LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Mijns inziens moet er overgeschakeld worden op een brandstof die van boven de aarde komt!, bijv. koolzaadolie, electriciteit, e.d.,
Mee eens, er is al een alternatief, waarvoor bijna niets hoeft te worden geinvesteerd (biodiesel). Maar de belangen van de olieindustrie zijn te groot om hierop over te schakelen.

houdt verder in je achterhooft dat de personenauto, voor slechts 4 % van de vervuiling zorgt. ongeveer 6% door vrachtverkeer over de weg, de scheepvaart 2 %, vliegverkeer 20% en de rest de industrie.

houdt verder in je achterhooft dat wij wel zo lekker milieuvriendlijk doen, maar dat er wereldwijd maar een handjevol landen meedoen: wij, noorwegen duitsland, oostenrijk engeland ierland finland zwitserland en zweden.

Europa verzorgt ongeveer 15 % van de werleldvervuiling,. amerika 60, de russen iets van 20, en verder veelal in azie, waarbij china hard op weg is om ook slecht met de wereld om te gaan.

Ik zeg niet dat wij niet schoon moeten zijn omdat anderen het niet zijn, maar toch... waarvoor moet ik me blauw betalen terwijl het tij niet te keren is?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door S. »

Mee eens, er is al een alternatief, waarvoor bijna niets hoeft te worden geinvesteerd (biodiesel). Maar de belangen van de olieindustrie zijn te groot om hierop over te schakelen.
Nu komt het erop aan wat zwaarder weegt, zodat de balans in die richting zal uitslaan; of de olieindustrie, of het millieubelang wat weer ondersteund moet worden door de regeringen van diverse landen.

Ben benieuwd wie dit gaat winnen?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Wil je iets doen tegen die absurde benzine prijzen?

Klik dan op de volgende link: http://www.unitedconsumers.com/protest/

EN LAAT JE STEM HOREN!!!

Stuur tevens deze link naar al je vrienden, familie, kennissen, collega's enz. enz.

GreetZ,

Alex van Breemen

plunkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2004 17:38

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door plunkie »

hoi, allemaal,

je kan je stem uitbrengen tegen de zeer hoge benzineprijzen op de volgende site:

www.unitedconsumer.com/protest

er zijn jullie al duizenden voorgegaan

groetjes, plunkie
[email protected]
:twisted: :wink:

Le Canard de Bains
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2005 13:47

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Le Canard de Bains »

Ik zou graag willen reageren op een bericht, hierin wordt gezegt dat het een goed idee zou zijn om bij dure bezine-stations niet meer te kopen, en zo een prijzenslag laten ontstaan...

Op zich is dit een goed idee, maar ik wil wel graag dat er rekening wordt gehouden met het feit dat dit ook effecten heeft waar niet meteen over wordt nagedacht...

- door dat je een goedkopere prijs eist zullen de bedrijven ook goedkoper moeten produceren, om hier voor te zorgen zullen ze veel bij stations bezuinigen, dingen die geld kosten zullen verdwijnen en zullen de stations, puur benzine stations worden, zo zullen waarschijnlijk veel winkels erbij worden gesloten en met de hygienë op de toiletten zal het dan ook niet beter worden...

- een 2e punt is dat als ze goedkoper willen produceren ze ook gewoon gaan bezuigen op personeel zodat er veel mensen zullen worden ontslagen... dit zie je nu ook in de supermarkten, daar worden ook veel mensen ontslagen, of nog erger, dat ze oudere mensen die er al lang werken en duur zijn overplaatsen naar een zo verre plaats dat ze wel ontslag moeten nemen en dat ze inplaats daarvan goedkoop (jong) personeel aannemen...

deze effecten zullen ook optreden als een een prijzenslag komt, en ik weet niet of hier nou iedereen bij mee moet zijn...

terwijl het grootste deel van de overheid komt, de stations houden geen grote winsten over....

ook wordt vaak gezegt dat de heffing omlaag moeten van de overheid... deze maken weliswaar het grootste deel uit van de kosten, maar de vraag is of het wel handig is om dit te weizigen...

- ten eerste is het beter voor het milieu als er minder zou worden gereden, of dat er zo als in ander berichten wordt gezegt, langzamer rijden...

- ten tweede, iedereen wil het kwartje van Kok terug, maar we willen ook de ziekte kosten omlaag, en gratis schoolgeld, en kortingen op de belastingen, huur-subsidie, hypotheek-rente-aftrek, enz. En dit geld komt ook ergens vandaan, en dus ook voor een zeer groot deel uit accijns... dus als je de accijns zou afschaffen zal dat ook zeer veel banen bij de overheid kosten, en zouden veel dingen duurder worden en veel subsidies verdwijnen...

- En trouwens je hoort zo vaak alles wordt steeds duurder, zelfs in 2000 toen het zeer goed ging in de economie, maar over dat mensen steeds meer gaan verdienen en loonsverhoging hoor je niet iedereen elke keer weer beginnen...

Daarom lijkt het mij het best om te eens te gaan denken hoe je de bezine efficienter kunt gebruiken, of gewoon vaker fietsen of het obenbaar vervoer gebruiken... dat zal het meeste besparen....

Jawel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:12

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jawel »

Ik vraag mij altijd af, waarom de benzine prijs in Amerika zoveel lager ligt. En dan Luxemburg, waarom is hetdaar zoveel goedkoper als hier, we zijn toch 1 Europa? In iedergeval is het gewoon veel te duur, en op die manier ga je mensen in hun vrijheid beperken. De heren mileu activisten lachen zich krom, die zijn er juist voor om iedereen uit de auto te krijgen, maar deze zelfde personen reizen regelmatig per vliegtuig naar een of andere bijeenkomst, alsof vliegtuigen op water vliegen! Dat mag dus schijnbaar wel. Maar goed, de brandstof prijzen moeten omlaag, vooral voor transport bedrijven, anders gaan die straks allemaal kapot. En als particulier zou ik ook graag minder betalen, al ging het kwartje van Kok er maar af eerst, dan zij nwe al aardig op de goede weg.

Jaja
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2005 17:24

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jaja »

Lagere brandstofprijzen?!

Ik stem voor hogere prijzen, volgens het principe 'de vervuiler betaalt'.

Volledige compensatie van de uitstoot van uitlaatgassen moet dus bij de prijs worden inbegrepen. Allereerst is dit natuurlijk wel zo eerlijk en terecht. Als je auto wilt rijden, zal je niet alleen moeten betalen voor de productie van de brandstof, maar ook voor het tenietdoen van de schade die je daarmee aan de aarde toebrengt.

Dat zal duurzame brandstoffen zoals koolzaadolie meteen verhoudingsgewijs nog veel goedkoper maken, waardoor deze markt veel lucratiever wordt, en zeer versneld zal groeien.

Lagere brandstofprijzen werken tegengesteld. Op korte termijn iets beter voor de economie, maar op lange termijn verwoestend voor deze planeet. Lagere brandstofprijzen gaan dus absoluut tegen het algemeen belang in.

Als men nu eens niet zo massaal achter hun portemonnee aan zou lopen, en wat meer op lange termijn zou denken, dan zou men dit inzien.

Lagere brandstofprijzen? Denk toch eens verder dan je portemonnee.

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Het kwakje van Kok is inmiddels het kwakje van Zalm geworden. Deze onbetrouwbare vis heeft in een televisiedebat voor de laatstgehouden verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal gezegd om de kiezers te paaien dat het kwakje van Kok zo snel mogelijk aan de automobilisten moest worden terug gegeven. Maar toen die vis weer rondzwom in de pluchen regeringsvijver nadat de verkiezingsuitslag was gestolen, hoorde je hem er niet meer over! Wat een kwakzalver. Beweerde die Zalm ook nog dat twee kabinetten Paars de potten hadden verteerd. Twee kabinetten waar hij nota bene zelf als minister van financiën deel heeft uitgemaakt. De minister van financiën is de spil in de hele begrotingscyclus.
En die Bak Ellende maar steeds meer impopulaire maatregelen nemen waardoor de Nederlandse economie steeds verder wegzakt in het moeras van de recessie. Ja we mogen straks ons spaarloon opnemen, maar dat is een sigaar uit eigen doos.

Jawel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:12

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Jawel »

In reaktie op JaJa,

Natuurlijk denkt iedereen aan zijn portemenee, das toch logisch. Iedereen krijgt toch tranen in zijn ogen als ze bij de pomp staan. En dat is niet van de brandstof dampen. Met deze prijzen kun je bijna nergens meer heen, wordt haast onbetaalbaar. Ne de enige die beter van deze priizen beter word, is de regering en onze koningin. Die heeft redelijk wat aandelen Shell.

VDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2005 18:19

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door VDB »

Minder gaan rijden?

Moet ik het laatste stukje dan maar gaan fietsen naar me werk.
Vergeet even niet dat je tegenwoordig een auto MOET hebben.

Ga niet elke dag 100 km rijden omdat ik het leuk vind. Ik had ook
liever een baantje hier om de hoek gehad maar helaas die was er niet.

En om even terug te komen op het begrip bio diesel, dat is nog tax vrij tot 2010. Maar als je alle auto's er op zou laten rijden moet je heel de aarde verbouwen om genoeg te kunnen oogsten.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door gerritje »

Simpel
1)Laat er 1 politieke partij opstaan die de genoegten van dit rampkabinet wil opheffen. Dus accijns omlaag enz.
2)Laat deze partij het duidelijk naar voren brengen
3)Alle?? Nederlanders sturen hun politieke partij een bericht dat ze volgend jaar op die betreffende partij gaan stemmen
Kijk dan maar eens hoe ze uit hun pluche zetels omhoog schieten om te beweren dat ze ook altijd hebben gevonden dat de accijns te hoog was....
We hebben het toch ook gezien bij de opkomst van Pim Fortuyn? Waar zijn al die mooie beloftes gebleven?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 11:31

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ben gepensoeneerd,dus het is geen vet pot maar rijden nog hooguit naar de kinderen en doen nog de wekelijkse boodschappen maar voor de rest laten wij de auto staan.Ik vind,dat het kabinet de grootste schuldige is en dat kwartje van Kok moet gewoon terug want, tot nu toe heeft het de schatkist 7,7 miljard op geleverd en er is niks mee gedaan zoo als beloofd was dus vraag ik me af,waar is al dat geld gebleven.
Wij zijn in Europa ook de duurste ik, vraag me ook af hoe doen de andere het dan.

sponsor
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2003 16:54

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door sponsor »

L.S.,

Ik heb jaren op de p.v.d.a. gestemd doch sinds het kwartje van Kok er door is gedrukt en niet meer terug is gekomen heb ik het vertrouwen in de p.v.d.a. verloren.

U vindt het misschien pietluttig maar als je zoeiets simpels niet terug wilt/kunt draaien dan ben je in mijn ogen nog een amateurtje.

Gerrit Regtop

EKM Beukers
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 10:30

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door EKM Beukers »

Al zeker een jaar tanken wij al niet meer bij de dure oliemaatschappijen, maar zoveel mogelijk bij onbemande tankstations of vallend onder ANWB of United Consumers en dat scheelt erg veel.
Als inderdaad iedereen dat deed zou de prijs van Shell, Esso etc. noodgedwongen vanzelf zakken.

Zinkit
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:39

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Zinkit »

het is wel leuk om bij de ANWB te tanken voor die 5 á 6 cent de liter goedkoper, maar dan moet je wel lid van de ANWB zijn dus om 45 euro uit te sparen moet je wel eerst lid worden á 16.50 euro of als je dan toch lid wordt doe het dan goed en wordt lid met wegenwacht basis service á 51.50 euro of nog beter lid met wegenwacht totaalsevice á 81,50 euro.

Waar zit dan het voordeel als je kilometers om moet rijden om bij het dichtstbijzijnde tankstation te tanken. Ik heb in een straal van 1 kilometer 6 benzinestations (die 'dure'). Is toch wel wat krom.

scooterstal
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2005 11:33

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door scooterstal »

:twisted: fijn al die reacties voor auto gebruik.
ben een club/ hobby vespa motorscooter rijder, voor mij is de lol er nu ook wel een beetje af.
gelukkig mix ik zelf de tweetaktbenzine , deze is aan de pomp al helemaa
onbetaalbaar geworden, €3,05 zag ik laatst ergens ????????
bijna 7 gulden voor 1 liter?
dit ik toch niet normaal meer.

ja langzamer rijden zeggen ze dan, mijn topsnelheid is 125 km/p/u
moet ik dan 50km gaan rijden, kan ik net zo goed op een bromscooter gaan rijden.

maar die moet dan ook met de snelheid omlaag van 45 km naar 25 km?

25 km? o dan kan je net zo goed op een snorscooter gaan rijden.

25 km is de topsnelheid van een snorscooter.

moet die ook maar wat langzamer rijden. 10 km ?

dan de fiets maar.

maar ja, als je knie en heup stuk is, dan de bus maar?

en die is te duur en rijden bij ons niet altijd.

dan blijven we maar lekker thuis.

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door OMA »

Zaterdag 23 juli was er een aktie bij de TANGO pompen.
Het kwartje van "Kok"' werd door Tango teruggeven aan de automobilisten.
Maar het scheelde 2 cent in plaats van 12 cent.
Vrijdag kostte de benzine bij Tango 1.305 en zaterdag de AKTIE dag
1.285 cent per liter. Hoezo kwartje? Ff geinformeerd en nu blijkt dat ze de prijs aanhielden van 1.41 cent.
:evil: :!: Toch vreemd hoor. Er stonden heel veel auto's sommigen hebben wel een uur gewacht en dat voor 2 cent achteraf.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door JaFO »

// scooterstal
Met de fiets haal ik 20 Km/h met gemak.
Snorscooters rijd ik op korte afstanden met gemak voorbij zolang ze zich aan de wettelijke limieten houden (30 - 34 Km/h) ...

En dat voor iemand die absoluut niet sportief is aangelegd.

Zelfs tov de bus ben ik op mijn reguliere traject in de stad net zo snel in totale tijd (en dat terwijl de bus 50 Km/h kan/mag en ik nog bij rode verkeerslichten nog stop ook ...)

Ok ... het scheelt dat ik een ligfiets heb, waardoor ik iets efficienter die hoge snelheden kan halen.
Maar 10Km/h op de fiets is en blijft iets voor bejaarden en kinderen.
Te voet haal je al gauw 6 Km/h ...

// ---
Dat je zonder auto nergens kunt komen is een leugen.
Sterker nog ... zonder auto kom je uitgerust op je werk aan.
Al dat blikvoer zit onderweg alleen maar te stressen omdat ze op de flitspalen en weggebruikers moeten letten.

scooterstal
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2005 11:33

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door scooterstal »

Hallo jafo,

fijn dat u zo hard kan fietsen, en dat van bejaarden is leuk te horen, vooral als je maar 36 bent.

ik zei dan ook ik heb een kapotte knie en heup !!!

dit doordat ik 13 jaar geleden door een dronken automobilist ben aangereden.

Nieuwe wetsvoorstel : mensen die dronken gepakt zijn moeten meer voor benzine gaan betalen als een soort van straf.

slachtoffer heeft ook na een ongeluk levenslang, dus waarom de mobilist niet.

ene werk? helaas voor mij niet meer, werk met eigen zaakje beetje thuis, dus daar heb ik geen auto voor nodig, alleen om scooters op te halen en te brengen, en dat doe ik buiten de spits om met ongeveer 90 km, lekker rustig.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door Ulbe »

Respect is op zijn plaats voor Scooterstal!,

Deze man is door een dronken automobilist aangereden en is daardoor lichamelijk gehandicapt geraakt, zodoende hij zich heeft "gestort" in het repareren en verkopen van scooters, om zo toch financieel een beetje 'de eindjes aan elkaar te kunnen knopen!"

De toendestijds dronken automobist is na zijn straf zeer waarschijnlijk weer vrolijk gaan rijden!, en heeft vermoedelijk er weinig problemen aan ondervonden!,

Bij zo'n ongeluk stapt de dronken automobilist beteutert uit zijn wagen, terwijl de (brom)fietser ligt te kermen van de pijn!, zelf pleit ik ook voor een totaal drugs- en alcoholverbod in het verkeer!,

Over de motorscooters:


Zelf rijdt ik op een 12 jaar oude Piaggio Quartz bromscooter, deze rijdt gemiddeld 30 kilometer op een liter benzine, helaas ben ik voor mijn werk aangewezen op een auto, 70 km heen en terug is op een bromscooter vooral s' winters bijna niet te doen!,

Helaas draaien de scootermotoren ook op benzine, het verbruik is gelukkig wat voordeliger dan met een auto, zo'n Vespa scooter zal misschien gemiddeld 1 op 20 en zuiniger kunnen rijden, echter vooral de oudere motoren moeten "vetter" gesmeerd worden, dan de nieuwere versie's, dit om de motor gezond te houden,

Voor het aanmengen van de benzine voor de oude Vespa scooters, is er prima olie te verkrijgen!, de semi-synthetische olie smeert prima, is niet echt duur en houdt daarbij de uitlaat vrijwel vrij van kool!, dus ontkolen is vrijwel niet meer nodig, vooral de Vespascooters hadden een uitlaat die niet gedemonteerd kon worden, dus vervangen was toendestijds de enigste optie!, vooral voor de 'geknepen' bromscooters in het verleden, gebeurde dit dichtgroeien van de uitlaat sneller dan lief was!,

deze olie is prima geschikt voor de relatief laagbelaste motoren van deze brom- en motorscooters

Het rijden op een motorscooter:


Het rijden op zo'n motorscooter geeft je het gevoel dat dit knap hard gaat!,

Vooral met inhalen van vrachtwagens en caravans bekruipt je het gevoel dat je naar de grote wielen wordt toegezogen door de onvoorspelbare wervelingen van de rijwind van deze vrachtwagens,

Met een motorfiets kun je dan de snelheid dan gemakkelijker verhogen, dan de motorscooter dit kan doen, deze heeft meer tijd nodig om de snelheidsmeter op of boven de 120 km/uur te krijgen!, vooral als je de wind tegen hebt, is het maar beter dat je dan achter de vrachtwagen blijft!, anders kun je met zo'n scooter er bijna niet voorbij komen, en dan is het houden en keren op een scooter!,

Met een motorfiets is het op een snelweg prettiger rijden en veiliger inhalen, op de binnenweg is zo'n motorscooter natuurlijk leuker, alleen al de zithouding is al prettiger te noemen!,


alles met elkaar is het een leuke hobby zulke Vespa motorscooters!,

Ik wens Scooterstal veel succes én plezier met deze motorscooters,

Want vooral op de binnenweg is zo'n ouderwetse motorscooter een leuke verschijning tussen het autoblik en de plasticscooters van tegenwoordig.

Gesloten