LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simlock vrijmaken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door capellenaar »

Was van de week in een zaak voor een nieuwe telefoon. Heb een abonnement met cashback dus geen mooie telefoon gratis. Nou viel het me op dat alle betaalbare toestellen niet simlock vrij zijn en in die winkel vroegen ze er 50 euro voor!!!!!!!! Weet iemand een andere en dus een voordeligere manier????????

Capellenaar

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door Predicador »

voordelig en behoud van garantie op het toestel gaan niet samen. Als je er een mannetje aan laat klooien, ben je meteen je garantie kwijt en weet je van tevoren niet eens zeker of het gaat werken.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door gjvisser »

Op de Beverwijkse Bazar heb je diverse tenten waar ze het voor mischien 10 euro doen. Heb het al een paar keer gedaan en nog nooit problemen gehad

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door capellenaar »

Kijk aan zo'n tip hebben we wat. Binnenkort maar eens naar Beverwijk dus. Maken we er gelijk een dagje uit van, :D Thanks.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door ?? »

Let wel even op. In principe vervalt je garantie direct zodra je een toestel simlock vrij laat maken op een niet-officiële manier. De meeste figuren die een toestel simlock vrij maken zetten nl aangepaste software in het toestel, waar een fabrikant niet blij mee is en geen garantie op zal geven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: simlock vrijmaken

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

simlock MOET na een jaar vrijgegeven worden. Kosteloos. Daar mag men na een jaar niets meer voor vragen. Heb het inmiddels ook aangevraagd, omdat mijn abonnement al ruim een jaar verlopen is, en het wordt me deze week toegezonden.

Daarna kun je kiezen als nieuwe abonnee bij een andere provider: OF een leuk toestel zonder bijbetaling, dat al wat langer op de markt is (kan best eentje zijn met veel mogelijkheden).

OF je behoudt je eigen toestel, en je neemt een sim-only aboonement. Dan kun je bijvoorbeeld bij T-mobile al 150 minuten per maand bellen voor 2,50.

Ik wacht bij nader inzien tot het contract daadwerkelijk is afgelopen, want al die aantrekkelijke aanbiedingen blijken alleen zo aantrekkelijk wanneer je een nieuw contract afsluit. Wanneer je gaat verlengen, kostten de twee toestellen die ik op het oog heb, ineens 49 of 89 euro. Ik stap gewoon over naar een andere provider, kan mijn nummer meenemen, en heb vanaf oktober het toestel van mijn keuze alsnog gratis.

Gesloten