LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
jasperhagers

Vraag....

Ongelezen bericht door jasperhagers »

Na menig schrijven over en weer, wil spaarbeleg uit coulance het boetebeding voor mij laten vallen. Hier moet ik echter wel voor tekenen met als gevolg dat ik geen verdere aanspraak op rechtsmaatregelen kan treffen.

Als ik teken ben ik van het gezeur af, maar heb ik geen kans meer op mijn rentebetalingen...

Als ik niet teken gaan ze weer mekkeren met incassoprocedures en ik weet niet hoe ver ze hier in gaan....

wie kan mij helpen? Ps ik ben al lid van consument en geldzaken...

mvg

jasper

peewee

Re: Vraag....

Ongelezen bericht door peewee »

Je vraag wordt al beantwoord op de pagina 'veelgestelde vragen'op www.sprintplanclaim.nl Hier kun je lezen dat de enige twee redenen tot het verlies van je recht op een schadeloosstelling is:
- verjaring , of
- door een afstandverklaring te ondertekenen t.b.v. Spaarbeleg.

Dit laatste doe je als je op deze zg. coulance ingaat. Niet doen dus, als je tenminste verstandig bent.
Hoewel echt verstandige mensen natuurlijk nooit een SprintPlan afsloten ;-)

jasperhagers

dankjewel Peewee,

Ik besef me terdege dat het achteraf zeer wel niet verstandig te noemen is om een sprintplanovereenkomst af te sluiten. Ik was te naief en meende dat Sprintplan, waar ik ook mijn renterekening had, een spaarproduct was. Ik heb dit te snel ondertekend en besefte niet wat ik precies tekende. Deels kwam dit door mijn jeugdige leeftijd, deels door mijn naieviteit en deels was het simpelweg dom.

Ik wist dat ik afstand doe van mijn recht, maar ik vroeg mij af of het niet gewoon verstandig is om te tekenen, zodat ik die 350 euro niet hoef te betalen. Ik vroeg mij af in hoe ver spaarbeleg gaat om dit geld van mij te krijgen (incassoprocedure gevolgd door gang naar rechter en vervolgens deurwaarder?)Aan de andere kant wil ik mijn rechten niet kwijt door het tekenen van een vaststellingsovereenkomst ex 7:900 Bw.

Peewee, dankje voor het feit dat je altijd reageert. Ben jij een zeer welwillend persoon of ben je ooit ook eens niet zo verstandig geweest?
In ieder geval bedankt en met vriendelijke groet,

Jasper

jasperhagers

BTW peewee,

Heb jij trouwens weleens gehoord van iemand die in ver gevorderd incassoprocedure met Sprintplan zit? En wat heb jij bereikt met schrijven?

mvg,

jasper

peewee

Jasper
Ik volg de ontwikkelingen in de SprintPlan-zaak voornamelijk voor mijn jongere broer, die nu buiten Nederland woont en zo onverstandig was om zowel een SprintPlan-overeenkomst aan te gaan als een Legio (Dexia) leaseproduct. Ik heb ook wel regelmatig contact met juristen van Consument & Geldzaken, die de rechtszaak tegen Spaarbeleg coordineren. Ik ben zelf al een jaar of tien lid van Consument & Geldzaken; dit is een goede club, een van de weinige partijen die zich al jaren geleden kritisch uitliet over aandelenlease.

Volgens mij heeft Spaarbeleg het tot nu toe niet aangedurfd om daadwerkelijk een rechtszaak te beginnen tegen iemand die weigert om zijn restschuld te betalen. Spaarbeleg beseft waarschijnlijk heel goed dat de kantonrechter korte metten kan maken met de oorspronkelijke SprintPlan-overeenkomst (die is nietig o.g.v. artikel 9 Wet op het Consumentenkrediet).

Ik zou me gewoon aansluiten bij Consument en Geldzaken, niet betalen en verder rustig de uitkomst van de rechtszaak van Consument & Geldzaken tegen Spaarbeleg afwachten. In die rechtszaak worden de slotpleidooien binnenkort op 6 oktober a.s gehouden en daarna is (normaalgesproken) spoedig vonnis te verwachten.

Sterkte !

cornelia88

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Met hoeveel dagen/weken is er dan vonnis te wachten?

Spaarbeleg kan dus nog in hoger beroep gaan en dan ben je dus weer 1.5 jaar verder of hoe schat jij dat in Peewee?

peewee

Cornelia,

De Rechbank Utrecht bepaalt straks hoe snel het straks na 6 oktober met een vonnis komt. In veel rechtszaken is dit al na een paar weken. Omdat het hier toch om een complexe zaak gaat (dat zullen de rechters vinden, ik niet !) kan het in dit geval iets langer duren. Hopelijk is er in ieder geval voor de kerst een gunstig vonnis, dan hebben de gedupeerden nog een fijne kerst.

Het recht om in hoger beroep te gaan heeft Spaarbeleg. Mogelijk zullen zij hiervan gebruik maken. Overigens kan ook de Vereniging Consument & Geldzaken in hoger beroep gaan wanneer deze club het niet eens is met het hele vonnis of bepaalde onderdelen daaruit.
Volgens mijn informatie duurt een hoger beroepsprocedure voor het Gerechtshof in ons land gemiddeld EEN JAAR, soms iets korter. Dit is dus meestal korter dan het geding in eerste aanleg voor de Rechtbank, dat vaak al snel anderhalf tot twee jaar duurt.

cornelia88

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Duidelijk!

Ik heb in ieder geval vandaag mijn renterekening bij ze opgezegd en heb de brief voor de stuiting van de verjaringstermijn klaar.

Deze kan het best aangetekend verstuurd worden, toch?

singsing

Ongelezen bericht door singsing »

Newsflash van de SINGSING, het maakt niet uit hoe lang, of hoe, of wat,
WIJ GAAN DAT AEGON EEN VERPLETTERENDE NEDERLAAG BEZORGEN!
Immers loopt de rente gewoon door, ook de negatieve publiciteit welke
gaat leiden tot de ondergang, let maar eens op wat er gaat gebeuren in
bijvoorbeeld de VS / Tsjechie enz. als er een niewsbericht in de kranten staat over oplichting!

Wat is AEGON toch ongelofelijk dom bezig en schandalig!

Gesloten