Mooi verhaal van Slik, maar ook ik heb 3 offertes laten maken waarvan twee in nederland en een op een kwartier rijden in Duitsland. Overigens had ik zelf al een idee over hoe de keuken eruit moet komen te zien. Mijn ervaringen zijn als volgt.
Bij ter Wildt in Elten, de eigenaar zelf heeft ons geholpen, werd echt meegedacht en niet alleen nagepraat. De heer Ter Wildt is in elk geval geen Slick verkoper, iets wat mij zeer goed beviel. Hier hebben wij een uitgebreide offerte meegekregen met een prijs onder ons budget voor een keuken zonder consessies. Van de twee nederlandse keukenspeciaalzaken heb ik met Kösters in Ressen een Goede ervaring, zij geven ook een offerte mee, en hier hebben we na een aantal aanpassingen nog steeds een goede keuken voor het geplande budget maar wel met consessies.
Bij Janssen totaalwonen hadden wij te maken met een verkoper zonder inhoudelijke ervaring, woont waarschijnlijk nog bij zijn moeder en heeft nooit meer dan een ei gekookt. Offerte was niet mogelijk en de prijs lag €6000 boven budget voor een Keuken met al heel veel aanpassingen. Wel was de prijs bespreekbaar bij het sluiten van de koop.
Voor mij telt de prijs als onderdeel van het totale pakket, wij kiezen uiteindelijk voor de keuken van Ter Wildt omdat wij de Siematic keuken toch mooier vinden dan de Leicht van Kösters. Daarnaast is de ervaring van Vrienden met Ter Wildt over plaatsing en nazorg een hele goede.
Dit is de 3e keuken die wij gaan aanschaffen en misschien is het een teken aan de wand dat ik bij mijn vorige twee leveranciers niet meer terug ga.
Dus Slik, om nou meteen weer alle Nederlanders over een kam te scheren. Daarnaast zou je mischien eens moeten gaan kijken naar de werkelijke reden waarom mensen Nederland uitvluchten voor hun keuken??????
Verkopers die overigens klagen over prijskopers in mijn beleving meer dozen schuivers, want een goede verkoper is ook in staat om de meerwaarde van zijn dienstverlening over te brengen. Of is dienstverlening een moeilijk woord in keukenland