LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

hallo,

Ik zat met nog een vraag, wie weet of je afgesloten word er ook noodvoorzieningen bestaan?
Zag op de site van essent netbeheer staan tijdelijke aansluiting.
Nu is mijn vraag, kan dat als je bent afgesloten? Of zijn er verder geen noodvoorzieningen om toch gas en elektra te krijgen.
:roll:

enne krijg je ook bericht voor je afgesloten word?
is er iemand die daar wat van weet alvast bedankt! :(

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door flappie »

je krijgt bericht dat je wordt afgesloten dat heb je in eerdere sommaties gezien dat als je niet betaald er wordt afgesloten er komt iemand dan van netbeheer langs om je af te sluiten voor electra. Gas kan vanaf de straat kant worden afgesloten men hoeft dan fysiek niet in de woning te zijn.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

hebben we het hier over afsluiting wegens wanbetaling? In dat geval is het antwoord natuurlijk nee... Een tijdelijke aansluiting is bijvoorbeeld een bouwaansluiting, of een kermisaansluiting...

afsluiten in de straat is overigens erg kostbaar

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

wie heeft het hier nu over afsluiting in de straat?
Ik heb van Essent gehoord dat ze na een brief aan de deur komen,
als er iemand thuis is het binnen gaan afsluiten.
En als er niemand is krijg ik een briefje door de bus, dat ze enkele dagen later weer terug komen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik neem aan dat als ze je echt willen afsluiten ze dat ook op alle mogelijke manieren zullen doen. Als ze moeten wachten tot je thuis bent, dan zorg je natuurlijk dat je nooit thuis bent.

Voor de energiemaatschappij zal het weinig verschil maken, de bijkomende kosten worden toch op jou verhaald.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

klopt,

men blijft niet eeuwig aan de deur komen,
eenmaal ok, tweemaal maybe, driemaal bey bey aansluiting en dan gebeurt dat buitenom, de kosten voor het openhalen van de straat,
graven en het opvragen van de kabelgegevens wordt inderdaad verhaalt en is een gemiddelde prijs, dus stel dat het bij u makkelijke graven is omdat er grond ligt en geen tegels dat maakt niets uit...
De afsluitkosten buitenom zijn ongeveer een x aantal maal zo hoog (keertje of drie geloof ik) dan inpandig...

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

nog even een nakomertje,
lees de algemene leveringsvoorwaarden goed !!! Wanneer bent u in gebreke en wat mogen zij doen als u in gebreke bent gesteld.

bij ons is dit na de tweede herinnering (incl. 15,00 kosten)... Vanaf dat moment zit u in de na incasso fase (kosten 50,00) en kunt u op ieder moment zonder vooraankondig worden afgesloten... Intrum justitia (kostenloos, mits het niet een inactief contract betreft), de incasseerder (kostenloos), de afsluiter die stopt door een betaling (kosten voorbereiding afsluiting) GGN (kosten rente en deurwaardersexploot) zijn allemaal extraatjes waar u eigenlijk nog blij mee mag zijn ook, u krijgt een extra kans om te betalen en niet te worden afgesloten (vooralsnog)...

Afsluiten is kostbaar en niet populair en over het algemeen krijgt u meer dan de twee herinneringen, echter .... ze zijn niet verplicht. Voor het zelfde geld stoppen ze ermee en sluiten u af...
De normale gang van zaken is dat de incasseerder terugkomt, echter het kan ook de monteur zijn om af te sluiten, zelfs als u dan aan de deur betaalt bent u de voorbereidingskosten kwijt... Waarom zo lang wachten?

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

we gaan ook niet lang wachten, krijg het geld niet bijelkaar,anders had ik het meteen wel betaald + de borgkosten om bij essent te blijven.
vrijwillig was ik er ook nooit weggegaan, nooit klachten of zoiets gehad,
heb nu een regeling gekregen via de deurwaarder en het word afgelost.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

en er is mij duidelijk vertelt bij essent, ik krijg zowieso een eindeleveringsbericht van mijn netbeheerder met de data.
zolang ik die niet heb blijf ik levering krijgen, en moet ik spoedig op zoek gaan naar een ander.
wat ik dus aan het doen ben...maar het switchen duurt eff.
en ik neem aan dat essent mij hier niet over voorliegt.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

en als ik de data krijg blijf ik ervoor thuis, heb liever dat ze het dan binnen doen dan buiten, want dan sta vind ik voor schut.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

ach op die fiets,

nee, ik denk dat essent in dat geval niet zomaar zonder waarschuwing over gaat tot afsluiting... In de straat afsluiten is inderdaad niet prettig, maar voor geldproblemen hoef je je tegenwoordig niet meer zo te schamen. half nederland heeft er momenteel last van...

Ik weet niet hoe het beleid van Essent is, maar bij ons wordt er heel wat herrie gemaakt als er in de straat wordt afgesloten (nadat er natuurlijk gewoon beschaafd is aangebeld)... Puur om voor mensen die liggen te slapen in het betreffende pand (of zichzelf achter de bank hebben gekieperd, ja ze zijn er echt nog) te attenderen dat het echt gaat gebeuren.. soort last call... Anders sta je voor de rechtbank/geschillencommissie voor een klant die meld dat hij lag te slapen en de bel niet heeft gehoord (dat gebeurde echt) dus de kosten alleen voor binnen wilde betalen.

Gaat u goed met uw buren om? In dat geval stel een thuiszijnde buur op de hoogte van de situatie waar u zich in bevindt en geef ze de sleutel zo kunnen ze in ieder geval binnenkomen mocht u er niet zijn... Ze horen ze echt wel bezig gaan.

Zodra de nieuwe leverancier zich aangemeld heeft stopt en de nota is afbetaald/regeling is getroffen (in uw geval) stopt inderdaad zover ik weet de afsluitmaatregel... Ze willen gewoon het contract ontbinden...

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

ja ga wel redelijk met de buren om, maar om te zeggen hoe het zit blijft toch moeilijk mensen denken dan gelijk verkeerd.
Dus waarschijnlijk toch schaamte ja, terwijl ik hoorde van eneco dat er nog 700 switches per dag ofzo uitgaan van mensen die worden afgesloten,maar je denkt al gauw dat je de enige bent.
En ja schamen is het, want ik vind het erg dat dit met gas/elektra gebeurd. Dat betaalden we altijd op tijd net als de huur.
Het zijn de vaste lasten, en je weet wat er gebeurd als je dat niet betaald, dus vind dit heel erg, en dom.
Terwijl we er niks aan kunnen doen, blijf je je toch schamen voor zoiets. :oops:

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

en ook voor de kinderen van 2 en 3 jaar, dat is nog het ergst, zij moeten ook verzorgd worden.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

Weet nu inieder geval hoe het is en loopt als je partner ontslag krijgt.
Bij de meesten was wat te regelen en kregen we begrip, maar bij essent helaas niet :(

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

Helaas,
inderdaad nemen de meeste bedrijven een aanbod van een schuldhulp/saneerder aan. Essent is echter een stuk strenger en wil denk ik geen "probleemklanten" meer...

Nodig je buren uit voor een bakje koffie.. Doe daarvoor bijvoorbeeld een kaartje door de bus waarop je aangeeft dat je ze graag op de koffie wilt omdat je ergens prive mee zit, dat je er moeilijk over praat, maar dat je er graag met hun even over wilt praten ... Dan heb je een klein stukje voor je zelf al overwonnen, schrijven gaat nog wel... Maakt het ook niet te zwaar (dat kaartje), anders denken je buren nog dat ze gevraagd gaat worden de opvoeding van je kinderen over te nemen of zo...

's avonds bij dat bakje koffie verwachten je buren dan al dat er iets gaat komen en dat jij daar misschien wel emotioneel bij wordt... Moet je dan opletten hoe groot hun opluchting is, als je zo iets "kleins" (voor hun) aan hen vraagt... Ik wil de eerste buren dan nog zien die je na zullen wijzen... Wedden dat je ineens het gevoel hebt alsof er helemaal geen zorgen meer zijn.. Het benauwde gevoel komt eerder voort uit het gevoel over hoe anderen over je zullen denken, dan de eventuele afsluiting zelf.

Probeer het toch, ik weet (niet vanuit mijn werk) dat als buren op de hoogte zijn, ze met alle liefde even de douche uitlenen en soms zelfs een verlengsnoertje willen leggen voor een lamp/stofzuigen o.i.d. maak met de buren wel een goede afspraak over hetgeen je daarvoor betaalt/of niet (vooraf)...

Een tip, zolang het nog niet nodig is hoeft u natuurlijk niet naar een saneerder. Maar probeer een schuldhulpverlening, zij kunnen uw ontstane schulden misschien bundelen en een betere regeling krijgen. daarbij kunnen ze goede afspraken maken om de schulden niet verder op te laten lopen...

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

ja dat is inderdaad waar, maar eigenlijk hoef ik me ook nog geen zorgen te maken, want de einde levering is er nog niet, en ik ben al met een ander energie bedrijf bezig, hoop dat dat goed komt.
wil ook niet te zielig over komen, maar je denkt bij dit soort dingen gewoon aan je kinderen, die wil je niet in het donker laten, en je wilt ze gewoon douchen en eten voor ze koken.
maar bedankt voor uw reactie, heb er inieder geval wat aan.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door medewerker »

Ik vind u helemaal niet zielig overkomen...
Ik vind het juist van moed getuigen hebben om het hier te melden. Zelfs als men je naam niet weet, al voelt het misschien wel zo..

ik ga ervan uit dat het een en al wel geregeld zal zijn voor Essent zal afsluiten, en anders is er altijd nog dat bakkie leut achter de hand...

In ieder geval heel veel suc6 en laat als het mogelijk is hier even horen of het goed gegaan is...

mvg

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: tijdelijke aansluiting bij je netbeheer??????

Ongelezen bericht door chaluna »

ja het is eindelijk geregeld nu, essent blijft ons financieel wel uitkleden,ze berekenen de 800 euro borg gewoon bij de nota's op.
terwijl ik ben over gestapt en ook geen einde levering heb.
ik vind dit erg onbeschoft, net zoals ze de maand augustus ook al naar de deurwaarder hebben gestuurd, terwijl ik die vorige week heb betaald, en de tijd ervoor had tot 22 augustus, ze hebben hem er gewoon bovenop geklapt.
maar goed ik moest van de deurwaarder de meterstanden even goed nakijken want hun hebben destijds zelf een schatting gemaakt, en daarom viel die hoog uit, terwijl ik ze wel had verstuurd maar hun hadden ze nooit ontvangen zo hun zeggen :roll:
dus het is tot zover in orde,
maar krijgt mijn nieuwe leverancier ook mijn openstaande posten te zien?

Gesloten