LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
renate43
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2005 19:31

gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door renate43 »

hallo ik ben vandaag 2 keer :shock: gebeld en toen ik op nam begon er een bandje af tespelen dat ik een vliegvakantie had gewonnen moest ik voor vanavond 12uur bellen met dit nummer 09090234 nu kan ik niet terug bellen en heb ik even met een mobille tefoon gebeld het begon dat ik een reis had gewonnen in europa maar dit gesperk kost je dan 80eurocent per min dus heb ik het niet af kunnen willen luitseren wat het gaat om 8min en dan de kosten er over heen nu wil ik gaag weten wie heeft hier meer van gehoord

Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door Vondee »

eeeuh....

Oplichting ?

Nix is gratis.

Zomaar een reis winnen, yeh, right..

De BMW aktie van Postcode loterij had ik al meteen door dat hier een luchie aan zat. Vraag je altijd af: waarom zouden ze mij iets 'gratis' geven.... Als je het antwoord niet weet, is het oplichterij.

Groet

Vondee

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Renate43: dit is precies de bedoeling van deze aktie. Er gaat een behoorlijk deel van die 80 cent per minuut naar de hebeerder van dit telefoonnummer. Het kwalijke is echter dat ook de KPN hier grof geld aan verdient, en DIE zullen weinig animo hebben om dit soort flauwekul onnmogelijk te maken.

Laatst kreeg ik een sms van een onbekende:

Ik had 500 gewonnen, en om die te krijgen, moest ik ook zo'n nummer bellen. 500 wat? Ja, dat stond er niet bij, gewoon 500. Genoeg mensen die er uit nieuwsgierigheid het fijne van willen weten, want gewonnen is gewonnen, nietwaar? Tel uit je verlies, voor je erachter bent dat je wordt bedonderd, heb je al voor 8 euro ofzo gebeld. Mij niet gezien.

mariae
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2005 22:29

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door mariae »

wij werden vandaag gebeld door, hoogstwaarschijnlijk, pure oplichterij. Ik kreeg een vrouw (bandje) aan de telefoon dat wij een prijs hadden gewonnen; of een 7 daagse accomodatie in Mallorca, Menorca enz., of een plasmascherm of een laptop. Het enige wat we hoefden te doen was het volgende nummer bellen 09092658762. voorwaarden konden we lezen op www.accomodatieplanet.nl of zoiets. was onverstaanbaar, waarschijnlijk bewust. Er werd bijgezegd dat het écht waar was. Wat moesten we hiermee. Wij zijn normaal erg achterdochtig, maar misschien was dit toch echt. Proberen of niet???? Toch maar. Het nummer kostte 80 cent per minuut en het zou 6 minuten duren. Hoe langer ik aan de telefoon zat, hoe meer ik het idee kreeg benept te worden! Eerst kreeg je ruimschoots uitleg over alle prijzen en daarna kreeg je een code (na 10 minuten!) die je op moest sturen naar een of ander adres in Engeland! Ook van dit adres was een gedeelte onverstaanbaar. Pure oplichterij lijkt me!!! Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik hierin getuint ben!!!! Balen balen balen. Trap hier dus niet in en waarschuw iedereen hiervoor. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt???

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door eeliane »

Stond vaochtend in de telegraaf, pure oplichting.
Tja nog maar eens, voor niets gaat de zon op, hoezo geeft iemand u gratis een reis????????????????

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door domin8r »

Waar mensen al niet in trappen.. maar dat denken waarschijnlijk veel mensen totdat ze zelf eens gebeld worden. Maar zoals gister iemand zei is domheid en hebzucht een gevaarlijke combinatie

mariae
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2005 22:29

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door mariae »

of gewoon erg nieuwsgierig.........Waarom zo negatief?

ga.vandijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2005 17:52

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door ga.vandijk »

ja!!!!!Ik wasook de gelukkige en kon naar Mallorca of Menorca als ik een nummer belde,er werd nog iets over accomodatiebonnen gezegd en dat was het dan.
Ben hier een keer ingetrapt dus nooit !!!!!!!meer.
En toch blijft de hebzucht!!!!!

:twisted: :twisted:

S. Meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2005 18:49

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door S. Meijer »

Ja, ook ik werd gebeld met het verhaal dat ik via KPN een prijs had gewonnen, ook ik moest een 0909....... nummer bellen, en ja hoor een 8 daagsereis. wel even een 6 min. aan de lijn hangen a.€ 0.80 p/min en dan krijg je een winnummer dat je moet opsturen naar England met je winnummer om je prijs (waardebonnen) op te vragen. Ik denk dus dat ik er ook in ben gestonken ben, we zullen zien. Ik zal voor de zekerheid het internetadres vermelden, misschien dat het bekent voorkomt. http://www.accommodatiebonnen.nl . Hier kun je ook het adres vinden waarna je moet schrijven. Ik wist niet dat KPN hieraan meedeed, of is dit oplichting. Dan kan KPN toch stappen ondernemen?

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door jungske »

DOE GEWOON......... EN DOE HET NIET !!!!!!

mariae
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2005 22:29

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door mariae »

s.Meijer: Heb je dit gelezen?

AIM behoudt zich het recht voor ten tijde van de bevestiging een terugvorderbare borgsom van 200 euro te vragen. Deze borgsom wordt alleen geïnd indien de klant uiteindelijk om welke reden dan ook geen gebruik maakt van de accommodatie.


Punt 12 op die site!!!!!!

Echt niet doen dus!!!!!

alie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:05

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door alie »

zo staat er ook weleens, bij mij tenminste al twee keer, dat ik de 100.000 bezoeker ben van een site, en dat ik een cruise, en 2000 dollar heb gewonnen, ook het enigste dat ik hoef te doen is bellen naar de andere kant van de wereld, het lijkt me stug, en ik trap er dan ook niet in, want zoals sommigen al opmerkten, waarom zouden ze je iets gratis geven?
gr,
Alie

dvanas
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door dvanas »

Afgelopen week werd ik ook gebeld. Een vrouwenstem op een bandje ga mij ook aan dat ik een prijs had gewonnen. Met verwondering heb ik het bandje afgeluisterd. Ik moest een 0909 nummer bellen. Heb ik niet gedaan, want dat het geld zou gaan kosten kon ik bijna wel raden. En uiteraard met lege handen staan achteraf.
Zoals al eerder aangegeven: Ben je nog niet gebeld - niet intrappen :!:

mariae
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2005 22:29

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door mariae »

heb je ook last van dit soort telefoontjes dan kun je een klacht indienen bij www.spamklacht.nl
Het valt onder telefoonspam

ga.vandijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2005 17:52

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door ga.vandijk »

HIHIHI IK MOET NOG LACHEN ALS IK AAN DIE CRUISE DENK!
IK HAD TOEN MIJN COMPUTER NET,EN WIST NIETS VAN SPAM TROJANS ENZ,EEN TOTALE LEEK DUS!
OP MIJN SCHERM STOND DAT IK 2000 DOLLAR GEWONNEN HAD EN EEN NUMMER MOEST BELLEN IN AMERIKA(WAS GRATIS EN DAT KLOPTE ACHTERAF)IK GEBELD EN HET KLONK ZO ECHT DAT IK DACHT DAT HET WAAR WAS.
DE SCHATJES MOESTEN HET NUMMER VAN MIJN VISAKAART HEBBEN,TOEN GING ME EEN LICHT OP!
TOEN IK ZEI DAT IK GEEN VISAKAART HAD WERD METEEN DE VERBINDING VERBROKEN.
IK HEB TOEN NAAR HET PROGRAMMA OPGELICHT! GEBELD,DAAR WAS HET GEBEUREN BEKEND EN HET WAS HEEL MOEILIJK OM ERONDER UIT TE KOMEN.

HET WAS ME WEL EEN LESJE!
TOM CRUISE :idea:

j.sanders
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 14:44

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door j.sanders »

Ook wij zijn gebeld geworden met de medeling U heeft een prijs gewonnen.Maar door het afraakelen van een bandje konden we het telefoon nummer niet goed verstaan.Alleen al het feit dat je op zondag gebeld wordt zet te denken.Dus wees verstandig,trap niet in de leuke praatjes,want het geld wordt uit je zak geklopt. :roll:

Jetty van der Graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 06:58

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door Jetty van der Graaf »

Zaterdagavond werd ik gebeld dat ik een prijs gewonnen zou hebben omdat ik eerder meegedaan had aan een telefonisch marktonderzoek.
Ik maakte kans op een reis (naar een aantal bestemmingen), een plasma TV, een i-pod of een lap-top.
Om hiervoor in aanmerking te komen moest ik een telefoonnummer bellen 0909-2658762 om te horen of en welke prijs ik gewonnen heb. Ook kon ik de prijzen zien op internet (www.accomodatiebonnen.nl) deze website bestaat helemaal niet en het telefoonnummer is dusdanig duur dat we met elkaar die prijzen zelf gaan betalen. Maar ik denk dat wie dit organiseert een adressenbestand van het marktonderzoek in zijn bezit gekregen heeft (misschien wel op een illegale manier) en via dat 09 betaalnummer zich flink kan verrijken. Ik heb het bericht niet meer afgeluisterd want dan zou ik minimaal 5 euro kwijt geweest zijn. Om vervolgens te horen dat ik toch niet tot de gelukkigen behoor.
Hebben jullie hier al meer klachten over ontvangen?

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door osseworst »

Stond vandaag in de krant: Pure oplichterij.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

http://www.accommodatiebonnen.nl bestaat weldegelijk. je spelt het namelijk zelf verkeerd. Daarom kun je die site niet vinden.

Ik heb de site net bezocht, en ze behouden alle rechten voor zichzelf, terwijl de winnaar alleen maar plichten heeft, zoals het vooraf storten van een borgsom van 200 euro. Lekkere boel daar: zij stellen je een prijs in het vooruitzicht, en je moet er 200 euro voor neertellen.

Ja, ze noemen het een borgsom, maar reken maar niet erop dat je die terugkrijgt.

Tip: voor iets meer dan die 200 euro heb je op mallorca een vergelijkbare accommodatie, met dit verschil: het is je eigen keuze.

jthk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 14:18

Re: gebeld worden met de mededeling dat je een vleigreis hebt ge

Ongelezen bericht door jthk »

Hoi,

Ik ben vandaag 2x gebeld door een engelse computer vrouwenstem met de mededeling dat ik 1 van 3 was die een reis naar de tropen heb gewonnen en of ik op de 9 wil toetsen. Dus niet!!

Gesloten