LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
muta
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jul 2005 08:37

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door muta »

net gelezen!!!!!!!!premie wordt nog hoger sprak men eerst van 1100 euro nu wordt het al 1300 euro exc aanvullende verzekering. hahahahaha wat een giller

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

net gelezen!!!!!!!!premie wordt nog hoger sprak men eerst van 1100 euro nu wordt het al 1300 euro exc aanvullende verzekering. hahahahaha wat een giller.
Zag het vanmorgen op de tv, kun je zien hoe zorgvuldig onze overheid omgaat met de belangen van hun burgers.
Mag ik de mensen die dit kabinet mogenlijk hebben gemaakt bedanken voor hun wijsheid???(maar nu jok ik wat die wijsheid betrefd)

Gast74
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2005 13:40

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast74 »

Lekker hoor, zo'n "betrouwbare" overheid.

Ik heb net even berekend, dat dit mij dus een netto lastenverzwaring oplevert van 4,75 %. En dan heb ik het alleen nog maar over de zogeheten Basisverzekering en heb ik de aanvullende verzekeringen nog niet eens meegeteld. Tel daar even bovenop de inflatie, almaar stijgende gemeentelasten, etc. dan kom ik er dus achter, dat ik er volgend jaar wel heel erg dik op achteruit ga. Hoe denkt het kabinet dit te repareren als ze wel willen, dat ik meer geld uit ga geven om de ecnomie weer een beetje in de lift te krijgen?

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door anch »

even nuanceren, die extra 200 euro gaan over "administratie"kosten van verzekeraars, waar dus de consument voor op draait. Dit is niet iets wat de overheid doet maar de verzekeraar. Deze wil nl de extra kosten die ze maken door de verandering doorberekenen aan de consument. Het lijkt mij dat ze die kosten bij de overheid moeten neerleggen, maar uiteindelijk zal de "burger" de rekening betalen. Of je door de kat of de hond wordt gebeten maakt in dit geval waarschijnlijk niet uit en reparatie via de belastingen kunnen we denk ik ook wel vergeten. Hoogervorst heeft zijn carriere als minister aan dit project opgehangen, maar het lijkt er nu al op dat het een miskleun van jewelste gaat worden. :? Het laatste woord zal waarschijnlijk nog niet gevallen zijn over de invoering hiervan (misschien wel weer een parlementaire enquete ofzo of een andere "wassen neus" om het volk het idee te geven dat er wat gebeurd :( ).

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

er wordt mij verteld dat ik gewoon naar de fysio kan blijven gaan door middel van de av verzekeringen. die kunnen wij straks niet meer betalen.dus geen fysio. zelfs als wij alles uiteindelijk berekend hebben komen wij nog zo,n 480 euro tekort . dat wordt lucht eten.[/i]

Questor
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Questor »

iedereen stemt toch op die bakellende nou de grote ellende komt volgend jaar op ons af.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door SJZ »

Tel daar even bovenop de inflatie, almaar stijgende gemeentelasten, etc. dan kom ik er dus achter, dat ik er volgend jaar wel heel erg dik op achteruit ga.
Ter compensatie wordt volgend jaar de OZB-gebruiker afgeschaft, dus hoe jij de stijging van de gemeentelasten ziet is me niet duidelijk.

Gast74
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2005 13:40

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Gast74 »

Je hebt wel erg veel vertrouwen in de (plaatselijke) overheid. je gelooft toch zeker niet echt, dat de gemeentelijke lasten gelijk zullen blijven of zelfs maar zullen dalen? Dus volgens jou ontvangen de gemeenten van de stijgende zorgverzekeringspremie hun geld? En jij denkt, dat de gemeentelijke lasten daardoor af zullen nemen? Beetje kortzichtig gedacht, denk je niet? De gemeenten zullen echt niet minder geld bij de burger ophalen, want dan komen ze financieel natuurlijk niet uit. of moet ik dat misschien anders zien?

anch
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2005 17:35

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door anch »

Volgens mij wordt het gebruikersdeel van de OZB pas in 2007 afgeschaft....en waarschijnlijk zullen de gemeentes dan de afvalstoffenheffing/rioolrechten wel omhoog gooien om de begrotingen rond te krijgen...Ik heb alle vertrouwen in dat de lokale overheid daar wel een mouw aan weet te passen :(

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Geplaatst op 04 Aug 2005 08:14 door muta
------------------------------------------------------------------
net gelezen!!!!!!!!premie wordt nog hoger sprak men eerst van 1100 euro nu wordt het al 1300 euro exc aanvullende verzekering. hahahahaha wat een giller

Inderdaad een giller dat jij dingen aanneemt die niet door feiten gestaafd worden en slechts berusten op indianenverhalen. Nooit gehoord van het feit dat journalisten er een handje aan hebben, verhalen behoorlijk aan te dikken om maar zo interessant als mogelijk over te komen?

Hier een tegenbewijs dat dit volstrekte nonsens is. Dit staat op de zorgsite van de overheid (www.denieuwezorgverzekering.nl onder rubriek meest gestelde vragen)
Klopt het dat de premie waarschijnlijk hoger wordt dan 1.100 euro?
Antwoord:
Nee, dat klopt niet. De suggestie in De Telegraaf van donderdag 3 augustus 2005 dat de premie van de zorgverzekering vanwege administratiekosten circa 1.300,- gaat bedragen, is dan ook onjuist.
Bij de gemiddelde premie van circa 1.100,- euro is wel degelijk rekening gehouden met een administratiekosten en een eventuele winstmarge.
Ook de brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland heeft de onjuistheid van het bericht bevestigd in een persbericht.

Er zijn op dit moment geen feitelijke ontwikkelingen die aanleiding geven te veronderstellen dat de premiekosten hoger uitvallen dan de eerder door het Ministerie van VWS gecommuniceerde premie van circa 1.100,- euro. De maximumpremie voor de zorgverzekering die een afzonderlijke verzekeraar aanbiedt ligt vermoedelijk hoger, en de minimumpremie (de premie die u maximaal hoeft te betalen indien u zoekt naar de goedkoopste verzekeraar) is lager. Het loont dus om eind van dit jaar de premies van verschillende verzekeraars te vergelijken.
Met andere woorden, dat is totaal uit de lucht gegrepen, niet meer dan een verhaaltje van een journalist die interessant meent te zijn door paniek te gaan zaaien.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

en zoals gewoonlijk krijgen de journalisten negen van de tien keer gelijk. geloof jij de overheid nog???? :? :? :? :?

Questor
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Questor »

Geplaatst op: 04 Aug 2005 15:37 Onderwerp: ziekenfonds



en zoals gewoonlijk krijgen de journalisten negen van de tien keer gelijk. geloof jij de overheid nog????

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Wie nog vertrouwen heeft in de overheid?
Ik niet, maar dat kan je van enkele forumschrijvers niet zeggen, die hebben veel vertrouwen, maar kijken sip als de maatregelen hun treffen ja en dan ben je te laat.
Net als de vele stemmers die dit kabinet mogenlijk gemaakt hebben.

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Beste B.Olsen, ik geloof alleen maar feiten en er is werkelijk geen enkel feit gegeven waaruit die 1.300 euro zou moeten blijken, waarover de journalist in de telegraaf het heeft. En uiteraard springt de TV journalistiek daar als een stelletje aasgieren op in, zonder te controleren of het wel waar is. Let wel, ik wil ze niet vergelijken met verslaggevers van bepaalde roddelbladen, die het ene na het andere fantasieverhaal in hun blad zetten alleen maar om sensatieverhalen te hebben en zoveel mogelijk oplagen te verkopen. De correcties zijn wekelijks in die bladen te lezen, omdat het weer eens op onzin berustte.

Daarbij, waarom zal de Branchorganisatie Nederland dan ook een correctie plaatsen in de krant?

Dat ik de overheid niet geloof, mag inmiddels wel duidelijk zijn, want anders zou ik achteroverleunen en het sprookje van ene zekere Hoogervorst voor vol hebben genomen en me niet verdiept hebben in de zorgwet. Ik ga alleen niet direct zonder bewijs met de vinger wijzen richting overheid. Aan al die ongefundeerde kritiek uit pure frustratie, daar heeft de overheid maling aan. Daarbij, het lijkt me sterk dat de overheid dit topic leest, want anders was het beruchte kwartje bij een aantal politici toch ook inmiddels wel gevallen en hadden ze Hoogervorst wat "vervelende vraagjes" gesteld.

Neemt echter niet weg, dat het allerminst prettig is, om in spanning te moeten wachten op wat ons daadwerkelijk te wachten staat, alleen omdat ze verzuimt hebben een aantal belangrijke zaken fatsoenlijk uit te werken.

En waarom denkt u dat ik er zo fel op tegen ben dat er die niets-toevoegende laag van verzekeraars tussenzit, die als enigst oogpunt heeft, winst te maken? Er zijn wel wat betere constructies te bedenken die vele malen goedkoper zijn.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Beste Obelix,

drie redenen voor de zorgverzekeraars ertussen (ik citeer ons kabinet):

1. marktwerking

2. marktwerking

3. marktwerking.

Het komt alleen een beetje lullig over dat als die marktwerking ook daadwerkelijk gebeurt (zoals bij de salarissen van hogere functionarissen bij de zorg), het dan opeens weer niet mag. Dan meet je toch met dubbele maten, zou ik zo zeggen.

Een chagrijnige Ict (cynisch mag ook ;))

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Beste SJZ,

heb je je wel eens afgevraagd waarom die OZB eind volgend jaar pas afgeschaft wordt?? En niet nu?

Goed he, zo'n cadeautje aan het volk. En gossie, wat toevallig dat er vlak daarna verkiezingen zijn....

Nee, die hele OZB gaan we gewoon weer helemaal zelf betalen. Alweer een sigaar uit eigen doos. Al ben ik bang dat aan het eind van de rit NA de afschaffing van de OZB we ook daar wel eens weer een stuk duurder uit zullen zijn. Maar ja, dan hebben we met z'n allen Balkenende voor die sigaar bedankt met een glorieuze overwinning en Balkenende III.

Ict

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door SJZ »

en zoals gewoonlijk krijgen de journalisten negen van de tien keer gelijk. geloof jij de overheid nog????
Tja, als je de Telegraaf gelooft, tja...... De Telegraaf is misschien wel wat betrouwbaarder dan in de periode '40-'45, maar echt serieus en betrouwbaar ... nee.
heb je je wel eens afgevraagd waarom die OZB eind volgend jaar pas afgeschaft wordt??
Ja, daar ben ik héééél benieuwd naar. Is het uitgesteld? Wanneer is het besloten de afschaffing uit te stellen?

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Nog even voor Paula, je stelde de vraag of men het verzamelinkomen alleen over box 1 (werk en woning) of ook over box 2 en 3 moet berekenen.

Volgens de site www.denieuwezorgverzekering, is alleen box 1 van belang voor die bepaling.

Als ik het verhaal lees van de OZB, heeft het muisje inderdaad nog een bekend staartje. Ik heb een paar maanden geleden vernomen (via www.minfin.nl dacht ik), dat de gemeente namelijk in plaats daarvan een bepaald gedeelte van het loon als belasting mag opleggen, zo heb ik vernomen. Dit mag maximaal 4% zijn van het inkomen. Of het nu hetzelfde is als het verzamelinkomen, dat weet ik niet meer, maar in ieder geval kan het zo zijn, dat we dan helemaal naar de slachtbank worden geleid.

MAXIEM

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag obelix,
Hartelijk dank voor je antwoord, maar....... antwoorden roepen weer een nieuwe vraag op. Zo las ik op de zv.site:
Quote:
De inkomensafhankelijke bijdrage (6,25% van bepaalde onderdelen van het belastbaar inkomen uit werk en woning -box 1) wordt door de Belastingsdienst geheven.
einde quote.
( betreft info bij de situatie 65+)
Ik ben natuurlijk zelf ook al gaan zoeken naar welke bepaalde onderdelen ze in dit verband bedoelen en kan daarover op de verschillende relevante sites niks vinden. Heb jij enig idee wat "bepaalde onderdelen" dan precies inhoudt. Met dank en vriendelijke groet, Paula.

MAXIEM

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag obelix,

Ik heb inmiddels het antwoord op mijn vraag op de bd.site gevonden. voortaan dus eerst beter zoeken. Groeten, Paula

Gesloten