LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

(Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door devierde »

Versatel het product… veelbelovend.
Ik overweeg sinds een paar dagen om over te stappen van Tiscali Family naar bijvoorbeeld Versatel 20mbit. Het kost hetzelfde maar veel sneller dacht ik zo op het eerste gezicht.
Na vergelijking (o.a.bellen) merk ik dat Versatel net iets meer onkundige lui in dienst heeft (vergelegen bij Tiscali) die onprofessioneel overkomen in hun verwoordingen en kennis maar ik heb natuurlijk geen ervaring met hun technische support afdeling. Het product is net iets beter dan Tiscali Family als je hun toekomstige beloftes moet geloven (namelijk telefonie/voip en televisie erbij voor dezelfde prijs).

Maar……
Na wat meer onderzoek kwam ik tot een (voor mij) schokkende ontdekking; Versatel verlengt stilzwijgend na de contractsperiode het contract tegen dezelfde prijs/snelheid/voorwaarden.
Ondanks dat het nu nog een enorme snelheid lijkt te zijn voor weinig geld weet ik uit ruime ervaring (ja ik ben inmiddels op adsl-gebied een “oudje”) dat na 1 jaar heel anders kan zijn. Je bent tegenwoordig gewoon verplicht aan jezelf om elke jaar een adsl-heroverweging te maken in aanbieders wil je geen dief van eigen portemonnee zijn.

Van oorsprong hanteerden adsl providers het “GSM-abbo principe” nl; Na de contractsduur gaat de maandelijkse betaling gewoon door op basis van je voorgaande contract maar ben je niet gebonden aan je provider. Met inachtneming van je opzegtermijn kon je gewoon weg (of zelfs gewoon nog een jaartje zo doorgaan).

Nu lijk je dus een venster van … (1 maand?) te hebben om je abonnement op te zeggen. Mensen die dus niet zo goed administratief aangelegd zijn, mensen die het gewoon te druk hebben, andere dingen aan hun hoofd hebben of gewoon vergeetachtig zijn (en duizend andere redenen die je kunt verzinnen) hebben dus pech en zullen nog 1 jaar 40 euro moeten betalen omdat ze de kleine lettertjes niet hebben gelezen… voor vele is 40 euro niet niks (of zal het niet niks zijn over 1 jaar, think about it).

Bij deze dus: wees gewaarschuwd voor Versatel!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door ?? »

Let wel op: Versatel is niet de enige die dit doet. Veel meer grotere providers verlengen een contract standaard met een jaar als je niet of te laat opzegt.

denniz27
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2005 10:01

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door denniz27 »

Hoi als je een KPN provider hebt dan klopt het een Abbonement van je Internet provider wordt na het afsluiten met 1 maand verlengt, allen je vergeet 1 ding in het contract met KPN staat dat die jaarlijks wordt verlengt, dus simpel gezegd naar 1,5 jaar kan je zo stoppen met je abbonement bij je provider maar KPN zal tot het einde van het 2de jaar blijven bestaan, overstappen naar een versatel of een andere provider met eigen "lijn" hosting is dan dus ook niet mogelijk, aangezien dat versatel deze 2 bundeld zal bij hun het 1 jarige verlening normaal zijn.

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door BjcK »

Er zijn nog weinig (grote ISP's) die het niet hebben verlenging met dezelfde periode.

Zo doen oa Planet, Tiscali, Casema, Wanadoo, Versatel het al een behoorlijke tijd. Je hebt tot een maand voor de einddatum de tijd om op te zeggen. Overstappen moet je dus nog eerder regellen al. Een aantal die dit niet hanteren zijn TweakDSL & XS4all.

Niet zo gek dat ISP's dit doen, en zelf inderdaad gewoon opletten wat je doet.

Heel erg fijne scherpe aanbiedingen zijn voor ons consumenten heel erg fijn. Een bedrijf wil natuurlijk ook weten hoeveel ze kunnen investeren in diensten. En met alleen maar klanten die elke maand kunnen overstappen is dat een behoorlijk lastige basis.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door Wendy »

ik loop inderdaad ook tegen een zelfde probleem aan. Ik heb al jaren adsl via kpn/planet internet.
Nu wil ik overstappen naar kabelinternet en telefonie, en kom ik er dus ook achter dat ik nog een jaar moet blijven doorbetalen aan kpn en aan planet, terwijl ik er geen gebruik meer van kan maken. Ik vind dit erg krom, maar ik ben inderdaad blond, en ben voor de zoveelste keer te naief geweest. Iedereen bedondert me. tja, thats life....

yahoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door yahoo »

Ook Tiscali heeft (inmiddels) de gewoonte om abonnementen automatisch en stilzwijgend met steeds een jaar te verlengen.
Persoonlijk vindt ik dit een onredelijke termijn, steeds een maand past beter bij de aard van de dienst die ze leveren en de huidige marktomstandigheden. (Gezien het wetsvoorstel dat onlangs is aangekondigd ben ik niet de enige)

Is er iemand met voldoende juridische kennis om me te kunnen vertellen of er een reeele kans is dat deze clausule uit de algemene voorwaarden als onredelijk en derhalve onwettig zou worden beschouwd bij een evt. rechtzaak?

Alvast bedankt.

NTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2005 21:23

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door NTH »

@Devierde

Ook tiscali hanteert dit gedrag. Check de algemene voorwaarden

@Yahoo

ik heb een brief naar een juridisch adviseur gestuurd omtrent dit vraagstuk. Ik vind het namelijk ook niet erg netjes van Tiscali om de
contractstermijnen zo te verlengen. Ik begrijp wel dat je het eerste jaar aan je betalingen moet voldoen, maar daarna moet je toch kunnen opzeggen
wanneer je wilt.

Ik hou je op de hoogte.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door ?? »

@NTH:

Er is een wetsvoorstel in de maak om er voor te zorgen dat dit soort contracten niet meer stilzwijgend met een jaar worden verlengd, maar gewoon per maand. Zou eind dit jaar al ingevoerd moeten gaan worden.

NTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2005 21:23

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door NTH »

@ ??

Helaas net te laat voor mij. Ga namelijk al per september switchen.

Ik heb gisteren Tiscali een mail gesuurd waar ik ze op hun redelijke en humane kant aanspreek mbt dit soort contracten.

Moet goedkomen dus :roll:

scooter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:42

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door scooter »

Dan heb jij nog steeds vertrouwen in dit soort bedrijven.
Troost je maar,want het zal wel uitlopen op betalen.

NTH
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2005 21:23

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door NTH »

Scooter je moet goed op het Emoticoontje letten, die rolt met zijn ogen, als je snapt wat ik bedoel.

Het is inderdaad op niks uitgelopen, zowel juridisch niet alsmede het onderhandelen met tiscali over een afkoopsom.

Tja de regels zullen in 2006 door Min. van EZ worden veranderd voor dit soort contracten.

Als je belt naar om je contract op te zeggen met je gewoon vertellen dat je naar het buitenland verhuist, daar kunnen zij toch niet leveren en krijg je van hun een coulance.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb zelf Versatel maar Xs4all doet dit na een jaar niet.Kost geloof maar een maand extra.
Nadeel zijn dan weer de prijzen van deze provider.
Dit heeft dus allemaal niks met Versatel te maken. Iedereen doet dit.
Aagetekend opzeggen met het opzeg formulier die je bij Verstal kan downloaden is dan ook het beste.
Ook niet per fax .Z`n formulier kan over het hoofd worden gezien door al die faxterreur die iedereen steeds meer krijgt.

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door shyana »

@ NTH: Verhuizen buiten een ADSL gebied is inderdaad een reden om vroegtijdig te mogen opzeggen, let wel dat men een bewijs van verhuizing dient te overleggen, anders wordt men aan het contract gehouden.

Marexa
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:58

Re: (Versatel) ADSL-contract elke jaar automatisch verlengd????

Ongelezen bericht door Marexa »

Met VERSATEL heb ik zoveel problemen, ook mijn zoon heeft VERSATEL aangevraagd maar de monteur kwam al niet op de afgesproken dag omdat het oude contract bij UPC al was opgezegd heeft hij zonder internet gezeten. 3 weken dan kwam de monteur pas weer. Zelf heb ik de hosting beeindigd en omdat er nog 12 te betalen was hebben ze het na 3 weken (ik was met vakantie) al naar het deurwaarderskantoor gestuurd en moest extra 54 euro betalen. Tuig is het ook omdat hun telefoon lijnen na uren wachten 0900 nummer zelden worden beantwoord. Ook is de snelheid niet zo als ze zeggen en zitten nog duizenden mensen zonder hun nieuwe kanaal, dus ga maar na xs4all een nette provider met een normaal telefoonnummer te bereiken met vriendelijke mensen. en nog goedkoper is rechtstreeks bij ..... Ja KPN
omdat je daar kan adsl zonder een telefoon te moeten nemen ,ja dat is echt voordelig, dus gewoon digiantenne nemen of nog beter een schotel !!!
Dan kan je al HD TV kijken zie maar op www.dinky.net

Gesloten