LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Raderix
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2003 23:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Raderix »

Begrijp me niet verkeert ik heb ook een berg klachten en kopzorgen over speedlinq ik bedoel te zeggen dat ik het jammer vind dat het telefoon nummer verkeert is ;)

valentijn7
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 21:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door valentijn7 »

raderix
ik heb wel een tel nr van ze maar ik heb alle papieren bij een advocaat
liggen als ik ze terug heb zal ik het je geven, maar het helpt nix want je betaald 70ct p.m. en je komt er niet verder mee, groet,Valentijn

Raderix
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2003 23:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Raderix »

Dankje valentijn 7 ;)
samen komen we er wel ;)

valentijn7
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 21:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door valentijn7 »

Raderix
hoe kunnen we elkaar op de hoogte houden?

Raderix
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2003 23:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Raderix »

we kunnen contact houden via email men email adres is rradix[at]gmail.com

Gr Remco

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Telefoonnummer klopt niet heb de moeder ook aan de lijn gehad en dit is geen nummer van speedlinq helaas :(

marcoH
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2005 09:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door marcoH »

Ik had nooit problemen met Speedlinq tot ik aan het eind van mn contract wilde opzeggen (er zijn inmiddels snellere en goedkopere paketten te krijgen). Via het 'Verzoek tot posturen opzegformulier' netjes een verzoek ingediend om mij een opzegformulier op te sturen.
raar trouwens dat je een verzoek moet indienen om een opzegformulier op te sturen, aanmelden kan wel rechtstreeks in een paar minuten.
Na enkele dagen niks ontvangen, nog maar eens een formulier ingevuld, nog steeds niks. bellen met de helpdesk.. "het zou er met een paar dagen moeten zijn, bel anders volgende week maar terug'...
Weekje gewacht, maar weer eens gebeld:' deze week sturen we 'm op'. En ja hoor, vanochtend na ruim 2 weken heb ik eindelijk het definitieve opzegformulier in mn mailbox.
Nou ja 'opzegformulier'.... Een URL naar http://www.speedlinq.nl/opzegformulier (dit had ik zelf kunnen bedenken) was hetgeen waar ze 2 weken over gedaan hebben om op te sturen. Dus voor degene die sneller op willen zeggen: ga direct naar deze link. Nu maar afwachten of ze m'n formulier ook echt in behandeling gaan nemen, 'k zal 'm maar aangetekend versturen als ik de reacties hier zo lees.

Eric00
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2005 20:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Eric00 »

Hoi mede problemers,

Ook ik ben de pineut met speedlinq helaas.
Ik heb 2x gebeld toen overgegaan om te reageren via mail (opzegformulier gebruiken) Deze word tot op heden wel beantwoord via mail.
Ik verzocht tot opzegging van het contract via het furmulier wat word aangeboden.(met terugboeking van mijn kosten voor de modem) En werd hierna door speedling opgebeld (geweldig toch) :D

Deze goede man zou er voor zorgen dat mijn modem 1-juli uiterlijk bij mij zou zijn.mooi NIET dus. :(
weer via formulier melding voor opzegging.
Reactie JAHOEE :P

Maar ze beweren vandaag 06-juli dat ze gisteren(05 juli) mijn modem via de TPG post hebben aangeboden, wat dus niet gebeurt is.

Dus nu net weer via formulier verzoek tot opzegging zonder kosten mijnerzijds,....nu maar weer wachtten. :evil:

Groeten en iedereen erg veel suc6 met deze ellende.. :wink:


Eric :? :?

bobbyshampoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2005 15:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bobbyshampoo »

Dit bedrijf slaat echt alles. Mijn abbonement verliep in Februari van dit jaar en ik heb van tevoren opgezegd middels een brief en die website van ze. TOT OP HEDEN geen enkele reactie van speedlinq terug gekregen, ontelbare keren gebeld naar ze wat ook niet goedkoop is overigens maar nee hoor, tevergeefs. Er wordt steeds gezegd dat het wel in orde wordt gemaakt want het moet eerst naar de afdeling die het in behandeling neemt om het vervolgens door te sturen naar een andere afdeling die dit moet goedkeuren en of ik er wel voor in aanmerking kom (???) en elke keer zou ik erover worden teruggebeld, NOT. De laatste 2 keren dat ik heb gebeld werd er opeens gezegd dat ze niets van me hebben ontvangen, niet de brief die ik schriftelijk heb opgestuurd als mijn opzegging via de website !! Lekker is dat zeg, dus door doodleuk te zeggen: ‘Wij weten het niet meneer’, ‘ik zou de opzegging nog een keer doen meneer’, wij kunnen niets van uw terugvinden meneer’ staan zij zogenaamd in hun recht om maandelijks het geld van mijn bankrekening af te schrijven. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en ik €180 lichter.

Ik heb ook al mijn bank gebeld hierover en die zegt dat de automatische incasso alleen kan worden stopgezet met het berdijf zelf. Zien jullie de bui al hangen ? Ok.. dat gaat dus niet lukken na de eenzijdige communicatie van de afgelopen maanden. Ik zou dus elke maand als er weer geld van me wordt afgetroggeld moeten bellen naar de bank om het bedrag terug te laten storten. *ZUCHT*

Ik kan niets anders concluderen dan dat Speedlinq echt het schoolvoorbeeld is van een malafide bedrijf dat op deze manier geld uit mensen slaat, het leveren van ADSL services is hieraan ondergeschikt. De praktijken van dit bedrijf moeten gewoon worden stopgezet !!

Eric00
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2005 20:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Eric00 »

Je hebt kaarten voor de machtiging in te trekken, jij bepaald immers nog altijd wie jij je geld geeft toch.

Maar in ieder geval suc6 met je opzegging.

Groeten Eric

bobbyshampoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2005 15:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bobbyshampoo »

Niet de Rabobank (Purmerend), geloof me ik heb het al meerdere keren gecontroleerd. Je hebt gele en rode kaarten maar die moet je afgeven (opsturen) naar het bedrijf waaraan je de machtiging hebt afgegeven.

Nou heb ik een donkerbruin vermoeden dat hier ook niets mee gaat gebeuren maar ik heb het al in gang gezet. Wellicht zijn er toch nog wonderen in deze wereld :P

Eric00
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2005 20:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Eric00 »

De aanhouder wint zullen we maar zeggen,
ik heb ze weer een bericht gestuurt voor annulering, ik heb nog niet eens een modem,
Ik ga ze nu elke dag een bericht sturen, en grof ook.
Kijken hoe we ze gek kunnen maken daar dan 8) 8)

groeten ,
Eric

patkir
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door patkir »

Ik heb twee jaar problemen met speedlinq..
Ook ik heb voor zeker 200 euro met de helpdesk gebeld..
Met de antwoorden..tja ik kan u niet helpen....enz..u wordt teruggebeld..
nooit dus...

Na een tip van deze site via de directeur van speedlinq is er eindelijk actie ondernomen...Triest..

Je moet minimaal beginnen over tros rader voordat ze actie willen ondernemen..

Nu kan ik eindelijk opzeggen...maar...

Na een maand opzegformulieren aanvragen nog steeds niets binnen gekregen..

Gelukkig via de (url) in een vorig bericht eindelijk het goede formulier gekregen!! dus niet via speedlinq..

Als mensen er over nadenken om lid te worden van speedlinq heb ik maar een advies:

NIET DOEN !!!!!

Het lijkt goedkoop maar dan moet je dus nooit willen verhuizen of problemen krijgen met de verbingding enz:

Goedkoop is zeker bij speedlinq duurkoop...

Zucht...speedlinq zeer vermoeiend erg irritant en erg duur..

Patrick

bdm_module
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2005 14:45

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bdm_module »

Ook ik heb slechte ervaringen met speedlinq, vooral als je problemen hebt. Berijken laat staan terugbellen hebben zij nog nooit gehoort.

Je kan alles opsturen je krijgt geen response alleen dat ze je facturen opsturen, probaat middel is om de automatische incasso in te trekken.

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door devierde »

Speedlinq 8mbit van 2002-2003! Zucht..
Al met al de grootste ADSL-fout van mijn leven :wink:

TIP: Gewoon de juiste procedure toepassen, dus: alle problemen, downtijden, slechte service(=ook deel van het product) e.d. loggen(=opschrijven) en het dossier (hoe dikker hoe beter) aangetekend opsturen met een verzoekbrief om je te compenseren voor gelden waar ze een "ondeugelijk'" product voor hebben geleverd. Indien ze niet adequaat reageren (very likely) dan stuur je nog een tweede of derde brief dat je ze opnieuw EN voor de laatste keer sommeert om hun verantwoordelijkheden na te komen. Je geeft ze 10 dagen om over de streep te komen (stuur deze brief op een donderdag) en exact 10 dagen daarop nog een brief dat je ze officieel in gebreke stelt en het contract eenzijdig ontbindt.

Bank:
--- Bel je bank op en leg ze uit dat het bedrijf niet voor rede vatbaar is en (dus niet reageert) en vraag of ze een “selectieve blokkade” op je rekening kunnen leggen tegen dat bedrijf . Dit is mogelijk en de gewoonste zaak van de wereld. Incasso’s gebeuren bij Interpay maar je eigen bank kan zo’n blokkade opzetten zodat geld bij onterechte incasso binnen enkele minuten tot uren teruggehaald wordt ---.

Verder plak je er nog eens een dikke nota/vordering aan voor alle gelden die ze onterecht hebben geïncasseerd PLUS onterechte belkosten PLUS Rente PLUS administratiekosten PLUS incassokosten! (wie zegt dat een particulier geen kosten heeft?? :wink: ) Verder deel je ze mee dat ze opzullen draaien voor alle juridische kosten die verder uit deze zaak zullen voortvloeien indien ze niet met een fatsoenlijk voorstel komen.
Indien ze weer niet reageren (also very likely) stuur je elke keer dezelfde brief op de 10-20 dagen op met elke keer een verhoging van 11-25% van je vorderingsbedrag.

Dit doe je een paar keer tot je een absurd hoge vordering hebt (zeg maar 500-1000 euro) en laat je het even rusten tot ze jou brieven beginnen te schrijven voor achterstallige gelden. Stuur elke keer netjes een kopie van je laatste brief op als reactie. De rest mogen ze zelf uitzoeken.

Als ze op een gegeven moment een incassobureau inschakelen (zoals in mijn geval) stuur je eerst het dossier op als reactie. vervolgens stuur je de vordering op naar het incassobureau met de mededeling dat jij geen verdere kosten erkent en dat ze het voor de rechter uit kunnen vechten. Zeg maar dat je wacht op de dagvaarding (Besef dat een bedrijf als speedlinq voor geen enkele rechter gelijk zal krijgen mits je de juiste feiten presenteert).

Elke verstandige deurwaarder of incassobureau zal deze zaak laten vallen voor ze hun fikken branden. Naar jou geld kun je overigens fluiten maar je bent in ieder geval van de oplichters Speedlinq af ..

Lang leve de consument :lol:

Raj

Ps: vergeet niet de administratie goed bij te houden (dus ook jaren bewaren)

karel1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:24

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door karel1 »

Hallo allemaal,

Ben helaas zelf ook al een te-lange weg gegaan met Speedlinq.
In december 04 internet aangevraagt, nooit wat ontvangen, tot in mei 05 rekening van incassobureau 500 euro ja daaag. Niet betaalt poot stijf gehouden, en er volgde een dagvaarding.
Nog een keer contact opgenomen met speedlinq en gezegt als we nu niet tot een normale overeenkomst komen zie ik jullie binnenkort voor de rechter, inmiddels al een jurist en advocaat in de hand genomen.
Even later belt directeur van speedlinq mij terug ze trekken alles in dus de dagvaarding (ze zienhet natuurlijk niet zitten dat hun bedrijf ten onder gaat door een rechtszaak, slim bekeken)
Goed ze zeiden dat ik het verleden moest vergeten (dat gaat niet zomaar......ik heb heel wat uren aan hun besteed) mn schuld werdt kwijt gescholden en ik zou 23 juni een modem ontvangen, tot op de dag van vandaag niks ontvangen.
Bel ik speedlinq weten nergens van en vertellen me dat ik gewoon moet betalen (dusse ik geloof dat het gedonder weer van voren af aan begint) Nou als ze maar weten dat ik niks betaal nooit ik heb niks ontvangen en ik ben niet gek!!!
Inmiddels bijna een maand verder, afspraken nakomen hebben ze nog nooit van gehoort, ik vroeg of ik alles zwart op wit mocht hebben (dan heb ik in elk geval iets om op terug tevallen mocht ik ze ooit nog eens bij de rechter zien) maar weet je wat ze zeiden nee mevrouw wij doen daar niet aan...nou lekker...
Bellen, mailen schrijven aangetekend of niet, klantvriendelijkheid hebben deze lui nog nooit van gehoort.
Naar mijns inziens moet dit bedrijf gewoon opgedoekt worden.
Enne houd me op de hoogte want komt er een rechtszaak dan zullen we zorgen dat die rechtszaal afgeladen vol zit met mensen die problemen hebben met Speedlink!!

Sterkte allemaal met deze achterbakse aftandse lui

bobbyshampoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2005 15:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bobbyshampoo »

Nou.. en wat schetst mijn verbazing toen ik mijn mail controleerde, ik heb zowaar een mail van ze gerkegen. Reden: ik heb het laatse maandbedrag waarmee zij zichzelf dachten te verrijken terug laten storten en PING! als een duveltje uit een doos is daar weer speedlinq, uiteraard met het verzoek om het 'verschuldigde' bedrag zo snel mogelijk op hun bankrekening te storten! En ik citeer:

"Indien je niet aan deze verplichting voldoet zijn wij genoodzaakt
de dienst af te sluiten en de incasso uit handen te geven.

Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen dan eveneens bij je in rekening
worden gebracht. "

JA DAAAAG !!!

Zo zie je maar weer, als speedlinq geld wilt hebben dan stellen ze wél alles in het werk om dit te krijgen. Slecht Slecht Slecht

ps: Speedlinq heeft nog steeds niets van zich laten horen

sunshinereggae77
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2005 00:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sunshinereggae77 »

Beste mensen,

Lijkt het niet een idee om gezamenlijk een rechtszaak tegen speedlinq aan te spannen,zelfs de Tros radar uitzendingen helpen niet.Want volgens mij zijn steeds meer mensen de pineut van deze geldkloppers.
Heeft iemend ideen hoe we dit kunnen aanpakken?

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Mee eens, krijg vandaag zelfs op mijn email adres(waarvandaan ik een klacht voor me vader heb verzonden) een faktuur aan me vader gericht voor NOOIT geleverd internet...ze zijn echt GEK daar. :evil:

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Detlef »

Ja laten we gezamenlijk iets doen.
Mijn rechtzaak staat op de stoep denk ik
Ze zeggen dat ze mijn dagvaardiging hebben opgestuurd.
Maar ben bereid om een actie te beginnen wat dan ook...

Gesloten