Hoi allemaal,
Volgend jaar wordt onze nieuwe woning opgeleverd en om de overtocht naar onze nieuwe woning zo efficient mogelijk te laten verlopen hadden wij voor onszelf het volgende werkschema in gedachten, voor met name de benedenverdieping.
Graag lees ik van jullie wat jullie er van vinden en/of je tips kunt geven.
1. Starten met een droogstookschema.
2. Water- en elektriciteitsleidingen laten verleggen voor de keuken.
3. Stuken/ afwerken van de muur waar de leidingen zijn verlegd.
4. Behangen (in de keuken bij het aanrechtblok met vinyl of vliesbehang, de rest met papier of duplex. géén tegels dus in de keuken).
5. Verven van muren en plafond (beneden en boven).
6. Leggen van de vloer na afloop stookschema (vloerverwarming is hoofdverwarming en we denken aan marmoleum).
7. Plaatsen keuken (overigens denken wij eraan om de vloer (gedeeltelijk) onder het keukenblok te leggen).
8. Oververhuizen.
Is dit een beetje een goede volgorde of zien jullie punten ter verbetering of aanvullingen.
Verder dachten we eraan om na het stookschema in de badkamer maar gelijk schimmelwerende verf aan te brengen en niet te wachten op eventuele schimmel.
Is dit wijsheid?
Graag jullie reactie
NJ
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beste klusvolgorde bij nieuwe woning
Re: Beste klusvolgorde bij nieuwe woning
Hallo
Wij van Kruithof Onderhoudsbedrijf te Hellevoetsluis, raden jullie aan de vloer NA het plaatsen van de keuken te leggen.
Zo hoef je niet bang te zijn voor beschadigingen op je nieuwe vloer.
De keuken staat op pootjes dus kan je er nog onderdoor leggen.
Verder kom je een heel eind zo.
Wat de badkamer betreft, als je goede ventilatie hebt, heb je ook de verf niet nodig.
Uiteindelijk gaat het toch schimmelen, hoeveel verf je er ook op smeert.
Wij wensen jullie veel succes.
Henk en Claudia Kruithof
Wij van Kruithof Onderhoudsbedrijf te Hellevoetsluis, raden jullie aan de vloer NA het plaatsen van de keuken te leggen.
Zo hoef je niet bang te zijn voor beschadigingen op je nieuwe vloer.
De keuken staat op pootjes dus kan je er nog onderdoor leggen.
Verder kom je een heel eind zo.
Wat de badkamer betreft, als je goede ventilatie hebt, heb je ook de verf niet nodig.
Uiteindelijk gaat het toch schimmelen, hoeveel verf je er ook op smeert.
Wij wensen jullie veel succes.
Henk en Claudia Kruithof
Is het niet mogelijk om in overleg met de aannemer op voorhand al loze leidingen te laten leggen???Water- en elektriciteitsleidingen laten verleggen voor de keuken.
Scheelt jullie een hoop extra werk.
Tip: Ik ging tijdens de bouwfases regelmatig op de vrijdag middag een kijkje nemen en een praatje maken.
En dan had ik niet alleen mijn fototoestel bij me...... , maar ook een offerande voor Bachus !!!!!!!
Werkte goed, want kleine extra dingen werden onopvallend geregeld.
Succes
Bedankt voor jullie reactie!
Maar even dit.
Bij marmoleum moet de vloer geegaliseerd worden. lukt dat ook onder de keuken door?
en over het verleggen van leidingen. we wilde het tijdens de bouw doen maar de projectleverancier van de keukens is waardeloos en alle andere keukenbedrijven willen eerst de boel inmeten voordat ze plaatsen. alleen de binnenmuren staan er nog niet en ik weet niet of ze de leidingen leggen voor of na de kijk- en meetdagen.
verder zou ik de hulp van bachus best wel willen inroepen (of de almachtige knip) maar zo assertief ben ik niet (stel dat ik de voorman tegen het lijf loop ofzo)
Grt,
NJ
Maar even dit.
Bij marmoleum moet de vloer geegaliseerd worden. lukt dat ook onder de keuken door?
en over het verleggen van leidingen. we wilde het tijdens de bouw doen maar de projectleverancier van de keukens is waardeloos en alle andere keukenbedrijven willen eerst de boel inmeten voordat ze plaatsen. alleen de binnenmuren staan er nog niet en ik weet niet of ze de leidingen leggen voor of na de kijk- en meetdagen.
verder zou ik de hulp van bachus best wel willen inroepen (of de almachtige knip) maar zo assertief ben ik niet (stel dat ik de voorman tegen het lijf loop ofzo)
Grt,
NJ
Dan laat je die toch ook kennis maken met Bachus.....(stel dat ik de voorman tegen het lijf loop ofzo)