naar 3 maanden daar valt die brief weer en met de antwoord wij gaan naar de rechter,ik mail naar ze kom maar op, ik ben er klaar voor oplichters

wie heeft er met deze oplichters ook te maken

de groetjes rob

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Sturen ze pakjes ook al naar Zuid-Afrika?? :?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door inxsnl »

Intrum justitia

Heeft de reputatie om voor malafide bedrijven te werken.
soort zoekt soort zal ik maar zeggen

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de zoveelste keer: wat je zeker weet dat je niet hebt besteld, hoef je niet terug te sturen. Je mag die sokken gewoon houden, maar zorg er wel voor dat je echt niets besteld hebt. Al sturen ze je een auto, wanneer jij die niet besteld hebt, maar die staat toch op jouw naam: pech gehad voor de verzender. Gewoon houden, dan leert dat tuig uit Zundert dat wel af.

Laat henzelf het bewijs leveren dat jij die bestelling gedaan hebt, dat kunnen ze niet, en ze weten dat ook heel goed. Wat die firma ook weet, is dat er toch nog altijd mensen zijn die hun eigen rechten niet kennen, en daar maakt dit bedrijf, ik ken ze onder 6 verschillende namen, zeer handig gebruik van, ik bedoel misbruik.

Wanneer ze dreigen met je voor de rechter te slepen: laat ze dreigen, heb jij het ooit meegemaakt dat een bedrijf iemand voor de rechter sleept vanwege een paar sokken?????

vinkers

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door vinkers »

ik kreeg lelijk strings van ene patricia body. Precies zelfde verhaal met interim justitia. Wat een mafkezen zeg en nog onbeschoft ook!

zeezicht

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door zeezicht »

ja het is tuig,ik heb dat uitschot vertelt wat ze zijn , weet je wat ze zij ik zie u wel bij de rechtbank,ik vertel haar dan zie ik u daar wel,


ik wacht rustig af op antwoord van dat tuig.

Rijnzicht

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Rijnzicht »

U kunt meer informatie vnden over de werkwijze van Body of |Socks of hoe men zich ook noemt op de volgende website: www.xs4all.nl/~kalden/auth/bodybypatricia.htm
Hier heeft iemand er veel werk gemaakt om de praktijken van deze bedrijven, die overigens in Nederland vanaf 1 adres worden beheerd, aan de kaak te stellen. Intrum Justitia speelt een dubieuse rol in dit gebeuren. Dit incassobureau, want meer is het ondanks klinkende namen en termen niet, heeft er geen enkele moeite mee zich in te laten met zakenlieden waarvan bekend is dat men internationaal een onwelriekende reputatie heeft. Sock, Body enz. is eigendom van ITH International in zweden. Ook in Belgie, Duitsland en andere landen is men volgens info op het net met dezelfde combinatie van Intrum Justitia en socks/body actief.
Tijd voor consumentenorganisaties om dit eens publiekelijk aan de kaak te stellen?

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Mo, je zit er weer eens naast. Het gaat in deze helemaal niet om verkeerd geadresseerde post, maar om ongevraagd toegezonden goederen. Privaatrechtelijk is aan de orde dat de richtlijn ongevraagde toezending met betalingsverzoek (zg. inertia selling) verboden is; blijkens art. 7:7 lid 1 BW mag de koper de zaak dan om niet behouden.
De opmerking van de vorige gast is hierbij wel juist, is er niet per ongeluk vorig jaar toch een overeenkomst aangegaan? Dit zou de oorspronkelijke poster even moeten laten uitzoeken in een rechtswinkel.

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Hebben jullie ook ene juffrouw Oelers aan de lijn gehad? Die is wel aardig, maar haar mannelijke collega's zijn ronduit onbeschoft. Het enige dat bij mij hielp, was die man goed te laten merken, dat ik heel wat beter dan hem wist hoe het hier geregeld is met ongevraagd toegestuurde troep.

Ik vroeg hem of hij kon aantonen, dat ik het was geweest die een bestelling had gedaan, en toen begon meneer te stotteren, en gaf toe dat hij dat niet kon. Ik zei dat ik de verbinding binnen 3 seconden zou verbreken.

Daarna had hij de gore moed nog eens te bellen, en ik heb hem gezegd een klacht tegen IJ in te dienen wanneer hij nog eens zou bellen. Poep in de broek heeft niet meer gebeld.

poepoe

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door poepoe »

ook ik heb zojuist 2 paar sokken ontvangen. een horloge en een portefeuille. ik besloot eerst naar meerdere klachten te zoeken op het ineternet, omdat ik het al niet echt vertrouwde. zo ben ik hier terecht gekomen. ik heb nog geen actie ondernomen, omdat ik niet weet wat ik moet doen.
ik lees overal reacties en klachten maar niemand lijkt te weten wat ik ertegen kan doen. ik ben pas 15 jaar oud, dus ik ben niet echt van plan rechtzaken e.d aan te gaan. :roll:

kan iemand mij aub vertellen wat ik ertegen moet doen om er van af te komen!!

gr. poepoe

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Als je het niet besteld hebt mag je het houden. Mocht de verzender een incassobureau achter je aansturen dan zou ik ze steeds wijzen op hun verplichting aan te tonen dat je de spullen werkelijk besteld hebt. Indien zij dat niet kunnen aantonen hebben zij een probleem. Maar je moet wel reageren op de brieven.

jakke sok
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2005 09:40

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jakke sok »

Je moet incassoburos nooit bellen. Dat willen ze wel want dan kunnen ze de 'afspraken' naar hun hand zetten. Om die reden, vindt je ook vrijwel nooit een faxnummer of bezoekadres op hun briefpapier. In het algemeen alleen een telefoon nummer (waarvan een heleboel voor E 0,50 per minuut (Medicas te Breda) en een vaag postbusnummer.

ALTIJD SCHRIFTELIJK MET BEWIJS VAN VERZENDING (FAX IS GOEDKOOP)

ALTIJD TERMIJN VOOR REAKTIE EISEN (b.v. 2 weken).

GEEN REAKTIE? DAN VERDER OOK NIET MEER OP HUN AANMANINGEN REAGEREN

DOSSIER AANLEGGEN

annemiekeh
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:16

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door annemiekeh »

Intrium Justisia is een slecht incassobureau. Ze bekken je af, beweren brieven te hebben geschreven en aan jouw gestuurd te hebben. Dus niet!! ZIjn zeer onbeschoft. Zij doen doen dit niet allen bij particulieren, maar ook bij bedrijven. Het zijn gewoon mafiose praktijken die zij erop na houden.

Onthoud 1 ding, krijg je ONGEVRAAGD sokken, horloges of i.d. thuis gestuurd, mag je die gewoon houden en niet betalen , staat in de wet!!!
(weer geen art. nr., maar hiervoor heeft iemand dat wel genoemd))

Laat je niet uit het lood stoten door incaasobureaus, daarom gaan ze vaak met grof geweld tekeer, mensen geven dan toe!! :evil: :evil: :evil: :evil:

IvE
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 okt 2005 09:14

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door IvE »

Man man man wat zitten jullie er naast! Ten eerste staan er 9 van de 10 keer een telefoonnummer op een brief. Ooo toevallig een keer niet bij een bedrijf in Breda (die zou je dan als niet juist opererend kunnen noemen)! En wat zag ik nog meer voor bij komen je moet ze niet bellen dan kunnen zij nl. de afspraken naar hun hand zetten??? Hallo je hebt toch een mond, als je dan zo zit te zeuren over een incassobureau dan kan hoop ik zelf ook wel afspraken maken! Heb zelf gewerkt bij IJ en ben een man en heb heel goed werk verricht! Sommige mensen die bellen die vragen er gewoon om om problemen te krijgen!!!!!!


TIP: smile before you dial !

Johan65
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2005 15:22

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Johan65 »

Ook ik heb ervaring met Intrim Justitia. Ze werken dus ook voor Tele2.
Ik heb hierover ook iets geschreven op deze site. Zoek naar info over Tele2 en je komt het verhaal tegen.
Aan de telefoon waren ze inderdaad, op z'n zachtst gezegd, niet erg beleefd......

Met de naam en met de gele acceptgiro die ze gestuurd hebben proberen ze je toch te intimideren... Vaak zullen ze daar succes mee hebben, maar in mijn geval toch niet.

luciola
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 15:37

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door luciola »

Ik zal het je nog sterker vertellen ik kreeg ook vorderingen ,opdrachtgever casema .
Ze hebben hebben 1 kostenpost 3 verschillende dossier nummers gegeven
en elke vordering telkens 30 Euro erbovenop en ik maar denken dat ik de hele zaak betaalt heb.
Komen ze na een jaar gewoon met nog een dossier aanpissen waar ik niets van weet en dan nog beweren dat ze me regelmatig een brief hierover
gestuurd te hebben , dus niet , en ik heb geen poot om op te staan om te bewijzen dat dat niet zo is.
ik heb nu onderhand 3 keer zoveel betaalt volgens mij zitten die lui gewoon een potje creatief boekhouden te spelen want een bewijs van wat die posten zijn met datum wanneer dat was krijg je niet van ze en als je
casema zelf belt krijg ook nul op het request.
Vroeger noemden ze dit geloof ik woekeren en dit is crimineel maar nu heeft het een mooie legale jas aan en hebben ze de wet in hun zak,maar ja wat wil je als de overheid ook gebruik maakt van je diensten.
Ligt het nu aan mij of begint dit land steeds meer op de VS te lijken.
En gaan we straks ook bij elke onbenullige gebeurtenis met de vlag zwaaien en God danken, want daar hebben ze ook een winkel.

Trouwens casema ik wil mijn borg TERUG want nu heb ik daar wel recht op



Aan iedereen die ook deze problemen heeft volhouden!!!! :x

Toolboy

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jawel de nuon heeft intrum verzocht om mij een excuus brief te sturen.
Zal posten of ik m inderdaad heb gekregen.
Medogenloze incaseerders zijn het.
Die werken met vakantiehulpen.
Geen enkel fatsoen ten toon spreiden.
Achh ik stop.

Martin002
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:26

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Martin002 »

Dit bedrijf moet men zien als een bedrijf dat in de hoofdzaak goed is in het begin van het incasso traject. Namelijk het versturen van standaard brieven. In een later stadium dan wordt het eenvoudig weg te ingewikkeld.

Wil je met I.J. bellen weet dat wat je wil zeggen, bel niet in een vlaag van opwinding want dan zeg je dingen die je niet wil en dingen die je niet zou willen zeggen..... En de kans dat ze je over-rulen is heel groot. I.J. betekend niet veel, weinig van je laten horen..... pas als het link wordt want I.J. moet toch voor het echte incassowerk naar de Gerechtsdeurwaarder.

Over het algemeen hoor je weinig na een tweede brief van I.J.

Groet

Mart!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Over het algemeen hoor je weinig na een tweede brief van I.J.
Dat is ook mijn ervaring.

Een grote bek opzetten, daar zijn ze goed in, maar ze rekenen er kennelijk niet op, dat ze ook weleens iemand treffen die hen met hun eigen argumenten om de oren slaat.

En dan zijn de grote bekken van IJ ineens nergens meer te bekennen. Hoe zal dat toch komen?

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door hafever »

Ook eens een incasso van dit bureau gehad. Heb geschreven ''Geef me
s.v.p. aan hoe jullie de kosten specificeren.''
Nooit meer iets gehoord, want ze kunnen hun administratiekosten
niet specificeren. Zal wel een ''vast bedrag'' zijn, maar ik wil wel
weten hoe ze e.e.a, berekenen.
De opdrachtgever ook geïnformeerd over deze gang van zaken. Men was
aldaar erg vriendelijk en bood schriftelijk excuus aan, omdat ik reeds
betaald had, rechtstreeks aan de opdrachtgever.
In het algemeen ben ik erg achterdochtig als er een brief uit
Den Haag komt met alleen een postbusnummer.
Misschien werk voor een instantie die kartelvorming onderzoekt?
Intrum Justitia bemoeit zich tegenwoordig met alles dat zich links en
rechts aanbiedt.
:x

Gesloten