LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] porsche

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
snoopacius

porsche

Ongelezen bericht door snoopacius »

Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een porsche gekocht z.g.n prima in orde maar hij heeft er maar 3 maanden mee kunnen rijden was van z.g.n vriend.
Er is nog geen 2000 km meegereden en nu blijkt dat de motor onherstelbaar beschadigd is.
Al die tijd heeft hij gespaard om hem te kunnen laten repareren en is er niet meer mee gereden.
Zijn z.g.n vriend heeft toen toegezegd om de reparatie te betalen mits deze duurder was dan 1000 euro of de auto desnoods terug te nemen dit alles met getuigen erbij.

Maken we nog een kans mijn zoon is er doodziek van want hij had jaren gespaard voor deze auto. :(

gjvisser

Re: porsche

Ongelezen bericht door gjvisser »

Die vriend kon waarschijnlijk ook niet weten dat de auto het na 3 maanden zou begeven. Misschien ook wel.

Om welke type Porsche gaat het, met welke kilometerstand, uit welk jaar etc.

En wat is er precies beschadigd aan de motor en hoe is dit gebeurd?

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Zijn z.g.n vriend heeft toen toegezegd om de reparatie te betalen mits deze duurder was dan 1000 euro of de auto desnoods terug te nemen dit alles met getuigen erbij.

Laat die vriend z'n woorden nu maar waar maken.
Want als de motor onherstelbaar beschadigd is komen de kosten zeker boven de 1000 euro uit.
Maar het lijkt me beter dat de vriend de auto terugneemt.

En als je zoon weer eens een auto van een zogenaamde vriend koopt, laat die auto dan eerst eens door de ANWB keuren.
Kost veel minder en het voorkomt mogelijk een heleboel leed.

snoopacius

Bouwjaar weet ik niet uit mijn hoofd maar de porsche is een 928 en de zg. vriend is een chef monteur met apk papieren.

gjvisser

Maar wat is er precies aan de motor?

snoopacius

De olie pompte zich niet rond of zoiets en heeft dus veel schade veroorzaakt

gjvisser

Ik begrijp dat je zoon hier ziek van is, maar dit heeft denk ik gewoon met slijtage te maken en zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Het blijft een gebruiksvoorwerp en daar gaan dingen stuk aan. Die vriend van hem kan daar denk ik ook niks aan doen. Het is gewoon overmacht. Het is een goed gebaar van die vriend dat hij de auto wil repareren. Ik zou daar dan ook gebruik van maken. Hoogstwaarschijnlijk komt de reparatie dan boven de 1000 euro. Laat die vriend dan tot 1000 euro de auto maken en de rest zal je zoon dan moeten betalen. Tja het zijn dure geintjes dit soort dingen en is ook absuluut niet leuk.

snoopacius

Deze vriend was een chef monteur en zei dat auto geregeld door hem was nagekeken bovendien zei hij dat hij de reparaties boven de 1000 euro zou betalen of desnoods de auto zou terugnemen.
dit alles met getuigen erbij
nu staat er een volkomen onbruikbare auto al bijna 2 jaar op de oprit
weet niemand waar je zo iets voor een redelijke prijs kunt laten maken

snoopacius

een gereviseerde motor is waarschijnlijk ook duur of valt dat nog wel mee maar misschien is er ook iemand die het een uitdaging vindt om dat ding te maken want we zitten met de handen in het haar en hoe is zo iets wettelijk geregeld?

gjvisser

Ik zou gewoon eens wat bedrijven nabellen en vragen wat het kost om de auto te laten maken of wat het kost om een gereviseerde motor aan te schaffen. Misschien kun je ook een schade Porsche vinden, waarvan de motor nog intact is. Gewoon veel zoeken en bellen dus... Ik weet het anders ook niet

Gesloten