LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door woest »

Hans, dat gratis nummer - 0800 - 2005 - is er nog altijd; ik heb het zojuist gebeld.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Hans2 »

Was mij niet bekend.
Bedankt
Hans2

neel
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 apr 2005 08:44

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door neel »

Ben inmiddels op gesprek geweest.
Best wel een opluchting, ze nemen alles van je over, gaan namens mij procederen.
Ze hebben al in een brief aan Dexia duidelijk gemaakt dat de betalingen stopgezet worden en alles via hun gaat lopen.
Heb er een heel goed gevoel over.
Eindelijk iets waar ik, kleine gedupeerde, wat aan heb.
Heb gelijk die € 125.00 betaald en verder gaat de procedure op basis van no cure no pay.
Een ieder die nog twijfelt, laat je dossier doorlichten bij leaseproces en beslis dan wat je wilt..... maar teken NOOIT het compromis.

Succes iedereen!
:) Neel

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Ben in mei j.l. bij LP op bezoek geweest.

Kreeg een gedegen verhaal te horen alsmede het advies om te gaan procederen, ondanks de relatief lage inleg < € 10.000,00. :!:

Dit is inmiddels door LP in gang gezet, en ik heb tegelijkertijd mijn aut. incasso bij D. laten stopzetten. :!:

Tevens zorgt LP er voor dat m'n proces niet door de WCAM wordt gedwarsboomd. :twisted:

Groeten,

Blackbirdy

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door trudy »

Leaseproces lijkt mij een prima alternatief, zeker als je een smalle beurs hebt.

Maar dat 0900 nr. bevalt me niet.

Eerst reclame in de media (radio en tijdschriften) maken met een 0800 nr. en dan later weer een 0900 nr. vermelden.

Hier hou ik nu weer niet van.

Krijg dan zo het gevoel van, uiteindelijk komt het altijd weer op hetzelfde neer.

Martinvdm

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Vragen over de aanmeldingsprocedure? U kunt ons bellen op nummer 0900-8865 (lokaal tarief) op werkdagen
van 9 tot 17.30 uur of een e-mail sturen naar [email protected]

Lokaal tarief voor mensen die JOUW en MIJN zaken behartigen en strijden VOOR gerechtigheid en TEGEN Dexia...

Hier hou ik dus wel van...

Groenestijn
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:02

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Groenestijn »

Best een aardige provisie 30% voor die mensen.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Leaseproces kost wat, maar dan hèb je ook wat! Vergeet daarbij niet dat ze voor het luttele bedrag van € 125 (een avondje stappen kost meer) wel het financiële risico van de juridische- en gerechtskosten bij een verliezend vonnis dragen. In eerste instantie onvergelijkbaar veel goedkoper dan een advocaat dus en een uitkomst voor mensen die daarvoor niet draagkrachtig genoeg zijn. Als wint ben je dan wel die 30% kwijt, maar anders had je niets gehad. Je moet maar denken "beter een half ei dan een lege dop".

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Lina »

Als ik moest kiezen tussen Dexia en Leaseproces, dan wist ik het wel..
En als je er een raar gevoel over hebt of je vind 30 % te veel, dan ga je toch naar een advocaat. Weet je zeker dat je meer betaald.
Tuurlijk weet je niet hoe dit uit gaat pakken, maar op deze manier doe je tenminste iets en laat je Dexia er niet mee wegkomen.

Laten we positief blijven en elkaar met adviezen helpen.
Alleen begin je weinig, maar als ik hier zo lees zijn wij echt niet alleen.
We moeten alleen nu onze poot stijf houden.
En gaan halen waar we recht op hebben.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door J Hopman »

Beste mensen,

De mensen die geen advocaat kunnen betalen, en denken nu is het voor ons over, moeten dat niet doen.
Want Lease-proces is volgens mij net zo goed als een advocaat, en je betaald éénmalig 125 euro, voor gemaakte kosten.
Ook betaal je een percentage over het geld wat ze voor je binnenhalen. maar dat is niet te vergelijken met de kosten voor een advocaat.

mensen ik denk gewoon doen ook al heb je het Duisenberg voorstel getekend kunnen ze je bij lease-proces vertellen om eralsnog vanaf te komen.
Want het Duisenberg voorstel is allemaal besodemieterij.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

De Gedupeerden die zich willen aansluiten bij leaseproces moeten per contract 125 euro betalen en over elke behaalde overwinning 30% betalen als vergoeding.Weet u trouwens waarom leaseproces namens u een proces aanspant,ik zal u vertellen dit doen ze niet u wordt gewoon in de wacht gezet en ze spannen een proces voor één of meerdere personen(klein groepje) van verschillende contracten en hier onderhandelen ze mee.En het leuke is dat er al genoeg uitspraken zijn geweest :shock: .De restschuld(huurkoop) wordt al kwijt gescholden dat is al bekend volgens uitspraken van verschillen rechters.En de inleg is nog een strijd dat even kan duren denkt aan de WCK,Aandelen gekocht zijn enz.

Even een paar vraagjes aan die gene die al aangesloten zijn bij leaseproces.

Waarneer komt mijn rechtsproces voor?
Wat zijn de vordering in het proces?
Waarvoor betaal ik nou precies die 125 euro voor?(waarschijnelijk om te melden dat leaseproces het onder beheer heeft meer niet)

Het proces van leaseproces is ook een soort van leasecontructie :shock: Als u dit vooruit betaald dan proberen wij dit.Zekerheid geven ze niet na onderzoek die ze in stellen :shock:


Mvrgr.Andre
Laatst gewijzigd door croosjes op 07 aug 2005 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Hans2 »

lees nog eens rustig door wat er staat op hun site:

http://www.leaseproces.nl/

Hans2

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

Hans2,Knap hoor hogereberoep kost maar 150 euro :shock: na dit lezen voel ik mij helemaal in de maling genomen"" alleen al door dit te lezen""


Nogmaals HANS2 Als jij bent aangesloten of wie je ook in werkelijkheid bent informeer nou eens goed en vraag door.


Mvrgr.Andre

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

Hans2 hier doelde ik nou op één van de uitspraken:


Dexia baseerde dit standpunt mede op bepaalde uitlatingen van de Minister van Financiën, die op diverse plaatsen aan de Tweede Kamer heeft gezegd dat de Wck niet van toepassing is op effectenlease overeenkomsten. Volgens Dexia heeft zij vertrouwd op deze (openbare) uitlatingen van de Minister van Financiën, en gaat het niet aan om haar nu achteraf te confronteren met een gevolg dat zij niet heeft kunnen voorzien. Dit is inderdaad een sterk argument van Dexia, en de rechtbank gaat er uitgebreid op in. De door Dexia aangehaalde uitlatingen van de Minister van Financiën zijn volgens de rechtbank echter strijdig met de verplichte Richtlijnconforme uitleg van de Wck en met de bedoelingen van de Wck. Daarnaast heeft de Minister van Financiën ook wel eens gezegd dat effectenlease wél onder de Wck valt; de uitlatingen van de Minister van Financiën zijn enigszins tegenstrijdig. De rechtbank geeft dan ook een behoorlijke vingerwijzing aan de Minister van Financiën. Letterlijk zegt de rechtbank: "De vraag rijst of de Minister van Financiën hierin gelukkig heeft geopereerd". Ik zag nog niet eerder een zo onverholen kritiek van een rechter op de wetgever.

Wat er ook zij van het bovenstaande, de rechtbank moet een knoop doorhakken. En uiteindelijk beslist de rechtbank dat de Richtlijnconforme uitleg en de bedoelingen van de Wck, sterker zijn dan enkele uitlatingen van de Minister van Financiën. Daar komt nog eens bij dat de Minister van Financiën ten tijde van het afsluiten van de WV3D-contracten niet de vergunningen verleende onder de Wck, maar de Minister van Economische Zaken. Kortom: de WV3D geldt niet als "effectenbelening", de WV3D valt wel onder de Wck en de WV3D is nietig omdat Dexia (BankLabouchere) niet over de vereiste vergunning beschikte. Vanwege de nietigheid, moeten de reeds uitgevoerde verbintenissen worden ongedaan gemaakt. Die ongedaanmaking zorgt op haar beurt weer voor diverse juridische verwikkelingen, maar dat valt buiten dit stuk. Wij zullen daar wellicht in een later stadium iets over schrijven.

Verder lezen
Het vonnis van de rechtbank Arnhem



Mvrgr.Andre

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door JH »

zoals met alles, het eindresultaat telt. Wat wil men uitgeven om een procedure te starten en wat heeft men uiteindelijk uitgegeven om het gewenste resultaat te kunnen behalen. Kwestie van een kosten/batenanalyse maken alvorens men ergens aan begint.
Ben overigens benieuwd hoeveel mensen zich straks weer bedrogen zullen voelen wanneer zij het percentage hebben moeten afdragen. Komt er dan weer een forum voor gedupeerden die `benadeeld` zijn.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Liever een hoog percentage aan Leaseproces betalen en toch nog een flink bedrag aan Dexia overhouden dan je laten kaalplukken wegens een fictieve aandelenkoop door de rovers van Dexia.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

J.L. v. N.,daarom worden gedupeerden juist hierdoor wat ik vermeld voor de derde keer gedupeerd, met een lage restschuld.


A) DEXIA

B) Aanbod en Schikking

C) Leaseproces


Het klinkt allemaal zo mooi maar de werkelijkheid is toch het tegen overgestelde :shock:




Mvrgr.Andre

neel
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 apr 2005 08:44

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door neel »

André, hoelang zitten wij nu al op dit forum?
André, deze keer snap ik niet wat je bedoelt met:
A) DEXIA

B) Aanbod en Schikking

C) Leaseproces
Leg me nou is in duidelijk nederlands uit wat er verkeerd is aan leaseproces.....


mvg
Neel

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

neel,leaseproces sluit gedupeerden uit met een lage restschuld/alleen wonende/niet getrouwde en ontnemen deze gedupeerden het recht om hun gelijk te halen.Verder geven ze na een gedegen onderzoek geen garantie aan diegene waarvoor ze gaan werken.Zwaar gedupeerden die met hoge schulden staan geregiseert(BKR) hebben de kans dat dit heeeeeeeeeeeeeel lang kan gaan duren voor dat ze iets krijgen uitgekeerd maar ondertussen bij geen één degelijke bank een lening of hypotheek kunnen krijgen en dan heb ik het niet over de gedupeerden die alles altijd netjes betaald hebben.Dus niet alleen de rekeningen van DEXIA maar ook die van andere bedrijven bijvoorbeeld""gas,water enz."" die door de omstandigheden niet meer betaald konden worden.Want leaseproces gaat niet voor niks aan het werk en het gemene is namelijk dat de gedupeerden weinig inbreng heeft in zo proces.


A) DEXIA

B) Aanbod en Schikking

C) Leaseproces






Mvrgr.Andre

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Weet jij dan wel een betere oplossing voor gedupeerden die geen toevoeging van een advocaat kunnen krijgen, Croosjes, maar ook de middelen niet hebben om een dure advocaat te betalen?

Gesloten